Log in

View Full Version : Regler for SaneStation Music?

Kaktusen
27-03-2012, 09:26
"We provide you with a software synth (VSTi), and you make a track with it. No other sound sources are allowed"
Dette betyr strengt tatt at man kan resample synthen og bruke den på den måten? Og effekter er ikke kilder.
Leverer man MP3, eller har SaneStation sitt eget format?

- HAHA - Jeg leste ikke reglene - self burn

vtl3
27-03-2012, 09:34
- HAHA - Jeg leste ikke reglene - self burn

så du fant ut av det? Om ikke, så tror jeg ikke resampling og slikt fungerer, fordi det skal lagres i et eget format + midi, og resampling er vel ikke midi?

sebbern
28-03-2012, 16:33
En ting jeg ikke skjønner... Må all lyden leveres fra kun én instance (ett spor) av SaneStation, eller kan jeg bruke så mange jeg vil?

lug00ber
28-03-2012, 21:21
En ting jeg ikke skjønner... Må all lyden leveres fra kun én instance (ett spor) av SaneStation, eller kan jeg bruke så mange jeg vil?
Sanestation er såkalt multi-timbral. Det vil si at den kan spille flere forskjellige lyder samtidig fra samme instans, for Sanestation sin del 16.
Du vil finne denne informasjonen, samt endel annet du sikkert vil få bruk for, i dokumentasjonen som ligger i arkivet sammen med pluginene.

Tr4p
29-03-2012, 08:22
lug00ber <3
*tafse*:o

Kaktusen
29-03-2012, 08:44
Vetl3 : jeg leter alltid etter måter å tyne det meste ut av det jeg kan på, men i dette tilfellet er det ikke sååå mange måter å gjøre det på siden synthen recorder sitt eget format :)

Sebbern : Den letteste måten å forklare det på er å legge opp VST'en på èn kanal (eller bare rett i "VST-lista" om du bruker Cubase eller Nuendo), og lage 16 egne MIDI-tracks. Så setter du alle kanalene til å linke opp mot VST'en, dette gjøres forskjellig i forskjellige DAWs (programmet du bruker). Så setter du MIDI-channel på trackene fra 0-15 til track 1-16 (synthen starter på kanal 0, så ta med denne). Da har du 16 kanaler tilgjengelig, fordi VST'en i praksis er 16 synther i èn :)

Tr4p
29-03-2012, 08:48
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er på høyde med dere her! Aldri brukt Cubase, eller VST.
Skulle ønske det var en "oldschool" musikk kompo, så jeg bare kunne brukt FT2 <3

sebbern
29-03-2012, 15:29
Tusen takk! Skal prøve å mekke noe sammen :)