Log in

View Full Version : Hvor mye vold er for mye vold for TG?

Carlsberg90
07-04-2012, 18:40
Har nettopp blitt diska for graphical violence i freestyle video compoen. Jeg lurer dra på, hvor er grensen egentlig? Så vet jeg det til neste år..
Veldig kjedelig når man har jobbet så hardt, og ikke får vist den en gang, pga det.
Det er jo "16års" grense for TG, så litt vfx blod burde jo ikke være så farlig, tenker jeg da..

marilla
07-04-2012, 18:50
Har nettopp blitt diska for graphical violence i freestyle video compoen. Jeg lurer dra på, hvor er grensen egentlig? Så vet jeg det til neste år..
Veldig kjedelig når man har jobbet så hardt, og ikke får vist den en gang, pga det.
Det er jo "16års" grense for TG, så litt vfx blod burde jo ikke være så farlig, tenker jeg da..

Anbefaler å ta denne diskusjonen med democrew. Vi har ingen aldersgrense på partyet, men deltakere under 16 må ha med seg samtykke fra foreldre.

Carlsberg90
07-04-2012, 18:53

Hvor finner jeg de?

marilla
07-04-2012, 18:54
Hvor finner jeg de?

De er i creative lounge, rett ved chillout-standen, sørenden av skipet

Carlsberg90
07-04-2012, 18:56
De er i creative lounge, rett ved chillout-standen, sørenden av skipet

Takk for svar, setter pris på det :)

Duckers
08-04-2012, 03:18

Veldig mange bidrag ble disket fordi de inneholdt grov vold med avbildning av skudd i hodet.

Det er flere grunner til at dette gir diskvalifikasjon:

1. Denne typen bilder gir typisk aldersgrense 18+ for visning på norske kinoer. Vi ønsker ikke å vise den typen innhold til publikumet på TG.

2. Humor basert på skyting og vold kan virke støtende, noe som gir diskvalifikasjon.

Reglene sier for øvrig at "Frag" / "Stunt"-filmer er uønsket i konkurransen. At spillfigurene er byttet ut med ekte skuespillere gjør ikke saken noe bedre.

Carlsberg90
08-04-2012, 04:15
Veldig mange bidrag ble disket fordi de inneholdt grov vold med avbildning av skudd i hodet.

Det er flere grunner til at dette gir diskvalifikasjon:

1. Denne typen bilder gir typisk aldersgrense 18+ for visning på norske kinoer. Vi ønsker ikke å vise den typen innhold til publikumet på TG.

2. Humor basert på skyting og vold kan virke støtende, noe som gir diskvalifikasjon.

Reglene sier for øvrig at "Frag" / "Stunt"-filmer er uønsket i konkurransen. At spillfigurene er byttet ut med ekte skuespillere gjør ikke saken noe bedre.

Takk, da vet jeg hva jeg skal holde meg unna til neste år ;)