PDA

View Full Version : -=Svartebørs=- READ THIS

LiQ|mojo
19-02-2003, 23:00
Dette skjedde meg i dag:

I dag prøvde jeg og anmelde en kar som har solgt 4 biletter for 750 kr. per stk til PTN.

Jeg får da som svar at jeg må ha bevis for dette.
De ber faktisk om en IRC-LOGG!!!!
Jeg finner frem en IRC-log av samtalen mellom meg og svartebørs haien og sender den av gårde til PTN. PTN tar da kontakt med personen og spør han om dette stemmer.
Han sier da "Jeg var på jobben i deg tiden" og at jeg må ha faket loggen......

Jeg får da en mail tilbake som spør hva jeg har og si til dette, jeg logget meg inn på PTN nå og ser at bilettene som jeg lå på venteliste for er borte!!!

Er dette takken for at man prøver og hjelpe til?
Hva mener dere om Partytickets oppførsel ovenfor meg som prøver å hjelpe.

NaTAs
20-02-2003, 02:10
Dette hørtes veldig rart ut, jeg skjønner godt at ptn folka trengte "bevis" på at han har haiet billetter. En IRC logg er kanskje ikke godt nok bevis men likevel... Men det at de går inn og sletter billettene du stod i venteliste for og få, fordi han sa at du må ha faket loggene hørtes rart ut.
Håper dette er en teknisk glipp eller noe fra PTN sin side. At dette ikke har blitt gjort med overlegg, hvertfall ikke slik som du beskriver det.

LiQ|mojo
20-02-2003, 07:18
Jeg vet. Altså selvfølgelig ante det meg at noe slikt som at han scalper'n kom til å si at loggen var fake.... Er jo ufattelig lett å fake...
Skjønner ikek helt hva de holder på med på PTN jeg ass... menner jaja. irriterer meg hvis ikke jeg blir putta tilbake på ventelista der jeg var.... Er da ikke jeg som skal blir straffet....

Zajin
20-02-2003, 09:09
Det er jo helt uhørt at du skal lide for dette! Selv om di faktisk HADDE faka loggen, så inbiller jeg meg at det ikke står noe sted i reglementet at man mister billettene sine hvis man kommer med falske anklager mot noen.

solid
20-02-2003, 09:17
HVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA?!?!?

Billettene våre?! helvete.. hva gjør vi nå da?
Herregud, vi må starte opptøyer mot ptn :P
Gidder noen her hjelpe oss og få tilbake kø plassen vår?
admin? noen?

Dette er uhørt.

LiQ|mojo
20-02-2003, 11:21
Jeg vet Tommy.
PTN har gjort en stooooor tabbe. Vi har blitt fratatt venteplassene våre...
Jeg har lest mailen jeg fikk tilbake natas, og det er faktisk PTN som har trukket konklusjonen utifra at han SA at jeg har faket logg.....
Lame av PTN, men sånn er det dog....

per
20-02-2003, 13:10
Nei.

SUSPENDA!..

IKKE CANCEL..

begge parters billetter er suspenda intil ting har blitt avklart.

DeathStar
20-02-2003, 17:48
Jeg må si dette hørtes latterlig ut..

I dag prøvde jeg og anmelde en kar som har solgt 4 biletter for 750 kr. per stk til PTN.

men hvordan går det ann å selge overprisa TIL ptn ?? trodde ikke man "solgte" til ptn, bare returnerte med penger tilbake - gebyrer ? jaja..

solid
20-02-2003, 17:53
han anmeldte karen til ptn.
fyren solgte ikke billettene til ptn.. les litt nøyere ;)

Serqevx
20-02-2003, 20:49
Trist. Syns PTN burde ta dette seriøst. Jeg får ikke lyst til å tyste på noen som prøver seg nå ihvertfall.

Fanden
20-02-2003, 21:04
Originally posted by Serqevx
Trist. Syns PTN burde ta dette seriøst. Jeg får ikke lyst til å tyste på noen som prøver seg nå ihvertfall.

Bah, det du må sørge for er å ha solide bevis på at han vil selge den til overpris, feks at du ringer til ham og tar opp samtalen på bånd, aller helst med vitner til stede.

Dermed har du et mye sterkere bevis enn bare en IRC-logg som kan fakes av hvilken som helst idiot, og nettopp dette argumentet vil den tiltalte også bruke hvis du bare har slikt som bevis.

-Fanden

LiQ|mojo
20-02-2003, 21:30
Helt riktig Fanden. Dette skrev jeg også til PTN, men de ba spesifikt om IRC-logg...

Vi har fått tilbake ventebiletter, men vi er lengre bak i køen enn tidligere.

Saken er ute av verden for min del, men håper scalperen har dårlig samvittighet for episoden...
Neste år gjør han vel ikk dette regner jeg med, for da skal jeg buste han som faen..
PTN har hittil oppført seg som ett utrolig useriøst firma ovenfor meg som kunde og jeg håper TG-04 ikke bruker dette systemet da det er udugelige helpdesk mennesker som er ansatt....

Fanden
20-02-2003, 21:56
Hmmm, hadde du andre bevis enn IRC loggen da?
Synes det er rart at PTN-folkene spurte etter noe slikt når de burde vite at slikt er tynt bevis.

Kan jo være folk det ute som vil prøve å rapportere uskyldige folk bare for faenskap, så de burde egentlig be om sterkere beviser...

-Fanden

Horepatron
20-02-2003, 22:07
som f.eks.???

skjønner ikke helt hva man kan ha som alternativt bevismateriale...

LiQ|mojo
20-02-2003, 23:00
Jeg maila de ang .at jeg hadde screen av at han snakka på #warcaft3.no @ Qnet på den tiden han påstod og være på jobb også jeg, men de mente det også ikke var godt nok..
Jeg også stussa karftig over det at de faktisk spurte etter IRC-log jeg også...
Altså man kan jo ikke ha andre bevis enn båndopptak, IRC-log, screen, mail... og 3 av de 4 er lette og fake..... Skjønner ikk hva PTN mener da er vitsen med å sende inn scalper-accuse for da...

Xell
21-02-2003, 12:06
Det eneste sikre bevis er vel hvis man melder fa om noen som prøver å selge billetter på QXL eller noe.... eller at man kjøper billett av noen, melder han/hun, og drar å banker opp vedkomede for å få pengene tilbake når billettene er blitt ugylidggjort.

BedLamP
21-02-2003, 12:14
på qxl kan du slege dem hvis du f.eks har en minste pris på kanskje 300-400kr for da er det dems valg om de fortsetter og by slik at den blir høyere

Fanden
21-02-2003, 12:28
Originally posted by BedLamP
på qxl kan du slege dem hvis du f.eks har en minste pris på kanskje 300-400kr for da er det dems valg om de fortsetter og by slik at den blir høyere Hele poenget med refunderingsystemet på PTN er jo at folk skal slippe å måtte overby andre for å få billett og dermed betale mer for en billett enn det den egentlig koster.
Hvis folk vil selge en billett bør den selges tilbake til PTN, selv om de da taper 26kr.

På denne måten blir billettene delt ut rettferdig og demokratisk, og ikke etter hvem som byr høyest...

-Fanden

2fst4u
21-02-2003, 14:02
anngående qxl av tg-billetter og svartebørs, så synes jeg det er greit. seff ikke hvis man kjøper 10 billetter til TG bare for å selge dem, men hva om man har kjøpt bilett og ikke kan dra allikevel? klart da har man et problem hvis man har bomma så kraftig, men da er det greit å få solgt den ubrukelige billetten på en svartebørs eller lignende. man det er den eneste gode grunnen for å drive svartebørs av TG billetter.

DeathStar
21-02-2003, 14:13
Men så er det jo noe som heter at PTN tar tilbake billetten, da taper du kun gebyrene på par 20 kroner.

dette kan man gjøre inntil i mars engang (orker ikke lete opp info)

BedLamP
21-02-2003, 15:10
neste gang gir dere fen i og anmelde det, så slipper dere dette problemet

DeathStar
21-02-2003, 16:00
Ja det er jo det værste, PTN oppfordrer indirekte til å IKKE anmelde :(

Alienchild
21-02-2003, 16:58
Teoretisk sett kan alt digitalt materiale, altså bevis, fakes. Men, i tilfelle du dumper borti det samme på mirc, anbefaler jeg;

Start opp programmet SnagIt. Den tar opp alt som skjer på skjermen. Ta opptak av samtalen mens den pågår, samtidig som du kjører en /dns nick for å få IP til vedkommende - i realtime. Vanskeligere å fake, og fyren får problemer med å snakke seg bort. Helt idiotisk å måtte ty til slike drastiske verk, men ser ut som at det er eneste utvei...

Ellers lurer jeg fælt på hva PTN regner som gyldig bevis. Før de kommer med en kunngjøring om dette vil jeg råde alle til å gi en lang F. i å si fra til PTN. Hvis motparten er stor i kjeften som i tilfellet vi nettopp hørte om, kan du til syvende og sist bli sittende igjen som den tapende part.

Foten i rævva til PTN

termos
23-02-2003, 01:53
Originally posted by Alienchild
Teoretisk sett kan alt digitalt materiale, altså bevis, fakes. Men, i tilfelle du dumper borti det samme på mirc, anbefaler jeg; [...]
Foten i rævva til PTN
Du mener kanskje IRC istedenfor mIRC?

Fanden
23-02-2003, 15:10
Originally posted by termos
Du mener kanskje IRC istedenfor mIRC?
Han mente vel mIRC for alle som bruker windows, og glemte å skrive opp alle de andre IRC-programmene som finnes...
Bare overse det, selvfølgelig mente han sikkert å skrive IRC men slengte på en "m" i ren forglemmelse.

Jaja, desto flere som selger tilbake til PTN-systemet, desto nærmere kommer en billett til meg. ^_^

-Fanden

Alienchild
23-02-2003, 21:47
takk fanden

jo, selvfølgelig mente jeg IRC... trenger vel ikke være rakettforsker for å skjønne det

Serqevx
23-02-2003, 23:18
Fanden..skjønner ikke helt hva du vil frem til? I dette tilfellet var det PTN som ønsket Irc-loggen som bevis. Så får de det. Kan ikke se at personen som postet denne tråden har gjort noe feil her?

solid
24-02-2003, 00:09
denne threaden kunne egentlig vært closed etter at per svarte..

Proliator
28-02-2003, 18:05
Jeg holder meg helt nøytral i denne afferen..
(Fordi ptn har biletten min fortsatt)
Når jeg er inne av døra på tg skal jeg si mitt stand punkt...
:o

[^FLeX^]
05-03-2003, 19:36
Originally posted by Fanden
Bah, det du må sørge for er å ha solide bevis på at han vil selge den til overpris, feks at du ringer til ham og tar opp samtalen på bånd, aller helst med vitner til stede.

Dermed har du et mye sterkere bevis enn bare en IRC-logg som kan fakes av hvilken som helst idiot, og nettopp dette argumentet vil den tiltalte også bruke hvis du bare har slikt som bevis.

-Fanden

Du er vel også klar over at hvis man skal ta opp noen på bånd over telefon så må man opplyse om at man gjör det...? (straffbart hvis man ikke gjör det).
Da blir det plutselig litt vanskelig å få i land en samtale med noen som selger på svartebörs...