Log in

View Full Version : Hvor mange blir nødt til å redesigne hyllene sine i år?

LoverBoy
01-12-2014, 13:29
Ja, tittelen sier det meste. Etter den nye i mine øyne håpløse regelen at man kun kan ha en billett per person så /store reoler i skipet vil forsvinne, ettersom de med store anlegg vil ikke lenger ha plass/strøm nok til å ta med dette. For min del så er store stilige hyller og store musikkanlegg veldig mye av tg sjarmen, så selvom det antagelig vil få flere deltakere til skipet så vil jo mye av stemningen forsvinne. Er det virkelig verdt det?

Er vel veldig mange her som f,eks har designet en hylle for 2 personer som går over 3 plasser. Som man bare kan hive og begynne på nytt nå.

Mosy
01-12-2014, 14:31
Hyller er en ting, og blir nok mye redisgnede hyller, eller falske "skybert-kontoer" på GE.

Betyr vel i realiteten slutten på store høytalere på TG. Håper jeg tar feil.

LoverBoy
01-12-2014, 14:47
Det håper jeg også du gjør. Hadde selv med et stort rødt anlegg i år til stor glede for mange, men ser ut som det kan bli veldig vanskelig å få med seg dette i år. Skal jo selvsagt prøve å finne en løsning for dette allikevel.
Om høyttalerne forsvinner fra tg så forsvinner veldig mye av stemningen for min del ihvertfall. Er jo snakk om å ofre vesentlig mye stemning for kanskje toppen 200 ekstra deltakere. Fortsetter denne trenden så er det ikke mange årene til tg er det samme som dreamhack. Masse folk med headsett som sitter i sin egen verden og gamer. Da forsvinner mye av poenget med dataparty for min del og om ikke dette endres kan dette fort bli det siste tg jeg gidder å dra på.

Spurte på facebooksiden til tg om de hadde noen løsning på dette med skybert kontoer, for regner med at det kommer til å være en overflod av dem i år.

krage
01-12-2014, 15:35
Vi har for TG15 valgt å gjøre endringer i regelverket om hvor mange plasser en person kan bruke, hovedgrunnen til dette er at vi synes det er trist at veldig mange ikke fikk anledning til å kjøpe billett i fjor. Det er da vanskelig å forsvare at en person skal bruke mer enn en plass i skipet.

Vi har naturligvis tenkt på at personer lager mer enn en brukerkonto i Geekevents. Vi har forsøkt å motvirke dette både ved at alle brukere som skal stå i kø lotteriet må ha verifisert mobilnummer og at man må knytte billetter til brukere innen 24 timer etter kjøp. Vi har også andre systemer for å avdekke duplikatbruker, som jeg ikke ønsker å "avsløre" på forumet.

Jeg er helt enig i at TG er lyd, og at det må være mye lyd og musikk i hallen vår. Jeg var denne helgen på dreamhack for å se hvordan de gjorde det. Ja de har mye mer plass enn oss, og dette gjør at de har et kult party på mange områder (blant annet satsingen på eSport og messeområde). Men jeg savnet virkelig "lyden av dataparty" i hallene, ble for stille for min smak. Jeg håper vi finner en løsning som gjør at det kan lages lyd i hallen, selv om vi kanskje ikke trenger de høyttalerne som spiller høyere en scenen vår, og som gjør at vi får klager fra naboer som bor to kilometer unna hallen :)

Jeg ser at noen må bygge om hyllene sine, dette er en uheldig konsekvens -men vi har aldri gitt en garanti for at reglene for tidligere år -blir reglene for kommende år. Vi vurderer også å endre noe på våre konstruksjonsregler, for å få mer solide konstruksjoner i skipet. Frem til disse er klare, kan det være greit å ikke "bruke for mye" penger på nye hyller.

#isiteasteryet ?

LoverBoy
01-12-2014, 16:29
Vi har for TG15 valgt å gjøre endringer i regelverket om hvor mange plasser en person kan bruke, hovedgrunnen til dette er at vi synes det er trist at veldig mange ikke fikk anledning til å kjøpe billett i fjor. Det er da vanskelig å forsvare at en person skal bruke mer enn en plass i skipet.

Vi har naturligvis tenkt på at personer lager mer enn en brukerkonto i Geekevents. Vi har forsøkt å motvirke dette både ved at alle brukere som skal stå i kø lotteriet må ha verifisert mobilnummer og at man må knytte billetter til brukere innen 24 timer etter kjøp. Vi har også andre systemer for å avdekke duplikatbruker, som jeg ikke ønsker å "avsløre" på forumet.

#isiteasteryet ?

Det jeg mente med skybert brukere var ikke nødvendigvis at folk lager flere brukere til seg selv, som jeg er 100% imot og ødelegger køen. Men at det garantert kommer til å være mange som kjøper ekstra billetter og setter kompiser med legitime brukere på GE som ikke skal oppover uansett som brukere og får dem til å verifisere mobil nummeret sitt og slikt for dem. Jeg mente at hvis dere ikke har et slags vern (som jeg har full forståelse for at dere ikke vil dele) som tar 90% av dette så vil dette egentlig ikke gi noe som helst annet enn irriterte brukere, og mange tomme plasser hvor "folk som dessverre ikke kunne komme" har kjøpt billett. Da vil resultatet være at omtrent like mange som i fjor får billett,i tillegg til at folk generelt vil være mer grinete pga de har vært rettferdige og synes det er kjedelig med kun en plass.

Det jeg mente med hyllene er at det er ikke alle som er interessert i å bruke mange tusen på hyller hvert år og bruker den flere år på rad og heller bare oppgraderer den med tema. Litt kjedelig å måtte punge ut så mye, når i tillegg billettprisene øker, så blir nok selve kostnaden relativt skremmende for mange vil jeg tro.

LoverBoy
03-12-2014, 09:44
Nå var de nye konstruksjonsreglene ute også ja! ser bra ut de, med unntak av at dere ber folk med anlegg om å plassere dette inni hyllene sine. Det er å be om bråk om jeg tør si det selv. Har selv testet med anlegg oppå pultene og jeg kan si med en gang at det skal ikke mye volum og trøkk til før 10 personer nedover raden ikke får spilt pga musa bare flytter seg vilkårig pga vibrasjoner i bordene. Det kommer til å bli en storm av klager og Sec blir nødt til å fly rundt som noen gærninger. Det ender jo da selvfølgelig bare med at det eneste vi ender opp med blir typ logitech anlegg over hele partysonen. Da drar jeg like greit på dreamhack, for da forsvinner mye av poenget med tg for meg.
Da hadde det vært mye bedre om folk f.eks fikk lov til å putte subwoofere o.l på betonggulvet under pulten sin, ettersom det store betonggulvet skal det mye mer til før settes i sving. Dere har jo allerede sikret dere mot at det ikke kommer store anlegg i år, så da skader det ikke å gjøre slikt heller. Håper en av adminsa her kan ta dette med dit, ettersom det står at det er til vurdering. Det skal ikke mye til for å sette bordplatene i vibrasjon. Dette kan også ødelegge harddisker o.l til andre personer som sitter nedover radene og generelt gjøre livet surt for mange deltakere.
For min del så virker det ut som om at ledelsen intensjonelt prøver å gjøre TG til dreamhack, ved å fjerne lyd og store hyller. Har kjøpt billetter allerede, men dette kan fort være mitt siste tg om denne trenden fortsetter. Tipper dere kommer til å miste veldig mange av den eldre garde i år pga disse nye reglene.

Mosy
03-12-2014, 11:18
Ordrett står følgende:
"We encourage that participants who bring audio equipment keep these within a size so that they can be placed within the constructions. Please see the general rules for the event for guidelines regarding the size of such equipment. Please note: these rules are still being revised."

Det er med andre ord (foreløpig) ikke en fastsatt regel, og det er ingenting som hindrer folk i å sette ting (en sub f.eks) på gulvet under bordet. General rules er ikke postet enda, men om det blir det samme som de siste 15 årene handler det basicly om å ikke ta med konsert-høytalere.

Jeg er også bekymret for retningen dette tar, men velger å se ann hvordan det blir på TG15, og om noen klarer å "lure med seg" litt lyd.

LoverBoy
03-12-2014, 11:56
Derfor jeg skrev det ettersom det står at det fortsatt er til vurdering. Selv om det er lite håp i at en liten stemme skulle bli hørt. Håpet om at admins eller andre bringer opp dette temaet hadde vært veldig fint. De med større anlegg har jo ikke lyst til å ødelegge for de rundt seg. Derfor jeg håper at den regelen ikke får stå. Om det blir muligheter til å sette ting under pulten så skal jeg nok få lurt med meg litt lyd i år uten at det blir til en pest og plage for alle som sitter på bordraden :)

Får bare vente med tålmodighet på de oppdaterte reglene.

krage
03-12-2014, 12:56
Derfor jeg skrev det ettersom det står at det fortsatt er til vurdering. Selv om det er lite håp i at en liten stemme skulle bli hørt. Håpet om at admins eller andre bringer opp dette temaet hadde vært veldig fint. De med større anlegg har jo ikke lyst til å ødelegge for de rundt seg. Derfor jeg håper at den regelen ikke får stå. Om det blir muligheter til å sette ting under pulten så skal jeg nok få lurt med meg litt lyd i år uten at det blir til en pest og plage for alle som sitter på bordraden :)

Får bare vente med tålmodighet på de oppdaterte reglene.

Jeg har notert innspillene her, og som dere skriver reglene er ikke "slått i stein" enda.

Det er _ingen_ som ønsker at TG skal bli så stille som dreamhack, men det er to ting vi må prøve å tilpasse oss:
1. Allerede nå er en av de hyppigste oppgavene til sikkerhet, å gå rundt å be folk skru ned litt på lyden, da det forstyrrer andre deltager
2. Vi får hvert år klager fra naboer 1-2 kilometer, unna skipet. Og disse klagene kommer stort sett _etter_ at scene underholdningen er over.. altså det er ikke event-crew sitt anlegg befolkningen i Hamar hører.

Så må vi prøve å finne en måte som gjør at:
a. vi har liv å røre i hallen, og faktisk har et stort dataparty med masse lyd!
b. lyden er under en viss kontroll.

ilo112
03-12-2014, 12:58
Så dette vil si at det ikke blir mulig å sette subwooferer'e ved siden av pulten lenger?

Mosy
03-12-2014, 14:20
Så dette vil si at det ikke blir mulig å sette subwooferer'e ved siden av pulten lenger?

Det er foreløpig ikke bestemt, og står foeløpig at det bare er en oppfordring. Den store forandringen i år er at det ikke er lov å ha dedikerte plasser til høytalere, som enkelte har hatt tidligere for å ha nok strøm og plass. Så lenge det ikke hindrer ferdsel mellom radene noe mer enn en person som sitter i en stol, er det ikke direkte forfudt å ha høytalere stående på gulvet ved siden av pulten.

ilo112
03-12-2014, 14:22
Da får vi bare vente å se! :)

DarkHarald
04-12-2014, 08:31
Det kommer nok til å bli en vesentlig reduksjon i store anlegg ettersom mange ble motivert av de store pengepremiene fra hyllekonkurransen (som var helt forferdelig gjennomført) på TG13, men denne nye 1 sete regelen kommer til å ødelegge alt som er TG i mine øyne/ører. TG har aldri vært som dreamhack, DH er esport fokusert LAN mens TG er og har alltid vært mye mer enn et LAN.

Ikke ødelegg det!

Hans
04-12-2014, 14:55
Man kan vel fremdeles konstruere hyllene slik at man får plass til anlegget i de? Har man store høyttalere vil jo dette ta opp mye plass , men det regner jeg med at det helt sikkert noen som er villig til å ofre! ;)
Det blir nok aldri slutt med store anlegg og høyt volum på TG, da de fleste alltid finner en løsning for snike seg rundt reglene. :)

Håper at de man store anlegg kommer opp med en løsning, så vi fortsatt kan ha musikk og høyt støynivå på TG!!!

LoverBoy
04-12-2014, 16:41
Problemet er ikke plassen. Men at man kun får 1ampere per plass. Man vil ikke ha i nærhet av nok strøm om man skal ha med seg anlegg av litt kaliber. Kan alltids stroppe fast anlegget i hylla, men da får jo ingen spilt eller gjort noe på maskinene sine når jeg spiller musikk pga musene kommer til å hoppe bortover. I tillegg kommer sikkert strømmen til å gå kontinuerlig.

Alt dette blir uansett spekulasjon sålenge reglene ikke er spikret enda. Bare håpe på å få en stor nok negativ påpekelse av dette i etterkant så dem endrer det til neste år.

tigersager
04-12-2014, 18:03
Problemet er ikke plassen. Men at man kun får 1ampere per plass. Man vil ikke ha i nærhet av nok strøm om man skal ha med seg anlegg av litt kaliber. Kan alltids stroppe fast anlegget i hylla, men da får jo ingen spilt eller gjort noe på maskinene sine når jeg spiller musikk pga musene kommer til å hoppe bortover. I tillegg kommer sikkert strømmen til å gå kontinuerlig.

Alt dette blir uansett spekulasjon sålenge reglene ikke er spikret enda. Bare håpe på å få en stor nok negativ påpekelse av dette i etterkant så dem endrer det til neste år.

Veldig enig. for min del så er ikke ampere det største problemet, men her går det mere i plass. Som påpekt i en annen tråd så er jeg youtuber, og da trenger jeg litt plass for studiomic og 2 skjermer. Helt ærlig har jeg et lite håp om at ledelsen vil ta til fornuft og høre på de tilbakemeldingene som har kommet ang dette og kanskje endre denne regelen FØR TG15, men ettersom en del billetter allerede er solgt så er det lite trolig. Men neste år håper jeg virkelig at det blir samme opplegg som ifjord om at limiten er på max 2 billetter, noe som for min del fungerte bra.

Hans
05-12-2014, 03:01
Vi slipper nok å redesigne hyllen vår. Vi har tidligere hatt en fem-mannshylle som er delt opp i 3+2. Siden vi bare blir tre pers i år så tar vi med 3'ern =)

- 2011 ("Where is the cow?" hylla)
- 2012 ("Space Unicorn" hylla)

_vix_
05-12-2014, 09:43
Nå var de nye konstruksjonsreglene ute også ja! ser bra ut de, med unntak av at dere ber folk med anlegg om å plassere dette inni hyllene sine. Det er å be om bråk om jeg tør si det selv. Har selv testet med anlegg oppå pultene og jeg kan si med en gang at det skal ikke mye volum og trøkk til før 10 personer nedover raden ikke får spilt pga musa bare flytter seg vilkårig pga vibrasjoner i bordene. Det kommer til å bli en storm av klager og Sec blir nødt til å fly rundt som noen gærninger. Det ender jo da selvfølgelig bare med at det eneste vi ender opp med blir typ logitech anlegg over hele partysonen. Da drar jeg like greit på dreamhack, for da forsvinner mye av poenget med tg for meg.

Hei
Vi har ikke laget en regel om at anlegg _må_ stå i hyllen, og det kommer ikke en sånn regel. Vi har sett de siste årene, at hyllebyggerene blir stadig mer kreative, og hvorfor ikke forsøke med å plassere høyttalere i hyllen, slik at man får bedre plass på pulten?
Bare en liten oppfordring, ikke noe mer.

Da hadde det vært mye bedre om folk f.eks fikk lov til å putte subwoofere o.l på betonggulvet under pulten sin, ettersom det store betonggulvet skal det mye mer til før settes i sving. Dere har jo allerede sikret dere mot at det ikke kommer store anlegg i år, så da skader det ikke å gjøre slikt heller.

Kan ikke se at det står noe om at dette ikke har vært tillatt? Bruk gulvet for alt det er verdt, så lenge det ikke er til hinder for fri passasje for andre.

Håper en av adminsa her kan ta dette med dit, ettersom det står at det er til vurdering.

Kan du utdype litt hva som er til vurdering, og hvor dette eventuellt står?

Det skal ikke mye til for å sette bordplatene i vibrasjon. Dette kan også ødelegge harddisker o.l til andre personer som sitter nedover radene og generelt gjøre livet surt for mange deltakere.

Om du var på TG i 2014, så la du sikkert merke til, eller hørte, de som satt ved rad 17, 26 og 52. Når de skrudde opp, så ristet hele skipet, og det var til tider umulig å høre noe, uansett hvor man var. Det er disse anleggene som vi mener man kan la stå igjen hjemme. Trenger man et fullt PA anlegg med høyttalere som er 2 meter høye og som produserer like mye lyd som det et konsertanlegg gjør? Man kan fint ta med seg mindre anlegg som de aller fleste har hjemme i stua, og fremdeles lage veldig mye lyd og liv. Man trenger ikke de gigantiske anleggene, som man kun bruker når man selv ikke er til stede fordi det spiller høyt. :)

For min del så virker det ut som om at ledelsen intensjonelt prøver å gjøre TG til dreamhack, ved å fjerne lyd og store hyller. Har kjøpt billetter allerede, men dette kan fort være mitt siste tg om denne trenden fortsetter. Tipper dere kommer til å miste veldig mange av den eldre garde i år pga disse nye reglene.

På ingen måte. Flere av medlemmene i Ledergruppen var på besøk hos Dreamhack forrige uke, for å se hvordan de gjør ting der. For min del var dette mitt første besøk. Noe som alle kommenterte, var dette med at det var så stille der, og vi savnet TG-følelsen med lyd og blinkende lys overalt.
Vi vil veldig gjerne ha lyd i salen, og dere deltagere er de som er best på å lage denne lyden. Det vi ber om, er at man lar de aller største anleggene bli igjen hjemme, og at man har respekt for det som skjer på scenen og at man da skrur av sitt anlegg.

Kommer til å bli knall, og gleder meg til å se dere alle sammen.

Ordrett står følgende:
"We encourage that participants who bring audio equipment keep these within a size so that they can be placed within the constructions. Please see the general rules for the event for guidelines regarding the size of such equipment. Please note: these rules are still being revised."

Det er med andre ord (foreløpig) ikke en fastsatt regel, og det er ingenting som hindrer folk i å sette ting (en sub f.eks) på gulvet under bordet. General rules er ikke postet enda, men om det blir det samme som de siste 15 årene handler det basicly om å ikke ta med konsert-høytalere.

Jeg er også bekymret for retningen dette tar, men velger å se ann hvordan det blir på TG15, og om noen klarer å "lure med seg" litt lyd.

Folk kan for 2015 også ta med seg lyd, og sette dette på gulvet. Som du sier, man kan la konserthøyttalerene bli igjen hjemme. Et stille TG er et kjedelig TG :)

Det kommer nok til å bli en vesentlig reduksjon i store anlegg ettersom mange ble motivert av de store pengepremiene fra hyllekonkurransen (som var helt forferdelig gjennomført) på TG13, men denne nye 1 sete regelen kommer til å ødelegge alt som er TG i mine øyne/ører. TG har aldri vært som dreamhack, DH er esport fokusert LAN mens TG er og har alltid vært mye mer enn et LAN.

Ikke ødelegg det!

Lyd er kult! TG skal være "støyete".

Jeg så i utgangspunktet ikke sammengengen mellom høyttalere og en hyllecomp, men etter å ha googlet så fant jeg denne her; http://forums.gathering.org/showthread.php/9221-Tullefanten-s-hylle
Dette er et kult konsept!

Når det kommer til høyttalere, så er som sagt ikke noen regler satt enda. Folk skal få lov til å ta med seg lyd, vi er jo tross alt et part, er vi ikke? Tidligere så har vi sagt at man kan la anlegg som passer til en The Who konsert stå hjemme, og her har vi kanskje vært litt uklare samt at vi har sett igjennom fingrene på de som har med seg monsteranlegg. Man trenger ikke ha 2 meter høye, 1 meter brede og 100 kg tunge høyttalere for å lage liv og stemning. :)

En av hovedgrunnenen til at vi gjør et forsøk med 1 deltager, 1 sete, er at vi hvert eneste år har flere tusen som står i kø, og som ikke får billett. Samtidig så ser vi at flere deltagere kjøper 2-3-4-5 plasser, selvom de bare er en person. Vi er veldig opptatt av at flest mulig skal få ta del i TG, så derfor gjorde vi denne endringen for 2015.
Etter TG så blir det tatt en evaluering, og vi ser på om vi fortsetter, eller gjør endringer. Hvem vet, kanskje vi finner ut 1 deltager = 1 plass, 2 deltagere = 3 plasser f.eks.

Fremtiden vil vise hva som skjer.

Igjen, vi har ikke sagt at man _må_ ha høyttalere i hyllene sine. Det var bare en oppfordring til de som skal bygge dette fra bunnen av, at man kanskje kan lage plass til disse, for å få bedre plass på pulten.
Jeg kan heller ikke se relevansen på at strømmen vil gå hele tiden om du har anlegget i hylla? Det bruker vel like mye strøm uansett hvor det står? ;)

1A regelen er det dessverre lite vi får gjort med akkurat nå, da det går på den totale strømkapasiteten i skipet. Vi jobber hele tiden sammen med HOA (som eier og driver skipet) og strømleverandører, for å kunne levere stabile linjer.

Tror dette kommer til å bli bra jeg!

LoverBoy
05-12-2014, 13:47
Hei
Vi har ikke laget en regel om at anlegg _må_ stå i hyllen, og det kommer ikke en sånn regel. Vi har sett de siste årene, at hyllebyggerene blir stadig mer kreative, og hvorfor ikke forsøke med å plassere høyttalere i hyllen, slik at man får bedre plass på pulten?
Bare en liten oppfordring, ikke noe mer.

Kan ikke se at det står noe om at dette ikke har vært tillatt? Bruk gulvet for alt det er verdt, så lenge det ikke er til hinder for fri passasje for andre.

Kan du utdype litt hva som er til vurdering, og hvor dette eventuellt står?

Da er det jeg som har misforstått det som står i teksten der bare :) Da er det i orden. Jeg trodde det som sto i denne teksten: We encourage that participants who bring audio equipment keep these within a size so that they can be placed within the constructions. Please see the general rules for the event for guidelines regarding the size of such equipment. Please note: these rules are still being revised."

jeg trodde at dette betydde at Audioutstyret man har med måtte på plass inne i hyllene, og at størrelsen på dette ikke var er fastsatt enda. Nå som dette har blitt avkreftet er det helt greit. Men det bør kanskje legges til at det finnes muligheter for å benytte gulvplass under pulten f.eks, slik at ikke flere enn meg misforstår dette :) Kommer selv til å plassere toppdelen av anlegget i hyllen min, men ville helst ikke plassert bassdelen oppe i hyllene av hensyn til andre deltakere som sitter i nærheten. Synes det er helt supert at dere ønsker økt kreativitet rundt dette med hyllebygging! Men konsekvensen av at folk plasserer høyttalere med relativt store basselementer i hyllene tror jeg vil skape generelt mye misnøye blant folk som sitter i nærheten ettersom det ikke skal spesielt mye til for å sette standard 22mm OSB plater i full trubadur, men mindre hyllen det står på veier veldig mye. Gulvet er mye bedre egnet for slikt ettersom det er massiv betong.

Igjen, vi har ikke sagt at man _må_ ha høyttalere i hyllene sine. Det var bare en oppfordring til de som skal bygge dette fra bunnen av, at man kanskje kan lage plass til disse, for å få bedre plass på pulten.
Jeg kan heller ikke se relevansen på at strømmen vil gå hele tiden om du har anlegget i hylla? Det bruker vel like mye strøm uansett hvor det står?

1A regelen er det dessverre lite vi får gjort med akkurat nå, da det går på den totale strømkapasiteten i skipet. Vi jobber hele tiden sammen med HOA (som eier og driver skipet) og strømleverandører, for å kunne levere stabile linjer.

Den kommentaren ang. strøm var ikke i forhold til om anleggene sto i hyllene og ikke, Men ettersom at det blir flere deltakere i skipet uten at strømkapasiteten øker, vil det bli mindre strøm per person og strømmen har lettere for å gå. Det skal ikke spesielt store anlegg til for å trekke over 1 ampere. Man ser jo år etter år at strømmen går støtt og stadig på radene, selv om folk har hatt flere dedikerte plasser kun til strøm. Forstår at dette er vanskelig å gjøre noe med, ettersom det har med totalkapasitet å gjøre, men flere deltakere vil påføre større strømtrekk. 230watt per person er ikke spesielt mye, og selv en moderat gamingrigg i dag trekker lett dette under spilling. Et høyttalersystem, selv et av typen logitech trekker fort oppmot 300watt alene og stuehøyttalere som cerwin vega, o.l trekker fort godt over det når det dundres av gårde.

Skulle man hatt anlegg som holdt seg innenfor strømreglene vi har i dag så måtte man faktisk hatt gigantiske PA/hornsystemer, ettersom slike rigger er veldig følsomme og trekker generelt lite watt for å spille like høyt som andre anlegg. Et eksempel vil jo f.eks være et hornsystem med 2stk 18tommers basslementer og et horn toppsystem. Det ville ikke brukt mer enn ca 5-10 watt som for å spille ved samme volum som de største cerwin vega høyttalerne trakk på maks (rundt 500watt og som veldig mange deltagere har med p.dd) Kapasiteten og muligheten til å spille mye høyere på dette hornsystemet vil jo selvsagt være tilstede, men strømproblematikken ville vært bedret. Hadde det ikke kanskje heller vært en idé å fastsette et max decibel volum man fikk lov til å spille istedet? Jo større kapasitet et anlegg har jo mindre strøm vil det jo trekke ved folkelige nivåer.

Tror dette kommer til å bli bra jeg!

På ingen måte. Flere av medlemmene i Ledergruppen var på besøk hos Dreamhack forrige uke, for å se hvordan de gjør ting der. For min del var dette mitt første besøk. Noe som alle kommenterte, var dette med at det var så stille der, og vi savnet TG-følelsen med lyd og blinkende lys overalt.
Vi vil veldig gjerne ha lyd i salen, og dere deltagere er de som er best på å lage denne lyden. Det vi ber om, er at man lar de aller største anleggene bli igjen hjemme, og at man har respekt for det som skjer på scenen og at man da skrur av sitt anlegg.

Kommer til å bli knall, og gleder meg til å se dere alle sammen.

Det er godt og betryggende å høre at dere har denne instillingen :) Forstår at det er vanskelig å tilfredstille så mange deltakere samtidig og jeg også synes det er et flott initiativ at dere ønsker å få inn flere deltakere. Jeg forstår at mange av innleggene mine kan oppleves litt krasse, men det er kun ment som konstruktiv kritikk på ting dere kanskje ikke har tenkt over.

Jeg også tror TG i år blir bra som alltid! Jeg gleder meg som unge og har gjort det det i lang tid nå. Billetter er sikret og det er bare å vente på at påsken skal nærme seg.
Håper på å se mange kjente og ukjente fjes i år som alltid :)

Creativity
08-12-2014, 11:19
Om du var på TG i 2014, så la du sikkert merke til, eller hørte, de som satt ved rad 17, 26 og 52. Når de skrudde opp, så ristet hele skipet, og det var til tider umulig å høre noe, uansett hvor man var.

Likte de anleggene jeg, nå må jeg vel innrømme at jeg ikke satt i nærheten av 17 og 26, men digger å høre musikken lage ekko igjennom skipet og kjenne bassen flere rader unna. Igjen det er meg, og syntes virkelig synd på de som satt ved siden av. Når det nye forumet kommer, kommer jeg til å lage "Vi med høyttalere-tråden" igjen slik at folk kan skrive hvor de skal sitte og hva de møter opp med så folk som er i mot det kan seate seg litt unna og vi som møter med høyttalere kan diskutere litt og folk kan komme med songrequests.

EDIT: Må si jeg likte de med anlegget som satt med ryggen mot scena på komplett-siden av skipet. Spilte mye bra musikk og lyde bærte jækla godt!
EDIT: Det nye forumet hadde visst kommet! (Link til Høyttaler tråden (http://forums.gathering.org/showthread.php/11877-quot-Vi-med-h%C3%B8yttalere-quot-tr%C3%A5den))

Siggen
15-12-2014, 19:58
1A per person? Dette er jo bare ~230W, jeg bruker gjerne 300W under gaming, og de fleste TG-ere jeg kjenner har kraftigere maskiner enn meg... Hvordan skal dette i det hele tatt gå opp for hele skipet?? Alle med en moderat kraftig rigg vil jo lett overstige grensa...

(tilleggsspørsmål1: Var litt uklart i reglene, men stemmer det at 2-persons-hylle er max? Slik at ikke f.eks 3-persons er lov?)
(tilleggsspørsmål2: Har folk noen smarte og kule sider med template-modeller av ting til å fylle inn i hylledesignet i SketchUp?)

Mosy
15-12-2014, 20:59
1A per person? Dette er jo bare ~230W, jeg bruker gjerne 300W under gaming, og de fleste TG-ere jeg kjenner har kraftigere maskiner enn meg... Hvordan skal dette i det hele tatt gå opp for hele skipet?? Alle med en moderat kraftig rigg vil jo lett overstige grensa...

(tilleggsspørsmål1: Var litt uklart i reglene, men stemmer det at 2-persons-hylle er max? Slik at ikke f.eks 3-persons er lov?)
(tilleggsspørsmål2: Har folk noen smarte og kule sider med template-modeller av ting til å fylle inn i hylledesignet i SketchUp?)

Dette går veldig utenfor topic, og hører hjemme i en egen tråd. Dette blir diskutert hvert eneste år, ta en titt på trådene fra 2014 (http://forums.gathering.org/showthread.php/11602-1-Amper-!), 2013 (http://forums.gathering.org/showthread.php/11160-Str%C3%B8m), 2012 (http://forums.gathering.org/showthread.php/9999-Maks-st%C3%B8rrelse-p%C3%A5-str%C3%B8mforsyning), 2011 (http://forums.gathering.org/showthread.php/9335-Ampere-nok) osv (gadd ikke gå lenger tilbake).

Nei, det er ikke en begrensing på 2-personshylle. Det var kun nevnt som et eksempel i reglene. Men maks størrelse er 80cm i bredden pr. person som er med på hyllen.