PDA

View Full Version : Drop Det Ræva Køsystemet

mickva
20-12-2005, 19:07
systemet i år vare bare ille hadde ikke kammeraten min hat flaks kunen det ha hent jeg kunne glemmi tg i år være på tg siden 01var bedre i fjor de som gidder å sitte oppe til 3-4 på natta får billetter syns man burde kunne ofre litt for bilettene ass er en del av å tg det å det er så mye deligere nor u har fåt bestilt bilett med å prøvd i flere timer :D

krage
20-12-2005, 19:25
Joda var litt morsomt å stå lenge i kø, men dette systemet var mye mer rettferdig, siden alle får samme sjangsen til å få biletter.

Samt at det blir mindre belastende på serveren til PTN :)

2K3
20-12-2005, 19:38
er jo bare å chillern da! Vi har jo sett før at det alltid er billetter! Du er bare sur fordi du havnet bak i køen ;) :p

eql1zr
20-12-2005, 19:59
Ser ut til at det er mange bak i køen som ikke har tenkt å bestille noenting.. Kan bli lenge og vente for de som skal bestille noe da, iogmed at hver av de som ikke skal bestille noe har 72timer i butikken før de blir kastet ut.. Butikken blir full av folk som ikke skal ha noe :p

2K3
20-12-2005, 20:08
høres jo ut som virkeligheten :D

Breiker
20-12-2005, 20:16
¨beklager å måtte si dette. men jeg forstår veldig lite av trådstarterens innlegg. Noen som kan rettskrive eventuelt oversette?

2K3
20-12-2005, 20:24
referat: Han misliker kø-systemet fordi han havnet langt baki. Og pågrunn av at han havnet langt baki så er det lenge til han får billett! Heldigvis hadde han en kamerat som hadde kommet før han som kjøpte en billett til han!

Kø-systemet han liker er der man må være våken hele natten, og PTN serverne må slite som bare det!

Det var vel alt?!

mickva
20-12-2005, 23:47
ja man burde jobbe for biletten og mere rettferdig det som er retferdig er at de som sitter forran i mange timer for å få bilett får det er det som er rettferdig ikke dette tuller her om samme igjen neste år lager jeg 50 e-mailadresser å registrere jeg ass

krage
21-12-2005, 00:15
og da må du skjekke alle 50 hver dag....

Og siden du må registrere med ditt virkelige navn, tror du ikke PTN har et system som fanger det opp?

Og en liten ting til, tror du ikke PTN blir litt mistenksomme når det kommer 50 nye kontoer hos dem fra samme IP adresse, med samme navn, adresse og telefon nr?

eql1zr
21-12-2005, 00:27
Proxyer, domene med epost forward til samme mail adresse, fake personopplysninger? :p

krage
21-12-2005, 00:52
Hyggelig når du kommer på TG og skal vise ID på at du er den som står på biletten og ID kortet ditt sier at du er ola nordamnn og ikke jeger olsen :P

eql1zr
21-12-2005, 00:56
Hehe, nå må du ikke ta problemene på forskudd : p

2K3
21-12-2005, 05:33
Jeg tror det som er problemet til de fleste er at de er vant med å få billetten med engang! Men vist folk slapper av og tar det rolig. Så får nok alle en billet før TG ;)

[VK]Boogieman
21-12-2005, 07:04
Systemet i fjor funka som bare rakkern... Hvorfor tok de vekk det? der fikk man jo og kønr, men man fikk det jo etterhvert som man logget inn... altså de mest engasjerte, fikk som fortjent, og fikk et flott kønr... Syns det var mer rettferdig, enn årets køsystem...

2K3
21-12-2005, 07:09
Tror ikke PTN likte deg noe særlig, fordi alle drev og oppdaterte manuellt! Og det lagget sikker opp serveren's dem ;) og masse annet styr.

[VK]Boogieman
21-12-2005, 07:19
Var det bare meg som opplevde bilettsalget til TG05 som problemfritt? fikk et kønr etter 5 min jeg...

2K3
21-12-2005, 10:21
Boogieman']Var det bare meg som opplevde bilettsalget til TG05 som problemfritt? fikk et kønr etter 5 min jeg...

Er nok mange som har hatt en god opplevelse, men det er ingen av de som flamer forumet med det som grunnlag. Vist du skjønner hva jeg mener =)

[VK]Boogieman
21-12-2005, 13:36
Poenget mitt var bare at når billettsystemet på TG05 funket så bra, hvorfor skifte det til TG06. TG05 systemet var mer rettferdig, med tanke på de som virkelig har lyst til å dra på TG... Der var det førstemann til mølla... akkurat som alle andre billetter... Hvordan hadde de som lå først i køen på ringenes herre billettsalget reagert, hvis de bare hadde randomplukka ut noen av de som lå bak dem, til å kjøpe billetter først? Og de blei kasta bak i køen, selv om de var først ute?

Breiker
21-12-2005, 13:37
det var jo fordi vi utnyttet hullet at vi fikk kønr med en gang da

[VK]Boogieman
21-12-2005, 13:47
Nei hysj da... ;)
Hehe... jeg hadde flere venner som ikke gjorde det, og de fikk like bra kønr som meg, så det hadde faktisk ikke så mye å si... det har med dedikasjon å gjøre... :)

Tell
21-12-2005, 13:50
systemet i år vare bare ille hadde ikke kammeraten min hat flaks kunen det ha hent jeg kunne glemmi tg i år være på tg siden 01var bedre i fjor de som gidder å sitte oppe til 3-4 på natta får billetter syns man burde kunne ofre litt for bilettene ass er en del av å tg det å det er så mye deligere nor u har fåt bestilt bilett med å prøvd i flere timer :D
"Systemet i år var bare ille. Hadde ikke kameraten min hatt flaks, kunne jeg blitt nødt til å glemme TG til neste år. Har vært på TG siden 2001. Det var bedre i år. Jeg synes det er mer rettferdig at de som gidder å sitte oppe til 3-4 om natten får billetter, man må jo kunne ofre litt for billettene. Det er så mye deiligere når du har bestilt billett, når du vet at du har prøvd i flere timer :D"

(Beklager, kunne ikke dy meg.) ;)

Breiker
21-12-2005, 14:04
og jeg klarer ikke å si noe annet enn: takk for oversettelsen

cruz
21-12-2005, 14:07
Boogieman']Poenget mitt var bare at når billettsystemet på TG05 funket så bra, hvorfor skifte det til TG06. TG05 systemet var mer rettferdig, med tanke på de som virkelig har lyst til å dra på TG... Der var det førstemann til mølla... akkurat som alle andre billetter... Hvordan hadde de som lå først i køen på ringenes herre billettsalget reagert, hvis de bare hadde randomplukka ut noen av de som lå bak dem, til å kjøpe billetter først? Og de blei kasta bak i køen, selv om de var først ute?
Nå er det en gang sånn, at ikke alle har mulighet til å sitte oppe halve natten og vente på et kønummer. Derfor har vi nå valgt å prøve denne typen billettsalg, noe vi mener er _mer_ rettferdig. Det sier seg vel nesten selv, at vi ikke kan ha et system som passer for alle, som gjør at alle som skal på TG blir fornøyde.. Det er så og si umulig tror jeg..
Og forresten så gjelder det ikke _alle_ andre billetter.. Til VM i fotball i 06 har de et lignende system som det vi har denne gangen.. Nemlig! ;-P

mdj
21-12-2005, 14:24
Nå er det en gang sånn, at ikke alle har mulighet til å sitte oppe halve natten og vente på et kønummer. Derfor har vi nå valgt å prøve denne typen billettsalg, noe vi mener er _mer_ rettferdig. Det sier seg vel nesten selv, at vi ikke kan ha et system som passer for alle, som gjør at alle som skal på TG blir fornøyde.. Det er så og si umulig tror jeg..
Og forresten så gjelder det ikke _alle_ andre billetter.. Til VM i fotball i 06 har de et lignende system som det vi har denne gangen.. Nemlig! ;-P

Jeg satt ikke oppe halve natten! Allerede 19:30 Kunne jeg lene meg til bake å glede meg til TG! (jeg brukte ingen smutthull) Systemet i år er bare tull! :mad:
Det jeg mener som alle de andre her... Man må svette litt for å få bilett til TG! Selvom jeg fikk en bra plassering i køen sier jeg! SYstemet suger!.
Så pleas bruk det gamle systemet til TG07 ( om det blir :) )

cruz
21-12-2005, 14:30
Det var flere som satt oppe halve natten, det er også sånn at ikke _alle_ som ønsker å dra på TG kan sitte foran pc'n den dagen vi kjører billettslipp..
Vi får evaluere hele greia etterpå, som det så fint heter, og så vet jeg ikke hva vi gjør til TG07. For _det_ er iallfall lenge til.. ;-P

[VK]Boogieman
21-12-2005, 14:36
Nå er det jo sånn at de som vil til TG har muligheten til å sette seg ned foran en PC i løpet av 24timer... Og de fleste som setter seg i kø, innen 24 timer, får billetter... Så HURRAH for det gamle systemet...

saXin
22-12-2005, 15:37
Jeg sitter selv med tickets for TG06, men er ikke særlig glad i det nye systemet. Som sagt tidligere i tråden, så funket det meget bra til TG05!

Innsats > flaks

aviruse
22-12-2005, 16:35
:D :D lenge Leve Det Nye Bilettsystemet! :D :D

Deus.1.01
22-12-2005, 16:40
Jeg syns dette systemet var rettferdig og effektivt.

Såklart selges billetene tregere, men hamar og jorda under den vil fortsatt være der til påske.

Darkc^
22-12-2005, 21:28
Jeg håper TG dropper dette systemet til neste år.
Uansett om jeg får billett.

Deus.1.01
23-12-2005, 02:16
Igjen, hva er galt med dette systemet?

Det er helt rettferdig.

Som det har blitt sagt, noen folk har et liv, ikke alle kan vente kvelden ut for en billett.

[VK]Boogieman
23-12-2005, 07:14
Igjen, hva er galt med dette systemet?

Det er helt rettferdig.

Som det har blitt sagt, noen folk har et liv, ikke alle kan vente kvelden ut for en billett.
Jeg syns ikke at dette systemet var helt rettferdig. I dette systemet blir man ikke belønnet hvis man er ivrig, og vil ha billetter. TG05 systemet var et genialt system, da man fikk et kønr etter når man logget seg på. Og man fikk vite noen uker i forveien, datoen for starten på køen, så man kunne holde av noen timer den kvelden. Det var ikke snakk om å sitte kvelden lang foran PTN og hamre på F5.
På TG05 fikk jeg kønr 300 og et eller annet. Det tok meg ca 45 min å få det, og jeg satt igjen etterpå med følelsen at jeg hadde gjort meg fortjent til det nr.
Når da jeg i år registrerte meg på PTN en av de første timene det var mulig, og endte opp med et kønr som gjorde det mulig at jeg ikke kom til å få billetter, så blei jeg rett og slett sur... Spesielt når jeg tenkte på at 90% av de som var foran meg i køen hadde registrert seg LENGE etter jeg hadde gjort det.

Så er det bare meg som syns at det IKKE er rettferdig?

eql1zr
23-12-2005, 08:26
Helt enig. Ihvertfall når det var såpass mange dager en kunne melde seg på lotteriet.. Om det kun hadde vært en kveld en kunne melde seg på hadde det vært bedre, da hadde de som følger med på websidene og er mest interessert i å komme på tg blitt belønnet. De som da hadde meldt seg på etter den kvelden kunne blitt plassert bak alle i lotteriet. :)

[VK]Boogieman
23-12-2005, 08:58
AMEN! Det hadde vært et mer rettferdig system hvis alle kunne fått 24 timer først, til å sette seg opp i lotteriet, så kunne det vært en random på de, og så kunne resten som signet seg opp etter de 24 timene, havne bak i køen... DET kunne jeg overlevd, men sånn det var i år, syns jeg bare det var urettferdig...

2K3
23-12-2005, 12:30
En liten ting som jeg har sagt før, men som jeg mener er viktig å ha i bakhodet! Er at dette systemet bruker mye lengre tid på å kvitte seg med billetter, enn det tidligere år har hatt. Så derfor tror alle de ikke får billett fordi det tar så lang tid. En annen ting som vi også har snakket om var at det pleier å være billetter helt fram til selve TG. Så chill!

[VK]Boogieman
23-12-2005, 12:34
Man veit aldri hvordan et billettsalg kommer til å gå... Noen år har det vært lett å få billetter, andre år har det vært klin umulig... Derfor er det stress for de som ikke er sikre om de får billetter, selv om de var en av de som var først ute...

2K3
23-12-2005, 12:49
Livet handler ikke om å være først, men å være best.

|Night|
23-12-2005, 17:14
Lotterite NEVER AGAIN!!!
bare tull
fjern det slett det.. kast det..

de som bryr seg om og komme in må vennte i uker usikiere.. de som ikke vet kommer rett in og under op med og lever til bake uansett..
få in det gamle igjen....
sitte opp om natta? får kø no.?

hva er det man ikke gjør for og komme in på TG er spørmålet

[VK]Boogieman
24-12-2005, 11:16
Livet handler ikke om å være først, men å være best.
Og for å være best, må man ofte være først...
Og det lotteriet som var nå, hadde absolutt ikke noe med å være best heller, så hele det siste innlegget ditt var bare meningsløst... :p

2K3
24-12-2005, 11:36
Var bare en spøk da. Som sosialist, så syns jeg at alle skal ha lik sjangse til å være med på TG, om du har et liv og ikke kan være oppe hele natten, eller om du kan være oppe hele natten fordi du ikke skal på jobb dagen etter på ;)

Pluss...jeg er vel neppe den første som skriver meningsløse innlegg!

de som bryr seg om og komme in må vennte i uker usikiere.. de som ikke vet kommer rett in og under op med og lever til bake uansett..
Skjønte ikke helt den setningen der...Var det dette du mente?

De som bryr seg om å komme inn må vente i uker usikre, mens de som ikke vet. Kommer rett inn og ender opp med å levere tilbake uansett!

Vist det var dette som jeg har prøvd å oversette det til, du mente. Så må jeg si meg uenig. Jeg bryr meg veldig og jeg fikk billett, og jeg kommer aldri til å levere den tilbake! Og tror ikke det er så mange som kommer til å levere billetten tilbake. Uansett er vel det strengt tatt ikke noen krise!

mickva
24-12-2005, 12:54
og da må du skjekke alle 50 hver dag....

Og siden du må registrere med ditt virkelige navn, tror du ikke PTN har et system som fanger det opp?

Og en liten ting til, tror du ikke PTN blir litt mistenksomme når det kommer 50 nye kontoer hos dem fra samme IP adresse, med samme navn, adresse og telefon nr?

jeg er fosterbarn så har 2x farfar 2x morfar osv bare tar på dems sin adresse ejg å demsit navn

mickva
24-12-2005, 13:01
jeg regga meg første dagen jeg og kameraten siste dagen han kom in med en gang men jeg kom in langt bak :/

cruz
24-12-2005, 14:04
Det var nok fordi det var helt tilfeldig hvor man havnet uansett når man meldte seg inn i lotteriet.. Nemlig!

Deus.1.01
24-12-2005, 14:57
Boogieman']Jeg syns ikke at dette systemet var helt rettferdig. I dette systemet blir man ikke belønnet hvis man er ivrig, og vil ha billetter. TG05 systemet var et genialt system, da man fikk et kønr etter når man logget seg på. Og man fikk vite noen uker i forveien, datoen for starten på køen, så man kunne holde av noen timer den kvelden. Det var ikke snakk om å sitte kvelden lang foran PTN og hamre på F5.
På TG05 fikk jeg kønr 300 og et eller annet. Det tok meg ca 45 min å få det, og jeg satt igjen etterpå med følelsen at jeg hadde gjort meg fortjent til det nr.
Når da jeg i år registrerte meg på PTN en av de første timene det var mulig, og endte opp med et kønr som gjorde det mulig at jeg ikke kom til å få billetter, så blei jeg rett og slett sur... Spesielt når jeg tenkte på at 90% av de som var foran meg i køen hadde registrert seg LENGE etter jeg hadde gjort det.

Så er det bare meg som syns at det IKKE er rettferdig?

Man alle kan ikke være like ivrig som deg, noen må sove og jobbe.

Derfor er det lotteriet rettferdig

[VK]Boogieman
26-12-2005, 21:41
Man alle kan ikke være like ivrig som deg, noen må sove og jobbe.

Derfor er det lotteriet rettferdig
Og hvis du hadde lest de anre innleggene mine, så kunne du sett at jeg kunne vært fornøyd med det samme systemet, men 24 timers signup, og ikke en uke... Så kan alle andre få kønr etter det... For de som VIL på TG har muligheten til å se bort i fra soving og jobbing i de 30 sekundene det tar å signe seg opp, i løpet av de 24 første timene... :)

krage
27-12-2005, 01:33
Er jo mindre stress for PTN serveren at du har lang tid.

Men jeg er enig en uke er lenge, en mellomting tror jeg er bedre :)

|Night|
27-12-2005, 20:10
PTN må see og få seg bedere servere.. eller sete op et cluster

Breiker
27-12-2005, 20:17
tror nok de har cluster.
uansett så er de tikke mange servere/cluster som fikser flere millioner requests i løpet av et minutt

|Night|
27-12-2005, 22:54
http://partyticket.net/info/tech

Hardware
The current machine is a standard box with two P3 755 MHz CPUs, 1 GB RAM and 2 mirrored 15GB SCSI disks on a RAID controller, not very spectacular hardware, but with proper tuning it will quite happily handle our load.

vet ikke jeg. men på tide på upgrade?

2K3
27-12-2005, 23:16
Tror ikke de gidder det. For det er nok bare TG, DH og assembly som drar load. Og så lenge de ikke sponser så dropper de sikkert oppgraderingen!

Extreme_H_H_H
28-12-2005, 00:19
Systemet var dritt i år. var bedere å slite litt for å få bill. dessuten, ( og hør nøye, jeg sier ikke at folk ikke har "liv" ) de som har ordntlig "Liv" hva gjør de i påsken når de egentlig skulle hatt "livet" å ta vare på? ( jobb osv. ) personelig har jeg ingen problem med det gamle systemet =) det funka bedere, jeg satte meg i "lotteriet" i år som nr 80, og da føles det LITT kjipt å komme som nr. 1867 i kø`n.. derfor syntes jeg at det hadde vært bedere med deg gammle, deg man kunne logge seg kl. 19:00 og få kø nr. 19:15 det var mye bedere...

kskjon
28-12-2005, 20:38
Bevar systemet slik det var i år, sier jeg bare :)

mickva
29-12-2005, 03:34
drep det nye systemet sier nå jeg :(

Concrete/CtZ
02-01-2006, 12:15
Årets køsystem ble valgt fordi det ble ansett som mer rettferdig. Når det er en såpass stor "luke" hvor man kan sette seg opp som interessert er man mindre avhengig av at tidspunktet for billettslipp passer for alle som er interessert i å delta på TG. Selvsagt vil det også føre til mindre belastning på serveren, da trykket blir jevnere fordelt. Som nevnt av andre brukes lignende løsninger andre steder, som f.eks. på datapartyet Assembly i Finland, og årets fotball-VM.

Om vi kommer til å bruke samme system til neste år gjenstår å se, men foreløpig har vi stort sett bare fått gode tilbakemeldinger.

[VK]Boogieman
03-01-2006, 11:31
Årets køsystem ble valgt fordi det ble ansett som mer rettferdig. Når det er en såpass stor "luke" hvor man kan sette seg opp som interessert er man mindre avhengig av at tidspunktet for billettslipp passer for alle som er interessert i å delta på TG. Selvsagt vil det også føre til mindre belastning på serveren, da trykket blir jevnere fordelt. Som nevnt av andre brukes lignende løsninger andre steder, som f.eks. på datapartyet Assembly i Finland, og årets fotball-VM.

Om vi kommer til å bruke samme system til neste år gjenstår å se, men foreløpig har vi stort sett bare fått gode tilbakemeldinger.
Så les igjennom denne tråden... >.< Her er alle de som signa opp helt i begynnelsen, og fikk kønr langt bak... liker IKKE dette systemet overhodet...

kskjon
07-01-2006, 01:54
http://forums.gathering.org/showthread.php?t=1804&page=12&pp=15

Virker dette som et bedre system? :D

krage
07-01-2006, 02:07
http://forums.gathering.org/showthread.php?t=1804&page=12&pp=15

Virker dette som et bedre system? :D
he he, ja husker det, det tok på deluxe :)

netrom2k
07-01-2006, 10:16
var det ikke noe med at de kø nr. var random. Rett og slett LOTTO, plutselig så var man inne, etter å ha hoppet frem og tilbake i flere timer..

2K3
07-01-2006, 11:17
hehe.....det gamle systemet hørest dødsbra ut da!

krage
08-01-2006, 08:09
var det ikke noe med at de kø nr. var random. Rett og slett LOTTO, plutselig så var man inne, etter å ha hoppet frem og tilbake i flere timer..
Nei de var ikke random, du rykket gradvis frammover helt til serveren gikk i kne, da måtte PTN restarte denne og alle fikk nytt kø nr. etterhvert som de fikk kontakt med serveren igjen.

Så et stykke ut på natta så ga en del folk opp og PTN fikk fiksa systemet sitt litt, og da var ting i skjønneste orden, og det var bare å vente så fikk man kjøpt bilett :)

[VK]Boogieman
09-01-2006, 09:09
Det har vært mange dårlige systemer opp igjennom årene, siden PTN tok over... Men det som var i fjor var det beste... mener å huske at det da ikke var store problemer med å få kønr sitt, og lene seg tilbake å vente... Da var det flott og rettferdig.. :)

|Night|
09-01-2006, 15:33
helt enig med bgggie

krage
10-01-2006, 01:00
Ja køsystemet til TG05 var bra, men vil kansje si at årets var mer rettferdig, ovenfor de som ikke kunne delta den kvelden kø-nr registreringa startet, men så var det jo heller ingen som ville ha bilett i fjor som ikke fikk, så.....

[VK]Boogieman
10-01-2006, 07:58
Jeg syns fortsatt at all sånn tilfeldig kø-greier er urettferdig. Det er en grunn til at det heter kø, og ikke kom-tidlig-og-risiker-å-ikke-få-billett.. En kø er jo at den som kommer først, står først, og får først.
Skulle likt å sett i ringenes herre køen, at dagen billettsalget startet, kom det en vakt ut, løftet opp teltet til de de som lå først, kastet dem bak i køen, gått til de som kom for 5 min siden, og satt de først, og så skyflet resten rundt om kring... da hadde det nok blitt stas...
førstemann til mølla prinsippet er det mest rettferdige... er du først ute, så får du først.. sånn er det jo bare...

Mr_Looney
10-01-2006, 08:26
Grunner til dette er det mest rettferdige:

1, Folk som har dårlige linjer hjemme vil gjerne dra på TG for det dere vet. Med det nye kø-systemet blir det slik at de kan få tak i billett lettere enn før pga de har ikke latency issues mot PTN lenger.
2, Folk som er desperate etter å dra på TG, drar neppe alene. Du får tak i billett og det vet du.
3, Folk som jobber/går på skole og ikke har muligheten til å kunne sitte oppe i 8 timer i strekk for å skaffe seg billetter. En venn av meg satt i 13 timer å prøvde å få tak i billetter, og klarte det ikke.
4, Ved at man satt en tidsfrist for at alle skulle få delt ut et kø-nummer var mest rettferdig. Spesielt i motsetting til det i fjor, der du kunne snike i kø-system pga load osv.
5, Alle får ikke vite om når TG billettsalget er gang, dermed blir du heller påmint om det fra PTN, dersom du har fått være med i kø-lotteriet. Du har med fritid til livet ditt ellers.

Boogieman']Jeg syns fortsatt at all sånn tilfeldig kø-greier er urettferdig. Det er en grunn til at det heter kø, og ikke kom-tidlig-og-risiker-å-ikke-få-billett.. En kø er jo at den som kommer først, står først, og får først.
Skulle likt å sett i ringenes herre køen, at dagen billettsalget startet, kom det en vakt ut, løftet opp teltet til de de som lå først, kastet dem bak i køen, gått til de som kom for 5 min siden, og satt de først, og så skyflet resten rundt om kring... da hadde det nok blitt stas...
førstemann til mølla prinsippet er det mest rettferdige... er du først ute, så får du først.. sånn er det jo bare...

Vel nå er det litt annerledes om at du møter opp fysisk også, hadde det vært som enkelt år der du ringte til billettservice greit da bør det være førstemann til mølla. Men når det er snakk om at billettsystem kneler pga folk stiller seg i kø er det ikke noe annet å gjøre enn å være kreativ.

Jeg personlig elsker billettsystem i år, ikke noen problemer med å logge inn å kjøpe billetten min.

[VK]Boogieman
10-01-2006, 08:36
1, PTN behandler alle likt uansett om du sitter på en ISDN linje, eller bredbånd
2, Jeg har billett, tenker bare på de stakkarsene som jeg veit var tidlig ute, men har kommet langt bak i køen
3, Sånn billettsystemet var i fjor, så hørte jeg ikke om en enest som satt over 3 timer, og det har folk tid til.
4, De kunne satt fristen kortere, og ikke en hel uke, det blir for lenge... det er ikke rettferdig at en som skriver seg opp en uke før en annen, kommer 1000stk lenger bak i køen
5, Det gjelder ALLE billettsalg... du får ikke vite automatisk når salget er, det er noe som den intresserte må finne ut av selv. man kan ikke være så bortskjemt at man regner med å få en beskjed fra dataen når salget begynner.

krage
10-01-2006, 08:41
Boogieman']
3, Sånn billettsystemet var i fjor, så hørte jeg ikke om en enest som satt over 3 timer, og det har folk tid til.
Joda alle har tid til det, men er ikke sikkert alle har tid til det, den dagen crew velger.

Jeg synes årets system var greit, bortsett fra at det burde vært kortere tid for å skrive seg på i lotteriet :)

[VK]Boogieman
10-01-2006, 13:03
Joda alle har tid til det, men er ikke sikkert alle har tid til det, den dagen crew velger.

Jeg synes årets system var greit, bortsett fra at det burde vært kortere tid for å skrive seg på i lotteriet :)
For det første, så kan man aldri, under et billettsalg, regne med at salget skal starte en dag som passer alle... sånn er det jo med alle billettsalg... Er du ikke til stede når salget begynner, så er det tough luck.. Så det argumentet der var det ikke mye futt i... ;)

Og jeg kunne blitt med på årets system med kortere tid ja, men jeg syns fortsatt at det er et slags "pingle"-system, for de som ikke er villig til å ofre bittelittegranne for å få billetter...

eql1zr
10-01-2006, 14:42
Alle som var med i lotteriet fikk ihvertfall mulighet til å kjøpe billett.

saXin
10-01-2006, 17:18
Jeg kunne tenke meg systemet som var til TG05.

netrom2k
10-01-2006, 17:31
alle som satte seg i køa før billettsalget startet burde ha kommet inn i PTN shopen nå snart... Etter at jeg hadde bestilt selv, trykket jeg ved en feil meg inn i køa igjen. Ble nr. to tusen og ett-eller-annet. nå er jeg nr. 9 i køa...

[VK]Boogieman
11-01-2006, 07:41
ja, heldigvis har de fleste fått billettene sine... men det er ikke det jeg misliker... det er hele konseptet... en som kommer en uke etter alle andre, skal ikke ha samme sjangsene på billett som de som kom første dagen... det er jo helt ulogisk...

cruz
11-01-2006, 14:10
... det er mer rettferdig...

Epsilon
11-01-2006, 19:22
årets system var jo ikke så dumt, men det skulle gått over 2-3 puljer...
med kort frist for å melde seg inn i lotteriet..

men jeg syns seriøst at det skulle vært nettside oppe med skikkelig info i god tid før salget startet... når kommer det noe på sidene egentlig?

2K3
11-01-2006, 19:26
... når kommer det noe på sidene egentlig?

no one knows!

cruz
11-01-2006, 19:34
hvilke sidene? gathering.org? for isåfall så står det jo noe på dem, og om det er noe dere savner så må dere prøve å si fra så skal vi se hva vi får ordna.. det er bare litt vanskelig for oss å skrive om ting vi ikke vet noe om enda.. ;-P

[VK]Boogieman
12-01-2006, 07:46
... det er mer rettferdig...
det er jo ikke det... Det er mer "rettferdig" for de som kommer siste dagen og melder seg på, fordi de ikke har fulgt med på gatherin.org osv...
Det er VELDIG uretferdig for de som har fulgt med på gathering.org siden sist TG, som hadde full kontroll på når billettene ble sluppet, og som er villig til å gjøre alt for å komme seg på TG, som signer seg opp 30 sek etter at signup åpner... Og som da ender opp på 2000+ i køen? Kaller du det rettferdig? Er det bare jeg som ikke syns det er rettferdig i det hele tatt?

2K3
12-01-2006, 10:44
Det er ikke rettferdig, men hva f er vitsen med å spamme forumet med det! Vi har skrev side opp og ned om det. Kan umulig komme noe mer interressant info som kan hjelpe neste gang.

[VK]Boogieman
12-01-2006, 11:19
For å få folk til å skjønne at det ikke var rettferdig... for det ser ut til at det fortsatt er folk som ikke skjønner det, og mener at dette systemet var 100% rettferdig...

Mr_Looney
12-01-2006, 15:35
Boogieman']1, PTN behandler alle likt uansett om du sitter på en ISDN linje, eller bredbånd
2, Jeg har billett, tenker bare på de stakkarsene som jeg veit var tidlig ute, men har kommet langt bak i køen
4, De kunne satt fristen kortere, og ikke en hel uke, det blir for lenge... det er ikke rettferdig at en som skriver seg opp en uke før en annen, kommer 1000stk lenger bak i køen
5, Det gjelder ALLE billettsalg... du får ikke vite automatisk når salget er, det er noe som den intresserte må finne ut av selv. man kan ikke være så bortskjemt at man regner med å få en beskjed fra dataen når salget begynner.
OK, hva med å lese postene som blir skrevet før du skriver masse tull. Jeg ble ganske provosert av dette.

Din kommentar nummer 1: PTN behandler likt ja, men ispene behandler ikke alle likt forhold til linjehastigheter. Dermed går det raskere å overføre bits&bytes for folk med bredbånd enn ved ISDN, dermed større mulighet for ikke miste kontakt siden PTN tidligere har vært overbelastet.
Din kommentar nummer 2: Når du gikk inn på PTN før lotteriet var i gang så var det ingen kø. Dermed er det ingen som fortjener å komme først. Det er&var et lotteri!
Din kommentar nummer 3: Som nevnt tidligere her så har jeg allerede svart på denne. Men du "orket" vel ikke å lese den.
Din kommentar nummer 4: Igjen, DET VAR ET LOTTERI! INGEN KØ!
Din kommentar nummer 5: Du hadde flere valg en å få svar fra "dataen", du kunne tilogmed få en sms melding når du vil få tilgang til å kjøpe billetter?

Min kommentar til deg: Vennligst trekk deg fra hele temaet her da du vet neppe hva du snakker om. Du har null forståelse hva som blir skrevet eller sagt fra Gatherings crew (til tider).
Det du sier er det som at du skulle kjøpt en lotto-kupong, og fordi du var først så skal du automatisk vinne første premien.

evil_t
12-01-2006, 18:35
Nei det han sier er at det er unfair at de som bare helt tilfeldig kom på at det kanskje er nå det er mulig å bestille tg billetter og som regger seg 1t før lotteriet stenger, kommer først i køen.

2K3
12-01-2006, 18:59
Tror det boggie vil er at det skulle vært vanlig kø system og ikke lotteri. En liten ting, siden du sammenligner dette så veldig nøye med et lotteri. Vil ikke alle som ha vunnet få en premie? Og de som har et nr...har ikke de vunnet? Eller er det bare et nr som de må stå i kø for å sjekke med PTN om de har vunnet ;) Vist du skjønner hva jeg mener. Og en siste ting, SMS greien funket ikke denne gangen heller :(

evil_t
12-01-2006, 19:36
Smsen fungerte faktisk halvveis. Jeg fikk melding når brodern var inne, men ikke når jeg var inne.

2K3
12-01-2006, 19:42
Smsen fungerte faktisk halvveis. Jeg fikk melding når brodern var inne, men ikke når jeg var inne.

hehe...nice da! Jaja, så lenge den funker for noen. ;)

Mr_Looney
12-01-2006, 23:16
Tror det boggie vil er at det skulle vært vanlig kø system og ikke lotteri. En liten ting, siden du sammenligner dette så veldig nøye med et lotteri. Vil ikke alle som ha vunnet få en premie? Og de som har et nr...har ikke de vunnet? Eller er det bare et nr som de må stå i kø for å sjekke med PTN om de har vunnet ;) Vist du skjønner hva jeg mener. Og en siste ting, SMS greien funket ikke denne gangen heller :( alle vinner, men premien er ikke like god for alle. De beste premiene er jo å tilgang til å bestille tidlig, siste premie er å ikke få billetter muligens. En premie betyr ikke alltid det er en positiv gevinst, men at det er et utbytte for arbeid/deltakelse etc.

2K3
13-01-2006, 06:27
Man kan vel ikke kalle det å ikke få kjøpe billett en premie/gevinst. Man må vel strengt tatt få noe posetivt eller negativt. For da kan man si at i et lotteri så vinner alle, men noen vinner ting og andre ingenting.

Mr_Looney
14-01-2006, 09:58
Man kan vel ikke kalle det å ikke få kjøpe billett en premie/gevinst. Man må vel strengt tatt få noe posetivt eller negativt. For da kan man si at i et lotteri så vinner alle, men noen vinner ting og andre ingenting.
Det positive er jo at du får muligheten til å dra på en event som du veldig gjerne vil, og i enkelte lotteri vinner alle, Trøstepremier osv.

Epsilon
14-01-2006, 19:50
det pokkers sms systemet fungerte ikke akuratt bra for meg!
jaggu bra at min bedre halvdel fikk en bedre plass i køen så jeg ikke måtte bestille.. for jeg fikk ikke en eneste mld. hadde jeg visst at dette systemet ikke var helt 100% ville jeg vel sjekka den ptn registrerte mailen..

Mr_Looney
16-01-2006, 08:36
husket du å klikke for at du ville ha en sms når det var din tur? Samt. at la merke til at dette kostet 5kr.

Epsilon
16-01-2006, 08:44
jeg valgte at jeg skulle bli varslet 3+ ganger. virka som valget ble nullstillt hver gang jeg logga inn.. (og neida, jeg trykka ikke for å IKKE motta sms! ;) )

[VK]Boogieman
16-01-2006, 10:21
OK, hva med å lese postene som blir skrevet før du skriver masse tull. Jeg ble ganske provosert av dette.

Din kommentar nummer 1: PTN behandler likt ja, men ispene behandler ikke alle likt forhold til linjehastigheter. Dermed går det raskere å overføre bits&bytes for folk med bredbånd enn ved ISDN, dermed større mulighet for ikke miste kontakt siden PTN tidligere har vært overbelastet.
Din kommentar nummer 2: Når du gikk inn på PTN før lotteriet var i gang så var det ingen kø. Dermed er det ingen som fortjener å komme først. Det er&var et lotteri!
Din kommentar nummer 3: Som nevnt tidligere her så har jeg allerede svart på denne. Men du "orket" vel ikke å lese den.
Din kommentar nummer 4: Igjen, DET VAR ET LOTTERI! INGEN KØ!
Din kommentar nummer 5: Du hadde flere valg en å få svar fra "dataen", du kunne tilogmed få en sms melding når du vil få tilgang til å kjøpe billetter?

Min kommentar til deg: Vennligst trekk deg fra hele temaet her da du vet neppe hva du snakker om. Du har null forståelse hva som blir skrevet eller sagt fra Gatherings crew (til tider).
Det du sier er det som at du skulle kjøpt en lotto-kupong, og fordi du var først så skal du automatisk vinne første premien.
Og før du klikker på meg, så les skikkelig hva jeg skriver FFS...

Det jeg prøver å komme frem til med mine argumenter, er at det er urettferdig at signuppen til lotteriet skal vare i en hel uke... På den måten blir det helt villt random hvem som får billetter, og siden det faktisk er et ettertraktet arangement, så syns jeg det blir feil at de som tilfeldigvis slenger innom siden den siste dagen på signuppen og tenker: "humm.. kanskje jeg skal stikke på TG i år..", skal stille på lik linje som de som begynner å planlegge neste TG i det de går ut av hallen, og som holder seg oppdatert med news, når billettene blir lagt ut, og all infoen. Og når de da signer seg opp en uke før den "tilfeldige" personen, så blir det bare feil at de skal risikere å gå glipp av bilettene...
Jeg kan tenke meg at du hadde blitt skikkelig pissed off hvis du skulle på en konsert eller noe, som du hadde SKIKKELIG lyst til å dra på, men du fikk ikke billetter, SELV om du var først ute, og SELV om du var en av de mest gira på å dra, fordi en som hadde tilfeldigvis dultet innom siden en uke etter deg, bare ikke hadde noe annet å gjøre, og at det KOMPLETT random hvem som fikk billett.

Og det å sammenligne TG billettsalget med Lotto er bare dumt. Et billettsalg har ikke noe med tilfeldigheter å gjøre. Det mest rettferdige med bilettsalg, er at førstemann får.. Det kan man ikke komme vekk fra... Og jeg er 110% sikker på at hvis PTN hadde hatt serverkapasitet til det, så hadde de kjørt førstemann til mølla...
Så jeg kan forstå at man må ha en sånn løsning, men å ha en så lang påmeldingsfrist er ikke like smart. Hadde man hatt en 24 timers signup tid, så hadde serveren taklet det, pluss at de som har strevet med å holde seg oppdatert på salget, kunne få noe igjen for at de var ivrige.

Og til din siste komentar ang sms-meldingen, så tror jeg du misforsto det jeg skreiv. Jeg snakket ikke om å få beskjed når du kunne bestille, etter du hadde meldt deg på lotteriet, men å holde seg oppdatert på når man kunne melde seg på. Folk kan ikke regne med å få en beskjed på mailen hvor det står at påmeldingen til lotteriet begynner den bestemte datoen. Folk må følge med litt på gathering.org.

2K3
16-01-2006, 10:43
Bare en liten tanke fra meg til dere der ute. Som assembly har skrevet så fint på siden sin:

Because of the high demand for ASSEMBLY tickets we feel that random selection is the only fair way to select the buyers. To prevent abuse of the system we check all registrations for duplicates.

Så det jeg mener, er at det er ca 5500-6000 stk som vil på TG. Kanskje det er noen (100stk) som er sånn ûber happy for å komme ditt. Og for at alle skal ha "fair" sjangs til å være med, er det da blitt random. For er ikke alle som kan være hjemme eller ved en maskin akkuratt den dagen slippet er, og da ikke får dratt på grunn av det. Den personen kan jo også være en av de ûber "nerdene" som bare "må" på TG. If you know what i mean.

[VK]Boogieman
16-01-2006, 11:10
Ja så arranger to lotterier da... De første 24 timene, for de übernerdene som absolutt vil på TG (inkl. meg), og så kan alle andre som ikke er så gira, signe opp til et nytt lotteri de neste 6 dagene... hvis det absolutt skal være sånn... :)

2K3
16-01-2006, 12:39
Boogieman']Ja så arranger to lotterier da... De første 24 timene, for de übernerdene som absolutt vil på TG (inkl. meg), og så kan alle andre som ikke er så gira, signe opp til et nytt lotteri de neste 6 dagene... hvis det absolutt skal være sånn... :)

Det var faktsik en veldig smart idè! Go for it ;) La oss høre med toppen!

Mr_Looney
16-01-2006, 14:38
Boogieman']Jeg kan tenke meg at du hadde blitt skikkelig pissed off hvis du skulle på en konsert eller noe, som du hadde SKIKKELIG lyst til å dra på, men du fikk ikke billetter, SELV om du var først ute, og SELV om du var en av de mest gira på å dra, fordi en som hadde tilfeldigvis dultet innom siden en uke etter deg, bare ikke hadde noe annet å gjøre, og at det KOMPLETT random hvem som fikk billett.

Hvis arrangøren hadde valgt en slik løsning som TG har gjort i år? Så nei, ingenting jeg kan gjøre med dette. Det er en fair&square løsninger for alle parter.

Boogieman']Og det å sammenligne TG billettsalget med Lotto er bare dumt.

Nei det er ikke det, du vinner en mulighet for å få kjøpt en billett. Førstepremien er jo så klart plass nummer 1 i køen.

Boogieman']Et billettsalg har ikke noe med tilfeldigheter å gjøre. Det mest rettferdige med bilettsalg, er at førstemann får.. Det kan man ikke komme vekk fra.

Helt korrekt dette, bortsett fra at TG kjørte ikke et billettsalg før ETTER lotteriet.

Boogieman']Og jeg er 110% sikker på at hvis PTN hadde hatt serverkapasitet til det, så hadde de kjørt førstemann til mølla...
Så jeg kan forstå at man må ha en sånn løsning, men å ha en så lang påmeldingsfrist er ikke like smart.

Hva er ikke smart med dette? Dette sørget for at folk fikk nok tid til å spre ordet om at TG-billettsesong igjen. Dette lønner seg kanskje ikke for oss sluttbrukere av produktet, men det lønner nok mest sannsynligvis for TG med forhold til budsjettkostnader o.l.

Boogieman']Hadde man hatt en 24 timers signup tid, så hadde serveren taklet det, pluss at de som har strevet med å holde seg oppdatert på salget, kunne få noe igjen for at de var ivrige.

Vel uavhenging av grunn så skal det ikke være slik at du må prøve å komme nærmest døden for å få en billett.

Boogieman']Og til din siste komentar ang sms-meldingen, så tror jeg du misforsto det jeg skreiv. Jeg snakket ikke om å få beskjed når du kunne bestille, etter du hadde meldt deg på lotteriet, men å holde seg oppdatert på når man kunne melde seg på. Folk kan ikke regne med å få en beskjed på mailen hvor det står at påmeldingen til lotteriet begynner den bestemte datoen. Folk må følge med litt på gathering.org.

Her misforstod jeg deg, helt korrekt.

Min konklusjon til årets billettsystem: Dette systemet har fungerert glimmrende for oss dødlige/normale folk, Jeg hadde ingen problemer med å få tak i billett, det hadde heller ikke mine venner som endte opp LANGT LANGT LANGT bak i køen. Dette systemet har så klart hvert et rent helvete for de med liten tålmodighet, men dette systemet har visst fleksibilitet på alle plan for å sørge for at det blir mest rettferdig for allmenheten.

[VK]Boogieman
17-01-2006, 08:05
Hvis arrangøren hadde valgt en slik løsning som TG har gjort i år? Så nei, ingenting jeg kan gjøre med dette. Det er en fair&square løsninger for alle parter.
Jaja, deg om det, men som du kanskje har sett, så er det en god del andre som syns dette var urettferdig... Og som du kanskje ser, så er det de som er de mest gira TG folka som misliker det, fordi vi faktisk risikerer å ikke få billett til årets høydepunkt pga det nye systemet. Det burde være en liten fordel å faktisk holde seg oppdatert... Crew sier hele tiden: Følg med på gathering.org... Hva er vitsen med det hvis det ikke gjør noen forskjell?

Helt korrekt dette, bortsett fra at TG kjørte ikke et billettsalg før ETTER lotteriet.
Selfølgelig er det et billettsalg fra dag 1... Alle visste jo hva de skulle få... det er akkurat som å si at Lotto ikke er et pengespill, før trekningen er ferdig...

Hva er ikke smart med dette? Dette sørget for at folk fikk nok tid til å spre ordet om at TG-billettsesong igjen. Dette lønner seg kanskje ikke for oss sluttbrukere av produktet, men det lønner nok mest sannsynligvis for TG med forhold til budsjettkostnader o.l.
Dette er smart for de deltagerne, som ikke gidder å holde seg oppdatert. Det gir ikke akkurat en oppmuntring til å følge med på gathering.org. Så for oss andre som gleder oss til TG hvert eneste år, og holder oss oppdatert, så er det ikke veldig gunstig.

Vel uavhenging av grunn så skal det ikke være slik at du må prøve å komme nærmest døden for å få en billett.
Hvis du føler at du er nærme døden ved å hoppe innom gathering.org av og til, så lever ikke akkurat du et ekstremt spennende liv... Det er ikke dødelig å åpne gathering.org to ganger i uken...

Her misforstod jeg deg, helt korrekt.

Min konklusjon til årets billettsystem: Dette systemet har fungerert glimmrende for oss dødlige/normale folk, Jeg hadde ingen problemer med å få tak i billett, det hadde heller ikke mine venner som endte opp LANGT LANGT LANGT bak i køen. Dette systemet har så klart hvert et rent helvete for de med liten tålmodighet, men dette systemet har visst fleksibilitet på alle plan for å sørge for at det blir mest rettferdig for allmenheten.
Når det gjelder et arangement som TG, så burde de som er mest gira på det, få et fortrinn, så kan alle andre som ikke syns TG er så viktig gjøre som de vil... Men for oss som ikke kan tenke oss noe annet enn TG i påsken, er det veldig kjipt å ikke få billett pga salget var et reint lotteri...

Som jeg har skjønnt er dette systemet satt i bruk pga den store pågangen på serverene. Derfor kan jeg overleve dette systemet HVIS de kutter ned på påmeldingstiden. 1 uke er altfor lenge for et så populært arangement som TG.

krage
17-01-2006, 08:16
Men bare for å gå linn inn på argumentasjon til boogie her, om at de som er mest gira på TG skal få bilett.

Hvor mange av de som er mest gira har ikke fått bilett?
Og hvor mange av dem som meldte seg inn i lotteriet i løpet av den uka som var til rådighet har ikke fått bilett?

Eller er det slik at de som ikke nå har bilett er folk som ikke kom med i lotteriet fordi dem var for treige for det?

[VK]Boogieman
17-01-2006, 08:36
Men bare for å gå linn inn på argumentasjon til boogie her, om at de som er mest gira på TG skal få bilett.

Hvor mange av de som er mest gira har ikke fått bilett?
Og hvor mange av dem som meldte seg inn i lotteriet i løpet av den uka som var til rådighet har ikke fått bilett?

Eller er det slik at de som ikke nå har bilett er folk som ikke kom med i lotteriet fordi dem var for treige for det?
Jeg kjenner ingen som ikke har fått billett, men det er fordi vi var "rimelig" heldige med kønr vi fikk... Men vi hadde fortsatt noen kønr som vi kunne risikert å ikke få billett... Jeg har selv vært i en kø, som blei utsolgt da jeg var nr1 (jeg kødder ikke) og jeg veit hvor surt det er. Men da hadde jeg meg selv å takke fordi jeg var treig på avtrekkeren. Men jeg kan veldig godt tenke meg at det er 100 ganger mer irriterende hvis kønr har blitt delt ut tilfeldig...

2K3
17-01-2006, 08:59
Tror det var bare de som kom veldig sent som ikke fikk billett! Og da har de seg selv å takke. For det var vel ingen som kom etter plass 3xxx etter "første" slipp.

[VK]Boogieman
17-01-2006, 12:15
Men poenget mitt er ikke det... Poenget mitt er at jeg syns det var en feil håndtering av et billettsalg...

geek
17-01-2006, 16:16
Jeg har lest denne tråden, og kan forsikre om at jeg vil ta opp begge siders synspunkt i evalueringen i etterkant av TG, og se om noe kan gjøres annerledes i neste års billettsalg. Billettsalget for TG06 kan vi uansett ikke gjøre noe med nå.

Jeg føler at det som kan sies i denne diskusjonen allerede er sagt, så derfor stenger jeg tråden nå før det blir altfor uoversiktlig. Har dere flere synspunkter enn de som har kommet frem her, så ta de gjerne direkte med meg på mail eller MSN/IRC.