Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 15 of 16

Thread: Øl til pizza hos peppes

Registered User Handypk's Avatar

Question Øl til pizza hos peppes

Kan jeg nyte en (merk 1glass) duggfrisk til maten (når jeg spiser på peppes) og fortsatt få komme inn i hallen igjen? eller må jeg vente de 4-7 timene det tar før den pittelille promillen(som nesten er lik 0) er ute av kroppen igjen?
    man blir jo ikke mannevond og stinker alkis av en øl:P

mvh
    en som liker kombinasjonen øl og pizza

Registered User
    Såvidt jeg vet kan du ta både en og to for den saks skyld, så lenge du ikke kommer tilbake til skipet tydelig beruset.
    Correct me if I'm wrong.

Registered User TheCursedMuffin's Avatar
    Doskåla, med en brødskive med makrell i tomat i hånda
    Jeg tviler på at vaktene alkotester alle som skal inn og ut. Det er vel først hvis du VIRKER beruset at de reagerer og sjekker ut høy promille du faktisk har. Så lenge du greier å oppføre deg så noenlunde normalt så burde det vel ikke være noe problem å slippe inn med ett par øl innabords.
    - TheCursedMuffin

Proud member of TS-09

Every human being are capable of committing murder. However, not everyone are capable of camping. Thus, the difference of camping and homicide are greater that one might think.

Administrator marilla's Avatar
    Denne meldingen er fjernet, les forklaring lenger ned.
    Last edited by marilla; 12-03-2008 at 11:58.

Quote Originally Posted by marilla View Post
    Melding fjernet.
    Sier seg selv når det er mange midreårige til stede, pluss mye dyrt utstyr.
    men kan forsikre crew at jeg ikke blir bajas av en øl til maten
    Last edited by marilla; 12-03-2008 at 11:58.

Registered User TheCursedMuffin's Avatar
    Doskåla, med en brødskive med makrell i tomat i hånda
    TG skal være et alkoholfritt arrangement, så vi vil ikke slippe inn tydelig berusede personer. Vi vil nok ikke merke om folk har tatt en øl eller to, men vær forberedt på at om man prøver å komme seg inn i hallen mens man stinker alkohol eler er synlig beruset vil man ikke bli sluppet inn. Det er også såklart strengt forbudt å ta med noe alkohol inn i hallen.
    Og det er en bra ting også. Finnes vel knapt noe annet arrangement hvor 5000 (hovedsaklig) unge mennesker samles, og hvor det likevel er så lite tull.
    Last edited by TheCursedMuffin; 12-03-2008 at 10:51. Reason: Måtte quote inn da det kom en melding imellom.
    - TheCursedMuffin

Proud member of TS-09

Every human being are capable of committing murder. However, not everyone are capable of camping. Thus, the difference of camping and homicide are greater that one might think.

Registered User
    det burde understrekes at TG er et RUSFRITT arrangement, dvs null toleranse!

om du føler at du er nødt til å ta en øl risikerer du at du IKKE kommer inn, dersom du mot formodning skulle bli testet risikerer du å ikke komme inn igjen!

det burde være mulig å holde seg unna alkohol de 5 dagene du er på TG.
    og klarer du IKKE det ville jeg vurdert et besøk hos AA.

Edit: hadde hvert fint om noen fra crewet kunne kommentert dette. sånn at jeg ikke sier noe jeg ikke burde men mener at fra tidliger år, at det har hver null toleranse!

Edit2: dersom du absolutt er nødt til å ta deg en øl, har jeg er godt forslag: lei deg inn på et hotel rom, gå å kjøp pizza og drikk så mye øl du har lyst på, så legger du deg på hotellet og kommer på TG dagen etter edru
    - vil også si at du er ikke den eneste som kunne tenkt deg en øl åp TG. men personlig holder jeg meg unna i påsken
    Last edited by eladmir; 12-03-2008 at 11:31.
    TG1900, TG2001, TG2002, TG2003, TG2005, TG2006, TG2007, TG2008, TG2009,
    TG2011, TG2012 << Gief Tickets!

Registered User
    Quote Originally Posted by eladmir View Post
    Edit: hadde hvert fint om noen fra crewet kunne kommentert dette.
    Noen fra Crew har allerede kommentert denne saken.

Registered User
    beklager så ikke at det stod super modeartor på marilla

da er alt godt

men da må jeg si; jeg synes det er slapt av crewt å åpne for at det kan være tillat å slippe inn folk etter 1 eller 2 øl, burde være null toleranse, at folk prøver å snike seg inn etter 1 eller 2 øl det får være dems sak, men crewet burde kjøre null toleranse offesielt! !

Administrator marilla's Avatar
    Eladmir: Det ER nulltoleranse, men vi har ingen mulighet til å vite hva folk har fått i seg. Dersom noen inne i skipet merker at det finnes berusede personer der må de såklart kontakte crew, samt at vi vil stoppe personer vi merker er berusede på vei inn. Det er klart at det å ta en øl medfører en risk for å ikke komme inn. Jeg anbefaler alle å holde seg edru under TG for å ikke risikere å bli utestengt fra hallen

Beklager om det hørtes noe uklart ut, vi tolerer ikke alkohol. Det som ble sagt over ble sagt på vegne av meg som privatperson, og er ingen offisiell uttalelse fra The Gathering. TGs policy er og vil alltid være 0 alkohol. Grunnen til at jeg kom med den uttalelsen er at personer som ikke er merkbart berusede ikke vil være til sjenanse for andre heller. Som sagt: Nulltoleranse mot alkohol, man kan risikere å ikke bli sluppet inn.

Jeg trekker tilbake min tidligere uttalelse, da jeg ikke vil at noen skal tro at det er TGs offisielle standpunkt.
    Last edited by marilla; 12-03-2008 at 11:57.

Registered User
    Quote Originally Posted by marilla View Post
    Eladmir: Det ER nulltoleranse, men vi har ingen mulighet til å vite hva folk har fått i seg. Dersom noen inne i skipet merker at det finnes berusede personer der må de såklart kontakte crew, samt at vi vil stoppe personer vi merker er berusede på vei inn. Det er klart at det å ta en øl medfører en risk for å ikke komme inn. Jeg anbefaler alle å holde seg edru under TG for å ikke risikere å bli utestengt fra hallen

Beklager om det hørtes noe uklart ut, vi tolerer ikke alkohol. Det som ble sagt over ble sagt på vegne av meg som privatperson, og er ingen offisiell uttalelse fra The Gathering. TGs policy er og vil alltid være 0 alkohol. Grunnen til at jeg kom med den uttalelsen er at personer som ikke er merkbart berusede ikke vil være til sjenanse for andre heller. Som sagt: Nulltoleranse mot alkohol, man kan risikere å ikke bli sluppet inn.

Jeg trekker tilbake min tidligere uttalelse, da jeg ikke vil at noen skal tro at det er TGs offisielle standpunkt.
    synes det er bra at du avklarer dette! viser at TG er seriøse rundet det med at dette er et rusefrit arangemant!

personlig har jeg opplevd flere "yngre" venner som har foreldre som ikke tilater dem å reise fordi det har hvert missoppfattninger rundt hvorvidt TG er et rusfritt arangement, og da er det viktig å holde en knallhard linje, slik at slike missoppfattninger ikke får grobunn

å knytte folk som liker å ta seg ett glass til et måltid med alkoholikere synes jeg nå var litt vel unødvendig. fint at du har sterke meninger om dette temaet eladmir, men tviler på at du eller noen andre hadde merket at jeg hadde tatt et glass øl til maten hvis du hadde møtt meg uttafor peppes er vanskelig å tyde en Øl på en person når det er Tusenvis av overtrøtte nerder tilstede vil jeg tro.

for å ha det sakt, så oppfordrer jeg ikke til noe form for rusmidler på TG med denne posten.

Registered User
    Quote Originally Posted by Handypk View Post
    å knytte folk som liker å ta seg ett glass til et måltid med alkoholikere synes jeg nå var litt vel unødvendig. fint at du har sterke meninger om dette temaet eladmir, men tviler på at du eller noen andre hadde merket at jeg hadde tatt et glass øl til maten hvis du hadde møtt meg uttafor peppes er vanskelig å tyde en Øl på en person når det er Tusenvis av overtrøtte nerder tilstede vil jeg tro.

for å ha det sakt, så oppfordrer jeg ikke til noe form for rusmidler på TG med denne posten.
    neida jeg forstod godt problemstillinga

det jeg mente var at dersom du ikke "fysisk" klarte å ungå å drikke øl under TG burde du vurder AA, jeg mente ikke at du ikke klarte det, men personlig skulle jeg gjerne tatt en øl under TG, men synes ikke det er nødvendig å åpne for en sånn praksis hverken fra deltakere eller fra styret, det vil som ytereste konsikvens medføre at TG vil bli stemplet som et arangement som ikke er rusfrit selvom det står i regelene, og en null toleranse er tross alt en null toleranse ( du tar ikke en øl før du setter deg i bilen heller) og for meg er det viktig at TG forblir et positivt ungdoms arrangement , og ikke får noe stempel om at det er "greit å ta seg en øl", som jeg prøvde å si i forige post at jeg kjenner flere yngre personer som ikke har fått tilatelse av foreldre til å dra pga feilinformasjon, la oss ikke gi disse ryktene grobunn!

beklager om jeg høres firkanta ut, men jeg synes du kan vise litt solidaritet med meg og 1000 andre som kunne tenk seg en øl og la være akkurat de 5 dagene du er på TG.

takk for at ugreide svaret litt mer.. kjenner feriesyndromet kommer sigende over meg og hjernen er blitt tregere:P

kommer til å stille meg solidarisk til deg og alle andre, og drikker heller munkholm til pizzaen var en grund til at jeg posta også ville se hva folk mente med temaet før jeg eventuelt bestillte meg en øl

Registered User Scotty's Avatar
    Nå er det vel slik at det IKKE oppfordres til å gjøre det. Så man kan nesten ikke
    storme inn i tråden her og si det er greit, slik at flere gjør det etter at de har
    sett at det er blitt skrevet at det er greit, enn at tråden aldri eksisterte.

Det er veldig klart og tydelig at det er nulltoleranse til alkohol på TG.
    Men å ta et glass øl ved så mye mat som Peppes gir, har absolutt
    ingen påvirkning på personer. Er sannsynligvis ikke nok til å få nok
    på alkoholtester uansett, pga all maten. Så min mening er at det er
    greit å ta et glass, så lenge man vet hvor grensen sin er. Men såklart
    så er det ikke oppfordret til å gjøre dette, slik at flere skal prøve det ut.

Kanskje jeg ikke skulle postet dette, menmen Det var litt baktanker.
    Pakkeliste til TG
    TG06: Seat 72 Row 37
    TG07: Seat 72 Row 37
    TG08: Seat 70-71 Row 28

Page 1 of 2 1 2 LastLast