Log in

View Full Version : TG16 /random spørsmål

ArmNil
09-04-2015, 17:43
Hallo!
Roter meg bort i egne tanker om å lage en epic hylle til neste tg.. Undrer på et par ting ettersom jeg så flere ha ganske fete lys/lasere/effekter i hyllene sine:

- Hvor/hva er det best å anskaffe seg med lasere om man ikke vil investere titusener av kroner i det? Tusing eller to er ikke noe problem for laser tho.
- Pleksiglass/effekt på "logo" i hyllene, sett flere i år (tg15) ha lyseffekter i teksten som fremhever logoen deres.. Noen som har råd om hvordan man kan få til det ? =o
- Noe mer avansert spørsmål.. Noen som vet hvordan man kan få lasere til å følge musikken? :rolleyes:

Håper på noe svar selv om #15 forumet strengt talt er over :D

DarkHarald
09-04-2015, 23:22
Hvis du har lyst på mest mulig lys & effekter for pengene ville jeg prøvd på Ebay, bare pass på at de du kjøper fra har fått gode reviews. Husk at moms, toll og frakt kommer i tillegg.

Hvis du må ha norskt kan de her være verdt å sjekke ut: http://www.soundshop.no/ http://www.multisupply.no/

Husk at mye av dette bruker mye strøm, ha det som en baktanke.

Lykke til!:D

SuperTeD
10-04-2015, 02:33
1: Etter hva jeg har forstått er laserbruk generelt ikke tillatt på TG. Dette gjelder både håndholdte laserpekere og større scannere/laserrigger...
2: En metode for å framheve en logo i plexiglass er "etching." Du freser da et spor, som er den teksten/logoen du vil lyse opp, inn i plexiglasset og peker lyskilden rett inn mot kanten av plexiglasset rundt sporet. Andre muligheter er å lage logoen i et ugjenomskinnelig materiale og feste lysene bak dette materialet for å bakbelyse.
3: En måte er å matche et lysshow til en spesiell sang. Dette kan forhåndskodes inn på chipper som finnes på ebay. Skal du ha et lysshow som følger all musikk vil en unøyaktig lydsensor gi en illusjon av det samme, men den vil og plukke opp all støy rundt deg, og leke til denne.
Vil du ha fancy lyssjovv anbefaler jeg led-striper og en kontrollerenhet. Kina er flinke til å sende sånn passe billig såntslags fra ebay, men det medfører en del gjøre-selv-arbeid og googling. Norske leverandører av tilsvarende er nok en del dyrere.
Ellers: what DarkHarald said...

ArmNil
10-04-2015, 11:53
Takker for det raske svaret :3
Hadde strengt talt glemt at lasere ikke var godt likt i Norge ._. fy-fy å bare ha en laserpenn :<

Ellers setter jeg pris på svara :D
Kjekt å tenke på det med strøm og ja :x

Crow
10-04-2015, 19:41
Takker for det raske svaret :3
Hadde strengt talt glemt at lasere ikke var godt likt i Norge ._. fy-fy å bare ha en laserpenn :<

Ellers setter jeg pris på svara :D
Kjekt å tenke på det med strøm og ja :x
Enkel grunn til dette med lasere, er at de aller færreste som leker seg med kraftige grønne eller blå lasere bruker riktig beskyttelse og tar hensyn. En rød laserpeker av typen du leker med katten din med, er lite farlig og har lav sjanse for skade sammenlignet med selv billige grønne og blå. Sjansen for at strålen blir reflektert i taket er nok for stor til at noen vil få lov til å bruke lasere til annet enn avtalte stunts på arrangement som TG.