Results 1 to 5 of 5

Thread: TG16 /random sprsml

Registered User

Red face TG16 /random sprsml

Hallo!
    Roter meg bort i egne tanker om lage en epic hylle til neste tg.. Undrer p et par ting ettersom jeg s flere ha ganske fete lys/lasere/effekter i hyllene sine:

- Hvor/hva er det best anskaffe seg med lasere om man ikke vil investere titusener av kroner i det? Tusing eller to er ikke noe problem for laser tho.
    - Pleksiglass/effekt p "logo" i hyllene, sett flere i r (tg15) ha lyseffekter i teksten som fremhever logoen deres.. Noen som har rd om hvordan man kan f til det ? =o
    - Noe mer avansert sprsml.. Noen som vet hvordan man kan f lasere til flge musikken?

Hper p noe svar selv om #15 forumet strengt talt er over
    Send en pm og si Hei! :O

#TG14~#TG15~#TG16?

Registered User DarkHarald's Avatar
    Hvis du har lyst p mest mulig lys & effekter for pengene ville jeg prvd p Ebay, bare pass p at de du kjper fra har ftt gode reviews. Husk at moms, toll og frakt kommer i tillegg.

Hvis du m ha norskt kan de her vre verdt sjekke ut: http://www.soundshop.no/ http://www.multisupply.no/

Husk at mye av dette bruker mye strm, ha det som en baktanke.

Lykke til!
    TG11 | TG12 | TG13 | TG14 | TG15 | TG16

Registered User SuperTeD's Avatar
    1: Etter hva jeg har forsttt er laserbruk generelt ikke tillatt p TG. Dette gjelder bde hndholdte laserpekere og strre scannere/laserrigger...
    2: En metode for framheve en logo i plexiglass er "etching." Du freser da et spor, som er den teksten/logoen du vil lyse opp, inn i plexiglasset og peker lyskilden rett inn mot kanten av plexiglasset rundt sporet. Andre muligheter er lage logoen i et ugjenomskinnelig materiale og feste lysene bak dette materialet for bakbelyse.
    3: En mte er matche et lysshow til en spesiell sang. Dette kan forhndskodes inn p chipper som finnes p ebay. Skal du ha et lysshow som flger all musikk vil en unyaktig lydsensor gi en illusjon av det samme, men den vil og plukke opp all sty rundt deg, og leke til denne.
    Vil du ha fancy lyssjovv anbefaler jeg led-striper og en kontrollerenhet. Kina er flinke til sende snn passe billig sntslags fra ebay, men det medfrer en del gjre-selv-arbeid og googling. Norske leverandrer av tilsvarende er nok en del dyrere.
    Ellers: what DarkHarald said...
    -06 -07 -08 -09 -10 -11 -12 -13 -14... -15...

Skriver ALDRI mine egne meninger!

Registered User
    Takker for det raske svaret :3
    Hadde strengt talt glemt at lasere ikke var godt likt i Norge ._. fy-fy bare ha en laserpenn :<

Ellers setter jeg pris p svara
    Kjekt tenke p det med strm og ja :x
    Send en pm og si Hei! :O

#TG14~#TG15~#TG16?

Registered User Crow's Avatar
    Quote Originally Posted by ArmNil View Post
    Takker for det raske svaret :3
    Hadde strengt talt glemt at lasere ikke var godt likt i Norge ._. fy-fy bare ha en laserpenn :<

Ellers setter jeg pris p svara
    Kjekt tenke p det med strm og ja :x
    Enkel grunn til dette med lasere, er at de aller frreste som leker seg med kraftige grnne eller bl lasere bruker riktig beskyttelse og tar hensyn. En rd laserpeker av typen du leker med katten din med, er lite farlig og har lav sjanse for skade sammenlignet med selv billige grnne og bl. Sjansen for at strlen blir reflektert i taket er nok for stor til at noen vil f lov til bruke lasere til annet enn avtalte stunts p arrangement som TG.