Log in

View Full Version : Kjørt meg fast med collision detection



ErlendJS
07-04-2012, 00:36
Hei.

Sitter å programmerer en slags 3D spillmotor i C++ der man skal kunne bevege seg på et "heightmap".

For å gjøre det simpelt til å begynne med regnet programmet ut den nye "spillerposisjonen" (Basert på input og gravitasjon), og om den var under mappet settes posisjonen til spilleren i y retning til y på kartet i den posisjonen. Så har jeg tenkt å gjøre dette skikkelig. Problemet med den gamle metoden er at distansen man beveger seg endres om den nye posisjonen var under mappet, som gjør at man går altfor fort i oppoverbakke. Jeg finner ut av noen god måte å gjøre dette på selv. Noen som kan hjelpe? Mulig løsningen er ille dum da men, er ikke mye konsentrasjon å få her D:

appears
07-04-2012, 02:46
Hei. Vi har mentorer som kan hjelpe deg med dette. Kom til Creative helpdesk og spør etter Erik :)