View Full Version : Tracked music compo
Vil tracked music compoen bestå av separate 4ch og mch compoer, eller en felles tracked compo? Hvis det ikke er avgjort enda, så håper jeg veldig på førstnevnte!!!
Fonzie / CMW
Vi vurderer akkurat dette. Løsningen som ligger på bordet nå er å ha 3 music compos: HiQ, Multichannel og Oldskool.
Oldskool vil isåfall bestå av 100% Protracker kompatible 4chn MODs, SIDs etc.
En god løsning?
Bifalles og støttes i alle bauger og kanter her hvertfall!!!! :D
Fonzie / CMW
Concrete/CtZ
30-01-2002, 00:10
En annen ting... etter min mening holder det ikke at man bruker et gammelt format for at det skal være oldskool... Jeg synes det også bør være oldskool stil på innholdet. Selvsagt kan man gjøre det spennende med nye vrier, men ikke lage en rett fram kjedelig trancelåt som tilfeldigvis er i fire kanaler, liksom.
lug00ber
30-01-2002, 09:42
tja.. vet ikke helt jeg. det er jo velprøvd og gjort hundre ganger da. massevis av samples å rippe, og ikke minst småriff og teknikker. tenk så kjedelig å måtte høre gjennom femti låter som utelukkende er kopier av lizardking og tip&mantronix.. :( jeg ble ærlig talt lei cheezy compupop for noen år siden.
like greit å holde fokuset på de tekniske begrensningene, og heller se hva folk klarer å få ut av det. hvis noen faktisk klarer å lage bra trance på 4 kanaler under 800k(?), er jo ikke det så verst imponerende, spør du meg :)
lug00ber
30-01-2002, 10:20
..og dessuten, hva med å øke sizelimiten i multichn fra 1 til 2/3 mb? skal jo ikke spilles av på GUS lenger uansett :)
Er det size limit i mch compo'n da? Trodde det bare var grense på lengde jeg...
lug00ber
30-01-2002, 10:40
var 1 meg sizelimit i fjor
Sizelimit er ikke bestemt enda, men med introduksjonen av en eventuell Oldskool music compo vil selvsagt sizelimit i Tracked music gå opp. :)
Hva er max minutter på High Quality og Tracked da ?
4min ?? og størrelsen 1024kb ?
Not decided. Will be announced along with the rest of the rules.
"When?" you ask..? Soon! Only a matter of days! :)
Originally posted by gloom
"When?" you ask..? Soon! Only a matter of days! :)
yeah, and if you check the readme all our demos finalversions should be released "soon" too. ;)
Kaktuskaffe
05-02-2002, 11:05
Trur nok at G00bern har et poeng,dessuten hvordan skulle ting foregått?
"nei, den samplinga likte jeg ikke, den låta disker jeg."
men hvis det skal værra en hq-tracked compo,hvor stor skal sizelimiten værra da?
men det svarer vel gloom på om noen dager.....
aUuUAuUAuuaueuAUeauuUAuAUUA!!!
Kaktuskaffe
05-02-2002, 11:06
btw,jeg synes det hadde vøri fett med 1meg sizelimit i år også,og heller ta en 3-4meg på hq-compo....
men det er meg.
3-4mb på High Quality ? ... den styres vel av antall minutter og kpbs ? ... jeg skal knuse assen din på Tracked og HQ :) ...
*leke seg med Roland TB-303 m/BOSS OS-2 OverDrive/Distortion*
N00b. Alle ekte 303-eiere har solgt sin for mange år siden og INGEN sier "Roland TB-303". Vi sier bare TB'en eller 303'en.
Shame on you. :)
Kaktuskaffe
07-02-2002, 18:15
lavizh,di ræv,hvis du slår opp på vinner i leksikon så finner du et bilde av meg:p
uansett,det er ikke sikkert at du fikk det med deg,men det var en kar som foreslo flere tracked compos,en mod,en vanlig og en hq,DERFOR foreslo jeg 3-4 meg i TRACKED HQ COMPO,IKKE MP3 HQ COMPO!!!
hest?
Kaktuskaffe
07-02-2002, 18:17
btw,tror du burde bruke litt mer tid på musikk enn på forumet hvis du har tenkt tel å vinne....
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.