Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 15 of 46

Thread: Søvn

Registered User Marsipangris's Avatar

Søvn

Søvn ja....det blir vel ikke for mye søvn på TG, men hvor er det de fleste sover egentlig? legger de seg på tribunen eller sover de rett og slett i stolen sin?
    Jeg mener da de som sover på TG og ikke et hotell

Registered User Trapdoor's Avatar
    Jeg selv kjørte til TG fra Stavanger og måtte selvsagt samme veien tilbake, var urolig med tanke på søvn natta før, men det var bare å fyre i ørepropper og legge seg i en av gangene bak tribunen.
    TG03 (Seat 61 Row 45) TG04 (Seat ?? Row ??) TG05 (Seat ?? Row ??) TG06 (Seat 58 Row 45) TG07 (Seat 22 Row 23)
    TG08 (Seat 11 Row 17) TG09 (Seat 52 Row 18) TG10 (Seat 51 Row 47) TG11 (Seat xx Row xx) TG12 (Seat xx Row xx)

Registered User
    Tjah ... har sovet både i stolen, på tribuna, på svær luftmadrass osv.
    Må vel si luftmadrassen var det mest komfortable, men stress å tømme og pakke sammen igjen ... :<

Registrered User baltus's Avatar
    Jeg har sovet mange steder:
    * Hotell Scandic Hamar
    * Motellet på andre siden av gata
    * Vandrehjemmet (cheap'o)
    * bak i en Volvo V70 (lagt ned seter, tilpasset med skumgummimadrass )
    * På tribunene, bak tribunene, langs salen, etc
    * Sist og minst comfy, på tastaturet ;P

* div. crewområder.

Har enda til gode å prøve soveteltet som blir satt opp ute, med gulv og oppvarming. Skal være allright

Deltaker: TG'02,TG'03,TG'05, TG'08, TG'09
    Crew: TG'06 - Sec:Medic, TG'10 - Info Desk, TG'11 - Crewombud Assistent (Co.Ass.)

Registered User
    Vi har hatt med oss luftmadrass. Og er kjempedigg å sove på dette. Vi har vårt såpass mange at det nesten unntak er alltid en eller to som sover til enhvertid, så har ikke hatt noe stress med å pakke opp / ned.
    Vil absolutt anbefale noen timer med søvn før hjemreise om du kjører. Redbull tar deg nok noen mil, men vil ikke anbefale dette. Søvn slår nok RedBull når det kommer til oppmerksomhet ol.

SvennO

Quote Originally Posted by SvennO View Post
    Søvn slår nok RedBull når det kommer til oppmerksomhet ol.
    Uten tvil! For dere som skal kjøre et stykke (mer enn 30 minutter på E6 / motorvei), søvn er, om ikke et must, men på det sterkeste å anbefale. Spør dere selv, er dere villige til å sette passasjerer i fare ved å få med seg 3 timer ekstra av TG, natt til søndag?

Crew: TG'06 - Sec:Medic, TG'10 - Info Desk, TG'11 - Crewombud Assistent (Co.Ass.)

Registered User
    Det er ikke minst ulovlig å kjøre i en slik tilstand.

http://www.vegvesen.no/Fag/Trafikk/T...p+og+sov/Fakta
    Last edited by Daniel; 23-12-2009 at 11:49. Reason: La til nyttig lenke
    The Gathering 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2016

Glemmer aldri det året min søster og jeg kjørte hjem fra TG'02. Hun hadde slitt med dehydrering og omgangssjuke de siste 48 timene før vi skulle hjem, null søvn. Jeg hadde ikke lappen.

Vi kjørte hjemover, hun slumret litt bak rattet, satte på cruiserkontroll og lot meg holde rattet (gjort dette mye før som barn :P ) Det skumle var når jeg også duppet av. Da stoppet vi og sov.

Quote Originally Posted by Daniel
    Kjøp deg mac
    Litt off-topic, men yay!

Registered User Mari3us's Avatar
    Sov hele forrige TG i soveteltet ute.
    Med en fin pute, liggeunderlag og en varm sovepose er dette superdigg.
    Og ikke minst å våkne til den svake bassdunkinga fra skipet utenfor er en opplevelse :-)
    TG09: R35, S17, - TG10: R21, S50 - TG11: R21, S56 - TG12: Dagsbillett - TG13: R23, S56 - TG14: Sec:Sec

Registered User
    Quote Originally Posted by Mari3us View Post
    Sov hele forrige TG i soveteltet ute.
    Uff, så kjedelig å dra på TG og bare sove. Du fikk jo ikke opplevd noe siden du sov hele tiden ...

Registered User Ede's Avatar
    De siste årene har jeg tatt med en solseng og sovepose. Da kan du sove hvor som helst på betongen uten problemer. Ganske deilig å sove i faktisk.

Jeg tok med luftmadrass et år, men noen stjal den. Ganske kjipt, var sånn diger til 2-3 personer, kosta rundt 1000,- elns. En solseng er mer mobil. Lett å pakke sammen og bære.

På '10 har jeg planer om å sove utendørs på det luftuttaket hvor det kommer ut varmluft. Virker som et koselig sted.
    TG'04-'11 oh yeah.

Registered User Flapjack's Avatar
    i Fjor sov jeg 4 timer under TG, og de 4 timene sov jeg bak i varebilen vår. Var stille og rolig

Registered User tigersager's Avatar
    Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Det er ikke minst ulovlig å kjøre i en slik tilstand.

http://www.vegvesen.no/Fag/Trafikk/T...p+og+sov/Fakta

Det er overholdet ikke ulovlig å være søvnig bak rattet, men du kan heller si hvor lurt det egentlig er, det som ikke veldig mange mennesker tenker over er at hvis du døgner 1-2 døgt og skal da kjøre så kan det faktisk tilsvare en grad promille, hvor høy den kan sammenlingnes med husker jeg ikke, men er nok til at man får er fin bot om man skulle bli stoppa.

Første å andre året mitt på TG så sov jeg på en tynn luftmadrass, dette var jeg ikke noe fornøyd med og på TG09 kjøpte jeg en oppblåsbar madrass og det er en av de smarteste tingene jeg har gjort på lenge utenom at jeg hadde luftedøra rett bak meg og en dyne, den dyna var det dummeste jeg kunne ta med for det var som å ligge i en frysebox. Så alle sammen, bruk sovepose som varmestoff når dere sover!
    TG07-TG16: Deltager

The Gathering 2016 blir mitt 10. år i skipet

Creativia

Registered User jocke's Avatar
    Quote Originally Posted by tigersager View Post
    Det er overholdet ikke ulovlig å være søvnig bak rattet
    Vegtrafikklov paragraf 3;
    § 3. Grunnregler for trafikk.
    Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.
    Står ganske svart på hvitt spør du meg...
    ipsex er best

"I think there is a world market for maybe five computers."
    - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
    lenge leve apple | kek lol wtf?

Administrator marilla's Avatar
    Quote Originally Posted by tigersager View Post
    Det er overholdet ikke ulovlig å være søvnig bak rattet, men du kan heller si hvor lurt det egentlig er, det som ikke veldig mange mennesker tenker over er at hvis du døgner 1-2 døgt og skal da kjøre så kan det faktisk tilsvare en grad promille, hvor høy den kan sammenlingnes med husker jeg ikke, men er nok til at man får er fin bot om man skulle bli stoppa.
    Vel, det med at søvnmangel gir lik effekt som promille vil ikke si at det kan måles på samme måte. Man får ikke noen promille med alkohol i blodet, men blir redusert på endel plan.

Det har tidligere år vært mange oppfordringer til sjåfører om å legge seg litt tidlig den siste natta, og jeg antar at dette fortsetter. Ikke kjør med mindre du føler deg 100%, og husk statens veivesens godeste 15-minutters powernaps om du blir trøtt underveis.

Utover det, når det gjelder soveplasser - dersom man legger seg samtidig som "alle andre", dvs mellom 03 og 08 om natta/morgenen, så vil man fort oppleve at det er veldig fullt. SELV om det er så fullt - ikke legg dere steder der det er forbudt å sove. Disse plassene skal være oppmerket, og om man sover der er sjansen VELDIG stor for at man blir vekket av security og bedt om å flytte seg. Det er ikke noe gøy for hverken sec eller den som sov der, så bruk heller litt lenger tid på å lete, eller vent til trykket letter. Dersom det er soving forbudt et sted, så er det gjerne med god grunn (typ nødutganger o.l.).

Page 1 of 4 1 2 3 ... LastLast