PDA

View Full Version : Sette opp kaffetrakter?

Plomma
01-10-2006, 15:41
Hei.

Vil det være en mulighet for å sette opp en kaffetrakter til alment bruk sammen med vannkokerene og mikrobølgeovnene?
Gjerne med "Ta med egen kaffe og filter, og rydd opp etter deg"-betingelser?

Pulverkaffe er heselig, og jeg trenger en kanne med kaffe om dagen. Minst. Så å gå ut av skipet for å kjøpe en kopp kaffe når jeg trenger det blir brått uaktuelt.

Jeg ser sikkert ikke alene om dette, selv om det kan virke sånn.

- Plomma

Kimnazk
01-10-2006, 19:03
Jeg er med for dette forslaget, er uaktuelt å gå ut for å kjøpe seg kaffe. Og pulverkaffe liker jeg ikke så godt

geek
01-10-2006, 20:54
Pulverkaffe er heselig, og jeg trenger en kanne med kaffe om dagen. Minst. Så å gå ut av skipet for å kjøpe en kopp kaffe når jeg trenger det blir brått uaktuelt.Nordre Sving (kafeteriaen i 2. etasje i nordenden) selger kaffe, tror ikke den er så altfor dyr. Forslaget om kaffetrakter tror jeg ikke ville blitt noen suksess. Etter å ha sett åssen de mikrobølgeovnene ser ut etter et par timer, så tror jeg kaffetrakterne ville sett enda verre ut, her er det jo trossalt kanner og filterholdere som må tømmes og skylles. Det vil antakelig ende opp med at Core:Core må ha en person til å rydde og vaske her på heltid for å unngå at helsemyndighetene kommer og tar alt sammen...

evil_t
02-10-2006, 21:15
Tuller du når det gjelder microene? Synes det er koselig med matrester utover hele ovnen.

Og tenke seg til at folk setter mat rett på de glassplatene både før og etter at de er blitt grisete.

Spliteye
04-10-2006, 14:21
Det er mange på TG så det er sagt.. dette blir vel litt vanskelig?

CaZpeR
17-10-2006, 15:28
Hva med presskannekaffe da? Funker jo sånn delvis det da. Og er bedre enn pulverkaffe. Trenger jo bare varmt vann og det har man jo ifra før via vannkokerne i hallen. Selv drikker jeg omtrent ikkeno annet enn kaffen som kommer fra moccamastern min. Best shit there is ;)

Tell
18-10-2006, 09:31
Hva med presskannekaffe da? Funker jo sånn delvis det da. Og er bedre enn pulverkaffe. Trenger jo bare varmt vann og det har man jo ifra før via vannkokerne i hallen. Selv drikker jeg omtrent ikkeno annet enn kaffen som kommer fra moccamastern min. Best shit there is ;)
Hva med å koke ti liter kaffe før du drar hjemmefra, og varme det i mikrobølgeovnene? Kan jo bli spennende... :P

Nei, instant coffee is teh sh1t.

2K3
19-10-2006, 08:31
MmmHmmm....oppvarmet gammel kaffe. Det er jo kjempe digg :p

CaZpeR
23-10-2006, 10:26
Tipper at jeg kanskje drar med meg moccamastern og hver gang jeg lager en ny kanne så bare bærer jeg den bort til bordet ved microne og låner strøm der. Eller så setter jeg meg der jeg satt i år (altså rett ved siden av en hovedstrømbryter) og låner en ledig stikkontakt der. Funka fett i år ^^

mdj
23-10-2006, 15:20
er ikke det en hvite vare a? fyfy?

John Morten
23-10-2006, 15:48
Det vil antakelig ende opp med at Core:Core må ha en person til å rydde og vaske her på heltid for å unngå at helsemyndighetene kommer og tar alt sammen...

Der tror jeg vi er forlengst. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har "tømt" det området for søppel. Som regel med en diger kost både oppå og under bordene etterfulgt av såpevann. Det virker som om ingen føler nok ansvar til å kaste søpla si i dunkene som det sist år var 3 stykker av i umiddelbar nærhet.

Det ligger forslag til Core om å ha en egen ressurs bare for å betjene dette området. Burde vært unødvendig, men sånn er det bare!

John Morten

John Morten
23-10-2006, 15:54
Og tenke seg til at folk setter mat rett på de glassplatene både før og etter at de er blitt grisete.

Det er verre enn det faktisk. Folk setter maten direkte på glassplatene, varmer mat utover hele ovnen og avslutter med å ta med seg :eek: hele plata som tallerken. Ikke vet jeg om de går til plassen sin med det eller om de setter seg et annet sted. Joda, folk er tydeligvis kreative og bra på kjøkkenet.

I praksis ser det ut til at vi stort sett kan hive microene etter hvert TG. Vi tok vare på noen, men ikke så mange som vi burde ha hatt. Dyrt blir det og billettprisen kryper.
Blir så rart: "Det er så dyrt å være på TG med billett og alt at jeg har med meg egen mat som jeg lager i micro'n. Og så ødelegger jeg micro'n slik at jeg skal være sikret at det ikke blir billigere neste år!"

*riste hode og sukke*:confused:

John Morten

MongWen
23-10-2006, 17:49
etter og ha sett de ovnene der, ville jeg ha vurdert og bruke noen evtuelle kaffetrakere.

CaZpeR
23-10-2006, 22:35
er ikke det en hvite vare a? fyfy?

Jo. Men den var koplet rett i core :P Hehe... Altså... Egen strømkrets på strømnettet uten noe annet (ergo masse ampere til overs). Folk brukte jo den som var ledig til alt fra å lade opp barbermaskiner til sånne automatiske pumper til madrasser :p

EDIT: Men dette er jo litt på kanten av hva som burde vært lov på TG osv. Men igjen. Om den strømkretsen hadde ryki så hadde jeg jo bare mista strømmen til den ene. Er jo ikkeno annet koplet til. Og HOA var innom denne stasjonen i ny og ne for sjekk og de sa ikkeno på det, så lenge jeg var villig til å dra den ut om den skulle bli brukt til å koble opp flere datamaskiner.

oDDi
05-11-2006, 19:56
Hva med å bare sette opp en egen kaffe-butikk da? Hvor det selges billig kaffe..? 5kr koppen så hadde jeg kommet ofte. ;)

solbekk
05-11-2006, 20:30
Burn, cola og battery hurtig salgs butikk:p Putt på en tier i det, den eller derre røret og vips.. en Burn,Cola eller Battery fyker ut.

Siden vann er sunnere så kunne det sikkert vært samme anordningen med vann, imsdal og/eller farris/bonaqua:)

evil_t
06-11-2006, 03:11
Mener du en brusautomat.... :P

solbekk
06-11-2006, 06:20
na.. noe lignende:p haha:D

2K3
06-11-2006, 08:22
Burn, cola og battery hurtig salgs butikk:p Putt på en tier i det, den eller derre røret og vips.. en Burn,Cola eller Battery fyker ut.

Siden vann er sunnere så kunne det sikkert vært samme anordningen med vann, imsdal og/eller farris/bonaqua:)
Det har jo pleid å være en vannkran borte i enden av skipet, ved siden av scenen da. Med godt og kjølig vann.

Darkz
06-11-2006, 10:13
Istedenfor å kjøpe en P4 extreme edt, skal jeg lage peltier kaffe koker i datan:D
Den vil bruke halvparten av strømmen og:D:D

solbekk
06-11-2006, 13:08
Det har jo pleid å være en vannkran borte i enden av skipet, ved siden av scenen da. Med godt og kjølig vann.

som min kompis sa..
kegt! utruligh kegt!

aviruse
07-11-2006, 07:54
Istedenfor å kjøpe en P4 extreme edt, skal jeg lage peltier kaffe koker i datan:D
Den vil bruke halvparten av strømmen og:D:D
hehehe....

men det er jo nesten sant, pcene blir bare kraftigere og kraftigere

hva med en kakaoautomat?

2K3
07-11-2006, 11:26
som min kompis sa..

Tror du må utdype deg litt mer....

solbekk
07-11-2006, 14:57
At det er veldig "kegt" med vann dispenser:)

2K3
07-11-2006, 21:17
Hææ? Det er jo konge digg da! Pluss det var ingen dispenser. Bare en kran ;)

solbekk
07-11-2006, 21:26
dispenser, kran. it does the same shit

mdj
07-11-2006, 21:40
Vi har vanndispenser på skolen :D

solbekk
07-11-2006, 22:00
me også.. skolen skryter slik at det brukte 24tusen på en slik j***** vanndispenser. de fleste kjøper julebrus istede:/

simdal
07-11-2006, 23:39
Hadde vært fett med microwave i cd/dvd brønnene:p kunne tatt 3 brønner elns og hatt akkurat plass til en toast og en rett i koppen osv :p

Eller en vannkoker i cd/dvd brønnen :p eller kaffetrakter... Gode forslag. Det hadde vært bra:p

HAHA! Hadde sikkert greid å koble denne (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313335) inn i pcen :p
hadde vært genialt å kokt seg egg INNI PCEN på morran på TG:p haha

solbekk
08-11-2006, 15:28
haha! fett da:p

evil_t
08-11-2006, 19:09
Men da er vi inne på hvitevarer og det er jo ikke lov. Ser og at den trekker 350w og det er godt over det du har tilgjengelig.

mdj
08-11-2006, 21:39
Haha men hadde vert genialt :p

aviruse
09-11-2006, 13:29
Men da er vi inne på hvitevarer og det er jo ikke lov. Ser og at den trekker 350w og det er godt over det du har tilgjengelig.

de bør jo snart byne å tenke på å oppgradere systemet... min pc trekker 350W + i full load

evil_t
09-11-2006, 13:56
Nope det gjør den ikke. Kanskje bittelitt noen ganger, men det hentes inn ved at det er noen andre som ikke trekker så mye.

Og å oppgradere fra 230w til 700w (maskina di + eggekoker) er jo en tredobling av effekten. Gjett på hvor mye det kommer til å koste a. Jeg gidder ikke billett på 1000 kr fordi folk vil koke egg.

partin
11-12-2006, 15:37
Hadde det ikke vært mulig å ha X anntall fri stikkontakter der det var sånne greier i fjor? Da kan folk ta med seg egen eggkoker/vannkoker/toastgjern e.l. og bruke det når det trengs, uten at det blir noen overbelastning eller tilgrising av stæch

tdp
11-12-2006, 15:51
Hva med å spørre automatutleieselskaper om man kan få sponset en stasjonær kaffeautomat, med dedikert vannslange og avløp? Og anskaffe sponsor for en pall eller to kaffe (Rema1000/Coop?) ...

Burde ikke være umulig å få til? Bare en idè, og det koster ikke noe å sende en forespørsel på mail til selskapene som driver med slikt på østlandsområdet. De måtte delt reklameplass med de andre 'kjøkkenhjørnesponsorene' dah ...

Jeg tror ihvertfall et slikt tiltak ville blitt enormt populært, og med en kaffeautomat slipper man unna alt 'ordinært' søl. Et annet alternativ, dersom folk hadde tatt ansvar (mao uaktuellt på TG =P) ville vært en fin heavyduty industriell kaffetrakter - de har en tendens til å være ekstremt lette å holde rene.

Hilsen sivilarbeider med ansvaret for en kaffetrakter :D

cruz
11-12-2006, 22:54
Gjerne send dette på mail til deltakerombudet :-)

Ede
13-12-2006, 05:27
John Morten:
Forslag til det med microene. Dere kan ha en vakt som står der i nærheten og refser de som ikke rydder etter seg. En stor skummel fyr ingen vil tørre å disse rundt.

Evt. et filmkamera, hvor man senere i TG viser på scena hvem som var de verste til å forsøple det området.

Jeg har stor tro på at begge forslagene vil dempe ned på forsøplingen, som ja, er et stort problem hvert år.

cruz
13-12-2006, 12:40
John Morten:
Forslag til det med microene. Dere kan ha en vakt som står der i nærheten og refser de som ikke rydder etter seg. En stor skummel fyr ingen vil tørre å disse rundt.

Kan du se for deg hvor kjedelig det er?
Tror du vi syns det er morsomt å passe på at folk oppfører seg som folk?
Tror du vi liker å få sutrete klager på at folk har sølt mat ved microene?

Det aller beste er faktisk om dere bare rydder etter dere selv på eget initiativ. :-D

krage
13-12-2006, 20:21
Det aller beste er faktisk om dere bare rydder etter dere selv på eget initiativ. :-D

Som vanlig kommer du med meget kloke ord :-)

netrom2k
13-12-2006, 22:01
la det være vannkokere som de sista åra.

vil man ha kaffe er det opp til hver enkelt å kjøpe pulver...

krage
13-12-2006, 22:05
Pulver smaker dritt i forhold til skikkelig kaffe :-/

Men ja vannkokere er et must :-) Uten dem blir TG kjipt :-)
Mikroer er også fint, men plis folkens drit i å sleng en grændis som har ligget to dager i skipet inn i mikroen uten noe rundt, det er dømt å bli misslykka, og er du alikevel så teit at du gjør det, vask mikroen etter deg!

Darkz
14-12-2006, 14:36
Bensin stasjon uttafor skipet, løft på rævva!:P

krage
14-12-2006, 14:39
Flott da tar du turen dit for meg å kjøper kaffe hver gang jeg har lyst på :D

Darkz
14-12-2006, 14:51
Du har godt av mosjon....som alle oss andre:D, eller så kan du invistere i et peltier element og lage kaffen sjøl:P

Morthez
15-12-2006, 16:38
Syntes det hadde vært greit med en kaffe kop i løpet av tg (mest sanynelig flere) men hadde jo gått ann å mekka en som sto i maskinen da, evnt vannkoker, og ta med en presskanne.

*lage vannkoker som går på 12volt, eller lage en "dual PSU" som ser ut som, å setter inn vannkokern der:D*

Går på Elektro, så må gå ann å få til noe sånt som ser greit ut, og funker:)

Mosy
15-12-2006, 17:52
Syntes det hadde vært greit med en kaffe kop i løpet av tg (mest sanynelig flere) men hadde jo gått ann å mekka en som sto i maskinen da, evnt vannkoker, og ta med en presskanne.

*lage vannkoker som går på 12volt, eller lage en "dual PSU" som ser ut som, å setter inn vannkokern der:D*

Går på Elektro, så må gå ann å få til noe sånt som ser greit ut, og funker:)

Det er uansett ikke lov. En vannkoker trekker like mye strøm, om den kobles via PCn eller ikke. Og det er rett og slett ikke tillatt å ha vannkoker eller liknende på samme kurs som PCne, fordi det ikke finnes så mye strøm på TG. Ta med deg vannkokeren til tribunene eller annet sted der det er strøm, som ikke går på samme nett som PCne.

Morthez
15-12-2006, 18:58
vet, men må jo komme med noen fine forslag til case mods da :rolleyes:

evil_t
15-12-2006, 21:44
Fremdeles hvitevare og dermed ulovlig.

geek
17-12-2006, 17:23
Det aller beste er faktisk om dere bare rydder etter dere selv på eget initiativ. :-DDette har dessverre vist seg å være bortimot umulig, og så lenge dette har blitt så ekkelt og skittent som det har blitt de to siste årene, så synes jeg det er unødvendig av TG å bruke ressurser på det.

mdj
18-12-2006, 14:47
Hygienen blant deltagerene er rimelig elendig rundt micro ovnene og vannkokerene ja. Men vi deltagerene trenger jo noe å varme opp medbrakt og slikt med. Strømmen er jo begrennset og åpning for hvitevarer er ikke smart. Men hvis man på en eller annen kunne laget et "vakthold" på området. En ingjerding og en ingang med en ptn kort leser og en strek kode leser. Også et lite kamera, som info:desk hadde kikket litt på.. Om noen lar hver og rydde etter seg kunne vedkommen blitt hentet tilbake.

Hmm ble vel kansje litt james bond stil over det der... Men er jo kansje en løsning :)

Mosy
18-12-2006, 16:36
Den enkleste, og kanskje mest sansynlige løsningen må nok bli hyppig vask. HOA har, om jeg husker rett, et eget vaskepesonell som vasker under TG. Om de kunne legge dette bordet på rundturen sin, tror jeg mye er gjort. (Husker ikke hvor ofte de dassene blir vasket, men hvis dette bordet blir vasket/ryddet like ofte har vi kommet langt).

Ede
18-12-2006, 23:29
Hva med å ta med et lite stormkjøkken?

evil_t
19-12-2006, 08:19
Tror ikke det blir sagt noe på det, men det må jo isåfal bli brukt ute.

cruz
19-12-2006, 13:08
Som vanlig kommer du med meget kloke ord :-)

Jeg er en meget klok, ung og lovende pike. :-D *rødmelitt*