PDA

View Full Version : Tema på creative compos

LarsIM
25-01-2008, 15:06
Jeg og en kamerat har begynt å mekke combined demo, men i dag la jeg merke til noe uventet.

På gathering.org står det:

" This years creative compo themes are:
Environmental Earth Values (either serious or ironic view) and Transformers "

Videre stod det at:
" it's your choice if you want to use both themes or just one of them "

Så da lurer jeg på om det virkelig er obligatorisk? Bør vi snu hele demoprosjektet og følge det gitte temaet? Kommer alle andre til å følge temaet? Gjelder det alle compoene?

merilin
25-01-2008, 19:37
Det kan hende at det gjelder themed graphics, men har tatt kontakt med demo-chiefen for å få det bekreftet. Tilbakemelding blir gitt i morgen, og da skal nettsiden eventuelt oppdateres og her på forumet.

datsua
25-01-2008, 21:35
Jeg tror dere trygt kan fortsette med å lage den demoen dere holder på med. Har aldri hørt om noen demo compo med tema (sett bort fra fast-demo). Det ville også vært skandaløst, samt drive enda flere demogrupper vekk fra TG. Noe ingen i den norske demoscenen eller TG er tjent med IMHO.

Datsua ^ PlayPsyCo

LarsIM
25-01-2008, 23:32
Vi sier det sånn :)

vamecum
26-01-2008, 02:34
Dette er tema på themed graphics, ikke på demo-compo.
tema på demo-compo er fritt.

fast-intro blir annonsert på partyet.
Tradisjoner må holdes ved like, hehe.

Flott at det blir demo fra dere. keep-em-coming! :D

merilin
03-02-2008, 18:15
Det er nå bekreftet fra Event:demo at temaet gjelder for ALLE compoer bortsett fra fast intro. Dette er altså noe nytt i år.

Mer informasjon kommer på gathering.org

Duckers
03-02-2008, 18:34
Det er nå bekreftet fra Event:demo at temaet gjelder for ALLE compoer bortsett fra fast intro. Dette er altså noe nytt i år.

Mer informasjon kommer på gathering.org

Om dette er tilfelle driter demo-crewet seg FULLSTENDIG ut. Jeg håper og tror du har missforstått. Dette er helt uaktuelt.

Edit: Temaet gjelder altså BARE themed graphics compoen. Derav navnet "themed graphics".
Å prøve å sette theme for demo og musikk-compoene gir ingen mening med mindre man vil drepe tg-scenen fullstendig.

vamecum
03-02-2008, 18:36
huh, hva er det som skjer?
Dette høres utrolig merkelig ut.

Missforståelse rettet opp.

Dette blir tema _kun_ på themed graphics, slik som før mao.

merilin
03-02-2008, 19:34
Ny beskjed fra Event: Demo: Gjelder KUN themed graphics :)

EDIT (istedet for dobbeltposting)

Jeg håper og tror du har missforstått.
Vel, jeg håpet på det også, men gjorde nok ikke det. Uansett så har democrewet bestemt seg for at det bare skal være themed graphics likevel.

gloom
03-02-2008, 22:32
Hang on.. Så, du misforsto ikke - democrew hadde faktisk bestemt seg for å ha et tema på alle compoene.. og så forandret de mening nå?

Sorry, men hvem er det egentlig som sitter bak spakene i democrew i år? Å legge opp til theme-based compos over hele fjøla er jo idioti på billigsalg.

Mosy
03-02-2008, 22:33
Hang on.. Så, du misforsto ikke - democrew hadde faktisk bestemt seg for å ha et tema på alle compoene.. og så forandret de mening nå?

Sorry, men hvem er det egentlig som sitter bak spakene i democrew i år? Å legge opp til theme-based compos over hele fjøla er jo idioti på billigsalg.

Neida: Bare se her:

Published by Joakim Espevik on Sun, 3 Feb 2008 22:54:26 CET

There has been a mistake. We earlier announced that the theme for every creative compos were the same, but this were a mistake. Environmental Earth Values (either serious or ironic view) and/or Transformers is the theme for Themed graphics compo, and only that.

Read the article at gathering.org (http://www.gathering.org/tg08/themethemedgraphics.html)

gloom
03-02-2008, 22:42
You people need to learn how to communicate.

Golder
04-02-2008, 08:34
Ja, jeg vil atter en gang presisere at temaet som er annonsert KUN gjelder themed graphics.

datsua
04-02-2008, 15:25
Jeg tror at problemet oppstod med den litt diffuse informasjonen som opprinnelig kom på web-sidene.

Sakset fra gathering.org:
Themes: Environmental Earth Values (either serious or ironic view) and Transformers
it's your choice if you want to use both themes or just one of them
Theme for fast intro: Will be announced on The Gathering

Og,.. Ja,.. Hvis noen overhode har hatt den gode ideen å kjøre ett tema for alle creative compos (utenom fast demo). Tror jeg vedkommende bør ta seg et kurs hos Gloom eller andre ringrever innen organisering av demo compos. Så slipper vi demoer med Environmental Earth Mapping ;)