The Gathering Forums

Go Back   The Gathering Forums > The Gathering 2010 - Submerged > Participants ombudsman

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average. Display Modes
Old 07-04-2010, 18:18  
oleerik
Registered User

oleerik's Avatar

PTN og varme.

Heisann! Kulde var et mye større problem i år, enn det det har vært mine forrige år. Håper dette blir tatt tak i TG11 hvis det da er nødvendig

Og, vær så snill.. Partyticket.net har ikke fungert bra nok denne gangen, og jeg opplever dem som dårligere og dårligere hver gang. Har nå flere ganger opplevd at folk i nærheten har mistet plasser tilfeldig og at plutselig har grupper på 3-5 personer tatt over plassene dems.

Kjære ombudsmann. Jeg kan leve med å gå snufsete noen dager etter TG, men jeg liker ikke at vi fortsatt bruker et så dårlig billettsystem. Hadde satt pris på om du kunne videreformidlet dette
Old 07-04-2010, 19:05  
naka
Registered User

Hmmm, regner med at du satt inærheten av dørene da ? for de MÅ lufte der inne, 69 raden jeg satt på var varm til tider enda de luftet for fult....

Det blir også informert om med kart hvor det vil bli kaldt til tider, så synnes du det var kaldt setter du deg et varmere sted neste år :

Det at folk mister plassene sine kjønner jeg ikke... Når dere er seatet en plass er den plassen deres... Ingen andre enn dere selv eller seateren(dere må velge en manuelt) som kan flytte dere fra plassen..

En ting jeg har lagt merke til, hvis du går på "reserve seat" for å se seatmapet isteden for bare "seatmap" er det lett å unseate seg selv ved å trykke seg rundt... Sikker på at det ikke er noe slikt du har klart ?
naka is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2010, 19:08  
Jonorge
Registered User

Jonorge's Avatar

Quote:
Originally Posted by naka View Post
Hmmm, regner med at du satt inærheten av dørene da ? for de MÅ lufte der inne, 69 raden jeg satt på var varm til tider enda de luftet for fult....

Det blir også informert om med kart hvor det vil bli kaldt til tider, så synnes du det var kaldt setter du deg et varmere sted neste år :
Jeg satt ganske høyt oppe på rad 60 (plass 64), og der var det til tider grisekaldt, selv om vi satt langt unna luftinga...
Old 07-04-2010, 19:25  
oleerik
Registered User

oleerik's Avatar

Jeg har brukt PTN i flere år nå og ikke rørt reserve seat annet enn når jeg skulle reservere seats. Det har vært problemer med PTN, det er ikke noe å diskutere

Jeg satt et godt stykke unna lufting også, men ble ekstremt kaldt til tider. I følge Medic var dette det kaldeste TG hittil
Old 07-04-2010, 19:32  
naka
Registered User

Quote:
Originally Posted by Jonorge View Post
Jeg satt ganske høyt oppe på rad 60 (plass 64), og der var det til tider grisekaldt, selv om vi satt langt unna luftinga...
Ingen på min rad er enige, nettop snakket med de... Så er nok noen som ikke er sikkelige norske vikinger her
naka is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2010, 19:45  
lilfire
Registered User

lilfire's Avatar

var enkelte perioder det var litt for kaldt, men så var det også tider det burde vært lufta mer.

PTN har jeg mista all respekt for. Må nesten ha flaks for at ting skal fungere
Old 07-04-2010, 19:59  
Rebus
Registered User

Rebus's Avatar

Send a message via Skype™ to Rebus
Satt på rad 65, og satt pakket inn i teppet enkelte ganger.

Kroppstemp. synker også noe når man blir trøtt også, det kan jo ha noe med at det kan virke kaldt i skipet.(?)
Old 07-04-2010, 20:46  
mysurp
The Gathering 2010 Security:Medic

mysurp's Avatar

Angående varmen kan jeg spytte inn med litt info.

Vi i medic fører jevnlig kontroll med temperaturen i skipet. Vi har 3 stk temperaturmålere ute i midtgangen. En helt nord, en ved scenen og en helt sør. Ingen av disse var noen gang under 18 grader. Kjernetemperaturen lå ganske jevnt på 18-19 grader mesteparten av TG. Fra lørdags morgen begynnte temperaturen å stige og vi var helt oppe i 22 grader kjernetemperatur på lørdags kvelden.

Vi hadde ett lite problem i år ved at Event hadde trukket en større mengder kabler ut av øst siden av skipet og at det medførte en ekstra trekk og redusert temperatur i området rundt scenen.
I tillegg vil det alltid komme litt trekk fra hovedinngangen og noe fra Nordporten når denne blir åpnet for å kjøre vekk søppel. Sørenden vil få noe ekstra trekk når dørene her åpnes av folk som er på vei inn eller ut fra soveteltene. Når det luftes skikkelig vil hele skipet merke at trekken drar godt igjennom.

Er man uheldig og havner i en slik trekk vil temperaturen føles noe lavere enn den er ellers i skipet. I tillegg er det slik som nevnt over korrekt at kroppen vil ha problemer med å produsere masse varme når den ikke får tilført nok riktig energi (dvs ikke energidrikke men frukt og vann) og ikke får nok søvn. Får man en god kombinasjon av dette kan man fort ende opp med å hutre i teppet sitt selv om sidenmannen sitter i shorts og er god og varm.
Old 07-04-2010, 20:48  
oleerik
Registered User

oleerik's Avatar

Quote:
Originally Posted by mysurp View Post
Angående varmen kan jeg spytte inn med litt info.

Vi i medic fører jevnlig kontroll med temperaturen i skipet. Vi har 3 stk temperaturmålere ute i midtgangen. En helt nord, en ved scenen og en helt sør. Ingen av disse var noen gang under 18 grader. Kjernetemperaturen lå ganske jevnt på 18-19 grader mesteparten av TG. Fra lørdags morgen begynnte temperaturen å stige og vi var helt oppe i 22 grader kjernetemperatur på lørdags kvelden.

Vi hadde ett lite problem i år ved at Event hadde trukket en større mengder kabler ut av øst siden av skipet og at det medførte en ekstra trekk og redusert temperatur i området rundt scenen.
I tillegg vil det alltid komme litt trekk fra hovedinngangen og noe fra Nordporten når denne blir åpnet for å kjøre vekk søppel. Sørenden vil få noe ekstra trekk når dørene her åpnes av folk som er på vei inn eller ut fra soveteltene. Når det luftes skikkelig vil hele skipet merke at trekken drar godt igjennom.

Er man uheldig og havner i en slik trekk vil temperaturen føles noe lavere enn den er ellers i skipet. I tillegg er det slik som nevnt over korrekt at kroppen vil ha problemer med å produsere masse varme når den ikke får tilført nok riktig energi (dvs ikke energidrikke men frukt og vann) og ikke får nok søvn. Får man en god kombinasjon av dette kan man fort ende opp med å hutre i teppet sitt selv om sidenmannen sitter i shorts og er god og varm.
Takk. Satt ved scenen og frøs veldig de to siste dagene Håper dere får en ny løsning på dette neste gang
Old 07-04-2010, 23:56  
SuperTeD
Registered User

SuperTeD's Avatar

Send a message via MSN to SuperTeD
Quote:
Originally Posted by naka View Post
Det at folk mister plassene sine kjønner jeg ikke... Når dere er seatet en plass er den plassen deres... Ingen andre enn dere selv eller seateren(dere må velge en manuelt) som kan flytte dere fra plassen..

En ting jeg har lagt merke til, hvis du går på "reserve seat" for å se seatmapet isteden for bare "seatmap" er det lett å unseate seg selv ved å trykke seg rundt... Sikker på at det ikke er noe slikt du har klart ?
Jeg synest det er oppsiktsvekkende at så veldig mange flere har klart å miste seatet sitt en tildligere år. Det må jo være iallefall delvis problemer med PTN? eller har TG-folket blitt veldig mye mindre oppmerksomme siste året?

Synes iallefall at PTN har vist seg å være sub-par med tanke på kundeservice, en del tekniske ting, og generell tilgjengelighet.
Avogtil får man ordnet opp et problem på 5 minutter, og det er supert, men andre ganger kan man gå en uke uten svar. Jeg forstår at de ikke er på jobb 24/7, men 8/5 må man vel kunne regne med? TG er et stort arrangement, og jeg har tidligere vert stor fan av PTN, men skjerpings ffs... nå har de surfa på TG-bølga litt for lenge, på tide å våkne igjen...

Have you ever read The Iliad? That thing is epic!
SuperTeD is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2010, 13:29  
f0cx
Registered User

f0cx's Avatar

PTN burde seriøst sette av folk som kun driver med TG og disse bør være tilgjengelig på tlf. Mail tar jo evighet.

Har aldri hatt problemer med PTN før, men i år opplevde jeg at 5 (!) kammerater fra forskjellig grupper mistet plassen sin uten å ha gjort noe. PTN ga samme svar til alle og det var kort sagt at dette ikke var deres problem

Ikke bra nok
f0cx is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2010, 10:25  
Dranzar
Registered User

Dranzar's Avatar

Send a message via MSN to Dranzar Send a message via Skype™ to Dranzar
Jeg likte heller ikke ptn systemet.

og hvertfall ikke kulda jeg satt helt ved midtgangen på rad 61 og når de lufta da så var det beinkaldt og jeg satt med stilongs og tjukk genser og jeg satt og frøys. og det å game stepmania med kalde fingre det går rett og slett bare ikke :S
Old 22-04-2010, 19:00  
ingis95
Registered User

ingis95's Avatar

Bare og høre på dette problemet med PTN får mei til og grøsse til neste år:S hva om jeg ikke får billet?
Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules