Results 1 to 7 of 7

Thread: Ser dette ut som et greit oppsett?

Registered User Crow's Avatar

Ser dette ut som et greit oppsett?

SKal kjøpe dyr PC snart. Ser dette greit ut som grunnoppsett?

Komplett dått enno

Veit det er mye omgoverkill, men det er meningen.
    Last edited by Crow; 15-10-2008 at 16:33.

Registered User Bjotte's Avatar
    ville nå hatt en hdd som var større enn 74 GB skal du ha noe burde det vere mellom 500 GB og 1,25 TB. 74 GB er liksom ikke så alformye ettersom bare at Vista biten tar mellom 10 og 20 GB menn ellers er PC'en ganske overkill noe som er dritkult
    TG08:TG09:TG10:TG11:TG12 og nå TG13

Dyslektiker her! Finner du feil hos meg, gi meg en rettelse.

Registered User Aiin's Avatar
    Regner med at du har HDD'er fra før av, så du bestiller 74GB raptor disk til SYSTEMdisk ? (10 000RPM <3).

Uansett, så ut som et herlig oppsett, ja. Me like.
    Beware, om du har IDE disker fra før av, koblet ut disse (og alt som har med IDE å gjøre), før du tar VISA installasjonen. VISTA er ikke noe fornøyd med IDE disker under installasjon. Hadde mye problemer, før jeg fant det ut

Lykke til med kjøpet!
    TG '08: Seat 52, Row 35.

Vil du, så KANDU!

Registered User Scotty's Avatar
    10K RPM hardisk er oppskrytt, vil du virkelig bruke 800kr for å spare et par sekunder i oppstartstiden? Hadde aldri i verden gjort det selv.

Har du også sjekket på tester og slikt på komponentene du har plukket ut? Samt sjekket om billigeste butikken(e) i prisguiden?

Er også en grei ting å opprette en tråd i diskusjon.no sin seksjon om kjøp av pc.
    Pakkeliste til TG
    TG06: Seat 72 Row 37
    TG07: Seat 72 Row 37
    TG08: Seat 70-71 Row 28

Registered User existemi's Avatar
    10000 rpm er nok ikke oppskrytt, det brukes bare der det ikke trengs. Det er ikke mye å tjene hvis du skal bruke det som systemdisk, men derimot tjener man på det hvis man skal ha en redigeringsdisk for produksjon av diverese, hvor det leses og skrives store filer i formater som treger raske hastigheter.

Når det gjelder 10000 rpm-disk vil jeg heller annbefale WD's Velociraptor. Denne tar helt av.

Jeg synes dog dette oppsettet tok litt av. Og den er faktisk like dyr som min Mac Pro med 2xQuad Xeon 2.8 GHz, med 10GB RAM.

Jeg ville også gått for 2x2GB 1600Mhz RAM-brikker, med CL7, , eller 2x4GB, enn 4xGB.

Registered User Scotty's Avatar
    Formulerte meg litt feil. 10 000 rpm HDD har selvsagt en målgruppe og en nytte. Men til en "normal" bruker som en systemdisk, så er det ikke noe poeng. Og jeg antar at trådstarter ikke er ute etter at dette skal være en pc til redigeringsproduksjon? Har seg ihvertfall slik at mange tror at det er nyttig og verdt pengene for å bruke som systemdisk til en datamaskin uten spesiell hensikt. Altså, man får ingen merkbar forskjell på 'desktop browsing', surfing på nettet, eller hardcore spilling.
    Pakkeliste til TG
    TG06: Seat 72 Row 37
    TG07: Seat 72 Row 37
    TG08: Seat 70-71 Row 28

Registered User Crow's Avatar
    Endra på oppsettet litt nå!

Skal kjøpe:
    Komplett dått enno (handleliste)
    BeQuiet Dark power 1200 modulær (lenker til PcStyling.no) som power.
    ASUS P6T6 WS Revolution (lenker til hw.no) som hovedkort
    Intel "Nehalem" i7 2,66Ghz Bloomfield (MS3) (lenker til komplett.no) som prosessor (kan ikke legge den i handleliste ennå, fordi den ikke slippes før i november en gang)

La til en 300GB Velociraptor. Innså at det var mest hensiktsmessig. Kan partisjonere den så vista ligger på en annen partisjon enn resten, og det var det jeg tenkte å gjøre.
    Forøvrig har jeg en 500GB-disk fra samsung fra før av, og planlegger å fylle kabinettet med disker etterhvert som jeg får penger.
    Last edited by Crow; 15-10-2008 at 16:43.