View Full Version : High Quality Compo ...
Nei nå skal jeg hjem og gjøre ferdig sangen min til High Quality compo ... Jeg skal kicke Flipside ass !!
Originally posted by lavizh
Nei nå skal jeg hjem og gjøre ferdig sangen min til High Quality compo ... Jeg skal kicke Flipside ass !!
:o oh.. really!. :).. That's good, 'cus I'm gonna kick your ass! :). woahahahahaha!
:o oh.. really!...
That's good, 'cus I'm gonna kick your ass! :D. woahahahahaha!
Originally posted by deSilva
:o oh.. really!...
That's good, 'cus I'm gonna kick your ass! :D. woahahahahaha!
sure thing ... let's wait and see :)
Kaktuskaffe
26-02-2002, 13:01
slapp av kara,jeg stikker av med alle premiene uansett,så bare legg dere ned og grin først som sist :D
pøh! :D . glem det, vi kommer til å skvise kaffen ut av kaktusen din!. ;) .
Kaktuskaffe
28-02-2002, 18:27
hhheeeeeEEEEeeEEhEHhEhHEHEhEHE......
Tror nok faktisk du har rett der,det ser ikke ut som om jeg klarer noe særlig comeback i år....
vi får bare se hva som skjer...
Det er jeg som stikker av med første prisen i år folkens, bare vent til dere hører
den nye sangen min =)
i mellomtiden, hvis dere vil koke et egg, sjekk denne threaden (http://www.tekforums.co.uk/posts.php?threadId=8414)
høres bra ut!. :).. gleder meg til å høre compoen i år!. men ikke vær så kjekkas nå, for alle her veit at jeg kommer til å kicke assen din uansett! ;)
flipside
04-03-2002, 12:03
tsk tsk.. Tror man skal være forsiktig med å si noe om hvem som vinner jeg, for det viser seg at det er umulig å forutsi... I allefall på TG.
fs
Sant nok, men jeg er optimist dette året =)
Helt sant!. Men man må jo håpe :). Måtte den beste vinne?,. :)
Noe sier meg at det ikke blir lavizh. No offence selvfølgelig. :-)
ph33r my skillz :D ... Neida, den beste vinner, blir jo vanskelig når Flipside er med, MEN, jeg gir ikke opp så lett denne gangen!!!
finnes da flere enn flipside du må passe deg for. ;-)
Tjaa .. som regel består compoene av mange useriøse, og en del folk uten talenter, men du har rett så klart, er det noen som
er flinke der ... men jeg skal komme blandt de 4 beste dette året!
Er liksom mange som fortsatt bruker FT2 til High Quality compoene, LOL.
Tjaa .. som regel består compoene av mange useriøse, og en del folk uten talenter, men du har rett så klart, er det noen som
er flinke der ... men jeg skal komme blandt de 4 beste dette året!
Er liksom mange som fortsatt bruker FT2 til High Quality compoene, LOL.
Men ikke glem at det er mange med talenter som er med der også!. :)..
Synes det er litt fett at folk bruker ft2 og it2 til hi-quality compoen, hadde vært helt rått hvis trackerene vant i hi-q!. :).. oppfordring til alle trackere!! :D
Men ikke glem at det er mange med talenter som er med der også!. :)..
Synes det er litt fett at folk bruker ft2 og it2 til hi-quality compoen, hadde vært helt rått hvis trackerene vant i hi-q!. :).. oppfordring til alle trackere!! :D
Hahahah... lenge leve tracker... og alt det der... Tracker er fint.. og du kan lage proffe ting i tracker.. Men nå som det finnes så mange bra piratkopier ute på markede av softsynther og midi sequencers, da bør man begynner og se litt på andre muligheter :)
nei, smag og behag sier nå jeg
Originally posted by HiGen
Hahahah... lenge leve tracker... og alt det der... Tracker er fint.. og du kan lage proffe ting i tracker.. Men nå som det finnes så mange bra piratkopier ute på markede av softsynther og midi sequencers, da bør man begynner og se litt på andre muligheter :)
nei, smag og behag sier nå jeg
hehe, helt enig. Hvis du skal lage musikk proft trenger du noe mer enn bare en tracker. Synes at nesten alle soft-synths er like sugne. Skal det være noe futt i sakene må man nesten ha en synth/groovebox et eller annet! :)
Jeg håper du ikke snakker om roland sin groove box serie når du skriver synth/groovebox?!!
Jeg håper du ikke snakker om roland sin groove box serie når du skriver synth/groovebox?!!
Synth= alt av synther groovebox = alt av grooveboxer :).. Jeg har en nordlead II synth og en roland mc-303 groovebox. Synes det funker helt fett jeg.. Innrømmer at 303'n ikke er helt up 2 date og du får ikke styrt effektene fra PC'n men det er en grei allround-sak, som jeg bruker lite! :)...
flipside
04-03-2002, 14:03
"Det handlier ikke om hva du bruker, men *hvordan* man bruker det man har"
..for å slite ut en allerede utslitt frase. :)
- fs
flipside
04-03-2002, 14:07
Neida.. Glem den siste posten. Men - min mening er også at trackere/softsynther ikke duger 'in the end'.. Jeg vil ikke starte en softsynth vs. hardware diskusjon, sier bare at min mening er: Jeg liker ikke softsynther etter å ha erfart hardware.
Sitter på en Waldorf microwave XTk, Waldorf microQ, Roland JP8000, og jeg ville ikke byttet ut en eneste av de med en softsynth i allefall :P
Softsynther (dreamstation i allefall) klarer ikke (etter min mening) å gjenskape de 'egenhetene' som de bra VA-synthene har. DS låter tynt og spedt i forhold. Greit - du kan prosessere livet ut av en basic DS-lyd til den høres bra ut, men sånt orker ikke jeg..
- fs
Originally posted by flipside
Neida.. Glem den siste posten. Men - min mening er også at trackere/softsynther ikke duger 'in the end'.. Jeg vil ikke starte en softsynth vs. hardware diskusjon, sier bare at min mening er: Jeg liker ikke softsynther etter å ha erfart hardware.
Sitter på en Waldorf microwave XTk, Waldorf microQ, Roland JP8000, og jeg ville ikke byttet ut en eneste av de med en softsynth i allefall :P
Softsynther (dreamstation i allefall) klarer ikke (etter min mening) å gjenskape de 'egenhetene' som de bra VA-synthene har. DS låter tynt og spedt i forhold. Greit - du kan prosessere livet ut av en basic DS-lyd til den høres bra ut, men sånt orker ikke jeg..
- fs
Det tror jeg alle som har synth mener også. Dessuten har du mye bedre oversikt på en synth i forhold til et knotete data program der alt skal passe inn på 1024x768 :)
En "soft synth" i dette tilfellet DS1, varierer fra person til person, alle bruker den på sin egen måte, jeg har en sær måte og bruke den på, men det funker bra synes jeg (smak og behag), den blir så klart aldri helt likt hardware, det sier seg selv, når man bruker software til og emulere hardware :D ...
MEN, måten den brukes på varierer sterkt, noen gidder ikke engang og sette seg inn i hele DS1 før de sier at det suger, og da får
man helt feil inntrykk av DS1, jeg har brukt lang tid på og lære meg hele shiten, og det er mye og lære seg der.
Først for 1/2 år siden begynte jeg og kunne det meste, og fant ut at, HEY, dette er jo bra saker. Hele DS1 kommer ann på hvordan nettopp **DU** bruker den!!
Men ja, jeg liker og knåtte og trykke på knapper og greier i racket mitt, når jeg får Novation DrumStation og Waldorf Micro-Q (jeg får begge til helga!!!) ... så bruker man så klart det enda mer enn software, sier seg selv!!
DrumStation skal vist være veldig full av støy..
lurte på og kjøpe en waldorf q en gang for en stund siden.. ble aldri noe av.
DS har jeg brukt som soft synth inn i sonar en god stund nå. Det som gjør at synthen suger er at den mangler en del features..
DrumStation skal vist være veldig full av støy..
lurte på og kjøpe en waldorf q en gang for en stund siden.. ble aldri noe av.
DS har jeg brukt som soft synth inn i sonar en god stund nå. Det som gjør at synthen suger er at den mangler en del features..
Joda, men Sonar har kun DS1 DXi, og ikke hele shiten.
DrumStation suser litt, siden hele boksen er analog, hehe...
den skal liksom emulere Roland TR-909 og Roland TR-808, og de er jo renspikka analoge tvers igjennom.
Det er av nostalgiske grunner jeg kjøper den, da jeg elsker de gamle TB303, TR909 og TR808. Skal også ha Super Bass Station og A-Station etterhvert. ... Pluss at jeg kjøper TB303 igjen senere.
flipside
04-03-2002, 14:47
Tro meg - jeg satte meg *grundig* inn i DS, og jeg mener fortsatt det samme. :)
- fs
flipside
04-03-2002, 14:48
Det tror jeg alle som har synth mener også. Dessuten har du mye bedre oversikt på en synth i forhold til et knotete data program der alt skal passe inn på 1024x768 :)
My thoughts exactly.. :)
Men det er klart - det er ikke alle som HAR mulighet til å kjøpe en synth eller 5...
- fs
hehe ... kjøper for harde livet, men av en eller merkelig grunn, så liker jeg rack utstyr best, men skal ha en
JP8000 før eller senere, og kanskje en Waldorf Q. En SuperNova II frister også, men er altfor dyr enda.
Joda, men Sonar har kun DS1 DXi, og ikke hele shiten.
DrumStation suser litt, siden hele boksen er analog, hehe...
den skal liksom emulere Roland TR-909 og Roland TR-808, og de er jo renspikka analoge tvers igjennom.
Det er av nostalgiske grunner jeg kjøper den, da jeg elsker de gamle TB303, TR909 og TR808. Skal også ha Super Bass Station og A-Station etterhvert. ... Pluss at jeg kjøper TB303 igjen senere.
BassStation vet jeg ikke.. men A-station er utrolig swell, den er jeg blitt veldig glad i selv. Jeg kan ikke se det er så veldig mange flere funksjoner på dreamstation trax0ren (utenom det og kunne kjører sampler igjennom)..
flipside
05-03-2002, 07:32
(....) og kanskje en Waldorf Q. En SuperNova II frister også, men er altfor dyr enda.
Men Waldorf Q er ikke dyr?
Greit nok, hvis du kjøper Q-rack 16-voice..
Men da er det ikke store prisforskjellen til en Supernova II med 24 voices..
- fs
Hvis jeg kjøper en Waldorf Micro-Q brukt til 5500,- så er prisforskjellen ganske stor jah :)
flipside
05-03-2002, 07:46
Ja men du skrev at du hadde tenkt til å kjøpe en Waldorf Q over en Supernova II, pga prisforskjellen..
- fs
jatta. Jeg skriver mye rart jeg, skal hvertfall kose meg med Waldorf Micro-Q og Novation Drum Station til helga :)
Originally posted by flipside
Tro meg - jeg satte meg *grundig* inn i DS, og jeg mener fortsatt det samme. :)
- fs
Jeg har så vidt vært borti DS og synes lay-outen var litt for lik FT, for uproffesjonell lissom, ikke det at IT er noe bedre, men hvis du skal bort fra wavatable, hadde jeg ikke anbefalt DS.
- dS
Hm.. Dere jobber ikke med sequencer-programmer da? I så fall hva slags? Alltid artig å høre hva andre musikere bruker av utstyr og software...
Jeg for min del holder meg til Logic Platinum og Korg-synther (Trinity, Triton), pluss en del moduler (Roland JD-990, TD-8). Lenge leve MIDI :p
Joda, jeg prøver og lære meg Emagic Logic Audio Platinum :)
Vanskelig, men ingen hindring ...
flipside
11-03-2002, 10:01
Logic Audio Platinum ruler ganske enkelt.. men det er _min_ smak..
- fs
jess.. da er vi enige Flipside. Stabilt og flott program...
Joda, deilig og bra, hadde jeg bare fatta hele progget, men det kommer =) ... Skal prøve og sette meg inn i det!
Kezoomer
21-03-2002, 10:13
For en gammel trackermann var det faktisk frelse i en liten eske å oppdage ztracker etter å ha klusset fært med heslige sequencerinterface i et par år. :D
Dæven så vanskelig det er å få det akkurat som en vil i f.eks cubase? :confused: Huttetu. Hvis f.eks logic eller cubase eller noen klarer å fikse et trackerinterface inni seg hadde jo lykken vært fullkommen.
Kezoomer/TLS
Kaktuskaffe
21-03-2002, 17:34
for de som svømmer i hardware er det jo greit da....
men jeg er enig at det er mye lettere å mekke morsomme greier i tracker, bare hamre inn raske melodier og nyte...
og man kan dra mange sånne morsomme sampletriks i tracker også...hest...
Apropos softsynther... Reason er ingen dårlig softsynth, og hvorfor blir lyden fra en softsynth tynn og spe? Jo, snakker man om å gjenskape lyder som har eksistert i analoge/halvanaloge synther i lange tider blir det fort problematisk å etterlikne den varme klangen med en softsynth. Se bare på Emagics EVP88, og Native Instruments B4. De er på god vei, men slår ikke lyden fra en ekte Rhodes og Hammond B3. Softsynther som derimot fungerer som tradisjonelle heldigitale synther har derimot ingen grunn til å ikke låte som en vanlig synth siden de fungerer på samme måte... Lyder basert på samples prosessert gjennom digitale enheter i en synth låter ikke mye forskjellig fra lyder basert på samme prinsipper fra en softsynth, gjør de vel? Dessuten kan også lydene fra en softsynth låte enda bedre hvis man router ut fra et lydkort med digitale utganger (ADAT / SP/DIF). Støyfritt... Reason fungerer på samme måte som en digital synth, og det blir til syvende og sist bare datamaskinens prosessorkraft som begrenser mulighetene.
OptimizE
01-04-2002, 22:10
Jez.. Da var TG over for denne gang, og vinnerne i HQ er kåret. Etter alt snakket om hardware vs. software er det artig å se at samtlige vinnerbidrag i HQ compoen var strictly software.. ;)
lug00ber vant med sin geniale _trackede_ "These Walls". FT2, WaveLab og 1337 skillz var det som skulle til. Gratulerer med den beste låta du noensinne har produsert imho. *bøye seg i støvet*
Selv brukte jeg Reason til min "You didn't protect me from this" som endte opp som nummer to. Jeg samplet blurps fra SH-101en, og "Psycho Rhodes" fra XP-60en. Ellers var det kun Reasonmoduler, trommespls og et par hvalspls.
Kaktuskaffe stakk avgårde med tredjeplassen med låta "Katt". også denne var produsert i Reason.
Dette viser vel at det ikke er hva man bruker, men hvordan man bruker det, som betyr noe når alt kommer til alt. :)
Greets til Flipside, HiGen, DJ_Smokey, Filijokkus, holberg (hva endte du opp med å kalle deg i år? ;) og alle andre musikere som fortjener skryt og ros!
Gleder meg til å treffe dere ved neste anledning!
-2r :)
OptimizE
01-04-2002, 22:12
..nesten strictly software dah.. hihi
r-0X#Zapchud
01-04-2002, 23:05
mye vanvittig i HQ-compoen i år oxo :)
håper bare de får opp bidragene snart (om de allerede har gjort det, gi meg URL), jeg har bare OptimizE's "U didn't protect me from this", og jeg [/b]vil[/b] høre hva folk mener er enda bedre :)
Håper på å delta i compoer neste år, får se på selvtilliten (hvilket var dårlig i år)...
flipside
02-04-2002, 08:52
Originally posted by OptimizE
Etter alt snakket om hardware vs. software er det artig å se at samtlige vinnerbidrag i HQ compoen var strictly software.. ;)
lug00ber vant med sin geniale _trackede_ "These Walls". FT2, WaveLab og 1337 skillz var det som skulle til. Gratulerer med den beste låta du noensinne har produsert imho. *bøye seg i støvet*
Dette viser vel at det ikke er hva man bruker, men hvordan man bruker det, som betyr noe når alt kommer til alt. :)
Greets til Flipside, HiGen, DJ_Smokey, Filijokkus, holberg (hva endte du opp med å kalle deg i år? ;) og alle andre musikere som fortjener skryt og ros!
Jeg har _alltid_ sagt at det handler om hvordan man bruker det man har.. Ser ut til at jeg får sette meg ned med synthene og lære de bedre... ;)
For all del, jeg kunne godt lagd låta mi i FT2 jeg...
Jeg hadde ikke noen kanonforventninger i år, så det var lissom greit.. Vel, ikke greit, men jeg blei ikke overraska.. *komme sterkere tilbake neste år*
Men ja, greetz til alle som deltok, og gratulasjoner til vinnerne! Det står respekt av at hQ vinnerlåta er mekka i FT2.. :)
- fs
Ps: Otmize, BD'n din var kraftig ;)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.