PDA

View Full Version : Litteratur?

Jeremias
29-01-2003, 21:24
Noen som kan anbefale bøker à la "Microtreller" av Douglas Coupland?
Kort sagt, nerde-litteratur :)

Ta gjerne med dine favoritt "linux-bibler" osv. i samme slengen! =)

/jeremias

Mosy
29-01-2003, 21:36
Har aldri hørt om han...
Sorry
Det jeg derimot KAN anbefale av litteratur er skrevet av Douglas Adams.
Han har skrevet "Hitchhikers guide to the galaxy" som er første bok i det han kaller "en triologi i fem deler"
Har lest alle fem, og jeg må si, det er det beste jeg har lest i hele mitt liv. Helt sjukt. Må leses, men for guds skyld, les den på engelsk!!

DeathStar
30-01-2003, 08:58
Hva for en bok er det egentlig ? jeg tror faktisk jeg har den på¨disken et sted..

Civilix
30-01-2003, 10:13
bok? litteratur?

hva er det :p

Volkov
30-01-2003, 13:39
Originally posted by Civilix
bok? litteratur?

hva er det :p

sånnt som skiller eliten fra røkla...

:D
men "nerdebøker" har jeg lest lite av.... sci-fi romaner er morro!

ZpiFF
30-01-2003, 14:02
Ringenes Herre, Silmarillion og Hobbiten. *Drømme* Bare synd at hele den Tolkien scenen er blitt så fakkings kommersiell. Er liksom ikke status lenger og ha kommet seg gjennom bøkene der

DeathStar
30-01-2003, 14:34
Må si tolkien bøkene er bra. Og Erlend Loe er bare genial. eneste bøkene jeg klarer å lese. begynte på the time machine engang. men orka ikke lenge.. :p

og nå glemte jeg nesten Stephen King. Flink mann :)

Mosy
30-01-2003, 14:37
Originally posted by DeathStar
Hva for en bok er det egentlig ? jeg tror faktisk jeg har den på¨disken et sted..
De fem bøkene heter følgende:
- "The hitchikeras guide to the galaxy"
- "The restaurant at the end of the universe"
- "Life, the universe and everything"
- "So long and thanks for all the fish"
- "Mostly Harmless"
Alle er skrevet av Douglas Adams

Du får kjøpt en bok som heter "The ultimate hitchhikers guide" som inneholder alle fem pluss en liten noelle av samme person: "Young Zaphod plays it safe"

Civilix
30-01-2003, 14:42
Originally posted by Mosy
- "Mostly Harmless"

Du får kjøpt en bok som heter "The ultimate hitchhikers guide" som inneholder alle fem pluss en liten noelle av samme person: "Young Zaphod plays it safe"

eller man kan bare se filmen :)

(tar på flammesikker drakt og venter på bokormene, jeg leser aldri skjønnlitteratur.)

Mosy
30-01-2003, 14:46

(tar på flammesikker drakt og venter på bokormene, jeg leser aldri skjønnlitteratur.)
Omhandler filmen alle 5 bøkene?
Kunne vært ar10 å se den filmen.

Samtidig må jeg si at du går glipp av mye hvis du ikke leser skjønnlitteratur. Er at par uungåelige verk som en ikke skal gå utenom. "LOTR" og "hichiker guide..." f.eks.

Wibla
30-01-2003, 15:51
- "Mostly Harmless"

Opplest og vedtatt.. de bøkene er -geniale- ... fikk selv den samleboka til jul.. ble lest igjennom ganske fort :D

Civilix
30-01-2003, 16:13
Omhandler filmen alle 5 bøkene?
Kunne vært ar10 å se den filmen.

Samtidig må jeg si at du går glipp av mye hvis du ikke leser skjønnlitteratur. Er at par uungåelige verk som en ikke skal gå utenom. "LOTR" og "hichiker guide..." f.eks.

HHGG "filmen" er egentlig en serie av 4 småfilmer på 1 time hver, og ja den omfatter alle 5 bøkene. Filmen kommer garantert til å vere på TG, og vil nesten like sikkert bli det ut via smb, ftp eller noe p2p...

Volkov
30-01-2003, 16:27

*bokormangrep*

bok og film er 2 forskjellige ting, kan som regel ikke sammenliknes (men i de fleste tilfeller blir filmen en skuffelse, lotr har klart seg bra... men f.ex filmer av tom clancy bøker, pffffth... (dataspill er en annen sak...)

DeathStar
30-01-2003, 16:41
lotr har klart seg bra? jeg var så inni pokkers skuffa etter to tårn at det var skummelt. og alle de andre jeg var med var like skuffa. de som ikke hadde lest boka var ikke skuffa :p

men kanskje bare oss kongsberg folk det :p

Fanden
30-01-2003, 21:27
Har faktisk hele serien med Tokien-bøker på pc'n. ^_^
Tar opp hele 5,27MB, ren tekst. =)

-Fanden

DeathStar
31-01-2003, 07:55
Det er mange tegn det ;)

Noen som har HHGG i pc-format?
Finnes den/de i normale bokhandlere ?

vehitman
31-01-2003, 09:14
Originally posted by Fanden
Har faktisk hele serien med Tokien-bøker på pc'n. ^_^
Tar opp hele 5,27MB, ren tekst. =)

-Fanden
Jeg bruker laptopen min nesten utelukkende for å lese bøker (og se litt på TV da), spesielt mens jeg rendrer noe på hovedpcen elns. Har derfor et par cder med bare zippede bøker der.
Det beste må være Tolkien, Robert Jordans Wheel of Time og det meste av Robert Heinlein...

DeathStar
31-01-2003, 10:17
Vehitman har du lyst til å dele godene med meg? (hvis du da har HHGG)

vehitman
31-01-2003, 10:22
er ikke sikker om jeg har det, cdene ligger hjemme og jeg er på skolen nå... Skall sjekke til mandag..
Men du kan sjekke http://www.zootle.net/afda/hhgg-vi.shtml imens...

Mosy
02-02-2003, 14:54
Det er mange tegn det ;)

Noen som har HHGG i pc-format?
Finnes den/de i normale bokhandlere ?

Jeg tror ikke alle bokhandlere fører denne boken, men butikker somf.eks Avalon og Outland fører den nok, i tilleg til større bokhandlere med respekt for seg selv.

vehitman
03-02-2003, 07:58
Vehitman har du lyst til å dele godene med meg? (hvis du da har HHGG)
Den var ikke på cdene mine (i hvertfall ikke på engelsk), men jeg fant den et sted på web. Skal sende linken som PM.

Fanden
03-02-2003, 15:27
Originally posted by vehitman
Den var ikke på cdene mine (i hvertfall ikke på engelsk), men jeg fant den et sted på web. Skal sende linken som PM.

Hvis det ikke er for mye bryderi for deg, gidder du å sende linken til meg også? =)
Kjekt med litt lesestoff nå som Telehor satte ned ADSL linja mi til 64Kbs...

-Fanden

Breiker
03-02-2003, 16:21
Hvis det ikke er for mye bryderi for deg, gidder du å sende linken til meg også? =)
Kjekt med litt lesestoff nå som Telehor satte ned ADSL linja mi til 64Kbs...

-Fanden

har du sånn 1gb i mnden hore sak?

Fanden
03-02-2003, 22:56
Originally posted by Breiker
har du sånn 1gb i mnden hore sak?
Jepp, trodde vi ikke hadde det siden jeg hadde sagt til han som eier abb. at vi skulle ha fri nedlasting ellers gikk vi ikke med på avtalen.
Og ettersom Januar kom og hastigheten forble full, antok jeg ting var rett...
Men neida, iløpet av 1februar ble det lastet ned 1GB og dermed kom Telehor med sin geniale cap på 64kbs...

Skal få det skiftet om til ubegrenset ASAP, no way in hell om jeg godtar isdn-hastighet på ei ADSL-linje..

-Fanden
(off-topic som faen, vi får slenge oss tilbake på rett spor igjen)

Breiker
03-02-2003, 22:58
Jepp, trodde vi ikke hadde det siden jeg hadde sagt til han som eier abb. at vi skulle ha fri nedlasting ellers gikk vi ikke med på avtalen.
Og ettersom Januar kom og hastigheten forble full, antok jeg ting var rett...
Men neida, iløpet av 1februar ble det lastet ned 1GB og dermed kom Telehor med sin geniale cap på 64kbs...

Skal få det skiftet om til ubegrenset ASAP, no way in hell om jeg godtar isdn-hastighet på ei ADSL-linje..

-Fanden
(off-topic som faen, vi får slenge oss tilbake på rett spor igjen)

jeg har adsl 384/128 fri dl. og nå skal jeg pokker meg teste ngt/ntg. 648/265 for under prisen til telenor. jepp jeg tror det!

Fanden
04-02-2003, 00:05
*Skal vi se...*
Tilbake til topic ja.. Eneste data-litteratur jeg har er "secrets of win98" og noe annet småtteri, synes å huske at jeg hadde ei bok i tekstformat om C++ programering, men jeg har vist slettet den..

Noen andre som har slik fag-litteratur i digitalt format?
F.eks. i Acrobat Reader format? Hadde vært snaks, godt lesestoff samtidig som du lærer ting. ^_^

-Fanden

Breiker
04-02-2003, 00:18
btw noen som har noen programmeringsbøker på datan?

c
c++
pascal osv

er litt rusten og ny,

vehitman
04-02-2003, 10:22
btw noen som har noen programmeringsbøker på datan?

c
c++
pascal osv

er litt rusten og ny,
Jeg har sikkert ganske mange, men det er så slitsomt å dra den på skolen og så uploade, så jeg sender heller et par linker til deg òg.

fanden: linken til HHGG kjem...

Fanden
04-02-2003, 22:19
Vehitman:
Hadde du orket å sende meg linkene til fagliteraturen også?
Kjekt å ha, vet aldri når tid jeg får plutselig lyst til å lære programmering. :p

-Fanden

vehitman
05-02-2003, 10:14
linken er sendt...

Breiker
05-02-2003, 12:21
/me tusler bort på bibloteket og låner noen bøker.

Fanden
05-02-2003, 19:48
/me tusler bort på bibloteket og låner noen bøker.
Låner de ut faglitteratur på bibloteket dit? Eller skal du bare låne en helt ordinær bok? :p
Skulle gjerne vært innom det bibloteket.

Klarer du å lære C++ på 21dager Breiker? ^_^

-Fanden

Breiker
05-02-2003, 20:43
ja de låner det ut. pleier ikke være så utrolig lang ventelista på de bøkene. og når jeg får råd så kjøper jeg en selv. tihi.