PDA

View Full Version : Billettkjøp

Moneyman
27-01-2003, 06:33
I fjor var det ett stress uten like med å få tak i billettene. Servere som kræsjet og håpløst å fullføre transaksjonene.
Blir det gjort noe anderledes i år for å forhindre dette ??

Hvordan blir mulghetene i år for å få tak i billett om man ikke vil bruke visa ??? Kan vi få betale den på posten i år også ?

Personlig likte jeg systemet som var tidligere bedre. Da hadde man to forskjellige billettsalg-leverandører.( om jeg husker riktig) Gikk da mye bedre da.

Muslingen
27-01-2003, 08:45
så vidt jeg vet så kræsja ikke serveren i fjor...

På partyticket skrev de etterpå at de tok ned servern fordi den begynnte å bli ustabil p.g.a. alt trafiiken eller noe sånt....

ZpiFF
27-01-2003, 08:50
Tror det er no poster om dette flere steder her allerede.

Som sagt. PartyTicket systemet er et veldig bra system som er brukt på en hel haug med parties nå uten feil. Under TG bestillinga hadde de (og vi) rett og slett bare uflaks ettersom det som skjedde skjedde. Dette er et system som virker bra ellers så vi får satse på at det fungerer bra i år til TG.

:)

BedLamP
27-01-2003, 12:16
Lol var jo ikke noe prob ifjor da, selv om jeg satt til kl 02.00 for og få kjøpt dem

Moneyman
27-01-2003, 12:24
Mulig det har vært posta før. Da må det være i 02-forumet tror jeg.
Jeg tittet etter det før jeg posta, men fant det ikke.

Vi får håpe at det var uflaks i fjor da. Men det var også dårlig planlagt. For når de skulle starte å selge billettene var det jo ikke systemet ferdig enda. Det satt jo en kar i danmark og jobbet på spreng for å fikse det.

Det blir vel også litt feil å sammenlikne andre parties med tg.
Ingen andre parties har så mange intresserte som prøver å kjøpe billetter samtidig. Det er tross alt nærmere 8000 som prøver å komme på tg, og de prøver vel å få billett med en gang de blir lagt ut.

Det at de måtte stenge serveren pga. ustabilitet av for mye trafikk synes jeg høres ut som en dårlig unnskyldning på at den ikke krasjet. Om de rakk å ta den ned før den krasjet, så ville den jo ha krasjet om den hadde blitt stående oppe.

Hmmm... Dette hørtes litt surt ut. Ikke meningen.

Men er det noen som vet om man må bruke Visa for å få kjøpt i år ?? Eller kan man betale på posten ?

Mosy
27-01-2003, 12:29
Personlig håper jeg de bruker partyticket i år også.
Funka bra ifjor selv om serveren knelte/stengte. Mye bedre en å ringe for 13 kr. minuttet eller stikke på posten.

Var nr. 225 som fikk bilett i fjor:D

BedLamP
27-01-2003, 12:37
Yeah! partyticket.net rocks! var jo ikke så ille egentlig da. vatr jo bar eog følge med når sia var oppe igjen ikke no særlig stress egentlig

Deosl
27-01-2003, 14:29
Var nr.717 i fjor ;)

Breiker
27-01-2003, 14:31
Originally posted by Muslingen
så vidt jeg vet så kræsja ikke serveren i fjor...

På partyticket skrev de etterpå at de tok ned servern fordi den begynnte å bli ustabil p.g.a. alt trafiiken eller noe sånt....

Vel. for det første er det riktig at serverne ikke krasjet i fjor. Inf. lederen gikk ut på p4 ( under et intervju ca kl 2015 ) at systemet hadde tatt kvelden. og at de jobbet med å få det opp igjen.

Breiker
27-01-2003, 14:33
Originally posted by ZpiFF
Tror det er no poster om dette flere steder her allerede.

Som sagt. PartyTicket systemet er et veldig bra system som er brukt på en hel haug med parties nå uten feil. Under TG bestillinga hadde de (og vi) rett og slett bare uflaks ettersom det som skjedde skjedde. Dette er et system som virker bra ellers så vi får satse på at det fungerer bra i år til TG.

:)

Vel vi kan vel også si at TG02 under billettsalget der så var det vel en litt større pågang av folk som ville ha billetter. Vi heller si at systemet ikke klarte presset fra antall pcr der ute i den vide verden. Selv satt jeg med 3 pcr og prøvde. selv om det hadde lite å si

Volkov
27-01-2003, 16:04
8000 gale nerder som masserer f5 på 3 pc'r hver..

skikkelig DoS-attack det ja.. er vel ikke rart dem fikk trøbbel nei...

men for all del, behold partyticket, genialt konsept, bare hold det oppe!

Breiker
27-01-2003, 16:12
Originally posted by Volkov
8000 gale nerder som masserer f5 på 3 pc'r hver..

skikkelig DoS-attack det ja.. er vel ikke rart dem fikk trøbbel nei...

men for all del, behold partyticket, genialt konsept, bare hold det oppe!

Vel jeg er personlig fan av billettservice jeg da.

Moneyman
30-01-2003, 02:44
Men må vi benytte Visa ???
Jeg husker ikke om vi hadde alternativ i fjor.

Jeg jobber skift, og kan hende noen andre må skaffe billettene. Greit å visst om vi må ha visa eller om vi kan betale på annen måte.

HellBoy
30-01-2003, 05:08
Man kan betale via nettbank eller giro òg, man får ett KID# oppgitt.

Breiker
30-01-2003, 09:28
Originally posted by Moneyman
Men må vi benytte Visa ???
Jeg husker ikke om vi hadde alternativ i fjor.

Jeg jobber skift, og kan hende noen andre må skaffe billettene. Greit å visst om vi må ha visa eller om vi kan betale på annen måte.

Vel som jeg pleier å gjøre hvert år så pleier jeg og noen kompiser å samle oss og sette inn penger på en konto. Den personen betaler og henter alle billetter samt at han/hun setter opp bordplasseringen.

Moneyman
30-01-2003, 10:51
Takk skal du ha HellBoy. Da trenger vi ikke mase med å få tak i visa-kort. :)

Vi har også pleid å ha en som ordner alt, men i år skal han til england i påsken !! :confused: Så da blir det en av oss andre sin oppgave å ordne alt sammen.

Jaja. Takk skal dere ha alle sammen. Da sover vi litt bedre om natta. Da gjelder det bare å ha flaks med å få tak i billettene.

ZpiFF
30-01-2003, 14:07
Partyticket er teh roxoor.
Får håpe de er forberedt i år :D

Mosy
30-01-2003, 14:44
Husker jeg styra med dette i fjor. fikk et KIDnr. så gikk pappa inn i nettbanken, skrev in KIDnr. og kontonummer så var alt i box.
Gikk ikke ut engang:D

Fanden
30-01-2003, 23:37
Skal ha både VISA-kortet og nettbanken min klar for action den dagen billettene blir lagt ut for salg. =)
Ifjor brukte jeg nettbank, for VISA'n min var ute av drift. Gikk nokså smooth, hadde billetten i boks dagen etterpå.

-Fanden

vehitman
31-01-2003, 09:44
Originally posted by Moneyman
Takk skal du ha HellBoy. Da trenger vi ikke mase med å få tak i visa-kort. :) .
Det er egentlig ikke så mye stress med å få tak i visa kort. Det trenger ikke å koste noe heller. Sjekk denne for eksempel www.bankia.no (http://www.bankia.no)

DeathStar
31-01-2003, 10:15
Originally posted by HellBoy
Man kan betale via nettbank eller giro òg, man får ett KID# oppgitt.

rett og slett genialt. Er jo mange som ikke liker visa betaling på nett. og jeg føler at nettbank er veldig lett..

(må bare finne kodekortet mitt)

Breiker
31-01-2003, 20:10
Originally posted by Fanden
Skal ha både VISA-kortet og nettbanken min klar for action den dagen billettene blir lagt ut for salg. =)
Ifjor brukte jeg nettbank, for VISA'n min var ute av drift. Gikk nokså smooth, hadde billetten i boks dagen etterpå.

-Fanden

hmm jeg har alltid hatt en kompis til å fikse det der. blir vel sånn i år også tenker jeg. Har faens meg ikke visa eller nettbank. har ikke hatt bruk for det tidligere!

HaanZ
31-01-2003, 21:10
I år skal vi nedover som ei gruppe, alle ferske untatt to som var der i fjor. Men det går sikkert bra, sidan det er ptn :D

BedLamP
02-02-2003, 09:48
Veldig praktisk med nettbank for og betale TG biletten egentlig, veldig enkelt

Fanden
05-02-2003, 00:10
Originally posted by Breiker
hmm jeg har alltid hatt en kompis til å fikse det der. blir vel sånn i år også tenker jeg. Har faens meg ikke visa eller nettbank. har ikke hatt bruk for det tidligere!

Et bra sted å starte på er Skandiabanken (http://www.skandiabanken.no) , de har bra rente på både brukskonto og sparekonto og har ingengebyrer på bruk av VISA-kortet, uansett hvor lite/mye du handler for.
Og med nettbank slipper du å ringe kontofon eller gå til nærmeste minibank for å sjekke saldo, etc, etc.
Mye lettere enn en vanlig bank. (og de tar heller ingen gebyrer på betaling av regninger)

(hehe, reklamerer som bare juling for Skandiabanken nå..) :p

-Fanden

vehitman
05-02-2003, 10:05
.....og har ingengebyrer på bruk av VISA-kortet, uansett hvor lite/mye du handler for.
-Fanden
bortsett fra de årlige kr.250 da. Bruker skandiabanken selv, og synes det er greit, men Visa kortet bestilte jeg fra www.bankia.no, fordi at der er det ikke engang årlig gebyr på det...

Breiker
05-02-2003, 12:36
Et bra sted å starte på er Skandiabanken (http://www.skandiabanken.no) , de har bra rente på både brukskonto og sparekonto og har ingengebyrer på bruk av VISA-kortet, uansett hvor lite/mye du handler for.
Og med nettbank slipper du å ringe kontofon eller gå til nærmeste minibank for å sjekke saldo, etc, etc.
Mye lettere enn en vanlig bank. (og de tar heller ingen gebyrer på betaling av regninger)

(hehe, reklamerer som bare juling for Skandiabanken nå..) :p

-Fanden '

Har for tiden VISA *hviske: elektron* hos toten sparebank. Ja Toten faktisk. Rundt 10 mil herifra eller no. Grunnen til det er at det koster meg ingenting å bruke kortet i det hele tatt. Så vi får se etter militæret om hva jeg gjør. Jeg skal ha et visa kort. ekke snakk om noe annet. Men uansett. takk for rådet.

per
05-02-2003, 12:45
Gløm Visa electron...de tillater ikke bruk av det kortet på nett :(

Hadde flere som sleit med den typen VISA i fjor.

Breiker
05-02-2003, 12:57
Originally posted by per
Gløm Visa electron...de tillater ikke bruk av det kortet på nett :(

Hadde flere som sleit med den typen VISA i fjor.

Stemmer det. Og det er en grunn. Saken er at visa ( vanlig ) har de uttrykte bokstavene. det er disse som man skal bruke når man kjøper noe på nett. Dette var ikke Visa Electron. Og dermed vil dem ikke funke. Vanlig Visa funker også når det gjelder kreditt kjøp. Det har ikke Electron. Men en til å anbefale er at det blir ført opp på partyticket eller hvor billettene blir solgt at visa electron ikke funker.

Fanden
05-02-2003, 19:43
Blir ikke brukere som får Visa Electron opplyst om at kortet ikke går an å bruke til handel over i-net? Trodde bankene opplyste ganske godt om slikt...

Jaja, jallakort synes nå jeg det er, har nettopp VISA for den enkle grunn å kunne betale ting over i-net.
Hvis ikke jeg skulle det hadde jeg hatt et helt vanlig minibankkort.

-Fanden

Breiker
05-02-2003, 20:41
Blir ikke brukere som får Visa Electron opplyst om at kortet ikke går an å bruke til handel over i-net? Trodde bankene opplyste ganske godt om slikt...

Jaja, jallakort synes nå jeg det er, har nettopp VISA for den enkle grunn å kunne betale ting over i-net.
Hvis ikke jeg skulle det hadde jeg hatt et helt vanlig minibankkort.

-Fanden

vel et vanlig minibank kort er visa electron. får se om jeg får lånt kortet til muttern!