PDA

View Full Version : Information regarding the game selection for The Gathering 2010

The Gathering
08-12-2009, 21:50
Which games we use in our tournaments is always a great and sometimes difficult decision to make. There are a large number of participants at The Gathering, and many of those are taking part in the game contests we organize. This is of course something we appreciate, but our challenge is that we can not always please everyone.

Les hele saken på gathering.org / Read the entire article at gathering.org. (http://www.gathering.org/tg10/en/news/176/65/Information-regarding-the-game-selection-for-The-Gathering-2010/)

Zarbon
08-12-2009, 21:51
"But this year we have a competition in Counter-Strike: Source. This will be arranged in cooperation with The Hellfragger League."

YEEEEAH!!!! ;D;D;D

HLSolbjorg
08-12-2009, 21:54
Nice! Kule spill, compoene må bli sett! :D Hvertfall av meg ;p
#TG.Game @ QNet, er ikke den offisielle #TG på EFNet? Hvorfor ha #TG.Game på QNet? <,<

JonasStris
08-12-2009, 22:02
"But this year we have a competition in Counter-Strike: Source. This will be arranged in cooperation with The Hellfragger League."

YEEEEAH!!!! ;D;D;D
Tror nok desverre at dette bare blir play offs : ( Så de 4 beste lagene fra HF ligaen spiller mot hverandre. Vis eg tolker det riktig ofc : (

Men e bedre enn ingenting antar eg, selv om eg aldri får muligheten til å være med vis eg tolket det riktig.

E quake stort i Norge? Aldri spilt det selv, men hører veldig lite om det. Lykke til med den :D

Fifa og tekken, sweeet.

TMN, no ble Bergie glad :D

skoen
08-12-2009, 22:09
Quakenet er vel valgt fordi de fleste gamerne fremdeles bruker det som sitt nettverk.

HLSolbjorg
08-12-2009, 22:13
@Skoen:
Takk for svar... ;p
Oh noes, må jeg koble meg til der også? <,<

th0
08-12-2009, 22:14
Nice! Kule spill, compoene må bli sett! :D Hvertfall av meg ;p
#TG.Game @ QNet, er ikke den offisielle #TG på EFNet? Hvorfor ha #TG.Game på QNet? <,<
Jo det skal jeg si deg. Det er på grunn av at Quakenet huser 99% av alle som gamer på TG.

Vi orker ikke å presse masse folk over på et nettverk de ikke bruker. De er på Quakenet, og det er vi. Da er det logisk at vår kanal er der. Dette har fungert superbra tidligere, og vil fungere superbra i år.

th0
08-12-2009, 22:42
Tror nok desverre at dette bare blir play offs : ( Så de 4 beste lagene fra HF ligaen spiller mot hverandre. Vis eg tolker det riktig ofc : (

Men e bedre enn ingenting antar eg, selv om eg aldri får muligheten til å være med vis eg tolket det riktig.

E quake stort i Norge? Aldri spilt det selv, men hører veldig lite om det. Lykke til med den :D

Fifa og tekken, sweeet.

Det betyr playoffs ja. Alle er velkommen til å delta i HF liagen og gi det et forsøk.

JonasStris
08-12-2009, 23:05
Det betyr playoffs ja. Alle er velkommen til å delta i HF liagen og gi det et forsøk.

E jo bare 10 lag som får være med der da, og de velges av HF. Joa, man kan sende en søknad, men å være god nok for HF ligaen e en helt annen ting.

Hadde aldri trodd eg kunne vunnet CSS compoen, men å være med hadde vært gøyt. Syntes det e litt fail at det bare e play offs, men får vel se de matchene og nøye meg med det...

Bergie
09-12-2009, 00:25

Fifa og tekken, sweeet.

Skal love deg at jeg ble glad nå, digg slutt på dagen! Mener at det er en riktig avgjørelse TG-Game Crew har tatt her, da TM er et spill som bare blir mer og mer populært. Forøvrig bra at Source har kommet inn i varmen igjen også :)

JonasStris
09-12-2009, 00:55
Skal love deg at jeg ble glad nå, digg slutt på dagen! Mener at det er en riktig avgjørelse TG-Game Crew har tatt her, da TM er et spill som bare blir mer og mer populært. Forøvrig bra at Source har kommet inn i varmen igjen også :)

E bare halveis inn i varmen virker det som da, siden det bare e 10 lag som har sjangsen å spille på TG og bare 4 av de får spilt compo på TG. Så ja...

Bergie
09-12-2009, 01:14
Jeg kan dessverre ikke uttale meg mye om Source fordi jeg ikke har god peiling på communityet og diverse andre ting, men mener at det TG har valgt her er riktig vei å gå. Til syvende sist så vil jo de samme lagene som blir invitert være de som er i sluttspillet også.

Ja, det er urettferdig for "underdogs" og "mindre kjente" teams, men sånn er det i eSporten.

JonasStris
09-12-2009, 01:18
Jeg kan dessverre ikke uttale meg mye om Source fordi jeg ikke har god peiling på communityet og diverse andre ting, men mener at det TG har valgt her er riktig vei å gå. Til syvende sist så vil jo de samme lagene som blir invitert være de som er i sluttspillet også.

Ja, det er urettferdig for "underdogs" og "mindre kjente" teams, men sånn er det i eSporten.

Men tg e ikkje noe eSport event, som de så godt sier selv. Men ja, eg rager bare no...må nok sove vekk irritasjonen min før eg sier noe mer tullat

Bergie
09-12-2009, 01:27
Hehe, du er nok klokere i morgen ja etter ei god natts søvn:D

Uansett, tg er som du sier ikke noe eSport-event per dags dato, men de burde ta et steg videre mot å bli det for å fremme norske gamere. Det er alt for få norske gamere som tar spillet de spiller seriøst og som vil no sted med det, noe som er trist.

Christopher
09-12-2009, 13:01
Ble veldig skuffa over spillvalget '10

Mange Stepmania fans som savner det på lista, og CoD4 burde vært på lista! (PC ofc)

Jaja, blir vel ikke noe compo på meg da ettersom at det ikke blir CoD4! *Skuffa*

JonasStris
09-12-2009, 13:15
Ble veldig skuffa over spillvalget '10

Mange Stepmania fans som savner det på lista, og CoD4 burde vært på lista! (PC ofc)

Jaja, blir vel ikke noe compo på meg da ettersom at det ikke blir CoD4! *Skuffa*

Blir ikkje alltid Stepmania arrangert sånn utenom dette? Eg har egentlig fått følelsen av det før. E alltid morsomt å se de syke personene på Scenen, tar helt av egentlig!

Og ja, litt søvn ga med et bedre perspektiv av ting : )

skoen
09-12-2009, 16:04
Nå skal det sies at det er fullt mulig å arrangere egne konkurranser dere i mellom, mens de som står i artikkelen er de offisielle som blir arrangert av Game Crew.

Og bare litt sånn off-topic: var det ikke slik at multi-playerdelen er enda bedre i CoD4: MW2?

JonasStris
09-12-2009, 16:58
Nå skal det sies at det er fullt mulig å arrangere egne konkurranser dere i mellom, mens de som står i artikkelen er de offisielle som blir arrangert av Game Crew.

Og bare litt sånn off-topic: var det ikke slik at multi-playerdelen er enda bedre i CoD4: MW2?

MW2 har vel dårlig multi player del for konkuranse spilling. Noe slikt er det anyways, ikkje helt sikkert

Gilgu
09-12-2009, 20:27
Awww...
Jeg som trodde de skulle ha med Guitar hero denne gangen også...:(
Håpet så sinnsykt på at de skulle ha med no' nytt i år som drums vs drums, eller 2vs2 og lignende.

Christopher
09-12-2009, 20:38
i MW2 så er det helt fucka "klansystem" / "Matches" - Ettersom at man må hoste server selv.

Holder meg til MW1 som faktisk har Promod!

Garo
10-12-2009, 11:20
doh å jeg som hadde håpa de skulle bytte ut DoTA med HoN i år, jaja da blir det å gå tilbake til DoTA å trene litt da. ^-^

JonasStris
10-12-2009, 18:49
doh å jeg som hadde håpa de skulle bytte ut DoTA med HoN i år, jaja da blir det å gå tilbake til DoTA å trene litt da. ^-^

Har jo ikkje compo i et spill som ikkje e åpent for alle. E litt tåpelig sånn egentlig : )

henrik3k
11-12-2009, 02:48
Litt skufende ja. Spesielt at SM droppes ut. Fint at det blir compo i TMN da : )

Skal ha det fun uansett :D Men som sagt over her; litt synd at de litt mindre potensielle spillerne ikke får sjansen i ulike compos..

Skully
11-12-2009, 08:08
Stepmania har forøvrig aldri vært en offisiell compo så det blir nok satt opp av de samme folkene som en egen compo også i år.

Hadde litt håp om at det ble en CoD compo i år dog. Og at DotA ble gjort om til HoN.

Ede
12-12-2009, 06:35
Yes indeed. Vi arrangerer SM-compo i år og, som vi har gjort hvert år siden TG'06.

Vi skal igjen prøve å få til finale på scena UTEN 7rym og UTEN DjKenny. Mot våres vilje gjorde de et iherdig forsøk på å teite ned hele greia. Neste gang klarer vi forhåpentligvis å sette litt sterkere krav.

On-Topic; hvilken konsoll blir det snakk om at Tekken 6 skal spilles på?

allant
13-12-2009, 06:07
Quake Live og Tekken. Meget interessant!

On-Topic; hvilken konsoll blir det snakk om at Tekken 6 skal spilles på?

Godt spørsmål. Lurer på det samme.

TehJoran
14-12-2009, 18:25
Er da ikke mulig å få inn CoD: MW2? :D

Nevrosert
24-12-2009, 03:17
Verken L4D eller L4D2 er med.. Er det virkelig så liten entusiasme for dette spillet i Norge? Jeg vet ihvertfall at jeg gjerne skulle sett det med, mht at det er det mest solgte spillet i år på Steam..

GurgeL
27-12-2009, 01:03
er skuffa over at det ble compoer på xbox360 tbh.. :/ har en selv men digger Tekken 6 på PS3 bedre.

Dukie
30-12-2009, 00:47
Så .. compoen på Tekken6 ble på 360 ? Good jeg har sticke til 360 as well da pæden er homofil til å spille fighting-games på.

allant
30-12-2009, 01:09
Tekken er opprinnelig et Playstation-spill, og de som spiller Tekken mye vil jeg anta er vant med PS kontrolleren. Eventuelt stick, men kan ikke tenke meg det er like utbredt blant den vanlige spilleren. Litt pussig om det holdes Tekken compo på 360 synes nå jeg, men fra arrangørenes side er det forståelig, for å minske knot med forskjellige konsoller.

Noe nytt om dette? Må jeg begynne å øve meg på 360?

Dukie
30-12-2009, 01:43
Nei, Tekken er ikke et opprinnelig et ps spill, snarere arcade convertert til konsoller på lik linje med VF, SF etc. (Ingen stussa over hvorfor det sto "put coins" og lignende på de første konsoll-versjonene? )

Når det kommer til at det blir holdt på 360 på TG er å forvente da MS + TG har alltid vært sterkere enn Nordisk Film som har rettighetene til playstation i Norge, (som igjen har arrangert TTT,T4,T5NM, gamepartys etc) Alle åra så har det vel vært stands med xbox, startet med DOA3-turneringer? Tror jeg aldri har sett en ps-konsoll what so evher der.

Begave
30-12-2009, 04:07
L4D2 COMPO!! vi kan ta versus, 4v4 2 lag spiller mot hverandre. er jo nesten noen som kunne arrangere det selv da. treng ikke noe stort

allant
04-01-2010, 01:43
Nei, Tekken er ikke et opprinnelig et ps spill, snarere arcade convertert til konsoller på lik linje med VF, SF etc. (Ingen stussa over hvorfor det sto "put coins" og lignende på de første konsoll-versjonene? )

Når det kommer til at det blir holdt på 360 på TG er å forvente da MS + TG har alltid vært sterkere enn Nordisk Film som har rettighetene til playstation i Norge, (som igjen har arrangert TTT,T4,T5NM, gamepartys etc) Alle åra så har det vel vært stands med xbox, startet med DOA3-turneringer? Tror jeg aldri har sett en ps-konsoll what so evher der.

Det stemmer at det opprinnelig startet i arcadehallene. Jeg glemte det.

Uansett, det hadde vært interessant å høre fra noen som har fått spilt på begge konsollene om hvordan forskjellene er med tanke på kontrolleren og moves. Du har kanskje det?

Ede
04-01-2010, 11:17
Urm, det er sant at Tekken opprinnlig er et arcade-spill, men når 8 av 8 instanser eksisterer til PS-systemene mens bare 1 eksisterer til xbox så kan man lett mene at Tekken hører hjemme på PS. Jeg føler derfor det også er helt idiotisk at T6-turneringen skal foregå på 360.

Jeg håper de lar de som vil spille på PS3 gjøre det, om de da må ta med en PS3 selv, noe jeg kan gjøre.

Edit: Fant noe mer informasjon, totalt sett er det solgt nesten dobbelt så mange T6 til PS3 som til Xbox. PS3: 1.18 mill, 360: 0.60 mill, og disse salgstallene ble oppdatert 5. november. Kilde (http://www.vgchartz.com/games/index.php?name=tekken+6).
Idiotisk at det skal konkurreres på en konsoll en minoritet spiller spillet på.

allant: Siden jeg har spilt Tekken på PS-kontrollere siden Tekken 1 så vil det for meg være umulig å treffe timingen riktig på en 360-kontroller. Pad'n er annerledes, knappene har annerledes følsomhet, man må holde på hele kontrollen annerledes, etc. Og ettersom jeg ikke har en 360, og ihvertfall ikke har T6 til 360 så vil det gi meg et enormt handikapp på TG. Ikke kjenner jeg noen som har T6 til 360 heller.

killin1
04-01-2010, 17:28
Urm, det er sant at Tekken opprinnlig er et arcade-spill, men når 8 av 8 instanser eksisterer til PS-systemene mens bare 1 eksisterer til xbox så kan man lett mene at Tekken hører hjemme på PS. Jeg føler derfor det også er helt idiotisk at T6-turneringen skal foregå på 360.
.

jeg er ingen 360 ellser ps2 fanboy, men å la tekken6 spilles på 360, som ingen VETERANER er vandt til å spille tekken på, virker litt teit.

rawrkon
17-01-2010, 20:17
Vært morro og hatt en ordentelig compo på CS;S, DoTA og CoD MW2 syntest jeg da.
Drar oppover med 4-5 kompisser fra Vikersund, og selvom vi ikke er super gode så er det sykt morro og bare delta!
Litt teit det bare blir sånn play thingy ( det som stod på side 1, kan ikke si at jeg skjønte opplegget, kanskje noen vil forklare? :) )