Log in

View Full Version : Serverpark

Jonhoo
07-04-2006, 16:12
Morn igjen :P

Jeg skal holde den halvoffisielle CS:S compoen på TG06, og skal derfor ta med serveren opp.. Spørsmålet mitt nå blir bare, hvor kan jeg koble den til? Har jo bare en nettverksport til rådighet...

Er det ikke så at det er en egen serverpark hvor jeg kan sette serveren?
Hvor er denne, og koster det noe?
Og hvilke krav er det til maskiner som skal stå der?

på forhånd takk :)
Jon

netrom2k
07-04-2006, 16:20
Ja, du kan plassere servern din i serverparken.

http://gathering.org/tg06/contact <- Se om du finner noen på denne lista som du kan spørre.

Mener dem krever "ekte" programvare på de maskinene som står i serverparken. Tror også at dem krever ha tilgang til maskina( hvis dem må gjøre noe)
Er heller ikke lov med "fjernstyring" av maskina.

Jonhoo
07-04-2006, 16:56
Sånn, da har jeg sendt mail til DO :P

Iguil
07-04-2006, 21:15
Syns det er bare tull om man ikke kan remoteadministrere den da. Skal alle som setter servere bare sitte oppe i serverområdet konstant da? Når TG's public-servere kan remoteadministreres kan da vel deltagerservere gjøre det også!

2K3
07-04-2006, 21:17
Er vel for å hindre dem mot "lett" hacking da. For en pc med remote desktop er jo enklere å komme seg inn på enn andre. Og en annen ting, man kan ikke sitte oppe i serverparken og fikse ting på den hele tiden. Og man har heller ingen grunn til det. For de fleste blir brukt til spill og da kan man gjøre det meste via konsollen til spillet. :)

Iguil
07-04-2006, 21:20
Er vel for å hindre dem mot "lett" hacking da. For en pc med remote desktop er jo enklere å komme seg inn på enn andre. Og en annen ting, man kan ikke sitte oppe i serverparken og fikse ting på den hele tiden. Og man har heller ingen grunn til det. For de fleste blir brukt til spill og da kan man gjøre det meste via konsollen til spillet. :)

Jaja, serveren(e) jeg eventuelt plasserer der ville jo blitt administrert over SSH.

Om spillet krasjer eller du må gjøre noe confing da? Er utrolig upraktisk å ikke ha remotetilgang på selve serveren da.

slappfisk
09-04-2006, 00:12
Grunnen til kravet om at boksen ikke skal remote-administreres via noe annet enn spillets eget interface er at man fort kan ende med en enorm warezboks som ikke gjør noe annet enn å dumpe ulovligheter med stor hastighet ut på nettet.

Og, vi har ingen public serverpark i år.

Frode

Jonhoo
09-04-2006, 10:57
Men er det en serverpark hvor jeg plassere en spillserver som skal brukes i en compo da? Hva skal jeg ellers gjøre?

Jonhoo
10-04-2006, 18:13
Har ikke vært noen svar her nå på en stund... Er det altså ikke mulig for meg å ta med en server til TG? Den trengs jo tross alt til compoen...

2K3
10-04-2006, 20:16
Send mail er nok det smarteste!

Superdan
10-04-2006, 21:03
har egentlig ikke sett så mye crew/moderatorer her inne på forumet, så det er nokk smartest ja .D

Jonhoo
10-04-2006, 21:08
Jeg har hittil sendt 6 mail til 4 forskjellige adresser, uten svar på over 24t...

Breiker
10-04-2006, 22:30
ta med deg servern. snakk med info så setter de deg i kontakt med riktig dude

Jonhoo
10-04-2006, 22:44
Jupp, høres ut som en god idé :)