Log in

View Full Version : Første gang TG /m hylle

mrzone
15-02-2015, 14:51
Hei, tenker meg å bygge en hylle og lurer litt på småting.

Kompis av meg sier at hylla ikke skal være mer en 2 m fra gulvet (Gulv til bordplate er da 80cm europall?) som er problem for meg da hylla jeg tenger å bygge er 166cm fra bordplate.

Jeg tenker ikke å bruke ramme men heller flere tre skruer, trelim for å feste hylleplatene til sidene i hylla. Skal bruke hobbyplate i furu og sponplate som bakpanel.

Jeg legger ved screenshots.

1015

1016

1017

1018

1019

Edit:
Site bilde som viser plan for kapping:

1020

Hans
15-02-2015, 16:49
Note fra konstruksjons-regler: Konstruksjoner som har en høyde på over 2 meter, over bordraden, må det søkes om særskilt tillatelse for

Med andre ord, det går helt fint at hyllen din er 166cm høy over bordraden! :)

Regler til konstruksjoner finner du her (http://www.gathering.org/tg15/no/construction/)

Men jeg vil ikke anbefale å ha pc'n inni den boksen i hyllen. Når den står med vegger så tett inntil seg, får den ikke noe lufttilgang og kommer til å bli alt for varm! Du burde plassere pc'n din åpent til i hyllen, eller helt på toppen!
Det er også en mulighet at du sager ut hull i hyllen der viftene på pc'n din kommer til å være

mrzone
15-02-2015, 21:24
Takk for godt svar. Jeg har svært enkelt luftoppsett og planlegger å bore 120mm hull bak der varm luft kan gå ut eller bare sage ut hele hylla bak der pcen står. Tenker at jeg burde ha pcen lavt da tyngdepunktet blir mye lavere og den står støtt.

Hans
15-02-2015, 23:15
Takk for godt svar. Jeg har svært enkelt luftoppsett og planlegger å bore 120mm hull bak der varm luft kan gå ut eller bare sage ut hele hylla bak der pcen står. Tenker at jeg burde ha pcen lavt da tyngdepunktet blir mye lavere og den står støtt.

Sånn sett så kan det være lurt å sette pc'n lavt i hylla ja! Og får du ordnet luftehull i hyllen til viftene, så burde det gå bra! :)

Kult om du legger ut noen bilder fra byggeprosessen eller resultatet av hyllen!