PDA

View Full Version : Hvor mye veier maskina?

Peat
09-03-2003, 14:52
Hvor mye veier maskina dere skal ha med, og åss'n skal dere ta dn med? (under armen, bæreveske, håndtak osv..)
Vil noen anbefale sånne håndtak fra PCMods...? (kassa veier ca 20kg :rolleyes:

-Peat

termos
09-03-2003, 15:06
Min maskin veier 2.5 kg, frakter den i en ryggsekk. :)

sindre
09-03-2003, 15:10
Min maskin veier 20 kg. frakter den i en ryggsekk. :)

Midget
09-03-2003, 17:37
har ikke peiling jeg da. jeg har kabinettet i en bag på hjul, og da også tastatur + mus + ledninger oppi der. også har jeg skjermen under armen. og en bag får jeg vel slengt på ryggen..

Mosy
09-03-2003, 18:03
Kabinettet mitt veier en del og jeg er ikke akkurat pippi i armene...
Blir nok til at jeg triller den + skjermen på en tralle.

ZpiFF
09-03-2003, 19:15
Maskina veier nok i massevis. Man tar den i labbene og henter det andre seinere. I år har jeg med så mye at jeg må ha 2 biler oppover uansett =)

HaanZ
11-03-2003, 10:11
maskina mi veier 25-26 kg, kjører den inn med 'bredlast'skilt og gule lys + bakkemannskap foran og bak. Eller ikke :(

Blir tralle det

CEO
11-03-2003, 10:41
Toweret veier vel rundt 20kg tror jeg... Skal ha den i en slik towerbag som man bl.a. får kjøpt på komplett. Da er det jo bare å ta den på ryggen sammen med lcd'n :D

For å få med alt må vi ha tilhenger oppover ja...

DeathStar
11-03-2003, 12:24
aner ikke hvor mye det veier. nok for å si det sånn. bærer en tur med tower + bag og stæsj, og en tur til skjerm..

Midget
11-03-2003, 12:25
Originally posted by DeathStar
aner ikke hvor mye det veier. nok for å si det sånn. bærer en tur med tower + bag og stæsj, og en tur til skjerm..

eller gjør som meg.. misbruke snille gutter.. hehe. får nok noen venner til å bære noe for meg :p

DeathStar
11-03-2003, 12:30
Men du er jente:) jeg blir nok sett på som tvilsom hvis jeg sniker meg opp til en gutt, koser litt med han og spør om han vil bære for meg :p

2 turer går fort :) np.

Yamano
11-03-2003, 12:36
Originally posted by DeathStar
Men du er jente:) jeg blir nok sett på som tvilsom hvis jeg sniker meg opp til en gutt, koser litt med han og spør om han vil bære for meg :p

2 turer går fort :) np.

hehe den taktiken vil jeg gjerne se,..
:cool:

Midget
11-03-2003, 12:39
vel, jeg henger ikke på folk jeg ikke kjenner.. jeg hopper kun på de jeg kjenner.. evt de som kommer og snakker med meg. skal de stå å snakke, kan de likegodt hjelpe meg å bære :)

[BaMA] Jonny Ol
11-03-2003, 13:41
Samme faen hva den veier du er ikke så dum at du bærer pcen inn. Du har tralle eller en polakk til sånt :)

nik | monolith
11-03-2003, 14:48
har maskina, tastatur osv i en towerbag (fra komplett) og skjermen triller jeg i stolen, 1 tur :cool: :cool:

[BaMA]DiX
11-03-2003, 16:48
Originally posted by nik | monolith
har maskina, tastatur osv i en towerbag (fra komplett) og skjermen triller jeg i stolen, 1 tur :cool: :cool:

Vi kjørte tralle i fjor, nei ikke ei sånn n00b tralle med små plasthjul som ikke ville rulla i pukken om du hadde tre elefanter og femten polakker innleid til å dytte!
Nei vi hadde tralle med store ordentlige hjul (til å pumpe opp å greier)!
På denne trilla vi inn utsyret til fire personer på to turer!
Da snakker vi 4pcer, 4skjermer, 4stoler, x antall bager sekker kjølebager madrasser soveposer etc etc.. TO TURER var alt vi trengte, mens stakkars n00bsa med plasthjul ikke hadde kommet lenger enn til rista som leder bort vann foran inngangsdøra da vi var ferdig!

Samma hvor mye ting veier bare man er litt praktisk!

Joppe
11-03-2003, 18:51
Maskinen min veier uhorvelig mye. Har moda den med 230 volt's vifter ol. og 5 harddisker, 4 cd-romer +++
Så for ca en mnd siden tok jeg den konklusjonen at dette er IKKENO man bærer med seg til tg da den veier sikkert 50 kilo og jeg er SVEKKLING! ;P
Dermed bestilte jeg meg en laptop, bygger meg en liten maskin som står som personlig filserver som jeg dytter diska mine i, å vipps så var ikke tg så slit som før ;P

drbass
11-03-2003, 21:32
Min vier vel rundt 36-37kg, men så har jeg lcd ved siden av da:D

Fanden
11-03-2003, 22:36
Urk, min veier alt for mye synes jeg, spesielt når jeg bærer på andre sine maskiner og kjenner hvor lette de er... ^:^
Men men, skal ikke bære den noe særlig langt, blir tralle på meg. =)

-Fanden

NaTAs
12-03-2003, 00:36
Vel skal vi se... selve pc'n veier vel ca 3 kg... så det er vel ikke stort mere en det pc'n veier :) Kommer faktisk ikke til og få bruk for tralle iår... Hoho! Laptop er faens meg genialt :)

Btw: Den threaden her var utrolig uinteresant

Seigemannen
12-03-2003, 11:55
Maskinen veier vel 10 kg eller noe. (lian li aluminium)
Skjermen veier endel, men er ikke av de mest bulkete (17" compaq :()

Hvor mye veier en kasse cola??

Yamano
12-03-2003, 12:07
den veier nok, virkelig nok, det er slik at jeg gitter faen meg ikkje å bære for langt og for lenge,

sofa
12-03-2003, 19:10
Uansett hvor mye den veier, tviler jeg på at det blir problematisk å bære den fra parkeringplassen og inn i hallen akkurat.

[BaMA]DiX
12-03-2003, 20:55
Originally posted by sofa
Uansett hvor mye den veier, tviler jeg på at det blir problematisk å bære den fra parkeringplassen og inn i hallen akkurat.

Feil!
Hvis den veier 3 tonn da blir det problematisk å BÆRE den inn i hallen...
(måtte bare få fram poenget, litt overdrevet, men akk så sant)

viddy
12-03-2003, 20:59
Hmm.. burde vel anskaffe meg slik en towerbag.. *gjesp* ..

sofa
12-03-2003, 21:45
Heh, point taken ;)
Jeg har nettopp bestilt meg nytt tower, så kanskje jeg burde ta med meg trillbåre inn i bilen også? :]

spøkelsekladden
12-03-2003, 21:56
Vel Lian Li veier ikke akkurat mye ;)

2fst4u
12-03-2003, 22:09
hmm...pcen blir ikke no problem, den er så liten at det nesten er skummelt, men det andre (skjerm og utstyr) blir et h*lv*tt*. tenker jeg går tre turer. en med pc, en med h*lv*tt*s tung 19", og en tur med alt utstyret. det går jo greit det. har flinke foreldre som kan stå og passe på. dessuten er jeg ikke no svekling heller, (vil i alle fall ikke være) så det skal nok gå greit.

sofa
12-03-2003, 23:31
Hehe, blir litt off topic dette men, den 19" skjermen din, hvor mange av de tildelte 60cm'ene stjeler den? *nysgjerrig*

DeathStar
13-03-2003, 12:51
min skjerm tar 46 cm. Blir liten plass til overs gitt :/ håper de på andre siden har en liten 14" ;)

drbass
13-03-2003, 14:56
Jeg bare sier ifra... jeg gidder ikke å gi bort noe plass en som sitter ovenfor meg og har en crt skjerm

TKWL
13-03-2003, 15:08
Originally posted by drbass
Jeg bare sier ifra... jeg gidder ikke å gi bort noe plass en som sitter ovenfor meg og har en crt skjerm

Claero. Om en tater har med seg altfor diger skjerm og derfor ikke har plass til tastaturet, kan han eventuelt ha skjermen på knærne, eller noe lignenede. Vi har da fått liten nok plass ifra før...

drbass
13-03-2003, 22:08
Jepp, det er ikke mitt problem at det finnes en tulling som absolutt må ha med seg sin supa dupa 1337 22" LONG NECK skjerm på tg. Nei de får ta med seg det minste de kan, og prøve alt hjemme før de drar

Onkel Ballong
14-03-2003, 19:22
Jeg har, og det er BARE på grunn av TG, investert i Shuttle XPC SN41G2 (http://www.hardware.no/tester/annet/shuttle_nforce2/) OG en Hyundai Q17S LCD-skjerm (http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=Q17S&sPrevLocation=Forsiden)

Men så ser det jo så UTROLIG fett ut også da :D

Så matchvekta på maskinen min er vel, tja, 4,5 kilo. Og 4,5 kilo i skjerm.. Så jeg får med meg alt jeg skal ha med meg inn på TG på en tur jeg...

viddy
17-03-2003, 00:22
Ballong; du er så utrolig heldig som har råd.. :/

Onkel Ballong
17-03-2003, 15:12
Originally posted by viddy
Ballong; du er så utrolig heldig som har råd.. :/

Vel, du må ikke tro at jeg ikke har jobba for detta. Har brukt alt som er igjen av de siste 2 mnd. lønningene på detta...

Men det er en utrolig befrielse, å gå fra Chieftec maxitower i stål og 19" CRT med en sammenlagt vekt på ca. 45 kilo til 9 kg :D

Nå trenger jeg liksom ikke "manne" meg opp for å bære sakene mine ut i bilen hver gang jeg skal på lan :D

drbass
18-03-2003, 21:25
Hvis jeg var deg, ville jeg da heller brukt penga på bærbar da, men det er bare min menig:D

Onkel Ballong
18-03-2003, 22:00
Hvis jeg var deg, ville jeg da heller brukt penga på bærbar da, men det er bare min menig:D

Hihi, hvem sier at jeg ikke allerede sitter på en 24.000 kroners laptop som jeg kjøpte da jeg skulle begynne på skolen da? :D

Men jeg må jo ha en stasjonær PC da, laptop begrenser seg liksom når det kommer til oppgraderinger. Dessuten er laptop altfor lett å rappe + at jeg ikke gidder leite fram ei websjappe som selger Kensington låser.

drbass
18-03-2003, 22:50
så du er en av de rike du også, jeg vurderer faktisk å ikke ta med meg min bærbare på tg, sitter ytterst og er redd for å bli rundstjelt :P

ToBBeN
19-03-2003, 04:14
min ligger vel på 50-60 kg... (slit å drasse med seg)... heh

Onkel Ballong
19-03-2003, 17:32
så du er en av de rike du også, jeg vurderer faktisk å ikke ta med meg min bærbare på tg, sitter ytterst og er redd for å bli rundstjelt :P

Veeel, rik og rik fru Blom...

Laptopen kjøpte jeg når jeg skulle begynne på skolen, dvs den er betalt av lånte penger ;)

Dessuten så jobber (jobbet) jeg fulltid, og nesten alle penga gikk til den nye PC'en og skjermen... Men så er det digg da :D

Hva laptop angår, kunne jeg ikke tenke meg å ha den med engang. Har ikke nettport til den, dessuten er det lite diskplass, så det er meningsløst. Skal dog bruke den når jeg har microlan i hengern natta før jeg drar oppover (Hengern er ikke låsbar, så jeg bunkrer inni hengern med hagle og laptop) :D

Clone
19-03-2003, 18:33
SPM

drbass
19-03-2003, 21:09
På min pc er det både trådløs (11mps)nettverk og en 100 mps port så det er ikke noe problem. Diskplassen (40gb) skal nok ikke fylles opp uansett, men hadde tenkt å kjøre diverse servere og sånn på den da, men det blir nok ikke plass til så mye rundt plassen min. Tror det ikke er så sannsynelig at jeg tar den med. Jeg vet ikke:confused:

ZuBBerTen
22-03-2003, 21:00
Jeg kunne jo blitt rik av å starte et "bære-pc-firma" for folk på TG :) 10kr per del (en del=kasse. ikke begge deler) Det hadde jo vært artig..

Quarryman
22-03-2003, 22:38
Originally posted by ZuBBerTen
Jeg kunne jo blitt rik av å starte et "bære-pc-firma" for folk på TG :) 10kr per del (en del=kasse. ikke begge deler) Det hadde jo vært artig..

For ikke å snakke om hvor rik man kunne blitt hvis det pøsregnet på onsdagen og man hadde ørten plastduker til salgs til folket ;)

Og når det gjelder vekt så er det vel få som slår en kamerat av meg, han hadde med en maskin (ok da, teknisk sett 17 maskiner, men det var i en kasse) på TG01 som veide ca 200kg.

Forøvrig så tror jeg ikke jeg skal få noe problem med bæringen når jeg kommer oppover på tirsdags morgen, laptop + sekk + bag + sparkesykkel skulle gå fint i en vending. Og null kø er det jo også ;)

Decepe
23-03-2003, 02:12
Husker i fjor så greide jeg alt på en gang.
Og jeg har et gigantisk blyfyllt chieftec maxi tower
Måtte sette meg og hvile i 4 dager ;)

I år blir det heldigvis nytt alu kabinett :D

Serqevx
23-03-2003, 15:45
Kassa på ryggen i chieftec bag, med plate som sakl være over kabinettene til meg og en venn første turen...så tar jeg skjermen andre turen.

ivers
26-03-2003, 07:49
42 kg veier kabinettet med vannkjølinga og alle diskene - bare synd at jeg ikke tar med den maskinen :D

skaaarj
26-03-2003, 08:11
Hmmm, har en maskin på en 20 kg, men så skal jeg i gjengledd ta fly ifra Kirkenes til Tromsø, så fra Tromsø til Oslo. Tog fra Oslo til plass å bo. bil tilbake til Oslo S, tog fra Oslo S til Hamar, så Taxi fra Hamar S til Vikingskipet, og så hele sullamitten tilbake... Moro! :(

Onkel Ballong
26-03-2003, 14:23
Originally posted by skaaarj
Hmmm, har en maskin på en 20 kg, men så skal jeg i gjengledd ta fly ifra Kirkenes til Tromsø, så fra Tromsø til Oslo. Tog fra Oslo til plass å bo. bil tilbake til Oslo S, tog fra Oslo S til Hamar, så Taxi fra Hamar S til Vikingskipet, og så hele sullamitten tilbake... Moro! :(
Vel, du kan jo spare noen penger på å få noen til å hente deg på stasjonen da.. Sikkert noen som gjør det ;)