Results 1 to 8 of 8

Thread: 1A regelen.

Registered User

1A regelen.

Hei.

Skal på TG i 2010, og lurer på hvor seriøst denne regelen blir tatt. Om ikke jeg tar helt feil så tilsvarer 1Ampere en effekt på 230watt ved 230volts spenning?

Hva skjer da når jeg tar med pcen min som har 750W power supply? Vet den ikke drar 100% hele tiden, men still. I tilleg til dette hadde jeg tenkt å ta med stereo-systemet mitt med 140watts kanaler. Kan jeg bare glemme dette?

Registered User Mosy's Avatar
    Det går nok bra skal du se. Bare husk at dersom raden deres får strøm-problemer kan bli bedt om å fjerne veldig strømkrevende ting, som f.eks stor stereo. Er ingen som har PC med 230W PSU lenger, så du trenger nok ikke bekjymre deg der i gården. Er også mange som har med stereo.

Bare husk at vannkoker og slike ting er strengt fy-fy.

Og velkommen til forumet, btw
    TG00, TG01, TG02, TG03, TG04, TG05, TG06 (med et nødskrik, forcen, takk Lt. troppsjef), TG07, TG08, TG09, TG10, TG11, TG12, TG13 , TG14, TG15, TG16

Registered User
    Hehe, flott! Da blir det lyd også!
    Har vært på TG 2 år nå, men aldri registrert meg D:

Registered User Extreme_H_H_H's Avatar
    Også husk at hvis du skal ha med sterio, så vil jeg annbefale å kjøpe en plass ekstra, så du er sikker på at du har nok tilgang på strøm, hvis du har med deg alt qav duppeditter og morrosaker, pluss pc`n din, så tar dette mer strøm enn du egentlig har tilgang på, og da er det greit at du har en plass til som du bare bruker for strømens skyld(og ekstra plass ofc.). så du ikke trenger å plugge ut sterioen din fordi Ola Nordmann nedi raden koker nudler forran pc`n sin, og hele raden legger skylda på deg...
    (jeg har faktiskt sett de tilfellene der ^^ )
    TG: 05 TG: 07 TG: 09 TG: 12 Sec: Sec TG: 14
    TG: 06 TG: 08 TG: 10 TG: 13 Sec: Sec

Registered User |Night|'s Avatar
    --- Slemme night --
    Hvorfor kommer denne reglen opp år etter år? var det et problem i fjor?

En pce drar ikke 1000 watt konstant siden det sier 1000 watt på psuen, er også mange som kun har lappiser som drar nesten ikke noe strøm, så alt går opp i opp. edi
    dersom det ville mot formoding bli et problem, så tipper jeg at HOA fikser det.

edit- snile night
    Husk også mange tar med store anlegg, så jeg det du har med skall ikke gjøre noen stor forskjell på strømmen,.
    Så jeg ser ikke noe problem at du har med deg det.
    Last edited by |Night|; 05-10-2009 at 03:34.
    TG05|TG06|TG07|TG08 Vanlig Dødelig
    TG09|TG10|TG11|TG12 Security:Security
    TG13|TG14 Core:Core
    Jeg skriver kun egne meninger...

Administrator marilla's Avatar
    |Night|: Om du faktisk leser tråden blir den ikke tatt opp som noe negativt, det ser ut til å være en som skal enten ha sitt første år på TG, eller sitt første år med anlegg som lurer på hvordan det vil fungere. Det er ingen klagetråd eller noe drama, så ingen grunn til å ta det på den måten.

Registered User Mosy's Avatar
    Quote Originally Posted by Extreme_H_H_H View Post
    Også husk at hvis du skal ha med sterio, så vil jeg annbefale å kjøpe en plass ekstra, så du er sikker på at du har nok tilgang på strøm, hvis du har med deg alt qav duppeditter og morrosaker, pluss pc`n din, så tar dette mer strøm enn du egentlig har tilgang på, og da er det greit at du har en plass til som du bare bruker for strømens skyld(og ekstra plass ofc.). så du ikke trenger å plugge ut sterioen din fordi Ola Nordmann nedi raden koker nudler forran pc`n sin, og hele raden legger skylda på deg...
    (jeg har faktiskt sett de tilfellene der ^^ )
    Hehe, har opplevd det selv. Nøyaktig det, faktisk. Bare at vi måtte skru av juletrelysene våre.
    TG00, TG01, TG02, TG03, TG04, TG05, TG06 (med et nødskrik, forcen, takk Lt. troppsjef), TG07, TG08, TG09, TG10, TG11, TG12, TG13 , TG14, TG15, TG16

Registered User Extreme_H_H_H's Avatar
    Quote Originally Posted by Mosy View Post
    Hehe, har opplevd det selv. Nøyaktig det, faktisk. Bare at vi måtte skru av juletrelysene våre.
    Hehe.. Nettopp, da vet du akkurat hva jeg snakker om, og hvor irriterenede akkurat det der er :O
    TG: 05 TG: 07 TG: 09 TG: 12 Sec: Sec TG: 14
    TG: 06 TG: 08 TG: 10 TG: 13 Sec: Sec