Log in

View Full Version : internett

bio-java
15-03-2006, 08:45
jeg har et lite teknisk problem her hjemme nå, min C: gikk til hel**** og jeg formaterte og alt slik. men alt er instalert, tima og tilrettelagt. det er bare at det eneste som klarer og snakke med internet er internet explorer, alt annet (som, msn, wow, mozilla,x-fire osv.) merker at det er der men klarer ikke snakke med det. help me :confused:

ewicz
15-03-2006, 10:31
jeg har et lite teknisk problem her hjemme nå, min C: gikk til hel**** og jeg formaterte og alt slik. men alt er instalert, tima og tilrettelagt. det er bare at det eneste som klarer og snakke med internet er internet explorer, alt annet (som, msn, wow, mozilla,x-fire osv.) merker at det er der men klarer ikke snakke med det. help me :confused:

Kan være brannmuren din som blokkerer de...

Big D
15-03-2006, 12:09
det er nok som han før meg sa, at det er nok brannmurer som er for sterkt innstilt på diverse ting =)

bio-java
15-03-2006, 13:17
yepp yepp, det var nvidia sin selvinstalerte brann mur som ødela, takker og bukker :D

2K3
16-03-2006, 07:49
hehe...Nvidia brannmuren er noe bøgg!

saita
16-03-2006, 21:17
nvidia kødda det til for en kamerat av meg også.. men derfor bruker vi bare mozilla og opera.. ;P

InValiD TarGeT
24-03-2006, 15:57
heter ikke nvida brannmur er kødd.. heter alt av virus scanners og brannmurer er kødd! eneste du trenger er en spyware scanner som duger..

sO W3lc0m3 T0 m3 H4ckz0rZ.. glhf :P

2K3
24-03-2006, 16:37
heter ikke nvida brannmur er kødd.. heter alt av virus scanners og brannmurer er kødd! eneste du trenger er en spyware scanner som duger..

sO W3lc0m3 T0 m3 H4ckz0rZ.. glhf :P

Tror du bør stoppe og utale deg om tekniske ting. For har du en god brannmur så trenger du ikke antivirus scanner. Er kjipt å søke etter virus hver dag ;)

Breiker
24-03-2006, 17:17
Det stemmer faktisk at det er en del problemer med Nvidia Firewall som følger med på drivercd til en del Nvidia chipsetbaserte hovedkort. Enkelte av disse sperrer automatisk og ødelegger for en del aktiviteter.

Når det gjelder spyware scannere, antivirus og firewall så burde man ha en av hver. Det er for dumt å uttale seg om at man kun trenger en spyware scanner eller kun en firewall. Fordi en firewall sperrer kun fra internett. Men så fort du har lastet ned en fil som er virusinfisert så hjelper det lite med firewall. Da trenger man antivirus og spyware scanneren vil ikke funke.

Mens enkelte ganger laster man ned en annen fil med masse spyware og her hjelper ikke alltid antivirus. Her må man ha spyware scanner.

Så det er feil det begge sier. Man trenger en av hver. her sitter jeg med 2 x spyware ( her: adaware og spybot ), 2x antivirus ( avast! og norton ), 2 x firewall ( router og norton ). Hvis man skal ha en fullstendig beskyttelse mot virus må man koblet ut nettverkskortet/modemet, cdrom, diskett og usb slik at ingen nye filer kommer inn på maskina

netrom2k
24-03-2006, 17:50
OBS! OBS!
Husk å tørk av tastatur, mus, fjernkontroller osv en gang i blant.
Er flere bakterier på ett tastatur enn på en doskål!!

Er viktig at også brukeren av PCen holder seg frisk... ;)

....i disse e.coli dager :rolleyes:

OJe
24-03-2006, 19:00
Det kan vel virkelig ikke være nødvendig å kjøre Avast! og Norton samtidig på samme system? Jeg trodde egentlig at dette ville gå ad undas også.. Norton har rykte på seg for å være kresen med at det ligger andre antivirus innstallert samtidig.

Man trenger uansett alle tre, og gjerne flere lag med brannmurer, hardware/software.

Men hva gjør denne artikkelen her på TG-forumet?! ;)

edit: skriveleif

mdj
24-03-2006, 19:07
Å ha flere brannmusrer gående? dette er jo idioti? EN branmur gående er det eneste du trenger.. med flere blir de jo bare liggende å kjøre opp mot hverandre...

nitrofish
24-03-2006, 19:13
det greieste er vell å kjøre ett virusprogram og en brannmur, og når du syntes spyware og popups byner å bli plagsomt så formaterer du C: disk eller hvor enn du måtte ha windows liggende. Pass på å ha partisjonert diskene så du har _EN_ med windows på, det er veldig greit.:)
formaterer en gang i måneden ca. jeg. :)

netrom2k
24-03-2006, 19:40
Jeg kjøre Norton internet security 2005. Har ingen problemer på min maskin.

Norton har innebygd reklame-og pop-up blokkering som fungerer veldig bra!

Er også en innebygd brannmur i routeren, men den stoler jeg ikke no spesielt på.
Er Westel ,hvis noen har peiling på deres produkter.

Breiker
24-03-2006, 22:01
husk at jeg kjører en hardware firewall og en software firewall. altså en på router og en på pc. derfor jobber de ikke opp mot hverandre.
Når det gjelder avast og norton så er det en veldig enkel grunn. norton må jeg manuelt oppdatere. mens avast går automatisk 2 - 3 ganger om dagen.

Men hva gjør denne artikkelen her på TG-forumet?! ;)

?? hvilken artikkel

2K3
25-03-2006, 19:15
Det som gir mest sikkerhet, er å ikke koble maskinen til internett og bare spille kabal :D

saita
25-03-2006, 23:18
Det som gir mest sikkerhet, er å ikke koble maskinen til internett og bare spille kabal :D
jeg spillte faktisk kabal under et 3dagers LAN for en tid tilbake.. skjermkortet mitt ble overopphetet, så kunne ikke kjøre så tunge progz.. =\ kabal funka det, så jeg var fornøyd =P

2K3
26-03-2006, 17:03
hehe....den er litt kjip da, men kabal er jo ok!

saita
26-03-2006, 17:19
syns kabal er gøy! =D spiller heller kabal enn CS nå for tiden.=P men det går en del i wow da.. ;P

evil_t
27-03-2006, 06:32
Omg ?

2K3
27-03-2006, 10:09
Omg ?
Omg betyr Oh My God ;)

evil_t
27-03-2006, 13:52
No way !

2K3
27-03-2006, 13:59
Hell way !

Ralek
12-04-2006, 01:41
husk at jeg kjører en hardware firewall og en software firewall. altså en på router og en på pc. derfor jobber de ikke opp mot hverandre.
Når det gjelder avast og norton så er det en veldig enkel grunn. norton må jeg manuelt oppdatere. mens avast går automatisk 2 - 3 ganger om dagen.

Grøss å gru. Om du en morgen våkner opp og lurer på hvorfor maskien din går sirrup, har du svaret her...

Og forøvrig, hvorfor sitte med så mye beskyttelse? Er det ikke bedre å tenke igjennom nettvanene sine i stedet, og faktisk kunne bruke ytelsen sin til noe nyttig istedet ?:cool: