PDA

View Full Version : Mikrofon opplæring

Xell
11-04-2006, 07:50
Ser i bloggen at det skrytes av nytt PA anlegg. Det har tidligere år vært veldig vanskelig å få med seg beskjedene på PA fordi 9 av 10 som bruker det aldri har lært hvordan man prater i mikrofon. At det ikke skyldes dårlig PA anlegg oppdager man når det plutselig kommer en som evner å bruke anlegget korrekt og man hører hele meldingen klart og tydelig.

Jeg foreslår derfor at alle som skal bruke PA anlegget får en opplæring slik at det går ann å høre hva meldinga er, ikke bare at det er en medling. Man må jo anta at meldinger som leses opp over PA er noe man burde få med seg og da hadde det vært greit at mer enn 1 av 10 meldigner var noe annet enn skurr.

saita
11-04-2006, 10:40
den er jeg VELDIG enig.. jeg er riktignok førstegangs TG deltaker, men har på de fleste andre ting som skjer, er det ytterst få som virkelig kan snakke i mic.. har vært lydtekniker på en del arrangemang, og det er noe dritt når folk ikke engang gidder å høre på når jeg forklarer dem.. huff..

LeAf
11-04-2006, 11:44
Enig jeg også.. Beskjedene er sikkert som regel viktige å få med seg, og da burde vi kune høre de tydelig ! :D

CoreTEC
11-04-2006, 16:57
Jeg har vel egentlig ikke skjønt en dritt av det som kommer ut høytalerne. Eneste medldingene som blir tydelig opplest er når det står noen ved utgangen og skal ha tak i noen i skipet. Han duden som leser opp de meldingene kan bli speaker.

2K3
11-04-2006, 23:39
Og de meldingen ang biler som er feilparkert!