View Full Version : Hva med "safeboxes"?
Var på Roskilde 2006 og kom over en liten tjeneste de hadde der som jeg syns var veldig genial. De hadde oppbevaringssafer inne i en liten container de hadde satt opp. Hvor de da hadde vakter som passet på småting. Alt for mobiltelefoner, lommebøker etc. mens man lå å sov. Alt dette til en liten pengesum (mente på 10-20 DKK). Noe jeg syns ikke var så altfor gærli. Var iallefall en liten inntekstkilde i seg selv. Hadde dette vært aktuelt med en litt mindre variant på TG?
Eller er jeg helt på bærtur? For folk på Roskilde brukte dette aktivt.
Var en som tok opp det samme spørsmålet tidligere og da ble det sagt at det blir vanskelig å skaffe oppbevaringsboks til så mange som ca 5000 stk. Med tanke på plasstilgjengeligheten i skipet så må vel oppbevaringsboksene stå utendørs? Mobiler, lommebøker og sånt er lette å ta med når man skal sove :)
Det er ihvertfall en god ide!
Honda_Lover
24-01-2007, 19:36
Men man trenger jo ikke 5ooo oppbevaringsbokser... Jeg tror ikke så mange som 5ooo sover samtidig...
Det er veldig bra idee faktisk, hadde hørt veldig kult hvis dette hadde blitt til.
Selv trenger jeg ingen som vakter utstyrre mitt. kan gjøre det selv :D
Er en fin ide dette..
er jo flere som sover på hotell å.. så for dem som trenger en slik safebox hadde det jo vært en ypperlig ting!
face it folkens... safeboxer hadde ikke funket. Hva med at folk faktisk kan prøve å passe på tingene sine.. Kjøp kensington (eller no sånt) låser om dere har bærbar. de kan være enkle å bryte opp ja.. men folk reagerer om noen gjør det. Trådløst og smått utstyr klær osv kan dere pakke i en sekk og legge under bordet. Jeg for min del har hatt alt slengene utover plassen min og det har gått fint. Eneste jeg har blitt frastjelt er en sparkesykkel som lå og slang bak meg... Mulig jeg faktisk rotet bort den i søvne også :p gud vet
men i allefall tg kan være himmelen for tyver men er ikke mange som stjeler på tg. men er fortsatt noen. men allier dere med side kamerater osv så går nok ting greit :)
netrom2k
25-01-2007, 16:41
legger du lommebok/mobil osv inni soveposen. er det større sjangs for at man ikke finner det igjen når man våkner, enn at det har blitt stjålet
legger du lommebok/mobil osv inni soveposen. er det større sjangs for at man ikke finner det igjen når man våkner, enn at det har blitt stjålet
Mwehehe :D
Har sånn praktisk lommesak i soveposen, helt skjult, men den er lett tilgjengelig (for meg)
Kan hende jeg ikke får skyss opp til TG i år, så jeg må ta TG bussen. Det betyr at jeg tar med meg laptop dit.. uten oppbevaringsboks blir det stress når jeg skal sove.. Skal jeg ta pc-baggen inn i soveposen? -_-
Men man trenger jo ikke 5ooo oppbevaringsbokser... Jeg tror ikke så mange som 5ooo sover samtidig...
Nå skal det sies at Roskilde er rundt 100.000 folk da. Og safeboxene der tok faktisk ikke store plassen (var faktisk bare en container). Og som en nevnte her tidligere så sover ikke alle 5000 stk samtidig. Og heller ingen som er villig til å betale for oppbevaring heller (de som putter i soveposen f.eks.).
Men dette var bare mer en tanke fra min sin side :p Ble bare inspirert :P
[4th-age] Tirza
20-03-2007, 11:00
Nå skal det sies at Roskilde er rundt 100.000 folk da. Og safeboxene der tok faktisk ikke store plassen (var faktisk bare en container). Og som en nevnte her tidligere så sover ikke alle 5000 stk samtidig. Og heller ingen som er villig til å betale for oppbevaring heller (de som putter i soveposen f.eks.).
Men dette var bare mer en tanke fra min sin side :p Ble bare inspirert :P
Jau, jeg er enig med deg. Har selv brukt Roskildeboksene for alt de er verdt, og det funka veldig bra! Alle nordmennene har "Kamelooose" som passord :p
En mulighet for å ordne det samme på TG, er å gjøre det samme som de gjør på Roskilde, og bare sette opp noen containere utenfor skipet med et par vakter inni. No stress.
Jeg for min del, legger alt i bilen, hehe.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.