Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 17

Thread: Parkeringsmuligheter på TG

Registered User

Parkeringsmuligheter på TG

Jeg og noen venner (Håper jeg) Skal innover til TG10 med bil og KANSJE henger.
    Hvordan er det med parkering? Koster det eller er det gratis?

Administrator marilla's Avatar
    Parkeringsplassen utenfor vikingskipet er stor og fin, og det er gratis. Merk - dersom dere har henger KAN det hende dere må stå parkert lenger unna inngangen, jeg mener å huske det er slik ordningen har vært før. Det har vært slik for å sørge for at flest mulig biler skal få stå nærme skipet.

Parkeringsplassen er stor, så det er et lite stykke å gå fra den ene siden til den andre, men absolutt overlevbart. Security har brukt å ha et "avlessingsområde", der man kan stå i opp til 10(?) minutter for å lesse av utstyr, det kan være et alternativ om dere har henger og vil ta av NOE før dere parkerer i enden. Utover det anbefaler jeg å skaffe noen enkle traller om dere har mye utstyr, hvis ikke kan det fort bli unødvendig mange turer inn og ut. :-)

Ps: flyttet tråden til et litt mer egnet underforum og ga en mer beskrivende tittel. Dette underforumet blir om oftest brukt til å planlegge transport osv.

Registered User Extreme_H_H_H's Avatar
    har nesten alltid kommet med henger opp dit, hvor vi da har brukt 10 min på å lesse av utstyr fra hengern, og da parkert lenger bort fra hallen, og hentet resten av utstyret fra bilen lenger unna, men i fjor så hadde vi heller en transporter, så det var nok plass til å få alt i bilen, og da fikk vi muligheten til å bare parkere nærme (ettersom vi kom 05:00 på morningen). Så da var det ikke noe problem.

Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd å få tak i en stor bil, i stedet for å ha med henger...
    TG: 05 TG: 07 TG: 09 TG: 12 Sec: Sec TG: 14
    TG: 06 TG: 08 TG: 10 TG: 13 Sec: Sec

Registered User Oxarix_ffs's Avatar
    Vi kom med henger, det var ikkenoe problem det. Kassebil/stor bil er såklart et bedre alternativ, ifjord så regnet det jo osv. Men det jeg synes kanskje hadde vært en ide er større 10 minutter's parkering. For husker ifjord, da ble det endel kø på 10 minutter's parkeringa.
    TG09: Seat 49 Row 53 TG10: Seat 48 Row 75 TG11: Seat 51 Row 55 TG12: Seat 46 Row 57
    TG14:Visitor TG16: Seat 31 Row 26 TG17:Yup

Registered User
    Har muligheten til å få til STOR bil. STOR STOR bil... Men jeg skal ha med flere enn 2 stk :P
    Men 5 om morran? Når åpner TG?

Tidligere år har dørene åpnet klokken 9 om morgenen. Noen synes det er stas å være tidlig inne i hallen, og det er unektelig et stilig syn når man ser hallen fylle seg. De som er litt mer praktisk anlagte kommer gjerne på ettermiddagen istedet, da køen og trafikken har roet seg i området, sånn at man kommer seg inn enklere. Det er smak og behag, om man vil kan man komme natt til søndag (partyet slutter på søndag, stort sett rundt 12), da plassen forblir reservert så lenge man har billett.

Det er uansett verdt å merke seg at om man kommer tidlig, så bør man ha med seg / på seg masse varme klær. Om man sitter i bil, så holder den litt på varmen, men man trenger jo luft også, så tepper er absolutt å anbefale. Hamar rundt påsketider er en kald affære.

Registered User Extreme_H_H_H's Avatar
    Hehe... stillte i shorts 08... alldri igjen xD

Men jo, som marilla sa, mange som venter til dagen/kveldinga med å komme også... men det var jo totalt bortkasta 09, da systemet faila bigtime og køen ble stående leeeeenge.... gud da var jeg glad jeg var inne etter 09:10 xD
    TG: 05 TG: 07 TG: 09 TG: 12 Sec: Sec TG: 14
    TG: 06 TG: 08 TG: 10 TG: 13 Sec: Sec

Registered User Bjotte's Avatar
    grunnen til at det feila var jo at noen hadde rota bort en nøkkel som gjorde at det bare var en port åpen. men det gikk jo fortsatt tregt.
    TG08:TG09:TG10:TG11:TG12 og nå TG13

Dyslektiker her! Finner du feil hos meg, gi meg en rettelse.

Registered User
    Det var ikke grunnen til at køen ble flere hundre meter, den ble jo låst opp første timen elns.
    Si JA til kabelspaghetti!

Registered User evil_t's Avatar
    IIRC: Problemet var vel at folk hadde feil utfylte ptn-kontoer og at disse måtte fikses før de slapp inn. Og det var mange som hadde feil.
    I'm a part of the problem.
    TG03|TG04|TG05|TG06|TG07|Var innom på besøk(TG08)|TG09|TG10

Co-chief Location:Service
    Forum administrator
    krage's Avatar
    Quote Originally Posted by Bjotte View Post
    grunnen til at det feila var jo at noen hadde rota bort en nøkkel som gjorde at det bare var en port åpen. men det gikk jo fortsatt tregt.
    Det stemme at HOA ikke fant nøkkelen til portene ved innsjekkingsbuene, helt med en gang. Dette forsinket ting en del. Men var ikke det utslagsgivende.

Quote Originally Posted by evil_t View Post
    IIRC: Problemet var vel at folk hadde feil utfylte ptn-kontoer og at disse måtte fikses før de slapp inn. Og det var mange som hadde feil.
    Her er vi inne på noe ja, vi brukte mye, kjempe mye tid på å få rettet opp i feil registreringer i billettsystemet.
    Co-chief Location:Service
    Husk Forumreglene.

The Gathering 2016
    Security:Organizer
    _vix_'s Avatar
    Quote Originally Posted by Prox View Post
    Jeg og noen venner (Håper jeg) Skal innover til TG10 med bil og KANSJE henger.
    Hvordan er det med parkering? Koster det eller er det gratis?
    Heisann

Som Marilla svarte, så er parkering gratis under hele uken.
    Hun har også helt rett, i at man har et avlessningsområde hvor man har 10 minutter til rådighet for å tømme bilen/hengeren sin. (MERK: Sjåfør MÅ være ved bilen hele denne tiden).
    De som har henger, samt campingvogn, vil bli henvist til et eget område i sydenden av parkeringsplassen.

Når det gjelder resten av parkeringsopplegget, så vil det nok ikke bli så altfor store endringer fra ifjor. Ser det er en som ønsker større avlessingsområde. Skal se hva vi får til, vi må tenke på at hvis området blir for stort, så er sjansen større for at det kan oppstå kork der inne. Bedre å ha bilene i en fin kø, enn i en haug inne på området.

Jeg vil også oppfordre alle som kommer tidlig, om å ta på seg godt med klær. Som Marilla sa, det er kaldt på Hamar rundt påske, og selvom solen skinner, så betyr ikke det at det er vær for shorts og sandaler.

De som har mulighet, må gjerne komme litt utover dagen. Slik kan vi minske kø og trykk.

Håper jeg ser dere alle der. Er ikke lenge igjen nå...
    Harald M. Christiansen
    ---------------------------
    Security @ TG02-TG12
    Organizer Security TG13 - TG17

Registered User
    Hvor tidlig har man mulighet for å komme å parkere?
    Jeg med følge hadde tenkt oss å dra opp dagen(e) før med telt og campe på parkeringsplassen for å sikre oss god plass i køen.

Tillates dette?
    The Gathering 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2016

Registered User
    Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Hvor tidlig har man mulighet for å komme å parkere?
    Jeg med følge hadde tenkt oss å dra opp dagen(e) før med telt og campe på parkeringsplassen for å sikre oss god plass i køen.

Tillates dette?
    Det har blitt gjort flere ganger tidligere, så det tillates ja.

Som nevnt er det absolutt tillatt, men husk varme klær! Telt isolerer ikke akkurat allverdens, og det er utrolig kjedelig å starte TG med en forkjølelse. I døgnet før dørene åpner er det godt mulig dere får besøk fra security, som gjerne vil sørge for at alt går fredelig for seg, det er ikke noe skummelt. Vi liker bare å ha oversikt. : P

Page 1 of 2 1 2 LastLast