PDA

View Full Version : iRc

wiak
12-01-2003, 01:48
blir det mange nokk irc server :rolleyes:
eller vil dere sette opp en der :p
og hva slaks ip blir det :rolleyes:

Breiker
12-01-2003, 01:55
Okay for det første.. IP blir utgitt på TG.. grunnet at det skjer automatisk.. Og skal man sette opp en irc server på tg så trenger man kun å skrive "nicket" på den maskina så kommer man inn.. men siden det er inett der ( til tider ) så blir det sikkert til å holde seg til de vanlige ircserverne. Og når du sier hvor mange servere.. Hvem nett skal disse være på da?

DALnet?
EFnet?
UNDERnet?
Qnet?

wiak
12-01-2003, 02:00
oky :D

HellBoy
12-01-2003, 10:14
Jeg mener å huske at enhver maskin òg har en gyldig IP ut på internett, noe som tilsier at IRC vil funke helt fint.
Tideligere år har det blitt spurt om det vil bli satt opp en EFNet server, noe som ikke vil skje pga. EFnet ikke tillater temporære servere (els.).

Den offesielle TG-kanalen, #TG er jo på EFnet, så det er der de fleste andre tg-relaterte kanaler òg vil være.

term_0z
12-01-2003, 12:55
Originally posted by Breiker
Og skal man sette opp en irc server på tg så trenger man kun å skrive "nicket" på den maskina så kommer man inn..
.. ja, på Microsoft Windows nettverket, som du antar helt blindt at alle kommer til å være på?

Sorry, jeg ble bare litt provosert.

tech
12-01-2003, 13:10
Originally posted by term_0z
.. ja, på Microsoft Windows nettverket, som du antar helt blindt at alle kommer til å være på?

Sorry, jeg ble bare litt provosert.

heh.. ja.. skjønner deg godt :)

ZpiFF
12-01-2003, 13:52
Hehe. Vi kan lage egen til *nix :P Det blir jo seff irc kanalen #tg på efnet som blir liksom tg kanalen også under tg. Det var det ifjor jaffal. Syntes jeg husker det dukka opp no slikt som #tg-warez og slikt og men det var nok ikke TG crew sitt verk :D

HellBoy
12-01-2003, 18:52
#TG på EFnet er den offesielle kanalen, og det er som regel òg her at de andre obskure tg-kanalene kommer til å dukke opp. eod ;)

kroz
12-01-2003, 20:16
Førstemann til #tg.pr0n :p

aju
13-01-2003, 03:29
Originally posted by wiak
blir det mange nokk irc server :rolleyes:
eller vil dere sette opp en der :p
og hva slaks ip blir det

Den tekniske løsningen for nettverket på TG03 er enda ikke ferdig planlagt, informasjon om IP-oppsett og lignende blir sannsynligvis informert om i god tid.. om noen måneder.

DeathStar
13-01-2003, 16:23
<- holder til på quakenet så vet dere det ;) jeg tror en del som kommer på tg gjør det. titta nettop at det var en #tg03 chan der. riktig nok med 8 klienter inne.

ta turen da :)

aju
13-01-2003, 16:32
Den offisielle TG-kanalen er #tg på EFNet, ingen andre nettverk eller kanaler er offisielle. For informasjon om TG gjelder kun offisielle kanaler.

termos
13-01-2003, 16:37
Quakenet er jo gamernettverk nr.1, tror jeg holder meg lengst mulig vekke.

DeathStar
13-01-2003, 16:40
termos: joda, men er også et koselig sted hvor vi alle koser oss :)

Volkov
13-01-2003, 17:04
Originally posted by termos
Quakenet er jo gamernettverk nr.1, tror jeg holder meg lengst mulig vekke.

irc.netgamers.org prøver jo åsså å etablere seg.. (gamle planetarion-irc)

men jeg sverger nå til ef-net

HellBoy
13-01-2003, 17:21
Originally posted by DeathStar
<- holder til på quakenet så vet dere det ;) jeg tror en del som kommer på tg gjør det. titta nettop at det var en #tg03 chan der. riktig nok med 8 klienter inne.

ta turen da :)

Nå er ikke TG en gamerparty da, og Quakenet er forbeholdt gamere. Holder meg til #TG på EFnet jeg

termos
13-01-2003, 17:25
Liker at tg ikke satser noe stort på gaming :)

Mosy
13-01-2003, 17:30
Gaming er tøft nok (serlig UT, men IKKE CS), men det er ikke derfor jge drar til TG. Personlig drar jeg dit for og laste ned spill og filmer fra alle de som er snille nok g dele ut det de har av allmenn interesse. Selv deler kommer jeg nok til og dele ut det jeg hår på Årets TG: Omlag 100GB :D. Jeg drar selvfølgelig av andre grunner også, men dette er en viktig en :)

HellBoy
13-01-2003, 17:38
Originally posted by Mosy
Selv deler kommer jeg nok til og dele ut det jeg hår på Årets TG: Omlag 100GB :D. Jeg drar selvfølgelig av andre grunner også, men dette er en viktig en :)

Jeg drar faktisk på TG av flere grunner, en - jeg møter folk jeg sjelden ser resten av året, det er TG, atmostfæren er god, og det er nesten det eneste store dataparty som jeg unner meg i året. 100GB... pffft. bare F:\Musicvideo (http://www.planetarve.com/mv.html) er 80GB her hos meg ;)

Volkov
13-01-2003, 17:50
tg er sjarmen..

ikke kan jeg kode, musikalsk sans eier jeg ikke, jeg kjører win2k og liker ikke spill..

men koser meg stort på tg fordet..! :)

Onkel Ballong
13-01-2003, 19:40
Originally posted by HellBoy
Jeg drar faktisk på TG av flere grunner, en - jeg møter folk jeg sjelden ser resten av året, det er TG, atmostfæren er god, og det er nesten det eneste store dataparty som jeg unner meg i året. 100GB... pffft. bare F:\Musicvideo (http://www.planetarve.com/mv.html) er 80GB her hos meg ;)

TG er alt det, også er det tradisjon, hva pokker ville vel påsken vært dersom vi alle sammen hadde pakka ned termos og appelsin og dratt på fjellet?

aju
13-01-2003, 20:01
Originally posted by Mosy
Gaming er tøft nok (serlig UT, men IKKE CS), men det er ikke derfor jge drar til TG. Personlig drar jeg dit for og laste ned spill og filmer fra alle de som er snille nok g dele ut det de har av allmenn interesse. Selv deler kommer jeg nok til og dele ut det jeg hår på Årets TG: Omlag 100GB :D. Jeg drar selvfølgelig av andre grunner også, men dette er en viktig en :)

Å reise på TG for å kopiere er bare feil... man reiser ikke på dataparty for å sitte foran skjermen, men for å treffe folk, bli kjent med flere folk, se på demoer på storskjerm, events, osv.

In My Humble Opinion

r-0X#Zapchud
14-01-2003, 00:09
Korrekt! Man drar hvertfall ikke til TG for å skaffe seg dritten man "trenger", derimot stifte nye bekjenskaper og gjerne lære ting av de som er bedre enn en..
Jeg drar i år som i fjor, til TG for å ha det artig uten å henge foran boksen min mer enn nødvendig. Jeg vil bli kjent med fler folk, og hilse på gjengen jeg traff i fjor... samt delta i compo, og oppleve mange gode produkter i div. compoer...

DeathStar
14-01-2003, 09:09
de osm drar på så store lan og bare planlegget å sitte foran skjermen 24/7 er stusselige folk. seff blir det leeching,spilling,chatting. men å gå rundt å titte er også sjarm. møte folk man chatter med, har spilt med i åresvis osv.

Knuters
15-01-2003, 13:35
Noen fra bjølsen i oslo her ?

Vi har en egen irc kanal på EFnet

Kom inn på den da vel når dere er på tg, ellere før også forde som har lyst.

#Bjølsen
@EFNET