PDA

View Full Version : Club 42

[BaMA]DiX
11-03-2003, 16:40
For de uinnvidde:

Club 42* er en interessegruppe for forumfolk som har lest Hitchhikers Guide To The Galaxy bøkene og som derfor vil sitte på plass #42 under TG!

*navnet er midlertidig

Jeg lager denne threaden for å diskutere bøkene, og fordi navnet (Club 42) kun er midlertidig.
(jeg er lei av å pm'e navneforslag fram og tilbake til medlemmene)

Kom med navneforslag her!
Hvis det tilfeldigvis også skulle befinne seg en person der ute med |33t'3 ascii skills kan han bare lage en ny og fin ascii signatur til oss, en sånn som den jeg har nedenunder her!

Hvis du vil bli medlem i Club 42 så send meg en pm med bevis på at du har lest bøkene så avgjør jeg om du kan bli medlem!

solid
11-03-2003, 18:38
Hvor mange stier må du gå? eller noe i den duren? ;) lenge siden jeg leste bøkene gitt

KnaSan
11-03-2003, 20:19
Ettersom jeg bare har 2 biletter å resservere plass til, kan det se dårlig ut med å få en plass 42. Litt kjedelig med det systemet på plassregginga, men det er vell letteste måte å få det unna på mest mulig smertefri måte.

For de som ikke vet det, fikk Douglas Adams laget en versjon av Guiden på bbc,s server hvor man kan melde seg opp som "skribent" og komme med innlegg i guiden. Dette er blitt en slags "Hitch Hiker's Guide to Earth Life". HHGEL (http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/)

HellBoy
11-03-2003, 21:37
Club 42 hørtes jo litt ut som en blanding av Studio 54 og Club 4... suspekt, ja ;P

[BaMA]DiX
11-03-2003, 21:59
Originally posted by HellBoy
Club 42 hørtes jo litt ut som en blanding av Studio 54 og Club 4... suspekt, ja ;P

Det var litt av tanken bak..
Kom gjerne med navneforslag!
Den som kommer med et forslag vi bestemmer oss for å bruke blir æresmedlem av Club 42!

Club 42 - Klubben for fremme av Douglas Adams' skrifter på TG! Til opplysning, veiledning og villedning!

solid
11-03-2003, 22:17
Heis med høydeskrekk = Genialt.

Mosy
11-03-2003, 22:24
Syntes club 42 er et flott navn jeg....
Kommer ikke på noe bedre selv.

IalociN
12-03-2003, 09:36
Punkt 1:
Jeg satt på rad 42 plass 42 i fjor. I år er dette ikk mulig da vi har felter med kun 10 rader i hvert felt. (Må derfor skifte signatur)

for å bevise at jeg har lest bøkene vil jeg nevne følgende favoritt sitat:

Hvordan lærer man seg å fly: Man kaster seg mot gulvet og bommer. (mulig oversettelsen her ikke er helt korrekt da jeg har lest bøkene på engelsk)

Mitt ønske er å bli medlem nummer 42 i clubb 42. Burde ikke det være presidenten forresten isteden for medlem nummer 1

BedLamP
12-03-2003, 12:50
den boka suger

DeathStar
12-03-2003, 14:02
Jeg syntes det virker som en veldig bra bok. Har dog aldri sett den i noen bokhandler, har den som txt men ikke pokker om jeg orker å lese på pc'en. Norsk eller engelsk versjon best? (hvis det finnes 2 versjoner)

[BaMA]DiX
12-03-2003, 17:15
Originally posted by DeathStar
Jeg syntes det virker som en veldig bra bok. Har dog aldri sett den i noen bokhandler, har den som txt men ikke pokker om jeg orker å lese på pc'en. Norsk eller engelsk versjon best? (hvis det finnes 2 versjoner)

Jeg kjøpte mitt samleeksemplar "The Ultimate Hitchhikers Guide"
på Avalon i Oslo! Mener jeg så et eksemplar der sist jeg var innom men er ikke sikker.. Ellers så burde det ikke være noen problem for din lokale bokhandel å bestille et eksemplar til deg!

Jeg vil anbefale engelsk. Den finnes på både engelsk og norsk, men hvis du ikke har spesielle problemer med å lese engelsk ville jeg valgt det. Har lest litt av den første boka på norsk, men ikke nok til å bedømme om oversttelsen er bøkene verdig..

Vil med det samme si at episoden med hvalen og petuniaen er g9al! -Oh no, not again!

KnaSan
12-03-2003, 17:47
Bøkene finnes på godt bortgjemte steder i bokhandlene, som under billig bøker, eller nederst på fantasy hylla, eller mellom noen enorme bøker blant engelsk skjønnlitteratur. De er helt klart best å lese på engelsk.

Navnforslag: Stavro Mueller Beta. Les boka og forså hvorfor... tar litt tid å forklare.

[BaMA]DiX
12-03-2003, 21:03
Digg sitat!

"I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing."
"But," says Man, "the Babel fish is a dead giveaway isn't it? It could not have evolved by chance. It proves that you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. Q.E.D.."
"Oh dear," says God, "I hadn't thought of that," and promptly vanishes in a puff of logic.
"Oh, that was easy," says Man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing."

Babel Fish: En fisk som du har i øret, denne vil da oversette alle språk for deg..

Mosy
12-03-2003, 21:42
Plutselig matrealisrer det seg en spermhval midt i lufta. Mens den faller mot gjorda gjør den seg noen tanker. Den finner på navn på det som farer rundt den. Det kalle han luft. Men, hva er dette som stadig kommer nermere og nermere? Det ser ut til å være stort og viktig så det må hete noe som jord f.eks. Ja, det var et fint ord. Jord.

Det neste som hørtes var et vått hardt "thud"

IalociN
13-03-2003, 07:50
Selv om rad 42 og plass 42 blir borte på tg03 så burde kanskje club 42s medlemmer sitte sammen....felt h er kanskje et naturlig valg.

"Ingenting spennede skjer noen gang i mitt liv sa damen på flyet, i neste øyeblikket så hun et elskende par på en sky like ved"

Ikke et sitat, men dere skjønner hvor jeg vil.

"Romskipene hang i luften på samme måte som en murstein.....ikke gjør det".

Ha en god dag.

PS! Spermhvalen matrialiserte seg på grunn av "The impropebility drive". Universets nest mest avanserte drivstoff. Altså usannsynlighet som drivstoff.

btw: Min favoritt karakter i HGTG er Marwin the dipressed robot.

[BaMA]DiX
13-03-2003, 08:42
Marvin er sjefen!
Han heter forresten Marvin The Paranoid Android.

"Marvin is the ship's robot on the starship Heart of Gold. He is a fine example of Sirius Cybernetics Corporation's 'Genuine People Personalities' technology (GPP). He is very, very depressed about this. He has a brain the size of a planet, yet is rarely given the chance to use it. Mostly he finds himself waiting several million years to park cars for an exclusive restaurant, being dropped several miles on to solid rock, and being left to defend himself against awesome military technology. He finds none of these things enjoyable."

IalociN
13-03-2003, 09:54
Støtter forslaget om "Stavro Mueller Beta", men legg til club. Da blir navneforslaget: "The Stavro Mueller Beta club"

KnaSan
13-03-2003, 15:25
Marvin er artig. Synes litt synd på han, men det har jo sin sjarm å være 37 ganger eldre en universet... Synes likevell utgreiningen om hvordan "The impropebility drive" virker tar det som er av kaker. Hysteriskt sært og komplisert.

Hva var det mest avanserte drivstoffet igjen?

Mosy
13-03-2003, 15:27
Originally posted by KnaSan
Marvin er artig. Synes litt synd på han, men det har jo sin sjarm å være 37 ganger eldre en universet... Synes likevell utgreiningen om hvordan "The impropebility drive" virker tar det som er av kaker. Hysteriskt sært og komplisert.

Hva var det mest avanserte drivstoffet igjen?
Det var en måte å drive romskipet på. Syntes i grunn "The bistromatic drive" eller.no sånnt var, om ikke bedre, så i hvertfall hysterisk.

KnaSan
17-03-2003, 20:23
Vet ikke om dette regnes som spamming på noen måte, men noe må gjøres for å holde denne tråden i gang.

navn på klubben, og hvor de forskjellige medlemmene sitter? Hadde vært litt artig å funnet ut begge deler. The Stavro Mueller Beta Club har blitt foreslått. noen bedre?