Log in

View Full Version : TG Bussen Trondheim

Holthe
16-09-2013, 08:04
INFO HENTET FRA VÅR HJEMMESIDE (http://tgbussen.net)

I 2011 besluttet jeg å dra på The Gathering i Hamar med to kompiser. Vi begynte smått å planlegge turen ned til Hamar, og fant til slutt det vi trodde skulle være en løsning da foreldrene mine tilbød seg og kjøre oss ned til Hamar, og hente oss når arrangementet var ferdig. Dette viste seg og bli vanskelig med tanke på plassen, og da min mor hadde tilgang på minibusser gjennom jobb, bestemte vi oss heller for å høre med hu om de kunne kjøre oss med den ned, om vi fikk med flere deltagere. Dette gikk som smurt, 8 deltagere i en 16 seter buss fra Reistad Buss. Konseptet ble da hetende TG Bussen Trondheim.

Etter at jeg så på bussen i 2011 som en stor suksess, tok jeg en sjanse i 2012, og kjørte på med en interessesjekk for en større buss, heldigvis var interessen der til slutt, fikk inn 38 påmeldinger før jeg bestilte bussen. Bussen jeg bestilte var en 53 seter fra Nidaros Tour i Trondheim, av typen Volvo 9900 HD 2011 mod. Denne ble valgt da jeg har en del erfaring med Volvo fra tidligere, og så på dette som det beste alternativet for komfort og plass. Jeg var veldig spent på turen, som eneste arrangør, hovedansvarlig og økonomiansvarlig, ble det mye stress, men jeg var fast bestemt på at dette skulle gå i boks, uansett hva! Først ved oppmøte på Trondheim Sentralstasjon i 2012 så jeg hva jeg hadde fått til, jeg var stolt, spent og nervøs på hvordan dette ville gå, 38 ungdommer på en buss under "min" kommando, dette kunne umulig gå bra. Vi starta pakkinga, fylte opp lasterommene, og noen seter inne i bussen. Alle gikk inn i bussen, og vi lukka dørene. Jeg kjente jeg ble litt mer nervøs, men prøvde å skjule det.
Når vi starta motoren, tok jeg opp mikrofonen, sa noen ord om sikkerheten, hva som kunne skje om de grisa til setene, angående toalettet, rydding før ankomst osv. Alle hørte etter, da vi kom til Heimdal, sa jeg det samme til de, vi lasta på deres ting, og satte kursen sørover. Gjengen var rolig, og jeg begynte å senke skuldrene. Da vi ankom, var alle litt småsure for de måtte rydde opp etter seg før vi åpna dørene, men de gjorde som de ble bedt om, og bussen ble som "ny".
Deretter tenkte jeg, med så stor interesse i 2012, kjører jeg på i 2013 også! Der sto jeg også alene, men jeg visste nå at jeg kunne klare dette, dette hadde jeg skapt, og dette tilbudet skal jeg fortsette med til trøndere som skal på The Gathering!
På tiden fra 2012 til 2013 hadde jeg skaffa meg 2 innsjekkingshjelper som hjalp meg og sjekke inn deltagere og gå over for å se hvor mange som hadde møtt opp, slik at jeg kunne gjøre andre ting om nødvendig. I 2013 valgte jeg og leie en buss med henger fra samme aktør som forrige år. Startet påmeldinger, og fikk inn totalt 45 påmeldinger. Dette var jeg svært fornøyd med. Ved oppmøte hadde samtlige betalt for reisen, og alt var klart for turen nedover. Bussen kom med henger klokka 23.30 på Trondheim S, og jeg og innsjekkingshjelpene gikk inni bussen og klargjorde den med infoskriv i hvert sete. Deretter lot vi alle komme om bord, sjekka legitimasjon ved ombordstigning, og hjalp de til å finne sin plass i bussen. I 2013 hadde vi også med oss Adresseavisen som filmet hele turen og tok ett intervju med meg og en av innsjekkingshjelpene (Se video og link til artikel under). Vi hadde ett stopp på Koppang for å la deltagere kjøpe noe å spise / drikke, der sjåføren også tok hviletida si. Deretter fortsatte vi nedover, og ankom Vikingskipet rundt 06.30.
Med den utmerkede servicen til Erlend Svankild ved Nidaros Tour, ble bussen stående til disposisjon fra ankomst til 09.00 (innslipp). Dette uten ekstra kostnad! Dette satser jeg på flere år også.
På reutren starta vi opp 11.00 og kjørte rundt 12.30 fra skipet. De som møtte opp tidligst, sov i bussen ved avgang. Det ble annonsert noe felles informasjon om sikkerhet o.l.
Vi kjørte opp til Alvdal, der vi brukte 2 timer og 30 min fra skipet. Der stoppa vi, tømte bussen for deltagere slik at sjåføren fikk hviletida si. Starta fra Alvdal ca 1 time etterpå igjen. Vi ankom Trondheim Sentralstasjon klokka 19.00 søndag kveld

Reglement

Alkohol og narkotika er ikke tillatt under turen, heller ikke under arrangementet. Kommer du i merkbar beruset tilstand, eller nyter noe av dette under turen, vil du på det tidspunktet vi oppdager det bli bedt om å gå av bussen / nektet adgang til bussen og betalt beløp blir ikke refundert.
All søppel skal kastes i søppelbøtter. Det er søppelbøtter montert i hvert sete mot midtgangen. Vi har også satt opp 3 svart sekker i bussen (1 Foran, 1 Midt, og 1 Bak).
Når bussen er i bevegelse skal hver enkelt deltager sitte på plassen sin med setebeltet festet, med unntak av toalettbesøk eller spørsmål til crew.
Vi har også toalett i bussen, dette skal benyttes om nødvendig. Vi gjør ikke ekstra stopp for toalettbesøk.
Er du forsinket til tur eller retur? Vær vennlig og ta kontakt med meg, så finner vi en løsning!
Ved påstigning til bussen, skal samtlige deltagere benytte framdøra ved ombordstigning. Dette for å få sjekka dere inn. Husk legitimasjon, da vi sjekker dette ved ombordstigning.

Plassbegrensning

Selv om vi har bedre plass en toget, betyr det ikke at du kan ha med deg senga di på bussen. Vi har plassbegrensning, og dette er MAKS tillatt bagasje per plass:
1 x Hockeybag (Stor bag) med utstyr o.l. i.
1 x Kabinetteske (kan byttes med noe tilsvarende)
1 x Skjermeske (kan byttes med noe tilsvarende)
1 x Sekk / liten bag i håndbagasje.
Bagasje utover dette må dere forespørre. Ekstra bagasje må hver enkelt deltager betale for om jeg godkjenner dette.
Jeg kommer IKKE til å godkjenne hyller og/eller stoler om du forespør dette, da dette tar for mye plass.

Prisene er ikke utlyst enda, men vi regner med det ikke blir mye variasjon fra tidligere år.

For plassbestilling, vær vennlig og benytt påmeldingsskjemaet på vår hjemmeside, dette finner du her; http://tgbussen.net/index.php/plassbestilling
For mer informasjon, ta kontakt pr. epost ved og følge denne lenken; http://tgbussen.net/index.php/kontakt-oss eller ring/send sms til nummeret som står oppført der.

Bilder fra tidligere turer finner du ved å trykke på disse linkene:

925
924

Itspetter
16-09-2013, 17:49
Fikk nesten litt lyst til å ta fly fra Sandefjord til Trondheim, bare for å sitte på med bussen :D

Holthe
17-09-2013, 08:01
Taha, godt å høre at interessen er såppas stor! :D
Du ser oss garantert rulle inn til skipet rundt 6-7 tida på morningen! Da er det bare å ta seg en tur bort, og snakke med oss =)

ZeuvesHD
29-09-2013, 12:56
Hei, jeg bare lurer på om det går tg buss fra bergen og? for jeg har litt problemer med å komme meg ditt. :(

Holthe
30-09-2013, 08:06
Hei.
Vi har kun avgang fra Trondheim, desverre. Har ingen kjenninger for øyeblikket i Bergen som kan hjelpe oss heller.

tigersager
04-10-2013, 01:07
Fikk nesten litt lyst til å ta fly fra Sandefjord til Trondheim, bare for å sitte på med bussen :D

Samme tanken slo meg også! Og da fra Bærum/Oslo i mitt tilfellet.

Holthe
04-10-2013, 12:19
Vi er glade for å høre såppas tilbakemelding om vårt konsept.
Vi vil prøve vårt til 2015, for å få skaffa ansvarlige og bussavganger fra Bergen og Drammen/Oslo området. Det kan bli veldig spennende :)
Sjekk med vår hjemmeside for oppdatert informasjon angående framgang!
Ønsker noen og melde seg som ansvarlig, eller har noe spørsmål, kontakt oss gjerne ved å benytte kontaktskjemaet på vår hjemmeside, eller ved å klikke her: http://tgbussen.net/index.php/kontakt-oss

mato
17-11-2013, 18:21
genialt konsept , brajobba og forsett og står på ;)

Holthe
25-11-2013, 12:03
Takk så mye for det!
Skal fortsette å kjøre strekninga vår i flere år framover. Håper på mer pågang.