Log in

View Full Version : Avstand mellom hulla i bordene, etc.

allant
31-12-2005, 05:09
Mjo, har seg slik at vi tenkte å sette opp en banner der vi sitter. Noen som har erfaring med å sette opp slikt? Jeg ser for meg at vi kan plassere hver "stolpe" ned i hvert sitt hull i bordet (de som er ment til ledninger etc), men jeg aner ikke hvor langt det er mellom f.eks 2-3 hull. Noen som aner?

Om noen har en bedre idé så spytt ut.

mdj
31-12-2005, 12:37
Hva med å stå å holde banneren på skift? :p

netrom2k
31-12-2005, 15:07
det er ikke no fast avstand mellom disse hullene.

et lite tips da er å ha ei snor i hvert av de 4 hjørnene på banneren, slik at dere kan få justert avstanden bort til stengene dere setter i hullen.

PS! kan hende noen som sitter siden av dere eller på andre siden av rekka ønsker å bruke disse hullene til kabelføring!

[VK]Boogieman
03-01-2006, 11:27
De hullene er kun ment til kabelføring ja, så jeg tror ikke crew blir så glade hvis dere bruker de... det dere kan gjøre er å lage noen "føtter" til stolpene deres, og bruke gaffateip til å sikre de til bordet... gaffa hjelper til alt... :)

allant
03-01-2006, 19:13
Boogieman']De hullene er kun ment til kabelføring ja, så jeg tror ikke crew blir så glade hvis dere bruker de... det dere kan gjøre er å lage noen "føtter" til stolpene deres, og bruke gaffateip til å sikre de til bordet... gaffa hjelper til alt... :)

hmm lurt! takk for tips..

bør kanskje reservere noen plasser på andre siden og da, så ingen får "føttene" i veien for noe.. ?

2K3
03-01-2006, 22:59
det er bare drittsekk å ta plasser på andre siden da! Tenk på de som ikke får vært med bare fordi du vil ha en stor banner!

Spliteye
04-01-2006, 02:18
I would SMACK HIM IN THE FACE AND TELL HIM: YOU GO TO THE KITCHEN AND MAKE ME SOME PIE!!!

eller noe... :p men ikke stjel andre sine plasser... og anyways, er det vært pengene for extra plasser bare for ett banner?
Husk: Banner lager Ban!
Hva skulle det stått på det forresten?

costello
04-01-2006, 04:11
Sørg for at de ytterstene pcene i rekka deres står så langt ut som mulig, så kan dere jo bare feste hele ruklet i sidedørene. F.eks.

[VK]Boogieman
04-01-2006, 09:02
hmm lurt! takk for tips..

bør kanskje reservere noen plasser på andre siden og da, så ingen får "føttene" i veien for noe.. ?
Neida, ingen vits... Det banneret ditt skal vel ikke være så bredt skal det vel? :D som alle andre bannere regner jeg med at det skal være smalt, høyt og langt.. Så du får nok plass til banneret ditt skal du se... :)

allant
04-01-2006, 20:38
I would SMACK HIM IN THE FACE AND TELL HIM: YOU GO TO THE KITCHEN AND MAKE ME SOME PIE!!!

eller noe... :p men ikke stjel andre sine plasser... og anyways, er det vært pengene for extra plasser bare for ett banner?
Husk: Banner lager Ban!
Hva skulle det stått på det forresten?

Jeg stjeler ingen plasser, jeg betaler for dem.
Skal uansett reservere en plass eller to på motsatt side da jeg er drittlei av knuffing mellom skjermene og flimring som oppstår når fyrn ikke har kjøpt seg ny skjerm siden '93.

Boogieman: Sant. Jeg tenkte litt feil her hehe..

DarkRaver
04-01-2006, 20:57
forstår ikke poenget, du betaler for noe du ikke kommer til og bruke.

Tell
04-01-2006, 21:45
Men hvem sine penger er det?

Nettopp.

John Morten
04-01-2006, 22:01
det er ikke no fast avstand mellom disse hullene.

Jaså, det er ikke det nei !? Jeg har selv boret en veldig stor del av dem. Før vi boret oss gjennom hele hallen (vi brukte opp 3 maskiner på veien) lagde vi noen fine maler slik at vi fikk plassert hullene riktig i hver plate.

Hver plate er som kjent 240 *120 og er delt opp i 6 plasser (3 på hver side). Det er to hull i hver plate og det er laget akkurat i grensen mellom 4 plasser.

Så, joda, de hullene befinner seg i på helt bestemte steder.

Når det gjelder å bruke dem til andre ting enn å tre kabler gjennom til maskiner som står under bordet så blir det egentlig noe de 4 som deler "retten til hullet" på et bestemt sted må bli enige om. Hvis alle er enige om at det kan stå en stolpe gjennom det så vil ikke jeg protestere så lenge det ikke går ut over bordplater eller paller. Husk at vi leier pallene og at vi må kjøpe til bordplater som blir ødelagt.

John Morten

PS. Jeg vil ikke ha den borejobben der en gang til. Det var ikke bare maskinene som begynte å ryke og brenne. Det var en skikkelig hestejobb og det tok omtrent to dager å få laget alle de hullene.

krage
04-01-2006, 22:22
Jaså, det er ikke det nei !? Jeg har selv boret en veldig stor del av dem. Før vi boret oss gjennom hele hallen (vi brukte opp 3 maskiner på veien) lagde vi noen fine maler slik at vi fikk plassert hullene riktig i hver plate.
Bare elsker når du kommer med slike, svar Jaså, det....

PS. Jeg vil ikke ha den borejobben der en gang til. Det var ikke bare maskinene som begynte å ryke og brenne. Det var en skikkelig hestejobb og det tok omtrent to dager å få laget alle de hullene.

:eek: :eek: :o :| :eek: :eek:
Fytti katta, jo mer jeg leser jo mer forstår jeg hvordan kjempe innsats crew gjør for TG hvert år!
Hadde vært litt gøy å sett et regnestykke over hvor mange arbeidstimer det går med til TG....

Tell
04-01-2006, 22:42
Hadde vært litt gøy å sett et regnestykke over hvor mange arbeidstimer det går med til TG....
Under TG:
180 mennesker * 6 dager * 16-timers dager = 17.280 arbeidstimer under TG (tirsdag-søndag). Ikke medregnet chiefers og noen crewmedlemmers oppmøte på forhånd, samt all planleggingen og administrasjonen i forkant (sponsorer, utstyr, avtaler, billetter, henvendelser, økonomi) etc. etc.

Tanke: Hvis hver person hadde fått 90 kroner timen (noe som er *megalousy* timelønn til slike tider, lengder og arbeidskrav), hadde dette kostet 1,56 millioner kroner i lønninger! Delt på 5.500 deltagere, hadde dette kostet 282 kroner MER PER BILLETT! Men dette er selvfølgelig en utgift dere deltagere slipper å bære - rett og slett fordi vi i crewet er så snille at vi gjør alt sammen helt gratis :)

krage
04-01-2006, 22:51
Joda akkurat det regnestykket var greit, men jeg tenkte nå litt på med alt forarbeid og ettararbeid jeg da :)

90 kroner timen er også alt for lite til å regne med, spesielt med tanke på alle helligdagene det er under TG.

allant
04-01-2006, 23:03

Hadde jeg ikke skulle bruke de til noe hadde jeg aldri kjøpt.

[VK]Boogieman
05-01-2006, 08:31
Joda akkurat det regnestykket var greit, men jeg tenkte nå litt på med alt forarbeid og ettararbeid jeg da :)

90 kroner timen er også alt for lite til å regne med, spesielt med tanke på alle helligdagene det er under TG.
90 kr er litt for lite ja... men det er vel absolutte minstelønn eller noe sånnt da... men man kan vel ca doble det beløpet med tanke på forarbeid, og etterarbeid...

Epsilon
07-01-2006, 21:57
sponplateborekonsulent lønna er vel ganske høy i påsken... ;)

[VK]Boogieman
09-01-2006, 09:17
Haha... ja, det kan jeg tenke meg... :D

Mr_Looney
10-01-2006, 12:13
Under TG:
180 mennesker * 6 dager * 16-timers dager = 17.280 arbeidstimer under TG (tirsdag-søndag). Ikke medregnet chiefers og noen crewmedlemmers oppmøte på forhånd, samt all planleggingen og administrasjonen i forkant (sponsorer, utstyr, avtaler, billetter, henvendelser, økonomi) etc. etc.

Tanke: Hvis hver person hadde fått 90 kroner timen (noe som er *megalousy* timelønn til slike tider, lengder og arbeidskrav), hadde dette kostet 1,56 millioner kroner i lønninger! Delt på 5.500 deltagere, hadde dette kostet 282 kroner MER PER BILLETT! Men dette er selvfølgelig en utgift dere deltagere slipper å bære - rett og slett fordi vi i crewet er så snille at vi gjør alt sammen helt gratis :)
Vi er glade i dere vi ^^;

John Morten
15-01-2006, 20:00
sponplateborekonsulent lønna er vel ganske høy i påsken... ;)

Joda, den er høy, den tas ut i svette, krokete rygger, vannblemmer og flis i fingern! I tillegg fant vi ut av at vanlige "hobbydriller" ikke er egnet til denne typen industrielt arbeid. Platene er 22 mm, og hullene er temmelig store (husker ikke diameter), så vi sleit rett og slett ut drillene. Jeg hadde lånt med meg en flott B&D fra faren min i tillegg til min egen fordi jeg visste vi skulle gjøre dette. Det var litt trist å se den stå på skrå nesten gjennom et sånt hull med røyk opp av seg.

Det var mange som måtte til for å holde boringa i gang, og det tok som sagt lang tid.

Når vi først er inne på sånne jobber som tar tid: Første året vi brukte switch-stativene (som vi låner av DH) kom jeg ikke til hallen med dem (tilhenger fra Sverige) før etter at bordene var satt opp. For å få dem montert mellom bordplatene måtte vi derfor slå opp igjen spikringa på alle steder der det skulle stå en switch, sette inn foten til stativet og så slå i nye spiker. Tok en stund det også. Så derfor skulle vi passe på å få på plass stativene sammen med bordbygginga året etter. Gjett hvordan det gikk? Joda, jeg kan svinge en hammer!

Ellers kan dere jo fundere litt på hvor lang tid det tar å rulle ut nettet til alle switchene, hvor lang tid det tar å konfe opp alle switchene osv. i en uendelig lang rekke.

Det er ikke så rent lite som skal til for å lage TG for så mange. Noen kan jo forsøke å regne seg fram til hvor mange ruller med toalettpapir man må kjøpe inn (alt er stengt i påsken) for å betjene 5.000 mennesker i 5 dager.

Fint at dere ser og setter pris på den jobben som Crew gjør. Det blir lagt ned veldig mye innsats fra veldig mange hyggelige mennesker.

Husk på at TG fremdeles er dugnad.

John Morten

AKA_K:ulings
15-01-2006, 20:36
oi det var da en del jobb. gruer meg til LAN `et jeg og noen kompiser skal arrangere for hele skolen jeg. uff skuffe ut med nett til 100stk det blir hardt det

Epsilon
15-01-2006, 21:27
I tillegg fant vi ut av at vanlige "hobbydriller" ikke er egnet til denne typen industrielt arbeid.

Så det holdt ikke med 12V batteri drill fra Biltema? ;)
Panasonic har skikkelige driller med 48V batteri og like bra moment som en god 230V drill.. men koster jo skjorta da.. mellom 6 og 8 høvdinger..

John Morten, hvor mange km med TP var det i disto nettet på TG igjen?
og hvor mye av det ble byttet ut hvert år?

netrom2k
15-01-2006, 21:30
1/3 del av nettverkskablene blir byttet ut hvert år. mener jeg å huske..

[VK]Boogieman
16-01-2006, 10:42
Er en del som må fikses av crew før hvert år ja, og jeg må bare si at jeg er like imponert over Crew hvert eneste år! :)
Keep up the good work! :D

Lotto
03-04-2006, 23:32
http://img400.imageshack.us/img400/9868/tgbordv27yq.jpg

Switchene vil ikke stå på gulvet, de svarte strekene er piler. :|

Noen som kan bekrefte dette som riktig/galt (som generelt oppsett for alle radene)? :rolleyes:

2K3
04-04-2006, 07:45
Er nok noe ala det der ja.