Results 1 to 10 of 10

Thread: Fare når det gjelder datamaskinen?

Registered User

Fare når det gjelder datamaskinen?

Hei! Det er første gangen jeg skal reise så langt med datamaskinen og skjermen min osv, og bussturen til Hamar tar ca 8 timer elns med buss fra her jeg bor. Jeg skal ha 1 koffert til datamaskinen, 1 koffert til skjermen og en sekk til klær, tilbehør osv.. Det jeg lurer på er hvordan jeg kan ta med datamaskinen tryggest mulig? Er litt bekymret siden plassen der du legger bagasje på bussen er så åpent og stort, er ikke så veldig trygt for komponentene i dataen om kofferten beveger seg mye og treffer veggene eller om bussen kjører på dårlige veier osv.. Å få noen andre, ukjente som kjører opp til å kjøre dataen opp har ikke jeg lyst å gjøre, og har ikke så veldig lyst å ta ut skjermkortet, harddisken fra dataen heller. For jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal pakke ned det heller, siden jeg er redd for statisk elektrisitet eller hva det heter

Registered User BamseFaeN's Avatar
    Hvis du skal kjøre buss, så kan du jo egentlig ha den baggen med pcen din på sete ved siden av deg, da kan du jo passe litt bedre på den.

Men jeg har fraktet min pc mye rundt, og den har aldri fått noen skade, utenom en ripe eller to på kabinettet
    [TG09] [TG10]

Sex without love is an empty experience, but as empty experiences go, it's one of the best. -Woody Allen.

Registered User
    tror ikkje du trenger og bekymre deg så mye for selve dataen. den vil du nok ikkje ha noe problem med. har reist mye med pc, på buss, tog og fly. har aldri pakket den inn så mye. eg har pled og ta papp og teipet på bak og fremme på pc og så stappet den oppi ein søppelsekk og teipet den godt intil pcen. halder rikelig. tenk heller på skjermen. det er den som er mest utsatt for skade.
    har du noe hardt, som ei treplate, plastikk skjerebrett eller noe skikt så fest det på fremsiden av skjermen så han er beskyttet mot støt/slag.
    mesteparten av bagasjen på ein buss ligger i ro der du la den. uansett how humpite, og krappe svinger en kjører i.

men tenk mest på skjermen. kabinettet tåler ein trøkk. bare se til at du har skrudd fast alle komponenter inni.

God tur.

Registered User XyT's Avatar
    Bobleplast er tingen!
    TG10 Seat 2 Row 21 (First timer)
    TG11 Attending!

Registered User
    Quote Originally Posted by XyT View Post
    Bobleplast er tingen!
    Er det virkelig det? Har hørt noe om statisk elektrisitet osv... Har selv tenkt til å bruke bobbleplast, men er litt skeptisk nå. Skal ha Pcn i en stor hard koffert på toget fra Bergen. Noen andre som kan komme med tips om hvordan man frakter den best?
    TG10 - first tiem happy tiem???

Registered User
    Jeg har skaffa meg en haug med bobleplast. Skal ha det rundt data, XBox og Skjerm, og så skal jeg ha ett par søppelsekker rundt, og så ha det i en bag/koffert.
    TG10 : Seat 15 row 28
    TG11 : Seat 50 Row 17

Registered User SM411's Avatar
    Så lenge du pakker datamaskinen for regnvær vil du komme fint frem til TG. Selv har jeg hatt kabinettet på en tralle med litt plast rundt. Skjermen i en STOR trillekoffert sammen med alle klærene. Har aldri gått noe galt med noe av mitt utstyr,

Registered User Aga's Avatar
    Ein ide å skaffa ein hardekoffert, legga dataen inni, og pakka han inn me nåken pute kansje?
    Eg og ein kompis sku flyta hans data, og da funka fint då.
    Skjermen tok me ein plata forran, og la han inn i ein koffert og pakka han inn i nåke mjukt.
    TG12 - R72 S4(First timer)

It's gonna be legen...wait for it....DARY!

Registered User
    Quote Originally Posted by Aga View Post
    Ein ide å skaffa ein hardekoffert, legga dataen inni, og pakka han inn me nåken pute kansje?
    Jess. Eg gjorde det dei åra eg drassa skjerm og stasjonær PC til TG. Polstra med pledd, klede, puter o.l. så maskin og skjerm låg støtt i kvar sin koffert. Pass på så du sett (legg) kofferten så han ikkje veltar i bussen/ på toget. At det humper litt på vegen reknar eg med skal gå greitt. (Har gått greitt på både tog og buss med meg. Har ikkje teken sjangsen på stasjonær PC med fly, men skjermen overlevde fint ein flytur i kofferten.)
    TG07: R7S29
    TG08: R17S42
    TG10: R27S33
    TG11: R23S40
    TG12: R45S40

Registered User f0cx's Avatar
    Jeg hadde aldri sendt en PC til 20k som "personlig bagasje" med fly. Har tatt med meg en stasjonær data på fly èn gang og da ringte jeg dem på forhånd for å få info. Siden det er mye plass i kabinen fikk den stå der og det var heller ikke et problem pga at flyselskapet og jeg var relativt enige om at det ikke er kult å erstatte noe sånt.

Hvis du ringer på forhånd hjelper de deg med å finne en løsning
    TG05 - Seat 37 Row 39 // TG06 - Seat 53 Row 3
    TG07 - Seat 14 Row 64 // TG08 - Seat 24 Row 64
    TG09 - Seat 31 Row 23 // TG10 - Seat 52 Row 57