Results 1 to 7 of 7

Thread: Anlegg?

Registered User CLithen's Avatar

Lightbulb Anlegg?

Skal gå til innkjøp av nytt anlegg, vurderer å pungte ut for noe jeg kan dra med på TG12.
    Tenkte om noen hadde en idé om minimum watt RMS, hvis jeg skal kjøpe noe som er mulig
    å ta med?..
    Last edited by CLithen; 11-10-2011 at 14:10.
    TG '11: Seat 26 Row 27
    TG '12: Seat 06 Row 26 // WORKLOG2012
    TG '13: Seat 01 Row 28
    TG '14: Seat ?? Row ??

Registered User ``Robin's Avatar
    Hvor mange watt selve anlegget er på har lite å si etter min mening.

Uansett, jeg ville nok gått for Cerwin Vega høytalere og en effektforsterker. Grunnen er at Cerwin høytalere ser ut til å tåle å bli brukt hardt over tid, samtidig som lyden er bra nok for vanlige folk.

Disse blir brukt av mange og er veldig gode høytalere. Hvis du ikke har plass til disse, ettersom det er litt størrelse på dem, ville jeg gått for enkel 15" eller 12" i den samme XLS-serien.

Du kan kjøpe denne effektforsterkeren og et miksebord/forforsterker eller gå for én enhet som f.eks denne.

Uansett hvordan du vrir og vender på det vil det være enklest å spille høyt ved hjelp av en effektforsterker, noe som kanskje er meninga når du tenker på å ta det med på TG.

Dette er bare et forslag fra min side, og jeg er ganske sikker på at du kan få kjøpt disse høytalerne og en god nok forsterker ganske billig på f.eks finn.no
    TG11: Partly Cloudy
    TG12: At The End Of The Universe

Registered User
    Erfaringsmessig vil jeg si at det nesten ikke spiller noen rolle om hvor mange watt anlegget ditt yter, stort sett alt fra små PC-høytalere til Metalicakonsertanlegg fungerer helt fint på TG, dillemma er bare hvor mange rader du vil spille musikk for

Også vil jeg nevne strømregelen på TG, som de siste årene har gitt en begrensning på 1 apmere per plass, noe jeg vil tro gjelder på neste TG og.
    The Gathering 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2016

Registered User ``Robin's Avatar
    Det skal også sies at hvis man har intensjoner om å bruke et lite anlegg, burde man ha mulighet til å rette høytalerne mot seg selv. Opplevde i år at vårt noe mindre anlegg ble overdøvet lett av andre rundt, og da vi ikke hadde plass i hylla til å sette høytalerne rett foran trynet, var det ikke mye vi hørte heller.

EDIT: retta skriveleif
    TG11: Partly Cloudy
    TG12: At The End Of The Universe

Takker for gode svar. Tenkte egentlig mest på noe som jeg kan spille for raden med, uten å bli overdøvet av alt annet. Titter på Logitech Z623 for tiden, noen erfaringer?

Registered User Dranzar's Avatar
    Quote Originally Posted by CLithen View Post
    Takker for gode svar. Tenkte egentlig mest på noe som jeg kan spille for raden med, uten å bli overdøvet av alt annet. Titter på Logitech Z623 for tiden, noen erfaringer?
    Kjente noen som hadde det like i nærheten av meg. det spiller greit nok det altså

selv så sitter jeg med ett 4 år gammelt biltema anlegg spiller det og. holder akk nok til at alle kompissane mine hører meg når jeg spiller. på samme rad som meg og de vi sitter i rygg med
    Last edited by Vetle; 04-10-2011 at 07:00. Reason: Regelbrudd
    TG - 2010 (First timer) TG Toget TG - 2011 (Seat:37 Row:52) PiD Rekka CFAD
    TG - 2012 - 2015 Crew Security:Security:Kveld.
    TG - 2016 Crew Security:Security:Flexi
    Alt jeg skriver er mine meninger og er ikke i forbindelse med crew/sec

Ok, takker, da ble det Z623 ^^

Tror nok den skal holde i massevis for meg