Log in

View Full Version : Flere pc'er

AieM
18-12-2005, 23:25
Hei jeg hadde tenkt til å ha med stasjonære, bærbare og servern jeg har hjemme med på LANet går det fint å bare kjøpe en plass eller må jeg kjøpe antall plasser etter antall pc'er jeg har med meg? :confused:

cruz
18-12-2005, 23:28
Du får bare en plass i switchen av oss.. Det kan forresten også bli litt vel trangt med så masse på en plass.. du får 80*60cm av oss.. 80cm i bredden og 60cm i dybden.

AieM
18-12-2005, 23:31
servern settes under ved bena, stasjonære settes oppå borde sammen med skjerm osv. bærbare ligger i hylle til jeg trenger den.. da tar jeg den bare på fanget :)

men får jeg flere porter om jeg kjøper flere plasser

og når det gjelder hvor mange ampere til hver deltaker så er det 1 ampere per plass slik at jeg kan bruke mer om jeg kjøper flere? :) :cool: :confused:

MRmP
18-12-2005, 23:50
kan bli dyrt dette om du skal ha mangle plasser :P

AieM
18-12-2005, 23:50
penger har jeg nok av =)

aviruse
18-12-2005, 23:55
vi er 7 som skal sitte sammen, vil det si at vi kan ta med en egen pc yil å kjøre mysikk og som server vedsiden av da??

AieM
18-12-2005, 23:58
tror det er èn pc per plass... er ikke sikker da men :p

2K3
19-12-2005, 00:17
det er en port og en amper per plass... (amperen kan ikke brukes på hvitevarer!). Så det er bare å være egostisk og ta flere plasser fordi du ikke klarer deg med en pc! ;)

AieM
19-12-2005, 00:19
men siden jeg betaler mye mer en andre så er det vel rettferdig at den får mer?? ikke sant?

OleJørgen
19-12-2005, 00:27
Kjøp flere billetter og opprett en rigg

2K3
19-12-2005, 00:28
men siden jeg betaler mye mer en andre så er det vel rettferdig at den får mer?? ikke sant?

hva med de som ikke får vært med fordi du har musikken din på en annen en hovedpcen? Det er vel også unfair?!

AieM
19-12-2005, 00:30
jeg deler gjenne 30X60 med en eller annen random :P uten strøm og port da seff.. neida sikkert noen plasser igjen etter jeg har bestilt også:P

Holmen
19-12-2005, 00:43
jeg deler gjenne 30X60 med en eller annen random :P uten strøm og port da seff.. neida sikkert noen plasser igjen etter jeg har bestilt også:P

keege sosse pappagutt faen!

AieM
19-12-2005, 00:46
hehe:P it's not my problem that my dad has a fancy ride =) neida:p må bare beklage skrytinga mi:P liker å skryte (hvis man møter meg på TG kan jeg nevne en ting jeg har/har gjort opptil flere ganger uten å merke det:P :cool:

2K3
19-12-2005, 00:47
no offence! Men jeg _missliker_ slike gutter på det sterkeste! Går på en sånn keege skole (nesbru, rett ved nesø'en(vist folk har hørt om den)). Og jeg blir kvalm!

Holmen
19-12-2005, 01:00
no offence! Men jeg _missliker_ slike gutter på det sterkeste! Går på en sånn keege skole (nesbru, rett ved nesø'en(vist folk har hørt om den)). Og jeg blir kvalm!

nestbru ja:P Går selv på det "rike" skolen Rosenvilde.. :cool:

2K3
19-12-2005, 01:16
liker ikke den skolen heller!

La0
04-01-2006, 22:31
Joda, bra stemning her :P

Tell
04-01-2006, 22:49
Jepps.

Har du penger? Fy skam! Har du mer penger enn noen andre?! Hent lynsjeøksa!

</irony>

Største synden i Norge er jo å tjene mer enn naboen!

(Nå får jeg sikkert deng)

krage
04-01-2006, 22:55
Nå skal jeg ikke komme med mine knallrøde synspunkter på folk som tjener mye penger, det kan jeg la ligge, jeg er nå mer bekymra når folk kjøper flere plasser, og dette gjør at folk som vil på TG ikke får komme.

En ting er å kjøpe en ekstra plass, det kan forsvares om folk som har med seg store skjermer, musikkannlegg, keyboard +++

Men når personen som satt rett bak meg i 03 hadde kjøpt 7 plasser å selv brukte 1,5 og resten sto ubrukt gjennom hele TG, untatt når noen på plassene rundt mekka i PCen :)

Eller om folk kjøper en ekstra plass bare for å få plass til stanga til et banner, da blir jeg litt opgitt :/

Tenk om alle kjøpte tre plasser da vil vi bare bli ca. 1800 på TG, det hadde vært kjipt det !

Tell
04-01-2006, 22:57
Men når personen som satt rett bak meg i 03 hadde kjøpt 7 plasser å selv brukte 1,5 og resten sto ubrukt gjennom hele TG, untatt når noen på plassene rundt mekka i PCen :)
Det kan jeg være enig i er... mye. Veldig mye.

netrom2k
04-01-2006, 23:02
ro, ro til fiskeskjær. Hvor mange PC'er kan jeg ha med her?

Du får tildelt ett nettverksuttak, og ett strømuttak pr. plass.
DVS. ta med strømforgrener, så alt utstyret får strøm.

Ønsker man å ha med mange PC'er, kan man kjøpe to eller flere billetter og velge "Big-rig" på PTN etter kjøpet.

Hvis man ikke vil bruke masse penger på flere plasser kan f.eks. sette i et ekstra nettverkskort i den stasjonere PC'en. Og bruke det til å dele internett videre til en Bærbar o.l.

netrom2k
04-01-2006, 23:05

Shit, hva slags idiot kjøper 7 plasser? En som har fobi mot å sitte siden av andre folk?

blir over 4500,- pare for plassa... :P

sikker på at personen hadde kjøpt billett for alle de plassene?

krage
04-01-2006, 23:06
Tja skjekka på PTN i løpet av TG, og han var i alle fall registrert på alle og det lå et slikt a4 ark på alle....

Epsilon
07-01-2006, 22:10
jeg like ikke folk som tjener over 250k i året. jeg elsker pingviner og GNU/Linux. jeg elsker opensource. jeg er skeptisk til GUI. jeg gir ut mine notater under GNU GPL lisensen, og legger dem ut på nettet. jeg har fjerna caps lock og windows tasten fra tastaturer mitt.
jeg har laptop og server på tg, og nat`er fra serveren til laptopen. har de nok strøm til den cerwin-vega idioten som sitter altfor nærme meg har de pokker meg nok strøm til min laptop og min server med scsi og hele pakka!

noen som trodde jeg var så ille eller?

2K3
08-01-2006, 01:49
Epsilon: Var du han som hadde kjøpt de 7 plassene? Eller var det bare en show off post :p Og hva er en cerwin-vega idiot?

AieM
08-01-2006, 02:53
jeg like ikke folk som tjener over 250k i året. jeg elsker pingviner og GNU/Linux. jeg elsker opensource. jeg er skeptisk til GUI. jeg gir ut mine notater under GNU GPL lisensen, og legger dem ut på nettet. jeg har fjerna caps lock og windows tasten fra tastaturer mitt.
jeg har laptop og server på tg, og nat`er fra serveren til laptopen. har de nok strøm til den cerwin-vega idioten som sitter altfor nærme meg har de pokker meg nok strøm til min laptop og min server med scsi og hele pakka!

noen som trodde jeg var så ille eller?

de som tjener under 250k er ikke akkurat folk med høy IQ til og med mor mi tjener mye mer enn 250k :rolleyes: ikke for å skryte men jeg mener at de som tjener lite har fortjent å tjene lite hvis man har lyst til å tjene mye så skaffer man seg ordentlig utdanning og en bra jobb "en toppstilling er fint å begynne med" senere bør man ta videre utdanning for å få Master graden innen hans tidligere meritter :D "Thats just the way it"

:eek: I Am The One And Only :eek:

Epsilon
08-01-2006, 11:40
Epsilon: Var du han som hadde kjøpt de 7 plassene? Eller var det bare en show off post :p Og hva er en cerwin-vega idiot?

nei, jeg har nok med min ene plass.. bygger i høyden så holder det lenge med en plass.
cerwin-vega idiot: det er de som har et par av disse stående og spiller all annen musikk en den alle på de 12 nærmeste radene vil høre...
for ikke å snakke om at han drar mer strøm med de alene enn det hele riggen hans tilsammen skulle.

Denne typen.... (http://www.hifiklubben.com/image/prod/CVCLSC215BK_1_b.jpg)

de som tjener under 250k er ikke akkurat folk med høy IQ til og med mor mi tjener mye mer enn 250k
jaha, så jeg som jobber i hedmark fylkeskommune på en videregående skole for at drittunger som deg skal ha noenlunde oppegående datautstyr å surfe deiligst.no og annet crap på så har jeg mindre IQ enn f.eks deg?

idealisme er vel noe du ikke kjenner til din kapitalistiske drittunge...

heis flagget med hammer og sigd og GNU/Linux til alle! =)

2K3
08-01-2006, 11:47
nei, jeg har nok med min ene plass.. bygger i høyden så holder det lenge med en plass.
cerwin-vega idiot: det er de som har et par av disse stående og spiller all annen musikk en den alle på de 12 nærmeste radene vil høre...
for ikke å snakke om at han drar mer strøm med de alene enn det hele riggen hans tilsammen skulle.

aah....da skjønner jeg! Egentlig rart at folk får lov til å ha så store anlegg. De må jo ta utrolig mye strøm!

krage
08-01-2006, 11:52
heis flagget med hammer og sigd og GNU/Linux til alle! =)

Okey, når skal vi møtes?
Jeg har flagg!

Epsilon
08-01-2006, 11:59
Okey, når skal vi møtes?
Jeg har flagg!

jasså, en medmisjonær for det røde OS? :p
bestillte 240 Ubuntu CDer fra shipit til skolen jeg jobber på... =)

2k3, jepp! nytter ikke å dra de beista der med en 100W standard hjemmekino reciver..

evil_t
08-01-2006, 14:16
de som tjener under 250k er ikke akkurat folk med høy IQ til og med mor mi tjener mye mer enn 250k :rolleyes: ikke for å skryte men jeg mener at de som tjener lite har fortjent å tjene lite hvis man har lyst til å tjene mye så skaffer man seg ordentlig utdanning og en bra jobb "en toppstilling er fint å begynne med" senere bør man ta videre utdanning for å få Master graden innen hans tidligere meritter :D "Thats just the way it"

Tror jeg snakker for flertallet når jeg sier jævla kvalme pappagutt. Enklete har faktisk sleti seg fram i livet og ikke fått alt kasta etter seg.

Digital-angel
08-01-2006, 14:37
Tror ikke en vanlig elektrikker tjener noe særlig mer enn 250k og jeg synes egentlig det bør være en bra jobb. Hvis du har master grad fra høyskole tror jeg du tjener 250-325k, så lurer på hvordan du kan legge inn slike innlegg egentlig. En linux konsulent tjener heller ikke så utrolig mye heller vil jeg tro.

netrom2k
08-01-2006, 14:52
Penger er ikke det viktigste, men at man trives i jobben man har.

Tell
08-01-2006, 16:18
http://www.pouet.net/screenshots/12120.jpg

evil_t
08-01-2006, 16:23
Haha (lousy 10 char message)

gunste1n
08-01-2006, 20:39
hehe:P it's not my problem that my dad has a fancy ride =) neida:p må bare beklage skrytinga mi:P liker å skryte (hvis man møter meg på TG kan jeg nevne en ting jeg har/har gjort opptil flere ganger uten å merke det:P :cool:

http://www.vierkeege.tk

2K3
08-01-2006, 21:55
http://www.pouet.net/screenshots/12120.jpg

/cheer
/salute

Breiker
09-01-2006, 01:05
argh.. linux for den røde

krage
09-01-2006, 01:30
Tux med ussr flagg rundt seg er jo foresten fra en demo som ble laget på TG i fjor, stalinux om jeg ikke husker feil, er å finne her: http://www.darkside.no/pke-stalinux_final.zip

[RotN]Pingo
09-01-2006, 04:11
j
2k3, jepp! nytter ikke å dra de beista der med en 100W standard hjemmekino reciver..

nei du trenger 150W faktisk^^

Epsilon
11-01-2006, 20:32
er jo forskjell på watt og watt... og som jeg sa en stadard hjemmekino reciver spesifisert til 100w drar ikke de høyttalera der. og ikke en på 150 "watt" heller...
det er forskjell på å dra og dra også..

men for min del tar jeg ikke i mot de høyttalera der om jeg så får dem kasta etter meg, eller jo - kan jo alltids få solgt dem videre...

-audiofil

^Bear
11-01-2006, 22:25

ere bare meg eller virker det som om du er en bortskjemt sosse unge som får alt du peker på og ser ned på folk som ikke er like rike? no offence men av alle poster jeg har lest her så er du faen meg den første som skriver så jævli sossete at jeg blir kvalm.....

netrom2k
11-01-2006, 22:36
er jo forskjell på watt og watt... og som jeg sa en stadard hjemmekino reciver spesifisert til 100w drar ikke de høyttalera der. og ikke en på 150 "watt" heller...

men for min del tar jeg ikke i mot de høyttalera der om jeg så får dem kasta etter meg, eller jo - kan jo alltids få solgt dem videre...

-audiofil

Det du prøver å si er at det er stor forskjell på W når det gjelder MAX effekt og RMS. Ofte blir en høyttaler og forsterkere oppgitt med Max effekt dem kan yte i en kort periode. Også kalt Peak power (trur jeg)
Det som er viktig er RMS effekten, dette er hva høyttaleren/forsterkeren klarer å dra konstant.

Epsilon
14-01-2006, 19:39
Det du prøver å si er at det er stor forskjell på W når det gjelder MAX effekt og RMS. Ofte blir en høyttaler og forsterkere oppgitt med Max effekt dem kan yte i en kort periode. Også kalt Peak power (trur jeg)
Det som er viktig er RMS effekten, dette er hva høyttaleren/forsterkeren klarer å dra konstant.
det er like mange muligheter å måle effekten fra en amp på som det er produsenter omtrent... RMS er mye brukt ja, og sier mer om den faktiske ytelsen på en amp. men poenget var at folk med store høyttalere og strømkrevende amper er "fredet" på TG, mens jeg får klager med mine 2-3 PCer (og en skjerm..)..

Breiker
15-01-2006, 11:56

-audiofil

Jeg støtter deg her. Det er sant det du sier men det er ikke mange her som forstår seg på det med WATT.
Min reciever ville dratt de høyttalerne der grunnet at jeg har en veldig stor strømforsyning i recieveren og dermed strømsterk. Det er noe av det viktigste for en kraftig forsterker

John Morten
15-01-2006, 19:24
Jeg støtter deg her. Det er sant det du sier men det er ikke mange her som forstår seg på det med WATT.
Min reciever ville dratt de høyttalerne der grunnet at jeg har en veldig stor strømforsyning i recieveren og dermed strømsterk. Det er noe av det viktigste for en kraftig forsterker

Styrken i en forsterker bruker du på to måter. For det første hender det at store høyttalersystemer skal drives og det krever wattstyrke. Effekten som skal til er det som skal til for å sette luft i svingninger. Egentlig går det forbausende lite effekt selv om det oppleves at det spilles høyt. Størmstyrken blir ikke så veldig stor av det.
Den andre måten har med forsterkerens evne til å håndtere korte men energirike strømstøt. Da må du ha ganske stor "overhøyde" i forsterkeren. De som vil vite noe mer om det kan lese om "envelope effects" på Hi-Fi sider. Ofte brukes det da store kondensatorer på utgangene ettersom de kan levere sterke strømstyrker raskt.

John Morten

Epsilon
15-01-2006, 20:48
eksempel: Elektrocompaniet AW-600, spesifisert til 600W ved 8ohm impedans og 1200W ved 4ohm. dette er monoblokker, dvs du trenger to av disse. Grommt..
Electrocompaniet_AW-600 (http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/18/dynabel//aw600_inside-600-web.jpg)

edit: det her er jo veldig off-topic da.. er det av interesse så lag en egen tråd så kan jeg diskutere dette og andre lydrelaterte ting der!

InValiD TarGeT
18-01-2006, 09:31
hmm viss du er en rik pappagutt og ser ned på alle andre som ikke har så mye penger som FAREN din så kommer du til og få prob me venner osv i livet :)

men gleder meg til dagen pappan din går konk! den dagen skal jeg bare se ned på deg og le ! HAHAHA! BIATCH se hvor langt du kommer da..

uansett hvor mye du skryter av alle de pengene til faren din så tror jeg ikke akkurat det er beste måten og bli tøffest i bygda!
livet er ikke penger :) cya ! mn ikkje før pappan din er gått konk eller du har fått juling ! hahahahahahahaha fønni!

Breiker
18-01-2006, 09:59
hvem har skrytt av det nå? Epsilon? kan ikke se noen som har skrytt av at faren hans har mye penger. kan du gi meg en liten forklaring hvorfor du kommer med en sånn idiotisk uttalelse?

2K3
18-01-2006, 13:38
Og jeg vil ikke si at Invalid er noe bedre vist han ler av han når faren hans går konk.

Eigil
21-01-2006, 17:34
hvem har skrytt av det nå? Epsilon? kan ikke se noen som har skrytt av at faren hans har mye penger. kan du gi meg en liten forklaring hvorfor du kommer med en sånn idiotisk uttalelse?
Tror det var AieM han siktet til. Ikke Epsilon.
Det var iallefall slik jeg tolket det.

AieM
22-01-2006, 03:07
sry kan ikke noe for det... dere hadde skjønnt det om dere var i samme situasjon:P

Epsilon
22-01-2006, 17:00
sry kan ikke noe for det... dere hadde skjønnt det om dere var i samme situasjon:P
hva enn du tror om deg og din pappas penger så kan ikke de kjøpe deg respekt.
og det er noe du heller ikke oppnår med dine kvalmende utsagn...

men når du gjør alt du kan for å provosere så..

Marshall
10-02-2006, 01:10
jeg syntes dette er litt piss gutta. selv om folk har foreldre med mye penger, betyr jo det faenmeg ikke at man skal leve i fattigdom bare for å få den "respekten" enkelte her maser om. det er jo ikke tøft å si nei til penger eller økonomisk støtte av foreldre, det er bare idiotisk, og ihvertfall latterlig å hetse folk med foreldre som tjener godt, bare fordi man ikke har fullt så "rike" foreldre... syntes jo selv at keege folk er latterlige og en gjeng idioter, og ikke noe tøffe i det hele tatt, men syntes det er idiotisk å disse folk kraftig for at de har foreldre med penger. gjetter på at jeg kommer til å bli kalt "rike pappagutt" og "faens kapitalistsvin", men isåfall kan jeg svare med at jeg bare kommer til å le godt av deres idoti, dersom noen skulle begynne å whine slik.

kskjon
10-02-2006, 04:36
Han disset vel i utgangspunktet folk som skrøt om pappas penger, ikke folk med rike fedre generelt.

Hvor mye penger folk har bryr meg en viss plass, men begynner de å skryte på seg penger (spesielt penger som de selv ikke har tjent på hardt arbeid), så blir det bare kvalmt.

2K3
10-02-2006, 07:46
'MAshall: som kskjon sa, så er det bare fordi han "skrøt" (husker ikke helt hva han si, gammel tread) på seg at pappa hadde penger, eller noe i den dur. Hadde du lest hele treaden så hadde du vist hva vi snakket om. Uansett AieM er en grei kar. Og for meg som bor i Asker, så er ikke keeger og snobber noe nytt. Get used to it, they arent going no where!

Holmen
10-02-2006, 08:25
'MAshall: som kskjon sa, så er det bare fordi han "skrøt" (husker ikke helt hva han si, gammel tread) på seg at pappa hadde penger, eller noe i den dur. Hadde du lest hele treaden så hadde du vist hva vi snakket om. Uansett AieM er en grei kar. Og for meg som bor i Asker, så er ikke keeger og snobber noe nytt. Get used to it, they arent going no where!

Asker? ? LOL!

Bærum vennen min ;)

2K3
10-02-2006, 09:45
Asker? ? LOL!

Bærum vennen min ;)

Eh? Jeg bor i Asker. Det er kommunen ved siden av Bærum. til venstre på kartet! Og hva er så "lol" med Asker?

Holmen
10-02-2006, 10:14
Eh? Jeg bor i Asker. Det er kommunen ved siden av Bærum. til venstre på kartet! Og hva er så "lol" med Asker?

Dumme dumme deg:P Du missa hva jeg mente..

2K3
10-02-2006, 11:54
Dumme dumme deg:P Du missa hva jeg mente..

Tydeligvis, men kan du forklare da!

evil_t
10-02-2006, 14:50
At Blærum er verre enn Asker...!?

2K3
10-02-2006, 15:47
Jaha? Og hvor har du det fra? Media? Det er mer keeger i Asker enn Bærum. Det er bare det at folk liker ikke å si de er fra Asker når de er keege. Bærum høres så mye bedre ut, men nok om det. Booooooooooooring!

Holmen
10-02-2006, 17:39
OK.. Skal bli ferdig med det.. Og jeg rakker ike ned på noen kommuner.. Asker og Bærum er Norges boligstrøk for næringstoppene ;)

netrom2k
10-02-2006, 18:04
vathewer. denna tråden spora av for lenge siden.

* Du kan ha med flere PCer
* Du får tildelt ett uttak fra switchen og 1A pr. plass