Log in

View Full Version : Fast Music Regler

Neurook
11-03-2005, 17:42
Reglene på FastMusic virker noe uklare og/eller utdaterte...

Jeg forstår såppas at vi får en samplepack og jobbe med men:

Må jeg bruke en tracker, eller vil f.eks Ableton Live være godkjent så lenge vi ikke bruker noen andre lydkilder (VST/Eksterne synther)
Hvor mye smerte kan vi la samplene gå igjennom? (I form av mangling, kutte de opp, effekter)

irvin
12-03-2005, 00:22
Hallo.

Jeg er en av de ansvarlige for denne compoen.

Du kan bruke Impulse Tracker, FastTracker II, ScreamTracker 3, Protracker, Digibooster Pro, og nytt av året: PlayerPRO 9.5.8 for mac. Dette er de samme trackerne som er tillatt i Tracked music-compoen.

Angående redigering av samples så tror jeg reglene er rimelig klare:

Fast music:

The samples will be given out in a .mod file.
Maximum 32 channels allowed.
All formats allowed in the tracked compo are accepted.
No samples may be added to the module.
No samples may be removed from the module.
No samples may be moved within the module.
Samples may be modified with non-destructive tracker-extensions/commands such as sustain and volume, but NOT looping. The samples themselves may not be changed in any way. Bit reordering, amplitude change and other forms of destructive changes of the samples are not allowed, even though the sample can be "reversed" back to normal with repeated bit reordering and amplitude changes. (The DSP rule from the tracked music compo still applies.)
From release of the samples, you will have approx. 2-4 hours to make your masterpieces (the exact details will be given at the party).

Legg spesielt merke til at du ikke kan redigere eller legge til looping i år.
Kort og godt -- nei, du kan ikke bruke Ableton Live eller noen annen form for sequencer eller sequencer-lignende greier. Her er det trackere som gjelder.

Neurook
13-03-2005, 00:20
Så synd... Jaja, kansje til neste år.

Hvis noen andre kommer over denne tråden og deler mine meninger om emnet kan jeg informere om http://www.em411.com/show/mixit/
Ikke en konkurannse men ett godt eksempel på hvordan dette kan gjøres.
Mye morro :)

irvin
14-03-2005, 21:55
Du må ikke tro at musikerne i democrewet er helt blåøyde. Vi vet om alternativene, men en samplepack for sequencere ser ikke vi på som et godt alternativ.

Poenget her er at alle skal stille likt. Alle har det samme verktøyet, mer eller mindre. Det er det som GJØR fastmusic.

lug00ber
15-03-2005, 01:21
Then again er det kanskje på tide å revurdere reglene for Fast Music snart. Det blir beklageligvis stadig færre folk som bruker trackere, og trackerne for NT-klasse Windows (2k/XP) er mangefulle på sitt beste.
På den annen side er tracking faktisk mer utfordrende enn å bruke en hvilket som helst sequencer, fordi man har så begrenset med verktøy til rådighet. Det blir noe annet enn å mikse ned siste låt man produserte i studio før TG og hive med i hiqual i håp om å tjene litt spenn som man kan drikke opp etter TG ;)

For min egen del tracker jeg stuff utelukkende til TG, og mest fordi det er litt nostalgisk.