PDA

View Full Version : Nye titler?

DeathStar
08-03-2003, 14:04
Jeg heter nu forum member? hvor ble det av boardwhore? finnes det noen komplett liste over post -> titler ?

NaTAs
08-03-2003, 14:15
Hadde en tidligere... men hvis noen har vært og tafset på titlene nå så vet jeg ikke lenger... Isåfall fy skam på dem!

HellBoy
08-03-2003, 17:16
Se på det som ett ledd i en "anti-spam"-kampanje, jo mindre mulighet folk får folk å skille seg ut, desto mindre grunn er det til å spamme.

Hva som vil skje med avatarene er ikke ennå bestemt, så oppfør dere pent i mellomtiden.

Muslingen
08-03-2003, 17:32
Synes dette var fornuftig...

Forhåpentligvis vil det ikke være noen grunn til spamme når det har blitt avgjort hva man gjør med avatarene..

Mosy
09-03-2003, 11:40
ser ut som om alle heter forum member nu. Lit leit syntes jeg, men det er ko bare meg:p.

HellBoy
10-03-2003, 01:20
Avatarene blir, og med såpass lave krav til antall posts at enhver som poster her halvveis regelmessig får det. Vi håper at dette reduserer spammingen til enkelte av dere kraftig.

Vær lykkelige :)

sofa
10-03-2003, 01:38
Dvs at grensen fremdeles står til 512 poster?

Midget
10-03-2003, 06:07
ville tro det ja..

HellBoy
10-03-2003, 17:50
vel, har dere sjekket om dere kan få avatar etter vi endret ting? Nope ;)

CEO
10-03-2003, 17:58
Joho!! :D

jeg har fått avatar ja....

sofa
10-03-2003, 18:12
høhø, der ble det mere vant ja :)
fear me!

Mosy
10-03-2003, 21:08
Seriøst!

Hvor lav er denne grnsen a?

Så en med 32 posts og avatar. Nei, han var ikke crew member ellr.no slikt.

sofa
10-03-2003, 21:55
Noe sier meg at det ikke er noen grense, eller en veldig lav en ;)

Midget
11-03-2003, 06:02
Originally posted by sofa
Noe sier meg at det ikke er noen grense, eller en veldig lav en ;)

.. da burde vel jeg kunne få en avatar nå snart da :D

DeathStar
11-03-2003, 06:40
midget har du kikket? virker som alle kan få nå. jeg var oppi 500 posts. nesten fortjent en ærlig avatar, så fjerner dem alt :( buhu, neida, ble litt lei av spam selv jeg. så kanskje det kan bli litt mer fornuftige poster fra nå av.

Midget
11-03-2003, 06:56
sjekket nå.. joda, avatar kan jeg få, men den jeg ville ha var for stor :( *lete etter ny*

ZpiFF
11-03-2003, 07:17
Alle kan få avatar? Det er tesh suck. Faktisk noen som har jobba seg hardt oppover her ;) Dette boardet er under forfall og fylt opp av 14tisspam, så kanskje jeg kommer tilbake neste år? ;)

DeathStar
11-03-2003, 07:37
Originally posted by Midget
sjekket nå.. joda, avatar kan jeg få, men den jeg ville ha var for stor :( *lete etter ny*

gjør den mindre? min avatar var altfor stor. du trenger ikke værre enn mspaint for å fikse lett på det..

HellBoy
11-03-2003, 21:33
Originally posted by DeathStar
midget har du kikket? virker som alle kan få nå. jeg var oppi 500 posts. nesten fortjent en ærlig avatar, så fjerner dem alt :( buhu, neida, ble litt lei av spam selv jeg. så kanskje det kan bli litt mer fornuftige poster fra nå av.

Grensen er på 10, og hvis du synes det er teit at man ikke for å jobbe for å få avatar lenger, vel; send 'dem mad propps to ya überspamming homies, yo.

Vi kan jo alltids fjerne avatarene, så slipper dere å mase mer :p

Fanden
11-03-2003, 22:31
*Humre*
Jaja, fint at de satte ned grensen litt for avatar, men helt ned til 10posts? 30 eller 50posts hadde passet bedre synes jeg.

Men hva er dette med å fjerne titlene?
Det føles liksom så "tørt" med bare "Forum member" på alle sammen når vi har vært vant med dette rike antallet tittler i over et år nå.

Kunne dere ikke valgt bare 1 av de 2 tingene?

-Fanden

Mosy
11-03-2003, 22:40
Må si meg enig med Fanden. TG-forumet har mistet noe av skjarmen sin. Noe av det som gjorde at jeg ble aktiv her, var nettop disse titlene og avataren som jeg kunne strebe etter. Selv var jeg ikke en av dem som spammet meg min vei fram til 512, men som brukte nesten et år med gjevn posting med inhold.

Den dagen jeg fikk 512 posts og upploada avataren min var jeg litt stolt. Avataren var på en måte et kvalitetstempel på en bruker.
Nå er det bare noe å se på. Det samme gjelder titlene. Nu er det bare trått og kjedelig med forum member på hele sulamitten.

solid
11-03-2003, 22:43
Jeg tror dere henger dere for mye opp i avatarer og sånne andre greier.. ok.. jeg er enig at det er litt stas.. Men! Om dere må begynne å syte å klage for det, anbefaler jeg heller at dere ser ut av vinduet, og begynner å utforske det dere ser.. nemlig verden.
Erre mulig.
Et forum er til å spørre, og dele meninger på.. og litt annet selvfølgelig. Ikke til å få status på, pga. avatar og andre ting.

NaTAs
12-03-2003, 00:32
Syns nå det var mere sjarm over det før ja. Da ble du lissom litt "kjent" med de som var ofte innom forumet.. Du kjente igjen avataren. Nå er det jo hauger og lass med de.. Du kan legge inn 10 post's om hvordan fotsoppen kom til norge så for du avatar... Nei det er ikke like morro og sitte på forumet lenger gitt... *sukk* Bedre i gamle dager da Hellboy satte titler som überspammer, boardwhore og in search of forum nirvana :)

Blir litt lei meg faktisk når jeg ser at det bare er forum members her... *sukk* :(

sofa
12-03-2003, 18:58
Oppfordrer vel ikke bare til spam, men også til aktivitet, noe å strebe etter ;)

Hvis man har aktive moderatorer, er ikke det noe problem egentlig.

Er selv moderator på et board som har postcount, såh :p

Midget
13-03-2003, 08:34
Originally posted by NaTAs
Bedre i gamle dager da Hellboy satte titler som überspammer, boardwhore og in search of forum nirvana :)

Blir litt lei meg faktisk når jeg ser at det bare er forum members her... *sukk* :(

er litt enig i det ja.. vil ha tilbake titlene jeg også :(

DeathStar
13-03-2003, 09:19
Og jeg som kom meg over på avatar grensa på den ekte måten, så plutselig kan alle få avatar, ikke noe glede lenger da :/

Fanden
13-03-2003, 09:31
Virker nesten som om D`arcy liker å utføre drastiske omveltninger her på forumet... ^_^
Eller er det kanskje Per som står bak ugjerningen?

Avatar-grensen som ble satt nå er vel greit nok, men å fjerne tittlene var litt drøyt...
Det aller meste av spammingen på off-topic stoppet jo opp når HellBoy fjernet postcounteren ifra det nye layout'n.

-Fanden

D`Arcy
13-03-2003, 12:09
Virker nesten som om D`arcy liker å utføre drastiske omveltninger her på forumet... ^_^
neida, men jeg *liker ikke* å lese gjennom en milliard poster
skrevet på dårlig norsk av folk som spammer. Og noen må jo lese
gjennom, med tanke på mengdene med misinformasjon som
folk gir ut her. :)

DeathStar
13-03-2003, 12:41
Originally posted by Fanden

Avatar-grensen som ble satt nå er vel greit nok, men å fjerne tittlene var litt drøyt...
Det aller meste av spammingen på off-topic stoppet jo opp når HellBoy fjernet postcounteren ifra det nye layout'n.

-Fanden

hva er avatar grensen ?

TKWL
13-03-2003, 13:25
Originally posted by DeathStar
hva er avatar grensen ?

12

drbass
13-03-2003, 14:55
Jeg syntes dere klager for mye over alt det der med spamming. Hvis noen spammer for mye..send de en privat beskjed hvor dere sier at hvis de ikke skjerper seg nå, blir de bannet. Å sette avatar grensen til 12pots er tåpelig, hva med oss som har slitt for den:mad:

HellBoy
13-03-2003, 17:25
Originally posted by Mosy
Må si meg enig med Fanden. TG-forumet har mistet noe av skjarmen sin. Noe av det som gjorde at jeg ble aktiv her, var nettop disse titlene og avataren som jeg kunne strebe etter. Selv var jeg ikke en av dem som spammet meg min vei fram til 512, men som brukte nesten et år med gjevn posting med inhold.

Det tok meg en uke fra forumet kom opp igjen til jeg innså at forumet hadde tapt seg, nyregisterte (og folk som ikke hadde så mange poster fra TG02) spammet som gale, for å kunne få avatar, og når det ble laget poster med innhold som besto av kanskje to ord, da gjerne "haha" og en smiley etterpå, var noe galt.

Dette gjorde det vanskelig å følge med på tråder, når de gikk over i IRC-lignende diskusjon etter fem svar, og folk begynnte å kalle folk for newbs, og skrøt på seg ditt og datt for å prøve å overbevise seg selv og resten på forumet at de var bedre enn alle de andre.

Saklige diskusjoner er både nyttig og gøy, usakelige diskusjoner kan være artige, men det må da være en begrensning. Meningen med subject på en thread, er jo at man skal holde seg til dette.

Men jadda, det har tapt seg, og alle kan få avatar og slike ting nå.

We all got ourselves to blame.

HellBoy
13-03-2003, 17:29
Originally posted by Fanden

Alle endringer som har skjedd på forumet har vært i enighet med vi som er admins. Dere kan jo alltid skylde på hverandre, hva om flere enn to-tre stykker faktisk sa "Stopp, denne tråden kan stoppe her" istedet for å spamme med. Jeg skal ikke engang nevne word-assosiation threaden fra fjoråret ;)

NaTAs
13-03-2003, 18:16
Originally posted by HellBoy
Alle endringer som har skjedd på forumet har vært i enighet med vi som er admins. Dere kan jo alltid skylde på hverandre, hva om flere enn to-tre stykker faktisk sa "Stopp, denne tråden kan stoppe her" istedet for å spamme med. Jeg skal ikke engang nevne word-assosiation threaden fra fjoråret ;)

Hehe, ja den word assosiation threaden var rimlig heftig den ja :) Husker ikke hvor mange post's den hadde men det var MANGE!

Men jeg mener nå heller dere kunne brukt andre metoder for og stoppe folk fra spamming. Som advarsler og utestengsler istedet for og endre på selve forumet. Syns det er synd at fordi en gruppe ikke klarer og oppføre seg skal det gå ut over andre.. Bedre og gi de som ikke oppfører seg smekk på pung.

Hadde sikkert ikke trengt mange eksemplene før folk skjønte at ok, her må vi oppføre oss ellers for vi ikke lov til og skrive inn våre meninger.

Fanden
14-03-2003, 14:18
Originally posted by D`Arcy
neida, men jeg *liker ikke* å lese gjennom en milliard poster
skrevet på dårlig norsk av folk som spammer. Og noen må jo lese
gjennom, med tanke på mengdene med misinformasjon som
folk gir ut her. :)

Vel, jeg har prøvd å gjøre folk som poster her "litt" mer oppmerksom på hva de skriver, men oppdaget raskt at det var liten nytte i det, mange gir totalt F... i å sjekke meldingen sin før de poster den desverre. (men dog Breiker er et av unntakene) ^_^

Og du behøver ikke å lese gjennom 10++ sider på "off-topic" for å svare på en tråd,
oftest holder det med å lese første & siste siden hvis det er noen som spør om noe.
De fleste andre forum-delene er forholdsvis spam-frie, bortsett ifra 1 & annen i ny & ne.
(av noen som absolutt måtte nå 512posts iløpet av 1uke...)

Spammingen er egentlig litt dere Admin's skyld også, hadde dere ikke vært så grådige på båndbredden i fjor
og satte avatar-grensen opp til 512 så ville veldig mye av spammingen vært unngått.

En idè hadde vært å oppnevnt noen flere moderatorer, helst folk som er på forumet ofte og som poster seriøse innlegg, for å holde bedre styr på gjengen av gærninger.

-Fanden