Log in

View Full Version : Hvordan reiser du/dere til TG?

grebyl88
15-09-2013, 22:50
Slik som topicen sier, hvordan/når har du/dere tenkt å reise opp/nedover til TG?
Det er mange måter å reise dit: Fly, tog, buss, bil osv.

Jeg har personlig tenkt å reise nedover med fly her oppe i Nordland,slik som jeg har gjort de to andre årene. Etter ankomst Oslo tar jeg tog fra Gardemoen og oppover til Hamar.

Dustleif
16-09-2013, 09:57
Har tatt tog Stavanger-Oslo, og så Oslo-Hamar de to første årene mine, men ifjor kjørte vi bort.
Blir nok det samme i år, bil var ganske greit og var deilig med tur innom Sverige :)

Zarbon
16-09-2013, 09:57
Det gjenstår å se - blir mest sannsynlig tog igjen med mindre jeg får overtalt en kompis til å hente meg med bil. :P

Edit: Blir tog opp på Tirsdag og hotell derfra. Skal bli digggggg. :)

LORENZO
16-09-2013, 11:46
BIL titegn

Mosy
16-09-2013, 11:58
Blir å kjøre opp fra Oslo tidlig onsdag morgen slik vi pleier.

Har i mange år gledet meg til den dagen jeg kan kjøre motorvei helt til Hamar, men det begynner hvertfall å nærme seg. Vegstrekningen som bygges ved minnesund nå åpner i slutten av 2014, så til TG15 blir det mindre kø. Juhu:D

H4ck3r
16-09-2013, 16:25
Moped, men hvordan får jeg med meg pc og utstyr lurer dere kanksje på!? Jeg tar å gaffateiper pc'en og skjermen fast på ryggen min ;)

superherobearz
16-09-2013, 17:36
Vil tro det blir som, slik som ifjord.
Håper på å ha en stasjonær til TG14, men tror likevel det skal bli plass til den også på toget :)

Creativity
16-09-2013, 17:43
Gjeng på 8-9 stk som kjører på rekke og rad fra Kongsvinger, en times tid unna Hamar =)

raskeland
17-09-2013, 00:00
Blir nok med bil fra Bergen :) Håper vi får til samkjøring slik som i fjor, det var kjekt!

krage
17-09-2013, 00:37
Tipper jeg tar toget fra Hamar også i 2014, har liksom blitt den vanlige måten for meg å reise på... men man veit jo aldri :)

borbra
20-09-2013, 07:39
Blir bil denne gangen også, får se om det blir samme bil som de 2 siste årene eller om jeg tar min egen denne gangen. Hengeren med hyller blir selvfølgelig fast inventar, samt en tur til Sverige for å bunkre brus og godis.

Sawerkid
30-09-2013, 13:05
Blir nok bil, som tidlegare år! Køyre 7-8 tima i bil på natta er jo berre lekkert!

ZeuvesHD
08-10-2013, 18:24
Hei. Jeg lurer bare på hvordan eg og 3 andre kompiser kan komme oss til tg i 2014 på egen hånd. Vi er bare 14 alle sammen. Vi vurderer buss fly eller tog fra Bergen. Hva er best? og billigst. og må man ha med en voksen hvis man skal til tg på egen hånd?

tigersager
09-10-2013, 23:11
Hei. Jeg lurer bare på hvordan eg og 3 andre kompiser kan komme oss til tg i 2014 på egen hånd. Vi er bare 14 alle sammen. Vi vurderer buss fly eller tog fra Bergen. Hva er best? og billigst. og må man ha med en voksen hvis man skal til tg på egen hånd?

Jeg ville anbefale dere å ta toget. Dette fordi at transporten på toget er mere stabilt i forhold til pc utstyr. Har dere bærbar så går fly helt fint og det samme med tog. Jeg ville uansett valgt toget ettersom jeg ikke tørr å sende inn en maskin til 15k på flyet i den tanke på hvordan bagasje og slikt blir behandlet på flyplasser.

Zenabi
10-10-2013, 16:48

Du må ikke ha med deg en voksen, men alle under 16 år må ha med seg en skriftlig tillatelse fra foreldrene sine.
Du finner både informasjon og skjema her (http://www.gathering.org/tg13/no/information/for-parents/). :)

jallamann
19-10-2013, 16:56
Bil...
Ekvipasjen blir vel omtrent som i fjor, ser litt annerledes ut akkurat nå, med mer horelys, mindre hvite strips i grillen og ei stålplate for å dekke det andre vinduet, på høyre side, som ramlet ut (24 år gamle, morkne, gummilister har en tendens til å ikke holde så godt på ting som de en gang gjorde)...

http://nightmaster.net/stuff/index.php?img=20130326_170013.jpg&size=small (http://nightmaster.net/stuff/20130326_170013.jpg) <-- PRESS PÅ TOMMELNAGLEN FOR Å STORGJERE BILETET

grebyl88
19-10-2013, 17:54

Det billigste alternativet blir nok definitivt tog, MEN det blir å ta lang tid. Jeg vil anbefale dere til å ta fly fra Bergen til Oslo og tog fra Oslo til Hamar. Dette alternativet er det som tar minst tid og gjør at dere ikke trenger supermange reisedager.
Og slik som Yuukid sier så burde dere ta med dere skriftlig tillatelse fra deres foreldre.

Dj_Devil
21-10-2013, 08:33
TG 13 tok eg fly fra Karmøy til gardemoen så tåg fra dit til hamar. Det var veldig behaglig og greit.
Siden eg skulle være vakt på TG så hadde eg med meg en varmedress som eg måtte ha på meg under flyturen (den er så stor at den tar en koffert alene, ville ikke ha den ekstra kostnaden) så varmen på den inni fly og tåg er vell det eneste ubehaget eg kan nevne. men det er selvpåført ubehag. var god å varm å vente på tåg i da. hehehe

TG 14 så blir det samme måte som TG13 om kona ikke kommer inn som crew også (drar bare om eg kommer som crew)
Kommer hun inn som crew også så kjører vi.

Zenabi
21-10-2013, 22:32
Noen her som har erfaring når det gjelder å pakke med seg stasjonær når man bruker fly som transport? Tidligere har jeg bare lurt inn en laptop i bagasjen så jeg slepper å måtte sjekke inn hver gang.. Fly er også min eneste mulighet for transport til TG. :(

Vetle
22-10-2013, 11:36
Noen her som har erfaring når det gjelder å pakke med seg stasjonær når man bruker fly som transport? Tidligere har jeg bare lurt inn en laptop i bagasjen så jeg slepper å måtte sjekke inn hver gang.. Fly er også min eneste mulighet for transport til TG. :(
Det var en del snakk om dette her på forumet for et par år siden, søk og svar du skal finne! Men kort og greit, dra og alt av kabler, demonter store, tunge kort (typisk kun GPU), sørg for at alt er skrudd godt til, og legg en pute inne i kabinettet for å holde ting på plass.

Jeg tok tog da jeg studerte ved UiB, i 2009, det var i grunn veldig greit. Ok det tar en hel del lenger tid, men du har kontroll på bagasjen din, og du må uansett over på tog fra Gardermoen. Som en bonus, tar dere nattog slipper dere å stå tidlig opp for å være på Hamar i en anstendig tid. :)

Ellers ser jeg Yuukis svar angående samtykkeskjema, jeg vil bare legge til at selv om det nok blir likt for TG14 kan dere ikke bruke fjorårets skjema.

krage
22-10-2013, 15:42

Jeg har hatt med meg stasjonær-pc, på fly tidligere. Både Tromsø-Oslo, Tromsø-Bergen og Oslo-Dublin (og tilbake igjen). Jeg har alltid pakket maskinen i en bag som dekker den, eneste jeg har gjort med den først er å ta ut harddiskene (slik at jeg slapp å miste viktige data, om man var uheldig). Har aldri hatt noen store skjermkort i mine stasjonæremaskiner.. men også de kan sikkert være lurt å ta ut, også putte i håndbagasjen sammen med harddiskene.

MikkalOls1
27-10-2013, 14:00
Reiser hele 15 min i bil m/henger for å komme meg til skipet. Det er visse fordeler med å bo såppas nærme :)

Hayabuuza
27-10-2013, 14:30
Blir nok å kjøre selv hvis jeg består oppkjøring til våren :D

DarkHarald
04-11-2013, 21:43
Blir nok å kjøre selv hvis jeg består oppkjøring til våren :D

Lykke til :)
Blir nok samme for meg, bil med henger på onsdags morgen.

BluSnake
05-11-2013, 10:48
Reiser hele 15 min i bil m/henger for å komme meg til skipet. Det er visse fordeler med å bo såppas nærme :)
Hele 15 min, du Mikkal... Om jeg drar såpass tidlig at jeg slipper den verste køa, er jeg der på to-tre minutt :)
Vanskelig å bo i stangebygd'n vettu... Hamar er tingen! :D

MikkalOls1
06-11-2013, 09:18
Hele 15 min, du Mikkal... Om jeg drar såpass tidlig at jeg slipper den verste køa, er jeg der på to-tre minutt :)
Vanskelig å bo i stangebygd'n vettu... Hamar er tingen! :D

Blir vel kanskje ekstra lenge nå som jeg bor på hybel 3 timer unna også. Men regner med at jeg drar hjem torsdag eller fredag før påsken :)

Atrius
17-11-2013, 14:24
Det ryktes biltur med henger fra Trondheim, gitt.

mato
17-11-2013, 17:41
blir tog i år og , erfaringa tilsier at det og kjøre hjem etter tg er grusomt

mapzta
20-11-2013, 14:15
Vi fyller en Hiace med pc-utstyr for en skokk med folk og kjører fra Nittedal. Bruker vel rundt to-tre timer.

rebekkafkh
04-12-2013, 12:16
Blir vel tog fra Gardermoen i år. Med mindre jeg har noen snille venner som vil plukke meg opp på veien :P

Dranzar
04-12-2013, 13:22
Det billigste alternativet blir nok definitivt tog, MEN det blir å ta lang tid. Jeg vil anbefale dere til å ta fly fra Bergen til Oslo og tog fra Oslo til Hamar. Dette alternativet er det som tar minst tid og gjør at dere ikke trenger supermange reisedager.
Og slik som Yuukid sier så burde dere ta med dere skriftlig tillatelse fra deres foreldre.

Greby: Det er vel ikke bare det at de burde ha med skriftlig tillatelse de må ha det med hvis de er under 16 år :) er vel slik jeg mener å huske at det har vært tidligere :)

For min del så blir det vel å reise oppover etter jobb mandag 14.4.14. sitte hjemme til jeg veit at rushen i Oslo er over. og man må jo ta det obligatoriske stoppet på espa på minnesund når man kjører bil i den retningen :)

petterroea
08-12-2013, 17:34
Jeg blir kjørt med bil, tror jeg. Skal med kompiser, da, så kan bli gøy med togtur

jaggis
08-12-2013, 18:47
Roadtrip med 3 kameratar. Køyrer frå Bergen.

exp
09-12-2013, 20:44
Tog Bodø/Fauske i nordland.

ill bring polarbears down to Thez gathzering.

Kelgan
10-12-2013, 15:23
Bil fra sortland! :D Roadtrip yey!

tigersager
10-12-2013, 15:48
Jeg tenker å resie oppover dagen før og campe på motellet, men hvordan jeg kommer meg opp enda er en annen sak XD Så hvis noen planlegger dra oppover samme dagen fra oslo/bærum å si ifra om dere her plass!

Zhylo
11-12-2013, 22:52
Med bussen som går fra Kristiansand og stopper flere steder på veien (Lillesand, Grimstad, Arendal, Tvedestrand, Larvik).

http://forums.gathering.org/showthread.php/11525-TG-Bussen-Kristiansand

Hiver mange nok seg på blir det en tur for en billig penge.

mariusXD
18-12-2013, 10:26
Blir nattog fra bryne (stavanger) Som i fjor greit å våkne i oslo :) så ta de stappfulle toge fra oslo til hamar >.< jaja i år er vi 4 til TG 15 blir det bil uansett !:D

|Night|
20-12-2013, 01:30
Kjører bil som vanlig :D

Balto
20-12-2013, 12:57
Kjører bil fra Haugesund sammen med noen venner. Fra Haugesund til Odda, plukker opp en person der og videre over Hardagervidda. Kommer frem til slutt! (:

F4celess
21-12-2013, 20:06
Det blir enten A: Sliten Opel fra Fagernes, via Gjøvik så beint til Hamar. Eller B: Kul Mazda kabriolet og samme rute.

Saniwa
21-12-2013, 20:23
Blir å brumme en ALT for liten Opel Corsa fra Drammen og opp mot Hamar ! :D
Stakkars bilen sier nå jeg, haha!

amaliepus
27-12-2013, 23:33
Blir nok tog fra Sandefjord > Hamar på meg i år. :)

G0ny
21-01-2014, 08:09
for meg blir det som vanlig bil i fra Sande til Hamar. prøver på å få til samkjøring i fra Drammen-Hamar :)

Dranzar
21-01-2014, 08:42
for meg blir det som vanlig bil i fra Sande til Hamar. prøver på å få til samkjøring i fra Drammen-Hamar :)

det får dere nok til i år og :) synd jeg reiser på mandags efta hvis ikke så ere nok fare for at jeg sku joina dere ^^

G0ny
21-01-2014, 10:23
det får dere nok til i år og :) synd jeg reiser på mandags efta hvis ikke så ere nok fare for at jeg sku joina dere ^^

hadde vært gøy hvis du hadde vært med, lenge siden sist nå... det ser ut som om at blir noen i år også :D

Dranzar
22-01-2014, 13:13
hadde vært gøy hvis du hadde vært med, lenge siden sist nå... det ser ut som om at blir noen i år også :D

jeg reiser desverre altfor tidlig til at jeg kan få joinet dere :) men jeg kan møte dere på parkeringsplassen :D

lemmings
23-01-2014, 11:41
Blir vel to-tre biler fra Kvinnherad til Hamar. Kjører på mandagen, overnatter ved grensen til sverige.
Handel i sverige på tirsdagen før snutene vendes mot Hamar.
En rolig natt på hotellet fram til onsdagen før det braker løs :)

cobraz
03-02-2014, 00:58
Tipper jeg tar toget fra Hamar også i 2014, har liksom blitt den vanlige måten for meg å reise på... men man veit jo aldri :)
Hvis jeg blir å kjøre alene, så kan jeg sikkert plukke deg opp på veien :)

uSmart
03-02-2014, 18:38
Regner med det blir tog ifra Bergen. Har ikke så mange andre valg though. (:

solidmarius
05-02-2014, 18:16
Blir bil i år også for meg, kjører med kompiser (Kompiser kjører meg)! (Hurum-Hamar) :D
Men i år tenkte vi å være der kvelden før, aner ikke hvorfor bare føler for det! :P
Så hvis noen andre hadde tenkt seg opp dit kvelden før hadde dette vært kult, da vi kan bli kjent før innslipp med hyggelig grilling og snakk :)

SiH
11-02-2014, 11:36
Kjører for første gang med noen venninner. Krysser landet på tvers :)

Hirano Aya
21-02-2014, 18:47
Blir bil i år også for meg, kjører med kompiser (Kompiser kjører meg)! (Hurum-Hamar) :D
Men i år tenkte vi å være der kvelden før, aner ikke hvorfor bare føler for det! :P
Så hvis noen andre hadde tenkt seg opp dit kvelden før hadde dette vært kult, da vi kan bli kjent før innslipp med hyggelig grilling og snakk :)

Har du venner som kjører deg ?:O

Blir bil for meg ivartfall :)

Estella
23-02-2014, 14:21
tog regner jeg med

SuperTeD
28-02-2014, 20:21
Som følge av at TG har for vane å plassere oss lengst mulig unna skipet når vi ankommer i minibuss med henger har vi i år droppet å kjøre kollektivt og tar en hver-mann-for-seg-selv variant. Dette fører til at det kommer til å bli en ganske ok konvoi fra Ålesund til Hamar ila. mandagen med ca 15 biler og ukjent antall hengere :D På denne måten tar vi kansje opp noe mer parkeringsplass enn en minibuss med henger, men vi får iallefall lesset av på fornuftig vis uten å bli jaget fra hurtigparkeringen hvert 10. minutt :)

Ekvivokk
02-03-2014, 21:39
Tog med komfort billett er bestilt, alt stress er borte.

tigersager
05-03-2014, 23:34
Ankommer Hamar dagen før dagen og det blir da grilling og slikt ved porten denne natten. Min agent i film og tv bransjen har sakt seg villig til å kjøre meg oppover, så nå er det bare hjemtransporten jeg må finne ut XD

Og hvis flere ankommer dagen før dagen og er interessert i sosialt samvær med kaffe og grill så er det bare å si ifra, evt send meg en pm!

MrXiM
07-03-2014, 13:09
Kjører bil selv fra Ålesund, innom sverige en tur for så å fyke på TG!

Dranzar
09-03-2014, 23:57
Ankommer Hamar dagen før dagen og det blir da grilling og slikt ved porten denne natten. Min agent i film og tv bransjen har sakt seg villig til å kjøre meg oppover, så nå er det bare hjemtransporten jeg må finne ut XD

Og hvis flere ankommer dagen før dagen og er interessert i sosialt samvær med kaffe og grill så er det bare å si ifra, evt send meg en pm!

skal komme å hilse på deg jeg! :D

mariusXD
11-03-2014, 10:52
Blir tog igjen fra stavanger -.- men neste år blir det bil :D

LoverBoy
11-03-2014, 11:15
Blir vel å kjøre konvoi oppover for oss. En egen henger for anlegg og en henger med hylle er ihvertfall det som blir med oppover i år. Om vi reiser tirsdag kveld eller onsdag grytidlig er ennå ikke bestemt.

BulletMagnet
18-03-2014, 19:11
Blir tog igjen fra stavanger -.- men neste år blir det bil :D

MEg og et par andre skal kjøre, prøver å få til en felleskjøring fra Stavanger via Kr.sand og Oslo (og kanskje en liten tur over grensa) før vi vender mot Hamar. Du/dere kan sikkert bli med oss på det.