PDA

View Full Version : downloading..

stidz
25-03-2003, 14:05
bruker man vanlig nyannyan på TG eller er det noe intern greier. kan noen forklare det.. er det noe annet program som funker der..:confused:

hErk
25-03-2003, 15:01
Alt funker, nyannyan var veldig utbredt ifjor, men FTP er også ganske populært.

geek
25-03-2003, 15:08
I år er det vel ikke utenkelig at eMule/eDonkey blir populært.

CEO
25-03-2003, 15:26
Som nevnt i en tidligere tråd (som de fleste snart har fått med seg?),skaljeg hoste en nyannyan-hub, det er jo da ønskelig at flest mulig skal bruke denne...

Mer info om nyannyan-huben kommer nærmere tg...

Ikke lenge igjen nå!! :D

ZpiFF
25-03-2003, 17:01
emule er teh suck :P

Det som skjer hvert år er at det kommer ut en LAN browser, designa spesielt for å liste opp alle pcne i lanet på TG. Sjekk ut et bilde av progget ifjor her:

http://www.skrekkugle.net/gallery/tg02/DSCN0128

nyannyan har jeg ikke prøvd

BedLamP
25-03-2003, 17:05
DET JEG LETTE ETTER! hva heter det?!??!!

stidz
25-03-2003, 17:55
og hvor finner man det.. har oxo lett etter no sånt. er det laget for lan?:)

Mosy
25-03-2003, 19:40
Pleier å bli posta slike hvert år.
Er ikke helt siker på det tekniske, men jeg tror at det lages for hvert enkelt LAN og for det LANets tekniske netverksoppbygning.
Er ikke helt sikker da :rolleyes:

[BaMA]DiX
25-03-2003, 20:34
Originally posted by BedLamP
DET JEG LETTE ETTER! hva heter det?!??!!

drit i det progget der...
det som eier er når alle kommer seg på nyannyan huben til djaudunf mye letter å finne ting nr man kan søke etter dem der..

HellBoy
25-03-2003, 20:38
De fleste som deler setter opp FTP'er da, slik har det jo vært år etter år...

HaanZ
26-03-2003, 08:15
Originally posted by HellBoy
De fleste som deler setter opp FTP'er da, slik har det jo vært år etter år...

Alt endrar seg med tida. Innovasjon, utvikling. Alt er med på å gjere eit LAN bedre. Akkurat som nyannyan ;)

Onkel Ballong
26-03-2003, 14:21
"Things change, people stay the same"

Folk er ganske konservative.
Tviler på at nyannyan kommer til å overta for FTP ennå.

phunkee
26-03-2003, 14:57
nyannyan var relativt nytt på TG02. Var fortsatt mange som ikke hadde prøvd det før, men mot slutten så ble det ganske stor aktivitet på nyannyan hubbene.

Nå er folk kjent med nyannyan og vil komme med nyannyan ferdig installert på maskinen. Folk vil gi f'en i denne LANbrowseren som kommer i public alpha den fjerde dagen.

nyannyan tilbyr søking samt at du kan browse hver enkelt bruker, tipper 70% av sharinga vil foregå via nyannyan jeg :)

NaTAs
26-03-2003, 15:09
Ftp kommer nok fortsatt til og være stort. Liker ftp, har bare en og forholde deg til da :)
Men kommer nok til og bruke nyannyan oxo, en kombinasjon av disse blir nok bra

Onkel Ballong
26-03-2003, 15:11
Da har jeg bare ett lite spørsmål:

HVOR POKKER FINNER JEG nyannyan?

Jeg gidder ikke leite, og det var ikke på www.directconnect.com eller www.nyannyan.com :rolleyes:

NaTAs
26-03-2003, 15:16
www.download.com :) Søk på Direct connect

Llandari
26-03-2003, 16:26
http://www.neo-modus.com for nyannyan

http://dcplusplus.sourceforge.net for nyannyan++

Fanden
26-03-2003, 16:34
Originally posted by Onkel Ballong
Da har jeg bare ett lite spørsmål:

HVOR POKKER FINNER JEG nyannyan?

Tja, hvis du hadde giddet å brukt ca 10sekunder på å taste inn "Direct Connect" på www.google.com og trykt på "søk"-knappen,
så ville du fått frem hjemmesida til nyannyan som første resultat.

Vanskeligere er det faktisk ikke....

Eller du kan være ekstremt lat, og bare skrive inn www.neo-modus.com, som er hjemmesida til nyannyan. ^_^

-Fanden

Onkel Ballong
26-03-2003, 18:49
Takk til alle sammen, nå har jeg også fått lasta ned nyannyan :D

Fanden: Som jeg skrev i den forrige posten min:

Jeg gidder ikke leite, og det var ikke på www.directconnect.com eller www.nyannyan.com:rolleyes:

:D

stidz
26-03-2003, 21:00
kan folk som ikke er på TG komme inn på hubene på nyannyan som er laget inne på TG...

stidz
26-03-2003, 21:16
det finner du på www.neo-modus.com

Nobrained
27-03-2003, 08:07
....hva med og prøve google ?
www.neo-modus.com nyannyan++ er bedre (ikke laget av neo modus) men kan ikke linken....den er bedre ..men kanskje litt verre for n00bs og skjønne :P

stidz
27-03-2003, 12:46
hvem er det som ikke skjønner nyannyan++ a det er jo enkelt for selv en n00b..

nyannyan++ ROCKS

HellBoy
27-03-2003, 17:18
Er nyannyan så å si som KaZaA og annen shit, eller kan man faktisk dra ned hele mapper med nyannyan? Eller er man begrenset til kun å velge filer. Kan man browse rundt på andre maskiner, og se hva de deler?

stidz
27-03-2003, 18:24
man kan laste ned hele mapper med nyannyan men ikke med nyannyan++ tror jeg.. jeg har ikke fått det til.. du kan oxo laste ned en liste over alle tingene en person deler ut. det er ikke som kazaa i det hele tatt.

nyannyan eller nyannyan++ er det beste programmet hittil når deg gjelder downloading

er det no mer da ell?

foresten er det noen av dere som vet hva dere skal kalle huben deres på nyannyan under TG03 så jeg vet hvilken hub som gjelder..:rolleyes:

CEO
27-03-2003, 19:55
Originally posted by stidz
foresten er det noen av dere som vet hva dere skal kalle huben deres på nyannyan under TG03 så jeg vet hvilken hub som gjelder..:rolleyes:

nyannyan HUB'en min blir mest sansynlig kalt "Syztech"...

Den "offisielle" nyannyan HUB'en :D

stidz
28-03-2003, 07:27
ok.. da skal jeg være på den.. men er den bare for folk på TG eller for alle

CEO
28-03-2003, 08:09
Originally posted by stidz
ok.. da skal jeg være på den.. men er den bare for folk på TG eller for alle

Det hadde vært greit å begrenset hub'en til "TG only" for å opprettholde max hastighet. Hvis det er noen som er sterkt imot dette, kom med noen bra argumenter så kan dette alltids revurderes :)

C U @ TG03! :D

phunkee
28-03-2003, 10:45
Originally posted by HellBoy
Er nyannyan så å si som KaZaA og annen shit, eller kan man faktisk dra ned hele mapper med nyannyan? Eller er man begrenset til kun å velge filer. Kan man browse rundt på andre maskiner, og se hva de deler?

Direct Connect er i en helt annen klasse en kazaa!

Tok noen screenshots som finnes på http://www.leipsland.net/photos/nyannyan/

Noen kommentarer til bildene:

browsing.user.png - som man ser kan man enkelt laste ned hele mapper (på bilder lter jeg ned katalogen "metallica" og alle undermappene som er lista til høyre). Størrelsen på mappene viser til størrelsene på alle filene i mappa (og undermapper). Nederst ser dere totalt antall filer brukeren deler og hvor mange bytes dette er :)

main.window.png - Venstre del viser hub chatten og hvem som joiner/parter (kan skrus av/på). Høyre del viser alle brukerne og hvor mye hver enkelt deler. Nederst i hub vinduet står antall folk på hubben og totalt antall bytes delt.

search.hub.png - enkelt og greit søkefunksjonen. Man kan krysse av for "only users with free slots" om man ønsker det og som alle ser kan man søke etter audio/folders/video osv alt ettersom hva man ønsker.

Helt nederst i hovedvinduet ser man downloads og uploads (ingen på screenshotsene).

Så for å oppsummere. Med nyannyan++ som finnes på http://dcplusplus.sourceforge.net/ kan man:

- laste ned hele foldere
- søke i hubben
- browse enkeltbrukere

Anbefaler forøvrig å bytte public hublist (har ikke noe å si på TG men...) til: http://www.mds.mdh.se/~dtv01jbd/PublicHubList.config.bz2 det er en ganske god hubliste :)

phunkee
28-03-2003, 10:50
Originally posted by djaudunf
Det hadde vært greit å begrenset hub'en til "TG only" for å opprettholde max hastighet. Hvis det er noen som er sterkt imot dette, kom med noen bra argumenter så kan dette alltids revurderes :)

Gjør den til TG only! Orker ikke at noen ustabile ADSL'ere skal begynne å laste ned + at TG har svak nok inett linje fra før. Vi trenger ikke fullt av ADSL folk som skal tynge linja unødvendig.

stidz
28-03-2003, 11:15
enig der ass... TG only ikke la amdre komme inn..
men hvordan funker nyannyan på lokal nett har aldrig prøvd det lokalt før

CEO
28-03-2003, 11:41
Originally posted by phunkee
Gjør den til TG only! Orker ikke at noen ustabile ADSL'ere skal begynne å laste ned + at TG har svak nok inett linje fra før. Vi trenger ikke fullt av ADSL folk som skal tynge linja unødvendig.

OK! Da blir hub'n TG ONLY :D