PDA

View Full Version : Urettferdig plassreservering

geek
11-03-2003, 07:10
Hvordan kan The Gathering forsvare at folk som har betalt like mye for billetten skal bli så til de grader forskjellsbehandlet? Jeg tenker da på limiten som er satt på plassreserveringa.

Det er i og for seg forståelig at de har en limit for noen virkelig store grupper de første par dagene, men at de skal drive på sånn de gjør nå, med gradvis limit fra 50 til 5 i løpet av nesten to uker, blir litt feil i mine øyne. Det vil jo si at de som ikke har "nok venner" får de "dårligste" plassene.

Selv har jeg ei gruppe på 10 som jeg er seater for, så jeg klarer meg, men hva med alle de som bare er et par-tre stykker? Og som bare av den grunn får "restene" etter at "alle" andre har plukka sine plasser, selv om de ikke har betalt ei krone mindre for billetten?

I det hele tatt virker dette systemet veldig urettferdig.

Indrazor
11-03-2003, 07:51
Systemet fungerer fint. Det er kansje ikke helt rettferdig i noens øyne men på den måten de gjør det nå er det veldig enkelt å få fylt opp rekkene uten at det blir store eller små hull. Å det er ikke no problem å finne seg flere som man kan seate for da. Sprø litt rundt på IRC eller forumet så får du samlet opp en gruppe med bra størrelse så du får reservert tidlig.

Vi har allerede kapret en hel rad. Alt man trengte var å finne en person som ville seate for mange. Så fikk han seate rettigheter til nok folk å vips. Vi har reservert seats på samme sted som i fjor :D

Turisten
11-03-2003, 08:01
ikke vær så dum a. du kan ikke akkurat si at det er "dårlige" plasser i hallen. Hvor er disse "dårlige" plassen?

Dessuten, så er det en grunn til at de med flest billetter skal få reservere først, for de er som regel en gruppe som vil sitte ved siden av hverandre. Om alle kommer likt med reserveringen, så er det veldig stor mulighet for at det blir kluss i rekken de skal sitte på. Og de får ikke alle sittet ved siden av hverandre.

De med 2-3billetter er det jo ikke så stort problem med da. Det er jo alltid smutthull overalt. Og jeg har enda ikke forstått det du mener med dårlige plasser. Fatter det rett og slett ikke. Nevn noen dårlige plasser.

Jonte
11-03-2003, 08:45
ikke vær så dum a. du kan ikke akkurat si at det er "dårlige" plasser i hallen. Hvor er disse "dårlige" plassen?

Vel, jeg synes ikke plassene helt oppe ved scenen er spesielt attraktive. Heller ikke plassene som er helt i kanten ved en midtgang, stor trafikk og større sjanse for tyveri...

Plassene jeg har fiksa til meg selv er derimot helt perfekte :D

geek
11-03-2003, 10:51
Originally posted by Turisten
Og jeg har enda ikke forstått det du mener med dårlige plasser. Fatter det rett og slett ikke. Nevn noen dårlige plasser. En god plass har grei temperatur, er ikke utsatt for stor folkegjennomstrømning (tyveri), er gjerne vendt riktig vei i forhold til scene/storskjerm, og har kort vei til utgang/nødutgang, toaletter og andre fasiliteter. Selvsagt et det tull å hevde at det ikke finnes plasser som er dårligere enn andre.

Jeg skjønner godt poenget med at virkelig store grupper trenger å sette seg sammen. Uansett burde det ikke være nødvendig å gå fra 50 og helt ned til 5 i snegletempo, fullstendig frislipp etter at de med f.eks. 30 plasser hadde reservert sine plasser ville kanskje vært mer fornuftig.

Dessuten, hvis du ser på seatmappen nå så bærer den preg av at masse folk har slått seg sammen i store "grupper" bare for å få reservert "sine" plasser først, og ikke nødvendigvis fordi de skal sitte sammen. Det finnes iallfall flere "grupper" der som er langt mindre enn det som har vært limiten til nå. Hadde systemet gjort det slik at de 30 (eller 40 eller 50) MÅTTE sitte sammen, så hadde det vært mer rettferdig - og mindre utsatt for utnyttelse.

Yamano
11-03-2003, 11:06
Det betyr at vi med kunn 3 biletter, ikkje kan sitte ved siden av verandre !!! ???, jeg vil da ikkje sitte heilt i ennen ved utgangen,
DETTE ER SYKT,
Men jeg kan forstå vis det er kunn enkelt personer som ikkje kan resivere plasser '!!!
men vi som er feks 3 stykk, må sitte ein heilt annen plass ?
VI vil ikkje

Så vis det er noen av folka som blir knivdrept på grunn av at de ikkje får lov til å velge sin egen plass
så kan jeg kjønne dette, JEg som Person Kommer til å sette meg Gjevlig på Bakbeina, vis jeg ikkje klarer å resivere meg plasser ! der jeg vil helst sitte,.
Det at vi blir henvist til andre steder, er sykt !!

Med Venlig hilsen:

John J Filbert

DeathStar
11-03-2003, 15:08
Det er også sykt at norsk ungdomm har så dårlig norsk opplæring :p neida bare tuller.. til topic

Alle plassene er like store, så i teorien finnes det ingen "dårlige plasser" det kan bli kaldt, det kan bli varmt, tror du skal slite lenge for å finne plassen der ALT er perfekt. selv har jeg ryggen mot scenen på plassen min. men tror jeg skal overleve alikevel liksom. vi har en gjeng på 30 stykker som sitter fordelt på 2 rader. f7 og f8.. syns det så greit ut =)

Tor
11-03-2003, 16:58
For å være ærlig så synes jeg at dette er bra, de store gruppene må jo helst sitte sammen... Ellers kan det fort bli noen huller her og der, og de som blir sene med å bestille kan oppleve å sitte på forskjellige sider av skipet... Det er lettere å få plass til en mindre gruppe, enn en stor en, så det sier seg selv at det må være sånn.

solid
11-03-2003, 18:34
Originally posted by DeathStar
Det er også sykt at norsk ungdomm har så dårlig norsk opplæring :p neida bare tuller.. til topic

Alle plassene er like store, så i teorien finnes det ingen "dårlige plasser" det kan bli kaldt, det kan bli varmt, tror du skal slite lenge for å finne plassen der ALT er perfekt. selv har jeg ryggen mot scenen på plassen min. men tror jeg skal overleve alikevel liksom. vi har en gjeng på 30 stykker som sitter fordelt på 2 rader. f7 og f8.. syns det så greit ut =)

Og DU! sier at norsk ungdom har dårlig norsk opplæring? :P

Vel.. til topic.. Jeg skal nok sitte på vip område uansett, men jeg synes at å gå fra 50 ned til 0 med 5 av gangen bare er tull, en stor gruppe kunne vært 25 folk, og når de hadde regga seg kunne resten regge seg.. enkelt og greit.

NiRaZoR
12-03-2003, 18:17
jeg var den første til å reservere i salen *tada*
:]
og det tok sin tid og seate 60+ ;/

btw. noen bør lese gjennom postene sine før de trykker "Submit".