Log in

View Full Version : Ensom ganger.

Joakim Skurk
29-02-2012, 05:29
Hei!

For første gang velger jeg å sitte i Creative Lounge på TG. Alene. Visst har jeg venner ellers i salen, men i år vil jeg har 101% fokus på kreativitet. Lurer derfor på om noen andre lonere er gira på å sitte i nærheten av meg. Musikkproduksjon er mitt område og jeg er over snittet dreven med FL Studio. Har akkurat gått over til Cubase, men kan altfor lite foreløpig. Vil gjerne sitte i nærheten av andre musikkprodusenter, gjerne som bruker Cubase eller FL samt vil jeg gjerne få til en collab med noen innenfor demoscenen i år. Kan nevne at jeg liker å lage musikk i alle mulige sjangere, som kan høres på soundclouden(som forøvrig inneholder flest snippets).

Ta kontakt om du vil være min venn.

Sjekk soundcloud eller søk meg opp på youtube om du vil høre musikk.

petterroea
29-02-2012, 07:23
Jeg sitter også i creative lounge i år for første gang. Litt ekstra stress siden jeg er bare 14, men har vært på tg en gang før. Joiner gjerne en fast intro collab, eller noe sånt

Strandli
01-03-2012, 01:56
Jeg sitter også i creative lounge i år for første gang. Litt ekstra stress siden jeg er bare 14, men har vært på tg en gang før

Jeg satt alene i Creative Lounge for to år siden, i stedet for å sitte med andre venner uti hallen. Jeg planla ikke å sitte med noen spesielle folk, jeg bare tok en plass og så hvordan ting endte.

For dere som er litt usikre: Det var fantastisk. De jeg møtte som satt rundt min plass var alle utrolig hyggelige mennesker, og selv om jeg ikke kjente noen så ble alle veldig pratsomme. Siden alle i Creative Lounge er der av samme grunn, så er det veldig lett å snakke til de, og det føles fort som om alle kjenner hverandre. Og dette er faktisk blitt noe av det beste med TG for meg, bare det å treffe nye likesinnede folk og slå av en prat.

Første året alene der, så satt jeg ved siden av en tysker på en mini-laptop. VELDIG nerd, klassisk spinkel fyr med briller og sort fettete år. Men han er en av de kosligste personene jeg har møtt noen sinne! På den 3. dagen slet jeg livet av meg for å rekke en deadline, jeg hadde ikke spist noe, og jeg var veldig sliten og skrubbsulten. Men etter jeg hadde levert, så kom jeg på at det var så sent at kantina var stengt og jeg var tom for skikkelig mat, noe som gjorde at jeg fikk litt panikk. Så kommer tyskeren til meg med pizzarester etter å ha vært på Peppes. Han hadde lagt merke til at jeg ikke hadde spist når jeg jobba, og tenkte på meg når han var ute, så jeg fikk i meg noe mat allikevel. Altså... jeg hadde ikke ord på det tidspunktet, bare utrolig takknemlig.

Og dette er bare en av de mange fantastiske menneskene jeg har møtt i Creativia de årene jeg har sittet alene. Så til dere som er pratsomme eller nervøse for å være ensom på TG, ikke vær bekymra. Om du bare er åpen for folk, så er det masse folk å bli kjent med. :)

Edit: Men i svarte, Petterroea, du har da ingenting å bekymre deg over. Du er "bare 14" og allerede en TG-legende! Du er semi-kjendis i Creative Lounge du nå etter fjorårets prestasjon. Om du ikke er for sjenert til å prate til fremmede, så har du _ingenting_ å bekymre deg for!

Athidi
05-03-2012, 01:02
Er ikke så vanskelig å bli kjent med folk nei ;) Spesielt i creativia hvor folk deler mye av de samme interessene.. :D

Viss du ser noe spennende noe på en skjerm, bare gå å sette igang en samtale ;) funker alltid bra, er så mye koselige mennesker på TG.

Rootkit
05-03-2012, 16:22
Skal til tg med en venn, du kan gjerne sitte med oss :D lager musikk i FL FYI

Soundcloud:http://soundcloud.com/seveneleven169

Kaktusen
09-03-2012, 15:00
På en generell basis kan jeg si at som mentor er det innmari kult når folk faktisk bare SPØR, og det er enda fetere å være en musikkgjeng.
Så jeg oppfordrer alle som vil lære mer om musikk, lydtech, DJ'ing og bransje til å starte en liten gjeng og trekke mot mentor-delen av loungen,
jeg kommer til å sitte der stort sett hele tiden, og er bare glad for å veilede og ha mini-sessions :) det er igrunn bare å sette seg, regner med at
jeg er på plass fra passe sent onsdag kveld.

Jeg "underviser" i Ableton Live, Reason 6, Recycle, Record, Rebirth, Cubase, Pro Tools og ca. alle tenkelige plugins og stand-alones.
Bruker ikke FL Studio, men kan fortsatt forklare hvordan en lyd blir laget eller et problem løses, it's not the tools that counts, it's the artist :)

Håper ihvertfall at dette frister, og at vi kan heve nivået og trekke enda flere interesserte i år.