Results 1 to 14 of 14

Thread: Compobidrag

Forum member

Compobidrag

Kommer resten av compobidragene til å bli lagt ut?

Under TG var ftp'en oppe, men den hadde ikke bidragene fra alle compone..

Er det planer om å få opp ftp'en igjen med alle bidragene til alle compoene? eller er det et annet sted jeg kan hente det fra?

Registered User FiliJokkus's Avatar
    ftp.scene.org f.eks. Ligger vel på 'Pub'
    ~Nocturnal~

www.FiliJokkus.com

Forum member
    Men hva med Wild compoen? Fikk ikke med meg forslaga av de under TG jeg. Og kan ikke finne no sted å hente de ned.

Registered User CEO's Avatar
    Hva skjedde egentlig med Useless Utility Compo'n?

Er det i det hele tatt noen som vet noe om den?
    Do you really need a paper copy?™

Seat 54-55 Row 59, biggest rig on TG.
    SYZTECH CEO

TG99|TG00|TG01|TG02|TG03|TG04|TG05|TG07

Registered User HellBoy's Avatar
    Originally posted by djaudunf
    Hva skjedde egentlig med Useless Utility Compo'n?

Er det i det hele tatt noen som vet noe om den?

Sleeping Utility elns. vant. Er bare en plassering i den compoen, desverre.

Originally posted by HellBoy
    Sleeping Utility elns. vant. Er bare en plassering i den compoen, desverre.
    eh, hvor har du det fra Hellboy?

Alt av info om Useless Utility er fjernet fra zepo og gathering sidene, untatt reglene...

Jeg leverte inn bidrag, men ble det vist da? Nope, Useless Utility ble ikke vist på storskjermen i det hele tatt. I infodesken var svaret det at det ikke ville bli vist noen UU, ever....

Så der har democrew gjort en møkkdårlig jobb asså....

Jeg finner heller ingen resultatliste med UU på.....

SYZTECH CEO

Registered User HellBoy's Avatar
    Så der har democrew gjort en møkkdårlig jobb asså....
    Heh, democrew gadd ikke engang teste det useless utlity progget til meg òg en kompis, oh well. Jeg satser på at det beste programmet vant

Registered User
    Usless Utility har alltid vært slik at det er en jury som plukker ut vinnerbidraget. Det er ingen andre plasseringer enn vinneren, og det har aldri tidligere blitt vist på storskjermen.

Det har ikke noe med om vi har gjort en dårlig jobb eller ikke, sånn er det bare.

Nemlig.
    --Tick|Excess*TEC--

Originally posted by tick
    Usless Utility har alltid vært slik at det er en jury som plukker ut vinnerbidraget. Det er ingen andre plasseringer enn vinneren, og det har aldri tidligere blitt vist på storskjermen.

Det har ikke noe med om vi har gjort en dårlig jobb eller ikke, sånn er det bare.

Nemlig.
    Ro, ro..... Kan ikke komme unna med det der da... Hvorfor er det da ikke noen som har lagt ut info om vinnern av UU?

En ting crew burde gjøre bedre er info. Virker som om UU blir avtalt på forhånd, og det er latterlig dårlig at UU ikke blir vist på storskjerm. Det står det nemlig på sidene til the gathering at det skal. Selv om dere har vært (inte)ligente nok til å fjerne all info om UU fra weben (untatt reglene...).

Det er ikke bare grafikk og lyd som hører til hos scenerne da! Det er faktisk noen som koder litt progs oxo!

Nemlig.

SYZTECH CEO

Registered User
    Ro, ro..... Kan ikke komme unna med det der da... Hvorfor er det da ikke noen som har lagt ut info om vinnern av UU?
    Vinneren ble annonsert under premieutdelingen. Hvis du ser i tidligere resultatfiler fra TG, så ser du at det heller ikke der står resultater fra UU.

En ting crew burde gjøre bedre er info. Virker som om UU blir avtalt på forhånd,
    Hva får deg til å si det? AVtalt på forhånd? Om vinneren mener du?

og det er latterlig dårlig at UU ikke blir vist på storskjerm. Det står det nemlig på sidene til the gathering at det skal.
    Jeg har vært på TG siden 1996, og i DemoCrew siden 1999, og jeg kan ikke huske at UU noen gang har blitt vist på storskjermen. Vinneren har blitt annonsert under premieutdelingen, men that's it.

Selv om dere har vært (inte)ligente nok til å fjerne all info om UU fra weben (untatt reglene...).
    Siden du prøver deg med slike tøffe paranteser, så blir jeg litt nysgjerrig, hva betyr "ligente" ?

Det er ikke bare grafikk og lyd som hører til hos scenerne da! Det er faktisk noen som koder litt progs oxo!

Nemlig.
    Useless Utility er vel ikke akkurat en stor del av demoscenen. Tror du har bomma litt, kanskje?
    --Tick|Excess*TEC--

Registrered User Concrete/CtZ's Avatar
    Hm, trodde jeg hadde svart på denne for noen dager siden, men det ser ut til at enten browser eller forum var litt usamarbeidsvillige. Uansett:

UU er en "morsom" konkurranse, der vinneren alltid har blitt kåret av en jury nedsatt av democrew. Den har heller aldri tidligere blitt vist på storskjerm, så jeg lurer på hvor du har det fra. Hvis noen hevder at vi har fjernet sider fra webben hvor dette står, så tar jeg gjerne imot linker til bevis på dette. UU har heller aldri hatt pengepremie, så det er neppe snakk om at vi prøver å svindle noen (jeg aner at djaudunf prøver å insinuere dette). Du har helt rett i at UU ikke står i results.txt, rett og slett fordi dette er en compo som er artig under partyet, men ikke noe som er egnet for heder og ære for all ettertid. Vi kan godt ta opp til -intern- vurdering om vi skal endre på dette. Du vil nok uansett aldri få se de snørrogførti bidragene vi får hvert år på storskjerm.

Vinneren ble behørig annonsert på premieseremonien, og premien (En Esselte Scribona 11 bærbar skrivemaskin fra 80-tallet, påsatt en lekker plakett) ble delt ut til vinneren noen få timer senere (vedkommende sov under utdelingen).
    Balder Mørk - Concrete/Contraz
    Co-chief, Creativia crew

Neida, jeg prøver ikke å påstå at noen i crewet er uærlige sjeler, men syntes at UU burde bli behandlet på samme måte som de andre compoene da. Når du nevner det så kan ikke jeg huske å ha sett UU på storskjerm før (har vært med siden '99), men når jeg da så at det skulle bli UU i år ble jeg positivt overrasket, men neida...

Skjønner poenget med at UU ikke behøver å vises på storskjerm når deter alikevel democrew som plukker ut vinnern, men skal det ikke være mulighet for oss andre som faktisk har interesse for slike ting å sjekke ut programmet da? Jeg har ikke sett noen UU folder på ftp'n hittil i år...

Når det gjelder disse linkene jeg skulle ha kommet med så blir det vel litt vanskelig siden de sidene ikke er der lenger? Uansett så var UU satt opp til å gå på storskjerm på lørdag-søndag (03.00 el no skulle jeg tro) for så å bli stemt over på zepo sine sider... Kan dessverre ikke henvise til noen nettsider, siden disse er borte vekk.

Og selv om det kanskje ikke er så mange av proggerne så er det vel ikke en grunn til å overse oss for det da? Siden dere for det første faktisk har en UU-compo... Selv om ere muligens bare syns det er kødd, så er det faktisk folk som legger ganske mye arbeid i slikt

jeje... har vel fått svar på det jeg har lurt på... MEN:

Et lite spørsmål angående pixelcompo'n... Hva er egentlig kriteriene for at du skal kunne bli med der? Er det ikke lov å bruke digitalbilder som grunnlag for så å arbeide (klippe, lime, farge, texture etc.) i photoshop med det?

Bare lurer, sånn at jeg ikke driter meg ut igjen

SYZTECH CEO

Registered User
    Om UU var annonsert noe sted for at den skulle bli vist på storskjerm og/eller være åpen for voting i Zepo, så var det en glipp, og det er grunnen til at informasjon i så fall har blitt fjernet igjen. Jeg kan ikke si jeg husker at jeg så noe om det.

Videre tror jeg det at å legge mye arbeid i UU-compoen blir å misse hele poenget med compoen. Den heter ikke Useless Utility for ingenting, og premien er (som oftest tilnærmet) ubrukelig den også.
    Det er ingen tidligere som har klaget over at det er blitt gjenomført på måten det er gjort. At bidragene ikke ligger ute er heller ikke uvanlig. Men skal høre med resten av crewet om ikke vi kan få pushet ut bidragene.

Når det gjelder pixel, så har du på ingen måte lov til å bruke ferdige elementer. Altså, pixel skal være noe du selv har tegnet. Ikke manipulert.
    --Tick|Excess*TEC--

Originally posted by tick
    Når det gjelder pixel, så har du på ingen måte lov til å bruke ferdige elementer. Altså, pixel skal være noe du selv har tegnet. Ikke manipulert.
    aha, da skjønner jeg .... oki, takk for info'n

SYZTECH CEO