PDA

View Full Version : Årets "logo"

ZpiFF
12-01-2003, 14:03
Årets logo var ikke mye å skryte av syntes jeg. Seffers bra 3d objekt også videre, bra grafikk og greier, men det er da ikkeno som gjør seg i svart hvitt på en t-skjorte? TG99 logoen var helt nydelig. DET er logo det. Den ifjor var råfet den også. Der hadde man gjort no ut av teksten liksom.

No offence edmond yang. er stor fan av det andre arbeidet ditt og slikt

term_0z
12-01-2003, 14:15
Må si meg enig.
Nå vet jeg ikke hvor høy oppløsning det skal være på disse t-skjortene, men for meg virker det som det kan bli uklart.

D`Arcy
12-01-2003, 15:44
Vi lager en profil der 3d-objektet til edmond vil bli gjennomgangs figur, og det er ikke bestemt at noen av de logoene som ligger ute
vil være den vi bruker på t-skjortene.
Jeg vet ikke hvor dere har hørt at t-skjortene skal være sorthvitt, dette er ikke bestemt, og jeg kan garantere at oppløsning ikke er noe problem. - Vi skal nok klare å lage en sinnsykt tøff profil basert på 3d-objektet, bare slapp av. :)

ZpiFF
12-01-2003, 17:33
Såvidt jeg ser så er det allerede lagt opp en "TG logo" og en T-shirt versjon på gathering.org. Kan selvfølgelig bli bra!

Det med svart hvitt er nok bare fordi logoen i fjor ikke var veldig full av farger og resultatet av det var ikke spesielt bra egentlig...

*slappe av* :D

HellBoy
12-01-2003, 18:55
Jeg er egentlig litt enig med deg ZpiFF, TG99 logoen er uovertreffent tøff, beste tg-logoen spør du meg. Men årets logo er tøff òg, liker Edmond's arbeid.

D`Arcy
12-01-2003, 19:42
Originally posted by ZpiFF
Såvidt jeg ser så er det allerede lagt opp en "TG logo" og en T-shirt versjon på gathering.org. Kan selvfølgelig bli bra!

Såvidt jeg vet var det jeg som la opp de to logoene på gathering.org, og de er lagt opp fordi edmond sendte med t-skjorte logoen som et forslag. Hvordan t-skjortene vil se ut er ikke bestemt. :)

HellBoy
12-01-2003, 19:52
Jeg vil ha svart t-skjorte i år ;)

Onkel Ballong
12-01-2003, 20:21
Enig med Hellboy, svart t-skjorte hadde vært fint til en avveksling, det har vært hvite så lenge jeg har vært der (siden '98). På TG98 fikk vi så mange Mr. Lee t-skjorter vi ville ha, fikk tilogmed signert en :D

aju
13-01-2003, 03:25
Originally posted by HellBoy
Jeg er egentlig litt enig med deg ZpiFF, TG99 logoen er uovertreffent tøff, beste tg-logoen spør du meg. Men årets logo er tøff òg, liker Edmond's arbeid.

Pft, TG96-logoen synes jeg er stilig... med vikingskipet av kretskort :-)

maih
13-01-2003, 07:29
jeg synes edmonds logo var drittøff. ikke bare har han laga logo, men også maskot, som forøvrig var dødstøff. er ikke bare "bare" bra 3D-arbeid det der, den er råfet.

synes ikke fjorårets t-skjorter var overdrevent bra, trykket ble litt dårlig and such.. men faen a, den er jo uansett så svær at den bare blir brukt som nattkjole av meg hvertfall :> svart hadde vært übergenialt, for en gangs skyld.. ooog fargetrykk.. det hadde vært no det :>

aju
13-01-2003, 07:38
Originally posted by maih
synes ikke fjorårets t-skjorter var overdrevent bra, trykket ble litt dårlig and such.. men faen a, den er jo uansett så svær at den bare blir brukt som nattkjole av meg hvertfall :> svart hadde vært übergenialt, for en gangs skyld.. ooog fargetrykk.. det hadde vært no det :>

Alt som er gratis burde du være glad for... jeg ville heller brukt pengene man sparer på hvite t-skjorter istedenfor sorte til cola for... hm.. meg :-)

HellBoy
13-01-2003, 11:12
Originally posted by aju
Alt som er gratis burde du være glad for... jeg ville heller brukt pengene man sparer på hvite t-skjorter istedenfor sorte til cola for... hm.. meg :-)

hehe, høres ut som ett verdig formål: "Vi skulle gjerne ha gitt dere svarte t-skjorter, men det kostet ekstra, og de pengene har allerede blitt brukt til å kjøpe cola til Andreas-Johann". Joda, funker det :)

Jonte
13-01-2003, 13:02
Jeg synes nå at logoen burde inneholde teksten TG03, Gathering eller noe sånt. Eller kanskje TG2k3 :D haha, nerdete

phunkee
13-01-2003, 13:26
med tanke på at alle som har litt peiling på lodding og motstander vet at 2k3 betyr 2300 så er ikke det noe übergenialt forslag ;)

pcBaktus
13-01-2003, 13:31
Peil på lodding for å skjønne resistansverdien på en resistans(ellernosånnt)? tja:)
Den ville hvertfall vært både rød og orange:)

| |

Civilix
13-01-2003, 13:35
Originally posted by phunkee
med tanke på at alle som har litt peiling på lodding og motstander vet at 2k3 betyr 2300 så er ikke det noe übergenialt forslag ;)

og da vet du også at grunne til de skriver det slik er for å spare plass(fysisk-plass), og sms-språk(forkortninger) er vel noe vi "data-nerder" ser oss for gode til. Men lettere hex-inspirerte bruker vi noe "matematisk formellignende" som 2k3 = 2k + 3 = 2000 + 3 = 2003 :)

Jonte
13-01-2003, 14:07
Må si meg enig med Civilix, det høres mer logisk ut med 2003 som 2k3

Mosy
13-01-2003, 14:29
Hva med og leke litt rero? Skrive MMIII f.eks. :P

maih
13-01-2003, 14:32
Originally posted by aju

jeg sa ikke at jeg var misfornøyd ;> trenger nattkjoler jeg, og det er igrunn det samme om de er sorte eller hvite. jeg tenkte designmessig, ikke økonomisk ;> og du skal nok få en cola eller to. :P

Mosy
13-01-2003, 14:38
Jeg er glad bare vi får T-shorter jeg. Gøy å kunne gå rundt og briefe med dem. :D

HellBoy
13-01-2003, 14:40
Originally posted by phunkee

Men så er jo ikke alle her elektromennesker (selv om undertegnende er det), og dessuten betyr jo òg 2k3 2000 + 3, så da er det jo greit. tjohei.

Volkov
13-01-2003, 17:18
Originally posted by Mosy
Jeg er glad bare vi får T-shorter jeg. Gøy å kunne gå rundt og briefe med dem. :D

eventuelt gå rundt med dem på skolen i ettertid for å bygge opp under nerderyktet sitt.. funka bra i fjor :)

viktigste er igrunn at "The Gathering 2003" er leslig i det henseendet

r-0X#Zapchud
13-01-2003, 20:52
<on topic>Jeg sier som i år som i fjor, årets TG-logo er kjedelig. Liker, for å være helt ærlig, ikke den godeste Edmonds arbeid. Ikke fordi jeg er misunnelig (jeg var delvis med i compoen i år), men fordi jeg mener blankpusset metall og enkel, svart skrift på toppen er
a) 90-talls
b) mer eller mindre harry
c) lite spennende.

Maskoten er iofs. litt kul, men ikke noe man ikke har sett før. Vi trenger noe mer nyskapende, og kreativt for neste år...

På den annen side, det kunne vært verre :)

HellBoy
13-01-2003, 21:01
Edmonds logo var en av de beste logoene. Greit nok, jeg hadde en annen favoritt, men Edmonds var en av de to beste.

r-0X#Zapchud
13-01-2003, 21:05
Edmonds logo var en av de beste logoene. Greit nok, jeg hadde en annen favoritt, men Edmonds var en av de to beste.

Dvs. jeg skal sette himmel og jord i bevegelse for å forsikre meg at Edmond ikke drar hat-trick på logocompo-seiere!
Men... om han hadde en av de 2 beste logoene, så må det da ha vært uhorvelige mengder drit og dra, pluss dårlig photoshop-arbeid!?

HellBoy
13-01-2003, 21:10
Originally posted by r-0X#Zapchud
Men... om han hadde en av de 2 beste logoene, så må det da ha vært uhorvelige mengder drit og dra, pluss dårlig photoshop-arbeid!?

ooooh yeah. kvaliteten var meget varierende, hadde vært tøft om flere gode designere kunne delta i neste års compo.

r-0X#Zapchud
13-01-2003, 21:21
ooooh yeah. kvaliteten var meget varierende, hadde vært tøft om flere gode designere kunne delta i neste års compo.

Greit! Dersom jeg returnerer til 3d-verdenen innen neste logo-compo skal jeg faen meg gjøre mitt beste for å rive og røske litt der også. Om ikke skal jeg iallefall sørge for å gi broren min (som jeg mistenker havnet på den øvre delen av den eventuelle lista) litt mer tid enn 2 timers tid innen fristen går ut. Med til historien hører det til at det er en bugg i Cinema 4D, som gjør at av og til, så henger musa seg fast på click-in, og man får ikke lagret eller gjort noe. Hvilket betyr at min distré bror tapte ca. 1,5 time på dette.. Så logoen ble unnagjort i 25 minutter, så de siste 5 minuttene gikk med til at jeg fyrte opp photoshop, la på "The Gathering" med en halv-harry effekt, for så å sende det til e-mail adressen som var spesifisert. Vi rakk det på 23:59, og fristen var 24:00 :D

Jævla synd egentlig, opplegget hadde potensiale.

geek
13-01-2003, 22:01
Edmonds logo var en av de beste logoene. Greit nok, jeg hadde en annen favoritt, men Edmonds var en av de to beste. Vil ikke alle bidragene bli publisert som i øvrige compoer? Hadde jo iogforseg vært interessant det.

aju
13-01-2003, 22:07
Originally posted by r-0X#Zapchud
Greit! Dersom jeg returnerer til 3d-verdenen innen neste logo-compo skal jeg faen meg gjøre mitt beste for å rive og røske litt der også. Om ikke skal jeg iallefall sørge for å gi broren min (som jeg mistenker havnet på den øvre delen av den eventuelle lista) litt mer tid enn 2 timers tid innen fristen går ut.

Det står ingen steder at det må være 3D... tvert imot, 2D passer sannsynligvis best som logo.

r-0X#Zapchud
13-01-2003, 22:23
Originally posted by aju
Det står ingen steder at det må være 3D... tvert imot, 2D passer sannsynligvis best som logo.

Jeg er helt enig, men man ser jo hva som selger da :) 3D er dessuten jefla kult dersom det gjøres riktig, og man kan lage virkelig fete effekter og ikke minst former o.l. i mega-høy kvalitet som iallefall appellerer til meg :) Dessuten er jeg lei av å mekke 2D..

kroz
13-01-2003, 23:43
Et skikkelig råtass pixeled bilde hadde vært absolutt best på t-skjorte og som logo. Skulle gjerne ha levert det selv, men jeg tegner som en hest.

merilin
14-01-2003, 16:52
Logoen er kjempefin synes jeg ihvertfall :D

Fanden
14-01-2003, 17:06
Tja, ganske bedre en fjorårets logo, den lignet crap...
Liker best logoen ifra TG01, den var riktig så stilig.

Jaja, får vel prøve å komme med et brukbart bidrag til neste år.

-Fanden

Mosy
14-01-2003, 20:06
Originally posted by Fanden
Tja, ganske bedre en fjorårets logo, den lignet crap...
Liker best logoen ifra TG01, den var riktig så stilig.

Jaja, får vel prøve å komme med et brukbart bidrag til neste år.

-Fanden
TG02-logoen var skitbra . Syntes hvaffal jeg.

ZpiFF
14-01-2003, 21:08
02 var dirtbra - i farger! T-skjorta gjorde seg ikke ass... Var jo farger på 02 men bare ikke på selve logoen :confused:

fiXion
15-01-2003, 19:28
syntes logoen var bra .. men, logoen til TG02 var kulere :) prøvde meg jeg, men seff gikk det drit .. litt kjipt men det er nå så ..

ZpiFF
15-01-2003, 22:22
Prøvde meg ifjor men ikke i år. Skulle egentlig sende inn en råfeit pixellogo men ble ikke tid til slikt så jeg får heller prøve neste år. De klarer sikkert og fikse no bra ut av årets logo tenker jeg. Men farger er en fordel på t-skjorta :D

Epsilon
17-01-2003, 08:30
svart hvitt og fine farger sier da jeg!

farger hadde ikke vært så dumt nei...

2fst4u
17-01-2003, 15:59
jeg mener at logoen var absolutt holdbar. fet den da, men kanskje ikke like bra som i fjor. for den var megafet.

Santa
24-01-2003, 21:27
Er det noen her som har logo'n fra tg99 var ikke der selv, har kun vært der 01 og 02, er ganske fornøyd med årets logo jeg :D

likte den lille gubben med de rare øya :rolleyes:
hvis noen har den si ifra a! andre tg bilder fra tg 02 av et bord med MASSA lamper vil jeg også ha! personlig bilder av bordet!!! skal se om jeg ser meg selv der!

http://www.planetarve.com/tg/

Yamano
28-01-2003, 09:42
hehe
hadde det vært mulig å ha en egen side for taperne i logo-compoen ?
slik det ble mulig å se alle de andre bidragå ? :cool:

Breiker
28-01-2003, 10:33
Originally posted by Yamano
hehe
hadde det vært mulig å ha en egen side for taperne i logo-compoen ?
slik det ble mulig å se alle de andre bidragå ? :cool:

hadde vært rått det ja.. alltid et eller annet bidrag som man liker bedre enn det som vant!

HellBoy
28-01-2003, 18:53
The Gathering 1997 - The Gathering 2003 logene ligger på
www.planetarve.com/tglogos :)

Fanden
29-01-2003, 17:07
Takker & bukker HellBoy, har alltid lurt på åssen TG97-logon var. Litt snål, men men.. ^_^ (Logoen that is...)

-Fanden

ZpiFF
30-01-2003, 14:10
TG98 var teh suck ;D Sikkert en ganske god presentasjon på den tiden så jeg hadde vel diggan tenker jeg =) 99 er teh r0le

DeathStar
30-01-2003, 14:31
liker ikke 2002 logoen :p

men 99 var jo konge dA!!