Results 1 to 12 of 12

Thread: Kommentar: Bring the noise?

Registered User krey's Avatar

Kommentar: Bring the noise?

I oppløpet til årets TG inviteres vi til å "Bring the noise"(http://www.gathering.org/tg16/articl...ring-the-noise)

Her siterer jeg artikelen med et tilbakeblikk på tg15: "Resultatet av dette prøveprosjektet var at TG15 var det mest stille arrangementet i Vikingskipet noensinne.
    Til og med han som brukte seilbrett i skipet under flommen i 1995 laget mer lyd"
    men jeg har ikke riktig denne følelsen, i løpet av de tre døgnene TG har vært i gang har jeg kanskje telt 5-7, maks 10 timer med fritt lydnivå.
    folk har gitt TG 16 tilnavnet relevant til årets navn: switched off!

er det dette ledelsen i TG ønsket, at deltagerne får en slags avsmak på en artikkel som ga håp til mange mange deltagere,
    som kanskje fører til at de søker andre aktiviteter i påsken?

ja, jeg skjønner at de som sitter på esport scena vil ha mulighet til å kommunisere, og høre det som skjer rundt dem, men dette symbolet i taket
    har blitt en slags diktator som sier ja, nei, og litt om hverandre.

Dere har flere ganger spurt om hva som er følelsen av TG! og min følelse av TG er Gaming, lyd, god underholdning, og nye og gamle bekjentskap!

når klokken slo 02:10 natt til fredag ble det endelig grønt, dette varte i 2 timer, og i løpet av dagen totalt kanskje 3 timer
    når det ble grønt ble stemningen reist til den følelsen jeg hadde av TG 13, den kriblende følelsen av glede, og iver over at yes!!! dette er essensen av TG!!

noe jeg kanskje ikke er alene om å ha

jeg vil ha din mening på denne tråden, jeg vet at ledelsen går inn her og leser hva vi skriver, tenker og mener en gang i blandt, og derfor er denne tråden på forumet,
    og ikke gitt via ombudet

fortsatt godt (og forhåpentlighvis litt mer lydt) TG!!
    TG13: R61 S midten (first timer) TG14; R51 (ved levelup standen, polarbanner) TG 15; R76 S61

Registered User
    Enig. Er noe vanskelig å kommunisere iblant når det står på som verst, men foretrekker det fremfor "gult lys"-nivå. Kan sikkert bli for mye av det gode, men per nå føler jeg vi er et godt stykke unna den grensa.

Registered User GreenRay's Avatar
    Lysene i taket er en god ide (kontra i fjor når halve sec sprang rundt som noen hodeløse høns for å få folk til å dempe seg) men ser ikke helt grunnen til rødt lys. Å spille lav lyd til seg og sine nærmeste burde vært lov under hele TG!

Kunne tenkt meg noe slikt at det er orange/gult når det skjer ting på scenen og grønt ellers.

I fjor var det et veldig tamt TG, og jeg vet det er flere som ikke kom i år pga det. De dro heller på fjellet av en eller annen grunn (??)
    TG12: Row 32 Seat 25 TG15:Row 28 Seat 41

Registered User CptOrphanTears's Avatar
    Jeg kan også stille meg bak at Lysene i taket er en god idé, men jeg kjenner bruken av gult lys, og forsåvidt til tider rødt er litt overdrevent. I alle fall om man skal se det i sammenheng med at de inviterte deltagere til å "Bring the noise" i kjølvannet av forrige The Gathering.
    TG14 - TG15 - TG16

Registered User tigersager's Avatar
    Jeg er litt både og når det gjelder dette lyset. Det gir god indikasjon på hvilket nydnivået som godtar, men jeg er også enig det som også er nevnt her at gult og rødt lys brukes overdrevent mye. I skrivende stund er lyset på gult, og gudene vite hvorfor det i tanke på tiden av døgnet vi er.... Dette dreper TG følelsen min fullstendig. Jeg føler at jeg er på et lan party og ikke et data party.
    TG07-TG16: Deltager

The Gathering 2016 blir mitt 10. år i skipet

Creativia

Registered User Mosy's Avatar
    Quote Originally Posted by GreenRay View Post
    Å spille lav lyd til seg og sine nærmeste burde vært lov under hele TG!
    Helt enig.

Dette lyset er en veldig god ide, og noe jeg håper vi får se flere år fremover, men det må justeres litt. Som jeg har sagt i en annen tråd så burde ikke folk nektes å spille noe annet enn headset-musikk bare fordi det er en game-compo gående i nordenden av skipet.
    TG00, TG01, TG02, TG03, TG04, TG05, TG06 (med et nødskrik, forcen, takk Lt. troppsjef), TG07, TG08, TG09, TG10, TG11, TG12, TG13 , TG14, TG15, TG16

Registered User Creativity's Avatar
    #RedRingOfDeath
    TG12: S24R49 --- TG13: S25R49 --- TG14: S56R51 --- TG15: S60R52 --- TG16: BESØKENDE

Administrator marilla's Avatar
    Hei! Om dere ser litt på infoskjermene er teksten der oppdatert litt. Ved gult lys er det greit å spille for de rundt også, målet er bare at dere ikke forstyrrer for det som skjer på scener. Vi skal forsøke å bruke det røde lyset vesentlig mindre fremover, og ser hva vi får til for lengre perioder med grønt lys. Tilbakemeldingene blir lest, og vi gjør justeringer!

Registered User krey's Avatar
    Marilla <3
    TG13: R61 S midten (first timer) TG14; R51 (ved levelup standen, polarbanner) TG 15; R76 S61

Registered User
    Må si meg enig med Krey, det har vært ekstremt stille på TG i år. Neste år vil jeg nesten foreslå at gaming compoer enten får lydtette rom å spille i eller at det gjøres i auditoriet/andre steder, iallefall kvalifiserende og kanskje semi, så kan finalene spilles på scene.
    2012: R61 S56 First timer
    2013: Visitor...
    2014: R69 S48
    2015: R76 S59

Registered User BrUz's Avatar
    Flott! :-)
    TG96 - TG97 - TG98 - TG99 - TG00 - TG01 - TG02 - TG03 - TG04 - TG05 - TG06 - TG07 - TG08 - TG09 - TG10 - TG11 - TG12 - TG13 - TG14 - TG15 -> TG16

Registered User John Morten's Avatar
    Quote Originally Posted by Ekvivokk View Post
    Må si meg enig med Krey, det har vært ekstremt stille på TG i år. Neste år vil jeg nesten foreslå at gaming compoer enten får lydtette rom å spille i eller at det gjøres i auditoriet/andre steder, iallefall kvalifiserende og kanskje semi, så kan finalene spilles på scene.
    Det gjelder mer enn bare game-compoer. Det er mange foredrag på Creativia-scenen, og det foregår ting på hovedscenen også.
    Men ideen om at tidlige runder i game går i skjermet miljø synes jeg egentlig er god.

John Morten

Tags for this Thread