PDA

View Full Version : CaseMod`s er kult, så lenge det er med stil.

Purfier
19-02-2003, 22:51
Håper det er mange bra casemods på TG03, dvs, ikke bare folk som har satt inn en led eller to, men lekt seg med borr eller ligende:D ikke stort jeg har gjort selv, http://www.dreamtec.org/CaseMod/

trenger ikke masse fancy verktøy for å lage ok casemods heller, man får faktisk til ganske bra hull med et 10 mm borr;) Håper flere vil følge trenden med casemod, og ikke bare ferdig moda kabinett.

CEO
20-02-2003, 07:01
Går 100% furu som modding el? Brukte en del tid på å få case'n ordentlig... har vifter, brytere og lys (ikke no pingleleds, men et høytmontert bremselys til bil!!)

-Bilder her- (http://www.syztech.biz/v2/galleri/byggingavfurupc2002/main.html)

Civilix
20-02-2003, 09:05
Originally posted by Purfier

trenger ikke masse fancy verktøy for å lage ok casemods heller, .

...men hvis man har dårlig utstyr kan det for bli styggt(snakker av erfaring)...slik som når jeg skulle skære i sidedøra og stikksaga brekte alle blada :( Måtte låne av en far min kjendte noe ordentlig utstyr for å få det til...

Horepatron
20-02-2003, 16:27
Originally posted by djaudunf
Går 100% furu som modding el? Brukte en del tid på å få case'n ordentlig... har vifter, brytere og lys (ikke no pingleleds, men et høytmontert bremselys til bil!!)

-Bilder her- (http://www.syztech.biz/v2/galleri/byggingavfurupc2002/main.html)

fy faen så kult et kabinett... skal du ha det med på tg i år??? da vil jeg se det:cool:

Profeten
20-02-2003, 20:20
Husker da en fyr fra Microsoft (gikk med en sånn fin gul Microsoft genser) kom bort til meg på TG02 og spurte om han kunne få ta bilde av kuben jeg hadde laget :)

Modding er gøy, men det er omtrent som med biler... Du kan style bilen din pent, men risikere å ende opp med noe stygt og harry..

neonx
21-02-2003, 11:59
Hvis noen fra Microloff i det hele tatt nærmer seg kassa mi så skal jeg steine de. Ønsker ikke slik infiltrering. Som President Busk sier: Ondskapens akse. Microsoft tilhører den.

Men hvem som helst andre er seff velkomne for og ta bilde av min maltrakerte kabinettdør... (mislykket forsøk på modding)

Fanden
21-02-2003, 12:09
Nå som jeg endelig har fått vindu i kabinettet mitt og fått på plass vannkjølingen, skal jeg slenge en slik sak (http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/coloured_appliques/index_eng) på, og deretter montere 12stk kraftige lysdioder rundt om i kabinettet. (de fungerer nesten som små spot-light)
Vurderer også blacklight, men synes lysdiodene ser kulere ut.. ^_^

Har planer om å bygge en ny kasse ut av tre eller sponplater til serveren min, trenger mer plass inne i den snart.

-Fanden

2fst4u
21-02-2003, 13:46
skikkelig fete casemods dere har her. det må jeg si. jeg er imponert. skal gjøre det samme selv en gang så fort jeg får tid.
appropo han microsoftmannen. jeg husker han jeg også, for han kom bort til meg og skulle ta bilder av pion (han jeg og mosy drar sammen med) sin casemod. vi trodde det var en compo i det av et eller annet slag, men litt skuffende da det viste seg at det ikke var det.
og...vet noen av dere hva som er bra eller best å skjære i kabinettet med for å lage hull eller plass til vinduer? hørt om stikksag, men det skal visst være ganske vanskelig, så noen tips?
:)

Crosser`n
21-02-2003, 17:16
skal du skjære i kabinettet ditt så er stikksag den beste løsningen. bare husk og dra innom maxbo og kjøp det fineste alluminiumsbladet de har. da går den igjennom kassa som smør. og vis du før noen små frynser på kassa så er det bare og gå over med pussepapir. jeg har også testa og skjære i kassa med Dremmel. med de små skivene for og skjære i metal. dette hadde jeg ikke noe hell med. jeg har en kasse av ganske tykk alluminium. og Dremmelen brant opp før jeg ble ferdig.

men det er bare og ta seg god tid når du jobber, så blir det pent.
stikksag er det enkleste..

og vis du bruker stikksag, husk og skjær fra andre siden.. ellers blir ikke lakken noe fin :p

Midget
21-02-2003, 18:28
dere har vel ikke tilfeldigvis bilder av noen kjempestygge mods da ?

termos
21-02-2003, 20:31
Min mening: casemods er bare teit og harry.

Surfaced
21-02-2003, 22:59
dremel er best

CEO
21-02-2003, 23:10
Originally posted by Horepatron
fy faen så kult et kabinett... skal du ha det med på tg i år??? da vil jeg se det:cool:

Jada, skal ta det med jeg... Dessverre har jeg til dags dato ikkeno hovekort/prosessor som funker til den kass, men jeg skal se hva jeg greier å sope i sammen =)

Midget
22-02-2003, 00:32
Den var fin :D

Rexxie
22-02-2003, 15:37
Hadde vært kult med casemod compo i år :)

HaanZ
23-02-2003, 22:28
casemods er noe av det teiteste jeg ser. Altså, hva prøver de å oppnå? Man skal se på skjermen, ikke på maskina. Man bruker penger på nyttige ting, ikke dette lystullet. Med nyttige tinge mener jeg fancy banner og større eksterne lys på TG ;)

Surfaced
23-02-2003, 22:46
En mod er ikke nødvendigvis lys. En mod gjør en pc spesiel pluss at det ofte er gøy og drive med. Min mod er ikke helt ferdig enda, men den skal være klar til tg.

solid
23-02-2003, 22:47
På en av de sidene her er det en fyr som har pc`en sin i et akvarium.. Det så tøft ut, pluss at det sikkert en fin kjøling om du isolerer alt med isoleringsspray av noe slag som sikkert ikke finnes.

viddy
25-02-2003, 09:56
Dans, Dans, Dans oppå bordet.
Beste casemoden i verden;
Vanlig case, med en sokk i cd-romen.
Og påteipede plastasjetter med karameller i midten..

Enkelt og greit

neonx
25-02-2003, 10:12
Originally posted by HaanZ
casemods er noe av det teiteste jeg ser. Altså, hva prøver de å oppnå? Man skal se på skjermen, ikke på maskina. Man bruker penger på nyttige ting, ikke dette lystullet. Med nyttige tinge mener jeg fancy banner og større eksterne lys på TG ;)

Hva pråver harry rånere og åppnå med og style bilene sine med fet spoler, lavprofildekk, senking, soting, wunderbaum og whatevva da?!

nemlig

desutten må du slutte og reklamere for spy.. that is PEPSI.....

HaanZ
25-02-2003, 18:30
kan ikke si at den posten din ga meg et 'nemlig'... skjønner ikke hvorfor de skal drive å modde bilene sine heller jeg, det er motoren som gjelder... nemlig

Always Pepsi-cola