PDA

View Full Version : ka skal dere bruke i penger på TG03

Yamano
22-01-2003, 21:24
hva hadde dere tenkt sånt ca å bruke i cash på Tg

Har selv tenkt, å bruke ikkje mer en ca 2-300 Kr
Hadde egentlig tenk å oppgradere pc'en ,... men det ser ut som
at det kan jeg bare glemme, det er jo andre ting å finne på enn ¨å bare spille, men eg skulle virkelig ønske at jeg fikk mer enn 30 fps i CS, arrrg

phunkee
22-01-2003, 22:24
Beregner vel ca 200kr dagen i matutgifter og that's it. Har ingen planer om å oppgradere PCen på TG. Satser på at kassa er lukka hele partyet unntatt når nysgjerrige skal få lov å se under panseret :D

Fanden
22-01-2003, 22:38
Tar med 1500kr til eventuell hardware-utskifting/påbygging, og ca 1000kr til matutgifter.
Setter også av 500kr til innkjøp av CD/DVD-plater under TG.

Hmmm, det går med litt penger på TG...
. 500,- til billetten
. 500,- til CD/DVD
1000,- til mat
1500,- til "just in case shit happens"
+bensin som blir brukt til å kjøre ifra Trondheim til Hamar...

Ah, men det er verd hver eneste krone!

-Fanden

Wibla
23-01-2003, 06:43
Ser ut til at jeg ikke kommer meg oppover i år, men..

500kr - billett
600kr - bensin
1000kr - mat
1000kr - uforutsette utgifter

Breiker
23-01-2003, 07:27
billett: 500kr
Mat: 600kr
Hardware: 0 - 2000
CD-r: har jeg
Uforusette er uforutsette!

Indrazor
23-01-2003, 07:57
Orker ikke planlegge hvor mye jeg skal bruke på TG i år. Tar med visakortet å så ser vi hva som skjer. Rekner med at det går en del peng på mat (pizza til middag å mat fra butikken ellers) å kansje men bare kansje går det noe peng til hardware.

DeathStar
23-01-2003, 08:18
Jeg skal bare ha mat og røyk, ikke no stress ;)

Knuters
23-01-2003, 08:32
Tar nok med VISA, kommer sikkert å gå en hel masse penger
Kommet til å bruke penger på mat, pluss kjøpe litt hardware tenker jeg. Er jo litt kult å ligge på #tg.salg å se hva folk selger der. Pluss morsomt å se litt hva de forskjellige butikkene der har å selge.

skoen
23-01-2003, 08:38
Heh, gode gamle VISA-kortet til seg selv eller til 'moderen' er en klassiker. Nei, tenker meg følgende budsjett for selve TG'03:

• 500 kr - Billett
• 600 kr - Bussbillett tur/retur
• 200 kr - Mat
• 200 kr - Snacks :)

= 1500 kr - Totalt

1500 kroner er en grei sum å bruke for hele arrangementet.
Hvis du da ikke har store planer om å kjøpe utstyr i tillegg da.

HaanZ
23-01-2003, 10:21
Billett 500,-
Mat 500,-
Transport 500,-
CD-r 200,-

1700,-

Uff det vart mykje :(

Breiker
23-01-2003, 10:49
Det blir alltid mye penger når du regner ut hva du bruker på tg!

phunkee
23-01-2003, 10:54
mye penger?

Viss jeg sammenligner mitt forbruk på TG vs forbruket på Quartfestivalen som også varer i 5 dager så kommer TG veldig gunstig ut, selv om jeg slipper campingutgifter og reise til Quarten.

Synes TG er billig jeg :)

Breiker
23-01-2003, 11:05
Vel hva gjør du egentlig på quarten og hva gjør du på TG?

På tg sitter du inne ved din pc.

På quarten farter du rundt fra konsert til konsert. Drikker øl og ligger i sola. Selvfølgelig vil dette koste mer enn tg. Faktisk så synes jeg det ikke går an å sammenligne de 2 der.

Ta heller å sammenlign OsloLAN og TG eller Roskilde og Quarten.

Wibla
23-01-2003, 11:16
Går vel egentlig ikke an å sammenligne et data-arrangement med 5 dager på fylla ?

Volkov
23-01-2003, 11:30
veeel.. begge deler medfører søvnunderskudd og dårligere form..

ulovligheter av ymse slag åsså..

men ellers, nah...!

Wibla
23-01-2003, 11:31
Nettopp :)

Volkov
23-01-2003, 11:45
Originally posted by Wibla

dette man kaller lite givende spam?

Breiker
23-01-2003, 11:49

Som jeg sier.. SPAM!!! hehe teknikken er å skrive en egen melding bak..

Nettopp og så det man synes. da virker det litt mindre spam. slik som denne!

Volkov
23-01-2003, 11:51
Originally posted by Breiker
Som jeg sier.. SPAM!!! hehe teknikken er å skrive en egen melding bak..

Nettopp og så det man synes. da virker det litt mindre spam. slik som denne!

synes nå den posten er virka veldig spam jeg da men... veldig lite poeng, bare for å tipse OM spam... !

(veit nå ikke om poster som påpeker spam er så my mer enn spam de heller men...)

uansett, hva var tema?

Mosy
23-01-2003, 12:59
hmm.
*kommesegtibaketiltopic*
mat: 500,-
Cola: 300.-
billett: 500.-
div. shits: 200-800
tilsammen: 1500-2300...
ikke så aller værst:)

phunkee
23-01-2003, 13:42
Går vel egentlig ikke an å sammenligne et data-arrangement med 5 dager på fylla ?

Joda alt kan sammenlignes :) Quarten er 5 flotte dager, TG er 5 flotte dager. Quarten er noe du velger å bruke fritida di på, TG er noe du velger å bruke fritida di på.

Poenget er at det å klage på at du bruker ~2000kr på TG er syting. Hvor mye annet gir en like god opplevelse i 5 dager for 2000kr?

Breiker
23-01-2003, 13:51
Originally posted by phunkee
Joda alt kan sammenlignes :) Quarten er 5 flotte dager, TG er 5 flotte dager. Quarten er noe du velger å bruke fritida di på, TG er noe du velger å bruke fritida di på.

Poenget er at det å klage på at du bruker ~2000kr på TG er syting. Hvor mye annet gir en like god opplevelse i 5 dager for 2000kr?

Å herregud din nisse. Hva er forskjellen på TG og Quarten???
Quarte skjer på flere forskjellige steder i kristiansand i solskinnet og da er det ikke en faens helligdag. Da er det mye mer å bruke penger på. Man kan drekka man kan alt. Det kan man ikke på TG. og det handler ikke om at quarten og TG er noe man vil gjøre i fritiden sin. Det handler om at quarten er en festival mens TG er et arrangement. TG omfatter egen utfoldelse innen spill/programmering/musikk men på quarten sitter/står man å hører på andre spille musikk.

Det går dermed ikke an å sammenligne disse 2.

phunkee
23-01-2003, 15:31
Å herregud din nisse.

Hva er poenget med å begynne slik da? Vel vel, det er normalt når folk har problemer med å argumentere skikkelig.

Hva er forskjellen på TG og Quarten???

Veldig veldig mye. Vil du at jeg skal ramse opp alle forskjellene jeg kan komme på?

Quarte skjer på flere forskjellige steder i kristiansand i solskinnet og da er det ikke en faens helligdag.

Jeg har heller aldri påstått noe annet

Da er det mye mer å bruke penger på.

Nå er det ikke så veldig mye forskjellig man bruker penger på da. Er stort sett bare ølkonsumet som er forskjellig, men dette utgjør selvsagt en stor slump penger. Det har jeg heller aldri benektet.

og det handler ikke om at quarten og TG er noe man vil gjøre i fritiden sin.

Hvorfor handler det ikke om dette? Både TG og Quarten er (for de fleste) noe som skjer på fritida. Fritid er noe man ikke har ubegrensa av, og hvordan man disponerer denne er derfor selvsagt høyst aktuelt. Både Quarten og TG er noe man kan velge å bruke noe av fritiden sin på og for de med begrensa økonomi så kan det være aktuelt å si at du kun har råd til TG eller Quarten. Å sammenligne hva man har mest lyst til og hva som gir mest glede for pengene er i høyeste grad noe å sammenligne.

Det handler om at quarten er en festival mens TG er et arrangement.

Slå opp i en ordbok så vil du se at også quarten kan kalles ett arrangement.

TG omfatter egen utfoldelse innen spill/programmering/musikk men på quarten sitter/står man å hører på andre spille musikk.

Jeg har aldri benektet eller lagt skjul på dette eller at Quarten og TG er har mange ulikheter.

Det går dermed ikke an å sammenligne disse 2.

Er ikke enig i denne dette og hvordan du kan trekke denne konklusjonen på grunnlag av de forskjellene du har påpekt skulle jeg likt å ha en god forklaring på.

EDIT: fikse litt på quotinga

Volkov
23-01-2003, 15:35
saken er at man kan vel sammenlikne jordbær og poteter, men de har alikevel manmge forskjeller....

eller?

phunkee
23-01-2003, 15:38
Originally posted by Volkov
saken er at man kan vel sammenlikne jordbær og poteter, men de har alikevel manmge forskjeller....

eller?

Det er nå hvertfall mitt synspunkt, at alt kan sammenlignes uansett hvor mange og hvor store forskjellene eventuelt måtte være.

Wibla
23-01-2003, 15:40
Originally posted by Volkov
synes nå den posten er virka veldig spam jeg da men... veldig lite poeng, bare for å tipse OM spam... !

(veit nå ikke om poster som påpeker spam er så my mer enn spam de heller men...)

uansett, hva var tema?

hihi, det ble vel litt kokt bort i kålen... jeg hadde ikke tid til å få med resten i det innlegget ( skole er no herk, bleh ).

uansett, tipse om spam blir jo bare mer spam.. *humre* :D

Fanden
23-01-2003, 15:50

uansett, tipse om spam blir jo bare mer spam.. *humre* :D

Dette beviser at spam er en inteligent lifsform som formerer seg på nettet og som er svært motstandsdyktig mot angrep på den.
TG-forumet er et prima eksempel på dette. ^_^

-Fanden

Breiker
23-01-2003, 16:06
Heter det ikke Quart festivalen?

og er det ikke en forskjell på om man lager noe man viser frem på stedet og stå å se på?

DeathStar
23-01-2003, 16:38
Kverulerings-konkuransen.. skal vi rename thread? :)

phunkee
23-01-2003, 18:51
Heter det ikke Quart festivalen?

Jo, men det kan kalles et arrangement uansett.

og er det ikke en forskjell på om man lager noe man viser frem på stedet og stå å se på?

uten tvil, men irrelevant for diskusjonen her

Surfaced
23-01-2003, 21:38
topic???
dritt i å diskuter dette da...
Blir mitt første år på TG i år men jeg tenker "penge-bruken" blir noen alla dette her:
*500 billett
*500 mat
*600 cola, godteri og potetgull (minst) :D
*bankkort viss det skjer no eller at jeg får lyst på noe der

cdr kjøper jeg her

--v

vehitman
24-01-2003, 11:14
~100 for mat per dag
500 billett
opptil 1200 for å leie bil
100 pack cder til ~250
anna stæsj ~300

Det blir vel rund 2k. Men det er visst verdt det...

JediBT
25-01-2003, 20:37
Billett: 500
Mat: 500 (sikkert nærmere 300)
Snop og Cola og digg: 500

Onkel Ballong
26-01-2003, 00:44
Billett : 500
Mat/drikke/godis: 500-600 kr?
Bensin: 500 kr +/-
Opphold: 1070 per natt (fordelt på 4-5 personer)
Ødsle-bort-penger (inkluderer også mat/drikke og de greiene de kaller mat som selges hos Nordre Sving): 10.000 kr

Jess, det stemmer det, 10 lapper som bare venter på og svies av på TG :D

HellBoy
26-01-2003, 09:41
Originally posted by Onkel Ballong
Bensin: 500 kr +/-
Opphold: 1070 per natt (fordelt på 4-5 personer)

...betyr dette at jeg òg må sette av 500,- til bensin?

DeathStar
26-01-2003, 10:37
10 000 ?`? god damn. Har du virkelig ikke no bedre å bruke penger på enn junk@ TG? :p

Breiker
26-01-2003, 11:05
Billett : 500
Ødsle-bort-penger (inkluderer også mat/drikke og de greiene de kaller mat som selges hos Nordre Sving): 10.000 kr

Jess, det stemmer det, 10 lapper som bare venter på og svies av på TG :D

Gjelder dette også de sakene man får hos komplett.no og inmotion?

Onkel Ballong
26-01-2003, 13:42
Breiker:

Nei? Åssen det?

Deathstar:

Ja, de 10 tusen faller innunder alt som ikke er billett, forhåndskjøpt mat og drikke, tur opp og ned, og hotell.

Og Hellboy:

Sikkert hyggelig om dere også spytter inn litt penger i bensin, men jeg tenkte 500 kr tilsammen opp/ned og kjøring rundtomkring på Hamar (Fram om tilbake til et-til-du-driter og hotellet) :D

Fanden
26-01-2003, 18:18

Ja, de 10 tusen faller innunder alt som ikke er billett, forhåndskjøpt mat og drikke, tur opp og ned, og hotell.

Skal du bruke alle de pengene bare på deg selv?
Du har enten veldig god råd, eller så er du extremt dyr i drift på TG... ^_^

-Fanden

Breiker
26-01-2003, 18:33
Breiker:

Nei? Åssen det?

Deathstar:

Og Hellboy:

Sikkert hyggelig om dere også spytter inn litt penger i bensin, men jeg tenkte 500 kr tilsammen opp/ned og kjøring rundtomkring på Hamar (Fram om tilbake til et-til-du-driter og hotellet) :D

tenkte på oppgradering av pc osv.

HellBoy
26-01-2003, 18:49

Jeg tar å gir deg 500,- og da krever jeg fri kjøring overalt, og fri tilgang på din forlystene kropp til alle døgnes tider.

uhm, når jeg tenker meg om, så gir jeg dem 500 spenn, så kjører du opp og ned til TG, frem og tilbake til hotellet, butikken osv, og kroppen din kan du selv beholde.

Fanden
26-01-2003, 19:19
Originally posted by HellBoy
Jeg tar å gir deg 500,- og da krever jeg fri kjøring overalt, og fri tilgang på din forlystene kropp til alle døgnes tider.

uhm, når jeg tenker meg om, så gir jeg dem 500 spenn, så kjører du opp og ned til TG, frem og tilbake til hotellet, butikken osv, og kroppen din kan du selv beholde.

Ewwww! Det dukket opp horrible bilder i mitt sarte hode når jeg leste den første delen av posten der! :eek:

-Fanden

Breiker
26-01-2003, 20:04

Håper dette her skjer på hotellet og i butikken ikke der jeg er i nærheten av! på forhånd takk!

HellBoy
26-01-2003, 23:13
Håper dette her skjer på hotellet og i butikken ikke der jeg er i nærheten av! på forhånd takk!

haha! HA! Frysedisken, sier jeg bare... frysedisken. oh yes.
neida, ingen vil noensinne få meg bedrive manly luv. holder meg til den luv'n hvor min partner er av motsatt kjønn, det funker bra.

Onkel Ballong
26-01-2003, 23:26
tenkte på oppgradering av pc osv.

Ok, det var en gigantisk trykkleif av meg, skulle vært "Ja!".. :D

Forøvrig går masse av penga til Hellboy også, så jeg kan forlyste meg på han når jeg vil...

Hellboy:

Frysedisken ja? Høres spennende ut...

Og litt sånn internt: Hva med grus? :D

HellBoy
27-01-2003, 05:12

dont get your hopes up ;P

ja, grus. essensiellt :D

DeathStar
27-01-2003, 10:08
dere skal ha dere i grusen? :p

Breiker
27-01-2003, 10:57
haha! HA! Frysedisken, sier jeg bare... frysedisken. oh yes.
neida, ingen vil noensinne få meg bedrive manly luv. holder meg til den luv'n hvor min partner er av motsatt kjønn, det funker bra.

Rem Ikke kjøpe dypfryste varer eller is i påsken 03!!!
Rem Huske å ta med Gassmaska når jeg går i butikken!!!

Breiker
27-01-2003, 10:58
Ok, det var en gigantisk trykkleif av meg, skulle vært "Ja!".. :D

Forøvrig går masse av penga til Hellboy også, så jeg kan forlyste meg på han når jeg vil...

Hellboy:

ehhh.. hmm nå vet jeg hvorfor du kaller deg Onkel Ballong!! hehe...

Onkel Ballong
27-01-2003, 15:05
Hehe, joa, jeg og DJ Helskjegg (dvs. Hellboy) er noen underlige skruer :D

Breiker
27-01-2003, 15:48
Hehe, joa, jeg og DJ Helskjegg (dvs. Hellboy) er noen underlige skruer :D

Jeg satt og så noen bilder på Hellboy sin hjemmeside.. finne url.. der ja

http://www.planetarve.com/gallery/albums/hemsedal/aac.jpg <-- hva er den pipa der??

HellBoy
27-01-2003, 16:00
http://www.planetarve.com/gallery/albums/hemsedal/aac.jpg <-- hva er den pipa der??

hva tror du? det er en vannpipe. kjøpt i Sverige for 150,- eller noe slikt.

Breiker
27-01-2003, 16:07

Tenkte meg det nok skal du se. Forventa vel kanskje et svar som
"Har aldri sett den der før"
"En oppbevarer for snø"
eller
"Jeg tok den med til å sitte på"
:D

Onkel Ballong
27-01-2003, 16:12
BTW: The JAB har funnet ut åssen man bruker den, det kan bli fææt... :D

HellBoy
27-01-2003, 17:21
Tenkte meg det nok skal du se. Forventa vel kanskje et svar som
"Har aldri sett den der før"
"En oppbevarer for snø"
eller
"Jeg tok den med til å sitte på"
:D

Pffft, hvorfor skulle det være nødvendig? Vannpiper er det da ikke noe galt med.

Onkel Ballong
27-01-2003, 18:19
Back to topic y00!

En av grunnene til at jeg tar med så mye pneger som jeg gjør på TG er av den grunn at Komplett kanskje etterhvert har salg på 19 tommers LCD skjermer... Og da skal jeg være på pletten og sikre meg en :D

Fanden
27-01-2003, 23:24
Back to topic y00!

En av grunnene til at jeg tar med så mye pneger som jeg gjør på TG er av den grunn at Komplett kanskje etterhvert har salg på 19 tommers LCD skjermer... Og da skal jeg være på pletten og sikre meg en :D
Kanskje ha salg på 19tommers LCD? Crap, da må jeg ta med litt exstra penger, har lyst på en slik en! ^_^

-Fanden

HellBoy
28-01-2003, 05:07

det hadde vært temmelig smooth, ja... hvor mye koster som regel en 19" LCD?

afen
29-01-2003, 17:36
Fanden: er det en ledig plass i den bilen du skal kjøre nedover? Kan evt. bli med på bensinpengene ;)

Fanden
29-01-2003, 17:57
Originally posted by afen
Fanden: er det en ledig plass i den bilen du skal kjøre nedover? Kan evt. bli med på bensinpengene ;)

Tror det blir en ledig plass, men jeg drar nedover 2dager før det hele begynner, skal overnatte hos en onkel i elverum (3/4time kjøring unna hamar), så det passer liksom ikke helt... Sorry. (skal være igjen i elverum 1 dag etter TG er ferdig også)

-Fanden

Onkel Ballong
29-01-2003, 18:58

Hmmm, MPX.no selger faktisk en 19 tommers LCD fra 7290 kr med ganske bra spesifikasjoner + 3 års garanti...:

Størrelse: 19" TFT skjerm
Panel/Pixel Pitch - Sharp/0,264 mm
Signal Input - Analog + digital
Maximum resolution 1280 x 1024 (anbefalt)
Number of Colors - 24 bit(16mill)
Brightness - 250 (cd/m2,typ)
Contrast ratio - 500:1 (typ)
Viewing Angle (L/R/U/D) -85/85/85/85 (CR>10)
Response Time (Tr/Tf) - 25 ms
3 års garanti via Infocare - hentes, repareres og leveres tilbake

Fanden
30-01-2003, 23:40
Hmmm, bare å begynne å spare opp/tjene inn penger da.
Får vel ta noen små svarte jobber før 16april.. ^_^

-Fanden

vehitman
31-01-2003, 09:36
Rund 10 store vil jeg tro. Det var iallfal altfor mye for meg like før jul, så jeg bergrenset meg til 19'' crt...

DeathStar
31-01-2003, 10:01
Jeg kan ærlig si at så mye penger har jeg ikke, og kommer aldri til å få ;)

17" flat screen triptonic får duge.

Fanden
31-01-2003, 10:37
Skulle vært herlig å kunne ta med seg en flat og lett 19" LCD rundt på data-party's istedenfor en svær og tung 19" CRT..

Men likevel har jeg lyst på en 21" CRT... Jaja, det positive er jo at det er god trening å bære rundt på slike tunge monster. ^_^

-Fanden

vehitman
31-01-2003, 10:41
Originally posted by Fanden
Skulle vært herlig å kunne ta med seg en flat og lett 19" LCD rundt på data-party's istedenfor en svær og tung 19" CRT..

Men likevel har jeg lyst på en 21" CRT... Jaja, det positive er jo at det er god trening å bære rundt på slike tunge monster. ^_^

-Fanden
Treninga er utmerket. Problemene begynner når man blir nødt til å ha en sånn på fanget i bilen, fordi det er ikke noe annen plass.
Fikke en sånn erfaring sist søndag. det var heldigvis bare et par mil, men jeg fikk føle hva en databord føler til vanlig.:o