PDA

View Full Version : 60cm

nik | monolith
18-02-2003, 22:47
Kan jeg få et seriøst svar fra noen på hvordan dette er tenkt ? har målt skjermen og tastaturet nå (da står de tett sammen, TETT sammen) og dette ble 85cm

er det da planen at jeg skal sitte med tastaturet i fanget gjennom hele tg ?
tror ikke jeg er den eneste som har 19" skjerm akkurat :rolleyes:

tom^
18-02-2003, 22:52
Jepp, må nok pent det. Om du da ikke finner på noen lur løsning og får plass til tastatur på bordet .. :)

Har selv mål skjerm+tastatur, og det blir faktisk akkurat 60cm. (19" og helt standard tastatur). Skjermfoten min er såpass høy at jeg kan dytte tastaturet litt under, så da får jeg noen cm med støtte til håndleddene og :)

Så jeg antar det vil fungere greit. Selv om det blir trangt :rolleyes:

-t

neonx
19-02-2003, 13:04
60cm blir alt for lite... hater når det blir såppass lite plass, må vel finne på noe lurt, så noe bra i en annen tråd hvor noen laget en liten hylle, som var høy nok til at tastaturet kom under, og da er jo plassproblemet løst, dog, det blir trangt.

phunkee
19-02-2003, 15:02
85cm? Det var da ekstremt. En 19" er typisk 46cm dyp, kanskje helt oppi 50 for noen Et tastatur er maks 25cm. Det blir ca 70-75cm og når man i tillegg tenker på at det går ann å låne litt plass av hverandre samt at du kan sette utstyret litt på skrå (diagonalen er 100cm) så holder det selv om det blir relativt trangt.

Skal lage meg hylle selv, men hvordan i huleste greide du å måle 85cm?

solid
19-02-2003, 17:09
Hah.. jeg målte pulten min her på rommet.. den er akkurat 60cm dyp.. Det går AKKURAT .. og jeg har ikke plass til henda, velvel.. da er jeg hvertfall vant til det :) hvordan det skal være plass til en million tp kabler og switcher bak skjermene også.. det er en gåte.

Praetorian
19-02-2003, 18:28
Brukerne får 60cm hver.. det er satt av plass til kabler og nettverksutstyr.

crom
19-02-2003, 19:05
Originally posted by Praetorian
Brukerne får 60cm hver.. det er satt av plass til kabler og nettverksutstyr.

Satt av plass til nettverksutstyr?
En sponplate er 120 cm bred...
120 / 2 = 60 ...

tom^
19-02-2003, 19:10
En plass da vet du. Der det kan sitte en person :)

Blir jo enklere for crew å komme til switchen og hvis det skulle skje noe.
Slipper å fly på bordet

-t

crom
19-02-2003, 19:23
Og dette er du sikker på?
1 Plass pr. rad?
Da bør folk ha med seg _lange_ tp kabler ;)
Ellers så må det jo være 1 reservert switchplass pr. 10'e meter siden sikkert 90% av folka har med seg en 5 meter tp-kabel

HellBoy
19-02-2003, 19:35
Skjermen min (Targa 19") og tastaturet mitt er 75cm, og den skjermen er ikke så grusomt dyp, så jeg vil gjerne vite hvordan folk har tenkt her. Jeg vurderer faktisk å kjøpe meg en 19" LCD pga. TG (greit å ha på andre datapartys òg)

Knuters
19-02-2003, 21:16
Jeg er også litt undrene på hvordan dette skal bli?
Skjønner jo at vi må ha mindre plasser for og få inn flere.
Å jeg skjønner også at det er vanskelig og gi oss 80 cm i stede for 60cm siden sponplatene er 120cm*240cm.

Men 60 er litt vel lite synes jeg, og det tror jeg de fleste er enig?

Vist alle som skal på tg slår seg sammen kanskje vi kan få til litt mere plass. Hva med og stemme for 80cm f.eks ?

Hvordan de skal få dette til er det sikkert noen lurerigner som klarer og finne ut av?

Siden de har ganske mange plater i kandu fra før kan vi danne en frivillig gruppe som kan skjære av en del plater for og få de med mål 80*240 eller.no?

NaTAs
20-02-2003, 02:28
Ta det med ro folkz. Jeg har da enda ikke hatt plass problemer på Tg.. Det blir fint plass. Ikke noe og bekymre seg over. Det har da funka alle andre år så hvorfor skal det plutselig bli så trangt nå?

Xell
20-02-2003, 06:21
hmmm NaTAs, har du fulgt med? Grunne til at det plutselig skulle bli så trant nå er at de har halvert plasssene! Altså har du bar halvparten så stor plass å sette PC og skjerm på og halvparten så stor plass til å stue vekk bagger og ting på. Vi kommer helt sikkert til å overleve dette TG også, men en ting er helt sikkert; Det blir trangt!

LiQ|mojo
20-02-2003, 07:23
heheh veit ikke hvor dyp pulten min hjemme er jeg, men den er ihvertfall 60 ++ så det er FOR lite...
Og jeg bruker nok mer enn 80 cm i bredden. ikke fordi jeg er feit akkurat men kan ikke legge meg fremover å sove på 80 cm FFS. TG skjerp dere

HellBoy
20-02-2003, 08:00
Originally posted by NaTAs
Ta det med ro folkz. Jeg har da enda ikke hatt plass problemer på Tg.. Det blir fint plass. Ikke noe og bekymre seg over. Det har da funka alle andre år så hvorfor skal det plutselig bli så trangt nå?

Fordi de har gått fra 100 til 60cm i dybden, 100 var mer enn nok, 60 vil bli trangt! og har man uflaks kommer det ett schwin med 19" på andre siden av deg, og husk at det i tillegg skal være switcher og slikt på bordet (sponplatene som blir brukt på TG er vel 120cm mener jeg å huske), noe som betyr at det blir ennå trangere for de som har en switch bak seg.

Til neste år burde LCD vært inkludert i prisen for alle som har 19" og større.

Xell
20-02-2003, 09:14
Originally posted by HellBoy
...og har man uflaks kommer det ett schwin med 19" på andre siden av deg,..

I år skal jeg ha med tommestokk. Ikke faen om noen skal ta fra meg en eneste en av mine 60cm

btw, HellBoy; Glad du ikke er crew i år? det kunne blitt mye pepper.

Nothingman
20-02-2003, 10:40
Siden borda er 80 cm brede så kan den som sitter på den ene siden ha skjermen på sin venstre side, den som sitter på den andre siden ha skjermen sin på sin venstre side...

Da får alle litt ekstra plass, toweret går selvsagt på bakken, tipper crew har testa ut dette...

Og du som ville sove på bordet, det var hvertfall ikke lov da jeg dro på tg...

Daggy
20-02-2003, 11:54
Det hadde kanskje vært en idé å plassere skjermen med skjermfoten så langt bak som mulig sånn at bakdelen på skjermen stikker ut... kanskje det er et mellomrom mellom bordradene... hjelper for de som har store skjermer...

Yamano
20-02-2003, 12:53
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by WiPeOuT
tror egentlig ikke dem hadde noe valg... hvis dem først måtte kutte ned så måtte det vel bli til 60.

jeg jobber på obs bygg og vi har bare to typer sponplater, ene er 12mm x 1200mm x 2400mm, og andre er 20mm x 600mm x 2400mm(finnes sikkert flere typer, men det er standard såvidt jeg veit), så de måtte vel kjøpel 60 cm hvis de først skulle kutte ned på dybden, tviler på at de gidder å kutte ned 5000 sponplater fra 120cm til 80cm liksom
--------------------------------------------------------------------------------

du jobber også med bygg asså, fint å se en annen tømmerman hær asså,..

Den det jeg egentlig vil si er at vis man tar å deler de 12mm x 1200mm x 2400mm sik at man får 2 stk: 12mm x 600mm x 2400mm, og dermed setter de opp slik at det blir et mellomrom mellom platene, på ca 200-300mm så klarer vi oss gjevlig fint asså,
Men vis Crew'et mener dette gjør at det blir mindre plass ?
så kjøner jeg ikkje hvorfor vi skal ha 80 cm, i bredde ?
når vi klarer oss fint med 70 eller 60 cm

NB : ja jeg har skjekka ut om det er plass, testa det hjemme !

Har noen testa å kunn ha 60cm i dypte eller ? ( husk å ta tastaturet heilt ut til bordet ! kjenner dere hvor gjevlig ereternde det er å ikkje kunne la hånda kunne vile på bordet eller ?

Melling til crew :
Jeg erstarter ikkje ødelagte sponplater, etter jeg har brukt skrujern og boremaskin til å feste en slags forlenger del til bordet !

:rolleyes:

KnaSan
20-02-2003, 17:12
Hmm.. målte nettopp dybden på skjerm + tastatur. 70 cm... trenger seriøst noe å forlenge bordet med.. Litt flaks i uflaksen er at siden skjermen min er en ganske gammel 21 tommer, veier den bly, og kan virke som motvekt til ekstra sponplate som er dyp nok til å få både skjerm, tastatur og håndledd-hviler.

Hvis alle har tenkt til å gjøre dette kommer det til å bli grundig lite plass i midtgangen...

Peat
20-02-2003, 18:57
Originally posted by KnaSan
Hvis alle har tenkt til å gjøre dette kommer det til å bli grundig lite plass i midtgangen...

Tja...hvis alle skjøter på f.eks 10-15 cm (20-30cm mindre midtgang) skulle det ikke bli sååå ille... eller hva? (noen som vet hvor bred midtgangen er/blir i år?) Litt kompromiss skulle vel ikke skade..? ;)
10cm æ'kke mye, men nok til håndleddstøtte :D

HellBoy
20-02-2003, 19:09
Originally posted by Xell
btw, HellBoy; Glad du ikke er crew i år? det kunne blitt mye pepper.

for å si det sånn, jeg følte meg ikke veldig mye bedre over å ikke være crew når ting gikk dritt hva PTN angår...

Yamano
21-02-2003, 08:45
Originally posted by Peat
Tja...hvis alle skjøter på f.eks 10-15 cm (20-30cm mindre midtgang) skulle det ikke bli sååå ille... eller hva? (noen som vet hvor bred midtgangen er/blir i år?) Litt kompromiss skulle vel ikke skade..? ;)
10cm æ'kke mye, men nok til håndleddstøtte :D

så det er greit at men skjøter bordene ?, da må jeg huske boremaskinen

:cool: :cool: :cool:

Peat
21-02-2003, 17:29
Originally posted by Yamano

:cool: :cool: :cool:

Ehm...jeg vet ikke om det er greit..,men har ikke sett noen si imot saken, så jeg tipper at det er lov... :D

Xell
21-02-2003, 21:18

Det er mange måter å sørge for litt dypere plass. Tror ikke crew synes det er greit at vi begynner å herpe platene dems. en veldig enkel måte er f.eks å ha med en plate som man setter skjermen på som stikker lenger ut enn bordkanten. Skjerment er såpass tung at den burde gi mer enn nok hold.

Wibla
21-02-2003, 21:40
jeg skal ha tak i en 150x80 bordplate ( fra ikea, hehe ) til hylle i år.. kanskje bruke to, og ha en under for å få litt bedre dybde også.

Har en gammel ( 1997-8 ) Nokia 21", som er ca. 50cm i dybden, og da blir det snaut med plass :/

Satse på at crewet ikke blir grinete over hyller/utvidelse av bord :D

CEO
21-02-2003, 23:33
Får fortsatt ikke problemer med plassen =)

LCD og tastatur gir masse plass til overs! De som var på Oslo-Lan vet hvordan det er å ha "lite" dybde, der var det seriøst lite dybde, men vi fikk det til =) Hadde faktisk 30cm+ ekstra fra tastaturet :D

Lykke til med bordutvidelsene! (Jeg bygger i høyden)...

Peat
23-02-2003, 00:17
:D Det slo meg en måte man kan gjøre bordet dypere på, uten å ødelegge bordene til TG...

Klikk på "mine bilder" ... (http://www.peat.tk)

(JA JA!! Vet det ble stygt med farger, men j orka ikke å rette på det...)

De "grønne" platene bør være der man ikke har armen sin så ofte...kan bli irriterende... (man kan oxo bruke hengsler istedet for tre, men da bør de være lange)
Disse platene bør være sterke sånn at de ikke brekker (all mulig last på skjøten tar den seg av!)

Den blå er da selve håndleddstøtta... (d'uh) ska være like tykk som bordet på TG...

Den røde plata under er for at skjøten ikke skal tippe når man legge vekt på den... (smart?! ;))

Sorte er da skruer/bolter som man fester hele greia med...sett to stk parallellt med bordet sånn at ikke dele vrir seg. Trenger sikkert ikke å si d, men er man smart så skrur man skrueve inn OVENFRA... (ikke digg med skruespiss i armen, nei ...)

Når hele er skrudd sammen, er'e bare å skyve inn på bordene på TG, og voila... 20cm lengre bord :D

Noen som ikke skjønner noe? Kan forklare d nærmere her når jeg ikke er så trøtt... :p

-Peat

Tell
23-02-2003, 11:26
Den ultimate løsningen:

http://www.damsleth.com/ (bare trykk på den, den biter ikke!)

Det er 99% sjanse for at denne dingsen VILL BLI MASSEPRODUSERT, eventuelt om vi får til et samarbeid med PTN/Gathering-crew for å selge den på TG!! Sjekk det ut!!

Peat
23-02-2003, 11:32
Øh... hvor har du tenk å ha musa?
Denne har jo jeg (og zpiff) skrevet i en annen tråd for en god stund siden... (hvis man ser bort fra hylle-konstruksjonen over skjermen...)

-Peat

Peat
23-02-2003, 11:36
...OG i tillegg så ser det ut som om de ikke har tenkt så mye over størrelsen på greia... tastaturet henger jo i lufta! (hele greia er 60cm dyp...)

-Peat

|-LoX-|
23-02-2003, 17:24
Jeg har sagt dette før i noen threader, men gjentar gjerne meg selv om det kan være til hjelp for noen! :)

Jeg har en kontorstol med armlener, kjøpt på Ikea for ca 1500 kroner (jeg tror ikke denne er i sortimentet lengre...), men de fleste stoler med solide armlener duger.
Til denne stolen har jeg laget en spesialtilpasset plate som ligger fra det ene armlenet til det andre, der keyboard og mus ligger. Dette innebærer at man alltid får en ergonomisk posisjon, uansett hvor langt bakover man vipper stolen! :)
I tillegg medfører det også at man frigjør bordplass - noe som plutselig har blitt smertelig aktuelt for en del!

Innkjøpsliste:
Kryssfinér (husker ikke tykkelsen i farten), man trenger ca 70x45 cm, men dette vil variere fra stol til stol.
Noe treverk av varierende tykkelse for å lage festeanordning. På min stol tror jeg det er brukt mest 2"x3".

Så skjærer man til kryssfinéren, slik at den ligger rundt deg når du sitter i stolen. Lakkering er en fordel for å unngå oppriping av klær/stol/utstyr.

Hva festeanordningen angår, er dette noe som i høyeste grad må spesialtilpasses, men på min stol går kryssfinéren helt bak på armlenene på oversiden, mens det går treverk som presser platen på plass helt bakover på undersiden.
Jeg ser ikke noe poeng i å forklare nærmere ettersom det ikke kan gjøres universelt uansett... Og jeg kan ikke poste noe bilde av stolen, ettersom jeg ikke har det og jeg ikke har stolen tilgjengelig for fotografering.

Ihvertfall - alle som prøvde stolen på TG i fjor så ut til å være enig i at det var meget behagelig å bruke! :)

Peat
23-02-2003, 18:08
...så mangler'e bare å løpe og kjøpe en stol med armelener til 1000 spenn... (tror de som har, har kommet på den ideen "helt alene", eller lest din tidligere innlegg :D) Men fint at du gnir inn for oss som IKKE har armlener.. :cool:

-Peat

Tell
23-02-2003, 19:27
...OG i tillegg så ser det ut som om de ikke har tenkt så mye over størrelsen på greia... tastaturet henger jo i lufta! (hele greia er 60cm dyp...)
Cluet her er at man skal ha tastaturet *UNDER* riggen. Det skal også være en stålplate som man kan ha tastaturet på, som kan skyves inn & ut.

Og "de" du refererer til er da meg. Jeg er allerde i kontakt med et stansefirma, så det ser ut som om dealen kommer i land.

Jeg har dessuten oppgradert spesifikasjonene til BUILT-TO-ORDER customizable dybde (innen rimelige grenser for å holde monitoren oppe), slik at alle kan bli fornøyde (husk, det er også mulighet for å plassere musen ved siden av skjermen). Det skal også bli en mulighet for å koble sammen flere i bredden.

Tilbakemelding mottas med takk (gjerne noe positivt også)!

Xell
23-02-2003, 22:13
Hvor høyt fra gulvet er egentlig bordplatene? Jeg driver å tegner litt på ei hylle og lurer litt på hvor hensiktsmessig det er å ha 2 hyller over monitoren. Jeg er ikke så høy så hver cm teller ;)

Peat
23-02-2003, 23:31
har du lagd/bygd denne konstruksjonen og testet det?
(etter å ha tatt på lesebrillene) ser det hele bra ut:D, men jeg skjønner fortsatt ikke (ut ifra bildene) hvor man skal ha musa..:confused: (hvis "hylla" skjermen skal stå på er 30cm i dybde, ser jeg plass til musa, men når den er 60 ser jeg ikke...) Og 7cm høy hylle virker litt lavt for et tastatur (synes jeg da), fra min side får jeg tastaturet maks 5 cm inn...går den lengre får jeg ikke brukt Fx tastene, men mindre jeg legger hendene helt flate på tastaturet... (dette er altså hylla som er 60cm dyp...) den på 30 virker som det mest ideelle (for meg) IMO:D
Når kan salget ventes?

-Peat

Tell
24-02-2003, 12:02
har du lagd/bygd denne konstruksjonen og testet det?
(etter å ha tatt på lesebrillene) ser det hele bra ut:D, men jeg skjønner fortsatt ikke (ut ifra bildene) hvor man skal ha musa..:confused: (hvis "hylla" skjermen skal stå på er 30cm i dybde, ser jeg plass til musa, men når den er 60 ser jeg ikke...) Og 7cm høy hylle virker litt lavt for et tastatur (synes jeg da), fra min side får jeg tastaturet maks 5 cm inn...går den lengre får jeg ikke brukt Fx tastene, men mindre jeg legger hendene helt flate på tastaturet... (dette er altså hylla som er 60cm dyp...) den på 30 virker som det mest ideelle (for meg) IMO:D
Når kan salget ventes?
Morndu! Jeg har vært i samtale med et stansefirma som har god peiling på slike saker, og de hevder at en slik konstruksjon vil kunne støtte en 20-50KG skjerm.

Mest sannsynlig blir modellene tilgjengelige i 30 CM, 40 CM, og (kanskje) 50 CM. Etter litt tenking slo vi da fra oss 60 CM-modellen (:p). Det er mulig at vi også lager noen som er litt høyere.

Som sagt vil den kanskje shippes med en uttrekkbar hylle/plate for tastaturet, men disse detaljene er ikke klare enda.

Hyllen over skjermen har jeg egentlig ikke noe *KONKRET* bruksområde for, men det kan være et kjekt sted å putte ting (påskeegg, BIG SPEAKERS!, forsterker, drikke (warnig!) osv).

Vi vil snart ta kontakt med TG-arrangørene, og hvis produktet (etter *MYE* testing) vil vise seg å være bra nok, kanskje vi får mulighet til å f. eks. bestille via PTN og hente på stedet? Mulig, mulig!

Venter nå på telefon fra stansefabrikken med prisanslag på monitor-standed, poster nyheter med en gang det kommer!

Kjempehyggelig å se at det er interesse for greia! :)

pcBaktus
24-02-2003, 12:06
selger elkjøp lcd-skjermer?:) der harem jo 30dagers levere tilbake ting:)

Peat
24-02-2003, 13:47
Originally posted by pcBaktus
selger elkjøp lcd-skjermer?:) der harem jo 30dagers levere tilbake ting:)

Hehehe....ikke dum idè, men tror du ikke de vil begynne å misstenke når det kommer 10-20 folk daglig for å kjøpe lcd-skjerm over hele landet? (kanskje misstanken begynner å lukte etter TG, når alle skal levere tilbake lcd-skjermene! :D hahaha!!)

-Peat

Tell
25-02-2003, 11:37
Bare for å lufte ideene, hva er akseptabel pris for en slik monitor-stand? 100-150 kr?

Og ikke minst - navn! La oss si en gratis monitorstand til den som kommer opp med det beste navnet!

solid
25-02-2003, 13:01
Monitorstand - Tg 03 special edition :P

Xell
25-02-2003, 15:06
TG03 SpaceSaver

KnaSan
25-02-2003, 16:41
ScreenSaver? A.D.S.L (Analog Device for Saving Length)? Fant ikke noe bra til L (Lengde er jo ikke problemet, men dybde), så den er moden for forandring.

Nobrained
25-02-2003, 17:57
det er vel meningen av man har bakenden av skjermen hos naboen over og vice versa....blir vel slit for de som sitter ved en switch eller no :(

solid
25-02-2003, 18:05
hm, hvorfor har jeg ikke sett andre tenke det før, at man sikkert med skjermen mellom to skjermer på en måte.. da blir jo ikke plass problemet SÅ jævlig.. men ledningene til skjermene som er mot meg får faen ikke komme i veien :P

Peat
25-02-2003, 18:44
Originally posted by powerbook
Og ikke minst - navn! La oss si en gratis monitorstand til den som kommer opp med det beste navnet!

The TG Place Saver

Anti-Depth@TG (hahaha)

SpaceEleiminator (It'll be back (next year) :D muahahaha)

*no ideas*

-Peat

Xell
25-02-2003, 23:33
hvis man antar at skjermene står diagonalt i forhold til hverandre hjelper det egentlig ikke så veldig mye. Kabinettet mitt er 47cm dypt så det er ett fett om vedkommede som sitter ovenfor meg har kabinettet eller skjermen sin ovenfor skjermen/kabinettet mitt. Begge deler komemr til å stå dønn opp mot "midtlinja" på bordet.

Peat
26-02-2003, 13:11
så sant så sant... finnaly somone with common sence :D (no offence ;))

-Peat

Geddi
27-02-2003, 00:49
LostInSpace
LotsOfSpace
Grab some space
The SpaceGather
Spaceoholic
Spacemaker
LanSpace
Geekspace

Huff.. *kjedeseg*

DeathStar
03-03-2003, 17:12
Et sånn lite spm. til arrangørene, hvis vi ser bort i fra all hylleløsning osv. hvordan mener de vanlige folk med vanlig utstyr skal ha plass til ting på 60cm dybde? målte nettop skjermen min, den var 46 cm lang ca. tastaturet er 18. uten håndledd sak og 25 MED!. oida, jeg var langt over 60 der gitt. og liksom, skal man klare å spille når man ikke har plass til hele musematta på plata?

de kan jo ikke mene at alle MÅ lage seg et hyllesystem for å klare seg på TG? håper det blir noe rimelig priser på noe som eventuelt blir masseproduset. egentlig tull at vi må koste på oss ekstra (som om ikke 550 kroner er nok) for å i det hele tatt KLARE å sitte nogenlunde behagelig på TG..

(imo) :p

merilin
03-03-2003, 17:31
Ifjor hadde jeg LCD skjerm og hadde VELDIG god plass til overs, så jeg mener at det er plass til både skjerm og kabinett selv om det er 19". Så faktisk en fyr som hadde TO harddisker og en vanlig, litt stor skjerm.

Kabinett og 19" er det garantert plass til.

Nobrained
03-03-2003, 18:04
Originally posted by arwen
Ifjor hadde jeg LCD skjerm og hadde VELDIG god plass til overs, så jeg mener at det er plass til både skjerm og kabinett selv om det er 19". Så faktisk en fyr som hadde TO harddisker og en vanlig, litt stor skjerm.

Kabinett og 19" er det garantert plass til.

wow så du en som hadde TO! hdd på tg....burde få medalje du :D :D :D og en vanlig ? røyka sokker eller ?

og du kan ikke komme her og si at man har stor plass når du bruker lcd da.....ikke alle har det...skal vi bare løpe og kjøpe da...

geek
03-03-2003, 20:02
Originally posted by Nobrained
og du kan ikke komme her og si at man har stor plass når du bruker lcd da.....ikke alle har det...skal vi bare løpe og kjøpe da... Jeg har allerede bestilt LCD-skjerm jeg. Kjekt å ha uansett, slipper bæringa også :cool:

DeathStar
04-03-2003, 07:54
Originally posted by DeathStar
Et sånn lite spm. til arrangørene, hvis vi ser bort i fra all hylleløsning osv. hvordan mener de vanlige folk med vanlig utstyr skal ha plass til ting på 60cm dybde? målte nettop skjermen min, den var 46 cm lang ca. tastaturet er 18. uten håndledd sak og 25 MED!. oida, jeg var langt over 60 der gitt. og liksom, skal man klare å spille når man ikke har plass til hele musematta på plata?

de kan jo ikke mene at alle MÅ lage seg et hyllesystem for å klare seg på TG? håper det blir noe rimelig priser på noe som eventuelt blir masseproduset. egentlig tull at vi må koste på oss ekstra (som om ikke 550 kroner er nok) for å i det hele tatt KLARE å sitte nogenlunde behagelig på TG..

(imo) :p

ingen som bryr seg? folk går i annskaffelse av lcd skjerm for å få PLASS PÅ TG? omg.

geek
04-03-2003, 11:15
Nå hadde ikke jeg kjøpt ny skjerm hvis det ikke var for at den jeg har begynner å oppføre seg litt snodig, men hadde det ikke vært for TG og 60 cm så hadde jeg nok drøyd det til den gamle ryker, for å si det sånn...

Uansett; min gamle 17" skjerm måler ca. 40 cm fra baksiden til forkanten av foten. Tastaturet har en dybde på ca. 20 cm. Dvs. at dersom jeg presser tastaturet så langt innunder skjermen som det går, så har jeg 1-2 cm å hvile håndleddene (som ikke er særlig gode fra før) på. Og det er helt uaktuelt; reiser ikke på TG for å komme hjem med senebetennelse og det som verre er... :D

Uansett vil jeg gjerne ha plass til en bag og litt annet dilldall også, så jeg kan absolutt ikke skjønne åssen dette skal gå... Tviler på at majoriteten vil gå til anskaffelse av diverse hyllesystemer eller flatskjermer, men uten vil det utvilsomt bli fryktelig, fryktelig trangt.

sofa
04-03-2003, 11:17
Selv har jeg en søt liten 17" som bare bygger 40cm i dybden, men at folk skal begynne og handle seg lcd skjermer og gå til anskaffelse av all verdens slags rammer, støtter og hyller, er jo helt absurd. Nå har jeg ikke vært på TG før, så veit ikke åssen folk bruker å gjøre det med kabinetter, men høres jo ut som en særdeles dårlig løsning å sette de på gulvet. Med tanke på kabler som må gå foran, siden det er hele 120-plater vi snakker om.

Må si den ideen med 60-plater med mellomrom høres ut som det mest geniale, så langt.
Hilsen en snekker ;)

homiz
04-03-2003, 12:53
blir spennende og se hvordan plassen egentlig blir, og alle de spennende løsningene for å utnytte mest mulig plass. Burde nesten hatt en compo for beste idéer og utnyttelser. jeg meg selv tar med sponplater nok til å bygge et hus, pluss en sak til å ha skjermen på. blir nok bra, men må si jeg er skuffa over de små plassene. siden plassene er mindre, syns jeg vi skal få mer påskegodt av crewet! :D

60 cm med bordplass er lite, men det går. det jeg er mer skeptisk til er å ha 60cm med beinplass.. pluss litt bagasje under der, og mat og dritt. siden vi ikke kan ha det oppå bordet. uansett kjipt for dem som får en switch bak skjermen, om de da ikke beregner det med.. blir spennende å se!

merilin
04-03-2003, 14:28
okeyh, jeg datt nok litt ut. altså. to kabinetter (og ja jeg så det!)
det med LCD, jeg skrøt absolutt ikke, men jeg så at jeg hadde plass til overs som jeg mener skal kunne romme en 19" tommers.
det var alt, dere trenger ikke å vri det om til noe annet som at jeg "skryter" eller no.

Peat
04-03-2003, 16:42
Originally posted by geek
Jeg har allerede bestilt LCD-skjerm jeg. Kjekt å ha uansett, slipper bæringa også :cool:

Jasså...de svever også? :p

-Peat

DeathStar
07-03-2003, 08:28
Fra baksiden av skjermen til til forsiden var min skjerm 46 cm, tastaturet var vel 18-20 hvorfan faen skal jeg få plass????
gidder ikke drasse med meg hele byggmaker for at jeg skal kunne kose meg på TG. håpe "godteposen" veier opp da :p

kan bli spennende å se ja, hvordan plassen EGENTLIG blir.
må jo fikse med karen bak med skjerm ved siden av hverandre så man kommer litt inn på dems områder. i tillegg blir det jo kabel styr så det holdeR OPPÅ skjermene da?....

|-LoX-|
07-03-2003, 17:20
Originally posted by arwen
okeyh, jeg datt nok litt ut. altså. to kabinetter (og ja jeg så det!)
det med LCD, jeg skrøt absolutt ikke, men jeg så at jeg hadde plass til overs som jeg mener skal kunne romme en 19" tommers.
det var alt, dere trenger ikke å vri det om til noe annet som at jeg "skryter" eller no.
Ettersom du snakker om en person du så i fjor... Du har vel fått med deg at plassen er halvert i år?
I fjor var det riktignok god plass til å ta med seg 19", men i år vil man få problemer - med mindre man har en skjerm med billedrør som bygger ekstremt lite i dybden!

merilin
08-03-2003, 09:28
jeg har ikke fått meg med at plassen er halvert.. men hvorfor i *sensur* er det halvert? Er det også sånn "ekstra" bord mellom radene til kabel osv? Da burder det gå greit å ha et par centimeter av kabinett/skjerm utover der..

sofa
08-03-2003, 09:52
bordene er vel totalt 120 bred, så skal det sitte stakkarer på hver side, som vil gjøre at du kun får 60cm dybde. Uten mellomrom for kabler eller noe som helst, da platene er hele.

geek
08-03-2003, 11:10
...er å gå amok med sirkelbor og bore hull med 80 cm mellomrom midt på bordradene så man kunne putte kabler ned der og på den måten kanskje slippe å ha kabinettet oppå bordet. Det hadde nok spart en del plass. Forutsatt at løsningen som skal brukes, er en 120 cm lang plate som "deles" med den på andre siden av bordet.

Syns forøvrig det er på tide at noen fra crew kommer med litt mer info om hvordan dette faktisk blir, om det er satt av plass til kabler og switcher i tillegg til de 60 cm, om det er mellomrom mellom bordene osv.

CEO
08-03-2003, 12:49
Folk klager ustanselig her, og dette begynner å bli seriøst tullete!
60 cm er ikke liten plass, de som har store 17" el 19" får heller få tak i litt hendigere utstyr, eller lage en lur løsning for hyller...

"æsj, har tastatur på 25-30cm og skjerm som er 50cm dyp... gidder ikke lage hylle, dyrt nok på tg fra før av..."

latterlig...

Skaff deg et normalt tastatur uten alt det tillegsjallet da vel! Jeg bruker et vanlig tastatur som er 16cm og det funker faktisk helt fint =) Er også mye letter enn de store Logitech og KeyTronic tastaturene...

En ting er sikkert: Kommer det en luring og vil ha plass hos meg til skjermen sin får han blankt avslag! Den plassen har jeg betalt for og der skal jkeg ha utsyret mitt og hylla mi. Er du så talentløs at du ikke orker å finne en løsning for kembotastaturet ditt og megaskjermen din er det ditt problem. Da var du herved advart!

Prisen på TG er ikke dyr. Snakker du litt med de som bruker hallen ellers (skøyter etc.) finner du ut at det faktisk er ganske rimelig med tanke på at det er utstyr for usansynlig mye penger som settes opp iforkant og i tilleg all den jobben det medfører. Og dette strekker seg over ikke bare 5 hele dager som vi er der, men i forkant og etterkant av arrangementet er hallen opptatt for opp- og nedrigging!

En stor takk til crewet for at de faktisk gidder dette år etter år!!

Gleder meg til The Gathering 2002!! :D

sofa
08-03-2003, 13:10
'få tak i hendig utstyr'? Du mener at man skal begynne og kjøpe inn nytt utstyr bare pga TG? Lur ide. Prøv å tenk litt før du foreslår noe neste gang. Jeg har en helt vanlig 17" CRT skjerm, og et helt plaint Logitech-tastis, det blir akkurat 59cm.
En hel cm til håndleddene. Kanskje jeg skal ta med meg 14" til 486'en istedet?
Dork.

Peat
08-03-2003, 13:29
Tror at switcher og annet som er crewets blir på "egen plass" ... plassen VÅR blir jo 80×60cm...er jo lissom dette vi betaler for...
ser fram til å se åss'n detta blir ass...

-Peat

|-LoX-|
08-03-2003, 15:10
Tror at switcher og annet som er crewets blir på "egen plass" ... plassen VÅR blir jo 80×60cm...er jo lissom dette vi betaler for...
ser fram til å se åss'n detta blir ass...
Husk at tidligere år var plassen "vår" 80x120 cm, og da stod switcher og sånt på den plassen...

Jeg vet ikke noe om hvordan det kommer til å bli gjort i år, men vil ikke utelukke at det kommer til å bli lagt switcher, kabler etc. innenfor våre avgrensede plasser.

For ordens skyld - jeg klager ikke over plassen, for jeg har løsning, men jeg synes litt synd på folk som har kjøpt seg 19" eller større. Dette er tross alt ikke unormale størrelser i dag!
Med en gjennomsnittlig 17" (som er det flertallet idag har - så ikke bemerk "de som har kjøpt seg store skjermer" når de har 17"'ere, djaudunf) får man akkurat plass.

Personlig ville jeg synes at en borddybde på 80 cm ville vært perfekt, men vet at dette er upraktisk å få til - derfor vil jeg konkludere med at jeg, ihvertfall inntil jeg får se plassering av switcher og kabler, er fornøyd med plassen vi får.

CEO
08-03-2003, 15:17
Originally posted by sofa
'få tak i hendig utstyr'? Du mener at man skal begynne og kjøpe inn nytt utstyr bare pga TG? Lur ide. Prøv å tenk litt før du foreslår noe neste gang. Jeg har en helt vanlig 17" CRT skjerm, og et helt plaint Logitech-tastis, det blir akkurat 59cm.
En hel cm til håndleddene. Kanskje jeg skal ta med meg 14" til 486'en istedet?
Dork.

:D Det var bare for å provosere litt da...

Det har vært god plass før på Tg, og det er synd at vi får ikke mer enn 60cm i år, men jeg tror at noen i crew snakket om i en eller annen tråd at det var satt av plass til kabler og sånt (ikke vet jeg hvordan de har tenkt men...). Det er jo vel og bra da, siden såntno ofte tar litt plass.

For de som tok seg nær av innlegget mitt ang. innkjøp av nytt utstyr beklager jeg dette. Det var ikke meninga å hisse opp noen :D Det virker som om Sofa'n har akkurat plass til utstyret, verre er det med de som har ikke fullt så ordinært utstyr...

Poenget er at folk må bruke litt fantasi istedenfor å beklage seg over at det er så liten plass. 60cm er 60cm og man må bare utnytte plassen best mulig, eller å utvide i høyden eller dybden.

Xell
08-03-2003, 19:35
jeg er enig, og hvis du leser dikusjonene her angående plassmangel, ser du at det florerer planty med fantasi for å løse problemet. Men da må du også tenke deg at det er ikke alle som har "resurser" til å begynne med et sont hylle prosjekt. Da tenker jeg på alt fra penger til verktøy go plass til å holde på med slikt. Så det er ikke bare hokusposus å løse et slikt problem. Selv vet jeg akkurat hvordan jeg skal løse det :D men det har tatt meg litt tid å tenke ut hvordan jeg enklest mulig kunne løse det uten at det ble alt for dyrt.

Mosy
08-03-2003, 21:26
Det ble sagt i en tidligere tråd, av et crew-medlem, at det er satt av plass til switcher og ledninger. Dette blir høyst sansynlig bli liggende slik det har ligget før. Denne plassen kan kanskje brukes av oss også? *Crew.. hint, hint*. Switcher og slik tar jo ikke alverdens plass.

Personlig har jeg gått til anskaffelse av en 17" LCD pga. dette. Høres kanskje litt sært ut, men jeg føler at plassen til hånleddene og den generelle komforen på TG er viktig.

Yamano
10-03-2003, 07:10
jeg er enig, og hvis du leser dikusjonene her angående plassmangel, ser du at det florerer planty med fantasi for å løse problemet. Men da må du også tenke deg at det er ikke alle som har "resurser" til å begynne med et sont hylle prosjekt. Da tenker jeg på alt fra penger til verktøy go plass til å holde på med slikt. Så det er ikke bare hokusposus å løse et slikt problem. Selv vet jeg akkurat hvordan jeg skal løse det :D men det har tatt meg litt tid å tenke ut hvordan jeg enklest mulig kunne løse det uten at det ble alt for dyrt.

Dyrt ?

det bygges noen hus, ved siden av meg, så det med at det kan bli dyrt, tror jeg ikkje noe på,
Eneste jeg trenger å gøre er å ta turen bortom, og hente en litten sponpalate, + noen klosser

CEO
10-03-2003, 12:37
Dyrt er et ganske vanskelig uttrykk skjønner jeg... For å skaffe ei grei hylle trenger man jo ikkeno mer enn noen meter meter med 2"2 og ei plate el to... Verre er det ikke :)

Når TG endelig kommer kan de som har lyst tusle en tur bortom Syztech "standen" midt i skipet et sted. Banneret kommer til å henge høyt, så å finne oss blir ikkeno problem... Der kan dere se hvordan plassmangel ordnes p åen enkel og grei måte :D

sofa
10-03-2003, 15:31
2"x2 hørtes veeeldig solid ut da. Holder lenge med lekter av noe slag, 22x26 eller noe, skal jo bare være håndledsstøtte. 2" bygger jo en del, blir vel upraktisk? /me tar med skrumaskin :D

CEO
10-03-2003, 15:46
2"x2 hørtes veeeldig solid ut da. Holder lenge med lekter av noe slag, 22x26 eller noe, skal jo bare være håndledsstøtte. 2" bygger jo en del, blir vel upraktisk? /me tar med skrumaskin :D

Vel, når hylla blir 4m bred og 1,7m høy (2,4m fra gulvet) må vi ha en solid konstruksjon. I tillegg er tanken at denne hylla skal kunne brukes år etter år etter år...

Har allered satt opp elektrisk skrutrekker på pakkelista :D

sofa
10-03-2003, 16:10
Ah, leste litt dårlig, jeg tenkte på håndleddstøtte nå :)

Men jeg må si denne konstruksjonen hørtes noe overdimensjonert ut.

Blueprints? :)

DeathStar
10-03-2003, 17:43
Originally posted by djaudunf
60 cm er ikke liten plass, de som har store 17" el 19" får heller få tak i litt hendigere utstyr, eller lage en lur løsning for hyller...

"æsj, har tastatur på 25-30cm og skjerm som er 50cm dyp... gidder ikke lage hylle, dyrt nok på tg fra før av..."

latterlig...

Skaff deg et normalt tastatur uten alt det tillegsjallet da vel! Jeg bruker et vanlig tastatur som er 16cm og det funker faktisk helt fint =) Er også mye letter enn de store Logitech og KeyTronic tastaturene...

En ting er sikkert: Kommer det en luring og vil ha plass hos meg til skjermen sin får han blankt avslag! Den plassen har jeg betalt for og der skal jkeg ha utsyret mitt og hylla mi. Er du så talentløs at du ikke orker å finne en løsning for kembotastaturet ditt og megaskjermen din er det ditt problem. Da var du herved advart!

Prisen på TG er ikke dyr. Snakker du litt med de som bruker hallen ellers (skøyter etc.) finner du ut at det faktisk er ganske rimelig med tanke på at det er utstyr for usansynlig mye penger som settes opp iforkant og i tilleg all den jobben det medfører. Og dette strekker seg over ikke bare 5 hele dager som vi er der, men i forkant og etterkant av arrangementet er hallen opptatt for opp- og nedrigging!

ehm. JO, det er lite plass. jeg har ikke no dill på tastaturet men får fortsatt ikke god plass. man må jo holde henda OVER tastaturet og sikte ned, ikke vanlig stilling men med fingerspissen RETT ned (hvis noen forstår hva jeg mener.) ikke noe plass til å hvile håndleddene.. og JO , det er latterlig at det skal være nødvendig å lage hylle / anskaffe mindre utstyr.

CEO
10-03-2003, 17:56
Ah, leste litt dårlig, jeg tenkte på håndleddstøtte nå :)

Men jeg må si denne konstruksjonen hørtes noe overdimensjonert ut.

Blueprints? :)

Overdimensjonert? Tja, når man først skal lage noe, kan man jo gjøre det årntli :)

Det er laget robust for at det skal kunne brukes år etter år, og i tillegg skal det jo helst ikke dette ned mens vi er der da =)

Dessverre har jeg ikke noen tegninger på pc enda, men det kommer meget snart, det vil bli lagt ut på sidene mine...

Og til deg kjære DeathStar:
Dette var bare for å provosere, og det gikk skjønner jeg...

Kan være enig i at det blir liten plass for noen, og at det skulle være unødvendig å lage noe hyllesystemer for man skal få plass tildet man vil... Håndleddstøtte er viktig for at ikke henda skal bli helt ødelgat, enig med deg der...

Har ikke så mye å si i denne saken, siden jeg selv sitter med 17" lcd og har MEGET bra plass...

DeathStar
11-03-2003, 06:46
Du er unnskyldt :)

nik | monolith
12-03-2003, 02:37
enkleste løsningen er jo å bare ta med en plate på 80x80cm, skru den fast i det orginale bordet, så har man fort nok plass :)
denne platen trenger seff ikke være helt bak på plassen din heller, siden skjermen stikker lang ut bak foten :cool:

uansett syns jeg det er latterlig at man må gjøre sånt for å ha det "ok" på tg, ifjord var jo alt perfekt, så forandre ? latterlig!:confused: :confused:

Xell
12-03-2003, 08:08
Tror det er veldig lite populært å begynne å skru/borre i bordplatene. Bordene taes vare på fra år til år og jeg tror HOA som eier disse. Men det er jo ikke værre enn at man legger den plata på bordet. Når man har plasser skjermen og Kabinettet oppå plata tror jeg den ligger rimelig stille.

Yamano
12-03-2003, 08:15
på den delen så bryr jeg meg ikkje så mye!, flere av oss har advart crewet at vi kommer til å gå beserk med boremaskinen på bordene, på grunn av plass mangel,
jeg har selv tenkt å feste ein plate til enden av bordet for å få hånd plass

sofa
12-03-2003, 18:59
Er jo tydelig at flere reagerer på dette, folk som ikke leser boardet, men jeg har prata med, reagerer også. Finner det litt merkelig at ingen fra crew i hele tatt har tatt ordet.

2fst4u
12-03-2003, 21:44
trenger ikke borre og skru da. kan jo bare bruke skjermen som motvekt. vil funke fett det

CEO
12-03-2003, 22:34
Nå må crew komme p åbanen snart!

Er ikke interresert i å legge ned masse arbeid i ei fin hylle, og når jeg begynner å sette den opp på tg så kommer security eller noen andre og bare "den der må du nok ta ned igjen ja!"

Hallo crew, er det noen restriksjoner?

Yamano
13-03-2003, 10:01
Nå må crew komme p åbanen snart!

Er ikke interresert i å legge ned masse arbeid i ei fin hylle, og når jeg begynner å sette den opp på tg så kommer security eller noen andre og bare "den der må du nok ta ned igjen ja!"

Hallo crew, er det noen restriksjoner?

hylle ? hvem snakker om ein hylle ?
her nakker vi om et heilt kontor, ikkje ein liten hylle,
Vi er desvere ikkje intrisert å bygge hyller,
Men det vi er intrisert i å gjøre er å ombygge heile plasen til til
et lite kontor, med små utstikkere til cd'er, sterio anlegg, dvd-spiller og playstasjon.
Vi får da ikkje plass til dette i en hylle,
Derfor er det ikkje snakk om å bygge hyller, det er snakk om å bygge enten kontor, eller sterio-benk.
:cool:

CEO
13-03-2003, 15:37
hylle ? hvem snakker om ein hylle ?
her nakker vi om et heilt kontor, ikkje ein liten hylle,
Vi er desvere ikkje intrisert å bygge hyller,
Men det vi er intrisert i å gjøre er å ombygge heile plasen til til
et lite kontor, med små utstikkere til cd'er, sterio anlegg, dvd-spiller og playstasjon.
Vi får da ikkje plass til dette i en hylle,
Derfor er det ikkje snakk om å bygge hyller, det er snakk om å bygge enten kontor, eller sterio-benk.
:cool:

Du har ikke sett hylla vår :D

Serqevx
13-03-2003, 15:48
skal ha bordforlenger (i dybden) + hylle som ligger over to like høye kabinetter.

Steak
13-03-2003, 16:39
Jeg tar ihvertfall med en 80X80 sponplate som jeg legger på plassen min. Den vil sikkert ligge støtt, men, jeg tror jeg tar med noe gaffateip til å feste den skikkelig. En hylle blir det kanskje også, jeg må jo ha høyttalerene ett sted.
Og jeg synes virkelig noen i Crew'et skulle gi noen innlegg her også, så vi fikk en slags pekepinn på hva vi kan gjøre/ikke gjøre når det gjelder plassutvidelser.

skaaarj
13-03-2003, 20:12
Ja, synes noen burde oppklare dette "lille" problemet, som nesten er en ren folkeplage...

Angående det med dårlig plass, de som setter seg på Seat 37 Table C.7, og på Seat 39 Table C.7, vi få "litt" bedre plass, for på andre siden sitter jeg og kompisen min, og vi har begge LCD skjerm
... bare for å være hyggelig :D

Turisten
13-03-2003, 23:44
Originally posted by skaaarj
Ja, synes noen burde oppklare dette "lille" problemet, som nesten er en ren folkeplage...

Angående det med dårlig plass, de som setter seg på Seat 37 Table C.7, og på Seat 39 Table C.7, vi få "litt" bedre plass, for på andre siden sitter jeg og kompisen min, og vi har begge LCD skjerm

åhh skulle ønske du satt på Seat 31 Table C.8..

det er rett foran meg, og ikke så langt unna.. du kan snu deg og gå 3-4 meter så er du der :) pokker ! :D

jaja, får håpe Kristian Skjøtt har LCD skjerm da. . for jeg har en mega 19" crt. 50cm ellerno tipper jeg. og så er tastaturet mitt 19cm.. så det blir 69 woho.. men jeg skal lage sånn sak til å ha skjermen på , slik at jeg kan dytte tastaturet under der. og såppas høy at jeg kan trykke på F knappene mine :) har den derre logitech easy keyboard saken. svart. forbanna at det skal bli så liten plass. Lager ut av bare et par treplanker, og en plate. så går det fett. trenger ikke drive med masse metall osv shits, som kan være dyrt og vanskelig å forme. gaffa er seff med om man trenger ;) men er det plass til å ha kabinettet på bordet? er det like stor plass mellom hverandre som før?

kunne de ikke bare gitt faen i scene da? så kunne de utvidet litt..

Xell
14-03-2003, 14:27
... de som setter seg på Seat 37 Table C.7, og på Seat 39 Table C.7, vi få "litt" bedre plass, for på andre siden sitter jeg og kompisen min, og vi har begge LCD skjerm

nei, nei, nei, skaarj. Den plassen skla du låne bort til andre hw.no-trengende som trenger plass til å lagre tinga sine ;)

skaaarj
14-03-2003, 17:06
:mad: NEI! JEG VILL IKKE! JEG VIL BARE IKKE!!! :mad: NEINEINEINEIOGATTERNEI!

bare spøker, såklart skal dere få bruke plassen min som oppbevaringslager :D

Serqevx
15-03-2003, 09:53
seriøst, det blir ikke MYE mer plass selv om dere har LCD skjerm. omtrent alle folka som sitter ved meg skal ha, jeg må se om jeg får skaffa.

husk...60cm....finn frem et målebånd...det er INGENTING.
funker så vidt med min 17" crt + tastatur.

ZyreX
15-03-2003, 22:39
Yamano: Du er tøff.. Du har Inuyasha avatar.. Inuyasha ruler.. :D

Nobrained
15-03-2003, 23:53
inuyasha har spist mange timer hos meg og ^_^

JediBT
16-03-2003, 15:21
Håper jeg havner ovenfor ei fin dame, for det kommer til å bli MY beinflørting.

Yamano
17-03-2003, 09:44
Originally posted by ZyreX
Yamano: Du er tøff.. Du har Inuyasha avatar.. Inuyasha ruler.. :D

Takker,
Er selv en syk inuyasha fan !
er på evig jakt etter ting og tang fra serien !, så vis du finner
liker så gjevlig godt de buksene hans, jeg er nesten på evig jakt etter noen som ser noe lignenede ut, asså :rolleyes:

Tell
17-03-2003, 10:34
Originally posted by JediBT
Håper jeg havner ovenfor ei fin dame, for det kommer til å bli MY beinflørting.
Så vidt jeg husker, er det paller mellom bordplatene... sorry!

BTW, har sendt mail til Gathering-crewet angåenge samarbeid med "Space-saveren", venter på svar.

Yamano
17-03-2003, 10:51
hvordan skal man spare på plassen ?

Jo me tat med oss den lille 12 tomern
da har vi god nok plass,.. vi trenger vikelig ikkje 60*80 cm
klarer oss fint med 50*60cm :D

Nobrained
17-03-2003, 12:22
ja :P har en 14" den har farger og!!! 640x480 max da :P men det går så fint så.... :)

sofa
17-03-2003, 14:13
Jeg for min del kommer til å ha med en 22mm sponplate på 130x60 som skal ligge over to fulltowers, og en plate som blir liggende under skjermen, og stikker litt ut foran, med håndleddstøtte :=)

ZyreX
17-03-2003, 16:05
Takker,
Er selv en syk inuyasha fan !
er på evig jakt etter ting og tang fra serien !, så vis du finner
liker så gjevlig godt de buksene hans, jeg er nesten på evig jakt etter noen som ser noe lignenede ut, asså :rolleyes:
Hehe.. er det selv..

Har funnet det en gang, men jeg husker ikke hvor.. :/

Sto en modell der da, med Tetsusaiga over skuldra og greier ;)

Men, har du hele serien (som har kommet ut) ? Har til 101 jeg nå.. pluss The Love that trancends time filmen.. Har du den andre eller ?

Jerre
18-03-2003, 06:58
I år skal jeg ha med tommestokk. Ikke faen om noen skal ta fra meg en eneste en av mine 60cm

Tenkte på det samme! Jeg har betalt for mine 60 cm og da skal jeg jammen ha hver eneste cm. :D

DeathStar
19-03-2003, 14:01
Jeg bare håper på at Kai Viggo Sandvik (aka Balin Clayleg of TVG) har en fin liten skjerm og er snill og gir meg litt plass :)

wiak
26-03-2003, 00:18
:D Det var bare for å provosere litt da...

Det har vært god plass før på Tg, og det er synd at vi får ikke mer enn 60cm i år, men jeg tror at noen i crew snakket om i en eller annen tråd at det var satt av plass til kabler og sånt (ikke vet jeg hvordan de har tenkt men...). Det er jo vel og bra da, siden såntno ofte tar litt plass.

For de som tok seg nær av innlegget mitt ang. innkjøp av nytt utstyr beklager jeg dette. Det var ikke meninga å hisse opp noen :D Det virker som om Sofa'n har akkurat plass til utstyret, verre er det med de som har ikke fullt så ordinært utstyr...

Poenget er at folk må bruke litt fantasi istedenfor å beklage seg over at det er så liten plass. 60cm er 60cm og man må bare utnytte plassen best mulig, eller å utvide i høyden eller dybden.
hihi skal jeg sitte med *Logitech® Internet Navigator™ Keyboard Special Edition* oppe på 19 tommern? eller og hvor skal musa være da?

CEO
26-03-2003, 07:51
Du har et godt poeng der wiak....

For et forslag til hylle ta en titt på dette her:

www.syztech.biz (http://www.syztech.biz/v2) <- galleri / The Gathering 2003

Tech^Cellfish
26-03-2003, 08:11
Jeg kjøpte meg LCD for å slippe og slite med plass på TG

Yamano
26-03-2003, 10:06
Originally posted by Tech^Cellfish
Jeg kjøpte meg LCD for å slippe og slite med plass på TG

Kan bare ikkje Di med LCD,.. Hålle Kjeft
Dette var ment som et seriøst tema, der vi skulle komme med forslag, og sei Vår mening om de 60Cm vi har av plass

De 60 cm er heller ikkje noe problem, Vis du tenker deg om !
Det eneste du trenger å gjøre er å lage/plasere noen på plassen din som gjør at du kan løfte den kjermen din opp ca 10 cm...
Slik at du klarer å dytte tastaturet halveis under kjermen,
Forde at en ekte nørd, trenger virkeling ikkje å se på tastaturet når han skriver

Det er også, fylt mulig å få plasert ein slags forlenger del til bordplata:
jeg spurte crew'et fint om det var låv til å Gjøre endringer på bordplata:
http://forums.gathering.org/showthread.php?s=&threadid=1314

Der de sa at vi har ikkje Lov til å skade platene

Det betyr ikkja at du ikkje har lov til å feste ein forlenger plate til bordet,. Eller plasere ein plate på bordet som er 80*80 cm
Da for du jo plass til det meste, Også litt av hånda,....

:D

Tell
26-03-2003, 15:24
Stay tuned folkens; TG plass-sparer dingsen kommer som bare det - all it takes is time!

På siden min (damsleth.com (http://www.damsleth.com/front.asp)) ser du noen bilder av hvordan den ikke kommer til å se ut, den blir nemmlig mye kulere!

Følg med!

Yamano
27-03-2003, 08:58
Lagte ein tegning hvordan jeg hadde planer å fikse problemet

http://www.dataportalen.com/hylla.jpg

Noe i den duren hadde jeg tenkt å ha hylla mi :cool:

hErk
27-03-2003, 12:22
Der de sa at vi har ikkje Lov til å skade platene

Det betyr ikkja at du ikkje har lov til å feste ein forlenger plate til bordet,. Eller plasere ein plate på bordet som er 80*80 cm
Da for du jo plass til det meste, Også litt av hånda,....

:D

Det betyr vel at du ikke har lov å feste en forlenger til bordet (feste som i å skru den fast). Men hva man setter/legger oppå bordet er opp til deg, med mindre crew ser at det går utover sikkerheten til andre deltagere og deres utstyr.

geek
27-03-2003, 13:30
Man har vel også lov til å feste f.eks. med skrutvinger eller tilsvarende teknologi ;) Platene blir ikke ødelagt av det.

Yamano
28-03-2003, 06:58
Man har vel også lov til å feste f.eks. med skrutvinger eller tilsvarende teknologi ;) Platene blir ikke ødelagt av det.

Noen Klagte, på måten jeg skriver!
JEG SKRIVER DIALEKT!!!!

geek: Ja jeg har tenkt på det også

DeathStar
28-03-2003, 08:00
Yamano, jeg ber på mine knær. kan du begynne å skrive bokmål??? jeg blir faen meg loco av å lese det du skriver. Er det skrivefeil eller skriver du på dialekt??

Såvidt jeg vet finnes det ingen ignore funksjon på boards? (ja så ille er det)

Yamano
28-03-2003, 08:09
Originally posted by DeathStar
Yamano, jeg ber på mine knær. kan du begynne å skrive bokmål??? jeg blir faen meg loco av å lese det du skriver. Er det skrivefeil eller skriver du på dialekt??

Såvidt jeg vet finnes det ingen ignore funksjon på boards? (ja så ille er det)

Din Gje%/&# , ¤#&%&% #¤¤(#¤& ,

Du trenger da faen meg ikke klage på meg.
Jeg skriver ordene slik det passer meg

Hehe du burde høre meg snakke, da hadde du noe å klage på :rolleyes:

DeathStar
28-03-2003, 10:42
Har ikke noe imot snakking av dialekter. bare er så grusomt å lese.

Mosy
28-03-2003, 21:07
Lagte ein tegning hvordan jeg hadde planer å fikse problemet

http://www.dataportalen.com/hylla.jpg

Noe i den duren hadde jeg tenkt å ha hylla mi :cool:
Spenstig

Tok faktisk litt tid før jeg så at det hele var en tegning. Bra idé og bra tegning:rolleyes:

ZpiFF
30-03-2003, 20:51
Originally posted by powerbook
Stay tuned folkens; TG plass-sparer dingsen kommer som bare det - all it takes is time!

På siden min (damsleth.com (http://www.damsleth.com/front.asp)) ser du noen bilder av hvordan den ikke kommer til å se ut, den blir nemmlig mye kulere!

Følg med!

Den der tenkte jeg på en stund også... Har skissa den opp og posta den i forumet for en stund siden, og tror den kommer til å funke fett :) Skal ikke bruke den selv da, har mekka no annet crap (sjekk off topic forumet)..

Hyller ruler nå husker jeg faen ikke hva poenget mitt var

OJe
01-04-2003, 07:35
Har lite konstruktivt her, men må si meg enig med det som har blitt sagt, 17" er faktisk svært vanlig, og 19" er på farta, heldigvis tar LCD også endelig innpå!

Par kommentarer:
djaudunf: hvorfor gleder du deg ENDA til 2002 ?

og du som snakker om x CM dit og x CM dit... (jeg vet at meter skriver med m, og centi med c, hva i h*** er CM da?) Bare kverulerer litt...

og dialekt (ja, nå er jeg skikkelig ute av topic). Trur du virkelig at je lik å prøve å læsa dæ du har skrevi på diallekta di? Å prøve å skjønne åssen du førventer at vi skar læsa det? Ær du helt stutt?

Neida.. poenget er bare.. dialekt i tekst er LITT vanskelig å tolke av alle andre en deg selv...

Men altså. jeg skal kose meg med min flotte lille bærbare pc... :-)

CEO
01-04-2003, 09:37
Originally posted by OJe
Par kommentarer:
djaudunf: hvorfor gleder du deg ENDA til 2002 ?

og du som snakker om x CM dit og x CM dit... (jeg vet at meter skriver med m, og centi med c, hva i h*** er CM da?) Bare kverulerer litt...

Lite konstruktivt du kom med ja...

Beklager at jeg kunne villede deg til å tro at jeg ligger et år etter alle andre, det var rett og slett en skrivefeil, men det fatta du kanskje ikke?

Og du fatter kanksje heller ikke at CM = cm = cM = Cm?

C U @ TG03!! :D

Yamano
01-04-2003, 10:12
Lite konstruktivt du kom med ja...
Beklager at jeg kunne villede deg til å tro at jeg ligger et år etter alle andre, det var rett og slett en skrivefeil, men det fatta du kanskje ikke?
Og du fatter kanksje heller ikke at CM = cm = cM = Cm?
U @ TG03!! :D

Hmm er det virkelig nødvendig å forklare noen silk ?

Uansett hvordan du hadde planer å, fikse problemet, Så tror jeg nokk at du klarer å fikse problemet

ZuBBerTen
05-04-2003, 22:19
Originally posted by phunkee
85cm? Det var da ekstremt. En 19" er typisk 46cm dyp, kanskje helt oppi 50 for noen Et tastatur er maks 25cm. Det blir ca 70-75cm og når man i tillegg tenker på at det går ann å låne litt plass av hverandre samt at du kan sette utstyret litt på skrå (diagonalen er 100cm) så holder det selv om det blir relativt trangt.

Skal lage meg hylle selv, men hvordan i huleste greide du å måle 85cm?

Min er 60cm dyp. Sony CPD-G420 19"

ZuBBerTen
06-04-2003, 12:09
Originally posted by HellBoy
Fordi de har gått fra 100 til 60cm i dybden, 100 var mer enn nok, 60 vil bli trangt! og har man uflaks kommer det ett schwin med 19" på andre siden av deg, og husk at det i tillegg skal være switcher og slikt på bordet (sponplatene som blir brukt på TG er vel 120cm mener jeg å huske), noe som betyr at det blir ennå trangere for de som har en switch bak seg.

Til neste år burde LCD vært inkludert i prisen for alle som har 19" og større.

Ikke kal meg og den søte 19 tommeren min for schwin :mad:

ZuBBerTen
06-04-2003, 12:21

latterlig...

Du mener da nå at f.eks jeg som kjøpte en 19" Sony skjerm til 5000 for 1/2 år siden skal dra ut å kjøpe en LCD skjerm til samme prisen? Herregud, vi driter ikke penger!

ZuBBerTen
06-04-2003, 12:31
Men hvor høye er bordene egentlig?

geek
06-04-2003, 12:53
822 millimeter.

FirstC
06-04-2003, 14:55
Det er kansje snart på tide at en Admin svarer på noe spørsmål her!! Begynner å virke som om di ungår å svare. :)

1. Er det lov å ha med plater til å forlenge plassen?
2.Er det noe som helst mellomrom mellom platene, eller er det 120 / 2= 60 cm . ?
3. Er det an annen plass alt dette står forklart?

Tell
06-04-2003, 16:10
Originally posted by ZuBBerTen
Herregud, vi driter ikke penger!
HVA? Gjør du ikke det???

Men... hvo... hva...hvorf..?

Svarene som FirstC lurte på:

1. Nei
2. Nei
3. Ja (hadde egentlig veldig lyst til å skrive "Nei", der også)

Hvis du leser det fort, høres det nesten ut som en flyvertinne (Kaffe? Kaffe? Te? Kaffe? Kaffe? Te? Te? Kaffe? Te? Kaffe? Kaffe?)

Nepse
06-04-2003, 21:11
djaudunf jeg tror ikke helt du har skjønt poenget... 60 cm er lite.... jeg har 19" og kjøper faen ikke en 17" bare for å dra på tg.... tastauret mitt er et av de minste også men får alikavel ikke plass altså får man ikke plass vis man ikke har en veldig liten 19". og for de som da har 19" og skal ta toget tror jeg de har mere nok å bære på om de ikke skal ha med seg en j.... hylle også...

Nobrained
06-04-2003, 22:14
Originally posted by Nepse
djaudunf jeg tror ikke helt du har skjønt poenget... 60 cm er lite.... jeg har 19" og kjøper faen ikke en 17" bare for å dra på tg.... tastauret mitt er et av de minste også men får alikavel ikke plass altså får man ikke plass vis man ikke har en veldig liten 19". og for de som da har 19" og skal ta toget tror jeg de har mere nok å bære på om de ikke skal ha med seg en j.... hylle også...

jeg og syntes det er lite plass...men tror vel det er sånn at bakenden av skjermen står litt inn hos naboen og hans på din...kommer jo ann på naboen og utstyret hans...men tror det blir ganske vanlig bortover radene....det er jo mest effektivt sånn

Xell
07-04-2003, 05:53
...men tror vel det er sånn at bakenden av skjermen står litt inn hos naboen og hans på din...

har nevnt dette tidligere: skjermen og toweret mitt er omtrent like dype, altså vil begge deler stå helt opp mot midtlinja og man kan ikke anta at dette også ikke gjelder "naboen". Jeg vil si at hvis du kan få byttelånt litt plass på tvers av bordet har du flaks.

Yamano
07-04-2003, 08:26
Ingen skal faen meg få låne litt plass av meg !!!

Jo kanskje til kaplene :) Vis fyren er sånt masse Ok.

ZpiFF
07-04-2003, 15:42
Jeg har ikkeno plass og låne bort jeg... Blir akkurat 60cm.. Skjønner fortsatt ikke den delen med at det er satt av plass til strøm og switch...

Yamano
08-04-2003, 07:40
Originally posted by ZpiFF
Jeg har ikkeno plass og låne bort jeg... Blir akkurat 60cm.. Skjønner fortsatt ikke den delen med at det er satt av plass til strøm og switch...

hehe, Det kommer til å bli inntresangt å se hvordan de forklarer det problemet :D

Kanskje vis skulle bare klippe lednigene i to, vis de desverre kom, inn vår plass ? :D

phunkee
08-04-2003, 11:03
hehe, Det kommer til å bli inntresangt å se hvordan de forklarer det problemet :D

Det blir sikkert trådløst i år :p

men seriøst, jeg tror de beregner at TP kablene ikke tar plass og innimellom har de satt av plass til en switch.

Yamano
08-04-2003, 11:06
Originally posted by phunkee
Det blir sikkert trådløst i år :p

men seriøst, jeg tror de beregner at TP kablene ikke tar plass og innimellom har de satt av plass til en switch.

På våres 60x80cm ?

Mosy
08-04-2003, 14:32
På våres 60x80cm ?
Niks.
Crew har tidligere sagt (Husker ikke når, hvem eller thread)at det er satt av egen plass til switcher, ledninger og slikt.

ZpiFF
08-04-2003, 15:39
Originally posted by Mosy
Niks.
Crew har tidligere sagt (Husker ikke når, hvem eller thread)at det er satt av egen plass til switcher, ledninger og slikt.

Nettopp ut av våres plass. Hvor ellers liksom? Eneste løsningen er å ha det hengende fra taket. Plata er 120 dyp og enkel matte tilsier at 120/2=60

geek
08-04-2003, 17:08
Hvor ellers? Det kan jo være mellomrom mellom radene eller noen cm ekstra midt på bordet til kabler osv.

Mosy
08-04-2003, 21:58
Originally posted by ZpiFF
Nettopp ut av våres plass. Hvor ellers liksom? Eneste løsningen er å ha det hengende fra taket. Plata er 120 dyp og enkel matte tilsier at 120/2=60
Don't shoot me, I'm just the messenger. Dette er det jeg har hørt/lest. Jeg har tenkt akkurat det samme, og om det er en feil fra deres side eller hva det er, aner ikke jeg.

Xell
09-04-2003, 09:25
Tror det bare er kablene som kommer til å ligge midt på bordet og dermed ta av plassen vår. Men det gjør vel ikke så mye siden disse blir liggende bak/under skjermen. Uten å vite sikkert tror jeg det blir satt av plasser til switcher og strøm på egne "felter" hvor det ikke sitter noen. Håper det i hvertfall. Kommer det en switch på plassen min blir jeg vred.

sofa
09-04-2003, 23:22
Med denne (http://www.dyresen.com/tg/bord_tg03.gif) løsningen som tech chief foreslo, så funker det dårlig om kablene ligger midt på bordene..

k3rm0r
10-04-2003, 09:26
hvor stor plass var det i fjor da?

geek
10-04-2003, 11:04
Originally posted by k3rm0r
hvor stor plass var det i fjor da? Dobbelt så stor; dvs. 80 bredt og 120 dypt.

k3rm0r
10-04-2003, 15:24
Dobbelt så stor; dvs. 80 bredt og 120 dypt.

omg, eg fikk jo knapt plass der eg.. dette er krise, tar med eget bord eg :P

stidz
10-04-2003, 15:40
Med denne (http://www.dyresen.com/tg/bord_tg03.gif) løsningen som tech chief foreslo, så funker det dårlig om kablene ligger midt på bordene..

den linken funker ikke.

sofa
10-04-2003, 16:29
Men det gjør denne; http://www.ondsofa.org/www.dyresen.com/tg/bord_tg03.gif

CEO
10-04-2003, 17:17
Har fått forståelse for at de tidligere innleggene mine ikke har falt helt i god jord hos noen. Derfor er det visse ting jeg gjerne vil oppklare...

De som har crt skjermer (uansett str.) vil slite med plassen på tg i år. Det er jo selvsagt veldig kjipt for de det gjelder, men nå er det slik at tg-crew har gått for denne løsningen (80x60) i år og det er ikke mulig å få gjort noe med det. For meg personlig byr ikke dette på de helt store problemene. Det som irriterer meg litt er at det klages i det uenderlige om at plassen er for liten, selv om folket vet at tg-crew ikke plutselig vil gi etter og utvide plassene (noen som også tilsier færre billetter).

Hvis man har et plassproblem så burde man tenke kreativt istedenfor å syte i det uenderlige. Plassene i år blir 80x60 og ferdig med det, de som ikke tolerer dette kan jo da bare selge billetten(e) til noen som klarer den utfordringen det er å få plass til alt utstyret...

Det er tg-crew som har det siste ordet i dette, vi (massene) har ingenting å si når det kommer til denne delen av arrangementet.

Kan vi ikke bare møte opp, være positive, og sørge for at tg03 blir det beste tg EVER?! :D

C U @ TG03!!

ZpiFF
10-04-2003, 18:02
Enig med djaudunf her. Jeg er vel en av de som har grini mest om det, men når jeg innså at de var over forhandlingsfasen (;)) begynte jeg og tenke løsninger isteden. Har funnet på 3 ting som gjør at jeg får den beste plassen ever, og for dere som ikke har plass til tastatur / mus så er den enkleste løsningen å ta med en dypere sponplate, plassere skjermen din oppå og la plata henge utfor bordkanten og sette tastaturet der. enkelt og greit =)

skaaarj
10-04-2003, 18:15
Med denne (http://www.dyresen.com/tg/bord_tg03.gif) løsningen som tech chief foreslo, så funker det dårlig om kablene ligger midt på bordene.. Denne linken har jeg sett overalt, men jeg fårstår ikke egentlig helt hva jeg ser. Det jeg ser er mange forskjellige fargede firkanter og rektangler i hulter og bulter, med et sort rektangel rundt... Hva i huleste har dette med løsning på plassproblemet på tg å gjøre???

Jeg ser som sagt bare mange fargede "klatter" overalt, i form som firkanter, og merkelige trekanter... er jeg dum eller? :(

pingo
10-04-2003, 18:55

Jeg ser som sagt bare mange fargede "klatter" overalt, i form som firkanter, og merkelige trekanter... er jeg dum eller? :(

hehe..
det er tenkt ovenifra.. slik at de trekantene er skjermene - sett ovenifra altså. skjermene er dyttet litt inn på plassen til den som sitter overfor.

KnaSan
10-04-2003, 20:24
Med all kranglinga som har vært rundt plassene, håper jeg crewet tar seg tid til å merke av hver plass. Ganske heftig jobb å merke av så mange plasser, men de sparer nok mange heftige krangler og fortvila nerder. Litt kjipt å være nederst på en rad hvor alle ovenfor har "tatt seg til rette" med 2 cm ekstra...

Nobrained
10-04-2003, 20:45
løste problemet jeg og :D overtalte min far at han trengte en stor lcd skjerm for de er gode og se på...den skal jeg sef låne på tg :D :D :D :D :D :D :D

k3rm0r
10-04-2003, 20:46
løste problemet jeg og :D overtalte min far at han trengte en stor lcd skjerm for de er gode og se på...den skal jeg sef låne på tg :D :D :D :D :D :D :D
si at du skal ha dual screen da :) så eg kan få en og, haha

stidz
10-04-2003, 21:10
jeg har en 15" LCD så den over meg kan helt sikkert låne noen CM. vis jeg ikke har med så mye at jeg trenger det selv da liker og ha god plass men er ikke så jævla ego. sitter på F5 39 så en annen som oxo heter stian kan sikkert få låne litt plass.

er du på forumen?

Yamano
11-04-2003, 07:46
hadde egentlig ikke brydd meg vis del lå en swith på min plass heller, Hadde bare lagt kjermen oppå !!

Neida hadde plasert swithen oppå hylle mi, Crew'et kunne klaget så mye de ville.
Ellers måtte jeg vell plasere en 2.5x3.5 bjelke på ann, og det tror jeg ikke crew'et hadde vært begeistret for :D

fatsheep
11-04-2003, 07:55
jeg har og en 19"crt, men har løst problemet med å låne fattern's 17" crt. Det burde gå akkurat:D

ZuBBerTen
11-04-2003, 12:18
Jeg skal ta med sånn hvit-førstehjelp teip og merke opp plassen min. Ingen skal få en mm av min plass :mad:

stidz
11-04-2003, 13:20
ZuBBerTen: sorry for og si det men du er litt ego. tenk litt på andre oxo da.. det hjelper deg i livet

pingo
11-04-2003, 14:25
Originally posted by ZuBBerTen
Jeg skal ta med sånn hvit-førstehjelp teip og merke opp plassen min. Ingen skal få en mm av min plass :mad:

Hvis du hadde vært litt lur hadde du latt han overfor få ha skjermen sin litt inn på din plass, også kan du ha din litt inn på hans. Dette fungerer jo egentlig utmerket, men folk med slike holdninger som det der kan jo lett ødelegge dette.. Det tjener dere begge godt.

Xell
11-04-2003, 14:45
Originally posted by pingo
Hvis du hadde vært litt lur hadde du latt han overfor få ha skjermen sin litt inn på din plass, også kan du ha din litt inn på hans. Dette fungerer jo egentlig utmerket, men folk med slike holdninger som det der kan jo lett ødelegge dette.. Det tjener dere begge godt.

Det folk ikke skjønner er at hvis noen skal kunne ha skjermen sin litt inpå min plass betyr det at jeg må ha kabinettet mitt stående helt borti borkanten. Skjermen og kabinettet er like dype og det er jeg ikke den eneste som har.

stidz
11-04-2003, 17:16
vis noen ovenfor meg trenger noen få CM så kan jeg sikkert dele vis jeg ikke trenger det selv.. jeg har en 15 LCD så er ikke så stor at det gjør no så har god plass

Nepse
11-04-2003, 18:25
hmm hva vis han som siter ovenfor deg har en svær hylle i veien?
eller vis han har et tower som er like langt som skjermen ja...
så d løser ikke så mye desvere.... men kansje for noen og da har d jo hjolpet alikavel da...

ZuBBerTen
11-04-2003, 19:54
Originally posted by Nepse
hmm hva vis han som siter ovenfor deg har en svær hylle i veien?
eller vis han har et tower som er like langt som skjermen ja...
så d løser ikke så mye desvere.... men kansje for noen og da har d jo hjolpet alikavel da...

Kommer det en tass med en mega hylle ovenfor meg blir jeg sinna. Han/hun skal ikke få noe plass av meg.

stidz
11-04-2003, 21:55
vis noen med en mega hylle sitter ovenfor meg og skal ha noe av min plass så skal jeg ha plass i den hylla jeg oxo ass