Log in

View Full Version : Billigst og best energidrikke - erfaringer

Runar
30-01-2013, 17:48
Jeg drar årlig på sverigetur før TG, og hvert år kjøper jeg med noen brett med energidrikke. Da jeg nesten kun drikker energidrikke på TG er jeg litt utdatert på hva som smaker bra og er mest mulig billig.. Tidligere år har det gått i Franks eller Lion Power og dette har smakt greit. Dette året vurderer jeg å prøve Ronin, da jeg synes den har bedre ettersmak enn de andre energidrikkene jeg har prøvd. Hva skal dere kjøpe til årets TG, og hvorfor?

Creativity
30-01-2013, 19:24
Jeg kommer til å kjøpe Monster Energy (Vanlig) eller Burn/Burn Day, fordi jeg syntes de er best. Hadde Franks i fjor og var ikke helt fan av varm Franks.

fjoha
31-01-2013, 09:15
Jeg kjøper noe som heter BOOST som koster 10 kr for en liter og som samtidig er ganske godt.

843

krage
31-01-2013, 21:10
Gratis vann i springen fungerer kjempefint :)

Også varm kaffe fra core:crewcare <3

BluSnake
01-02-2013, 22:19
Selv er jeg ganske kresen og det stort sett Rockstar og Franks som gjelder. Så jeg vil absolutt anbefale de to, selv om Rockstar er i overkant dyrt. ;)

SuperTeD
02-02-2013, 22:22
Franks og dihydrogenmonoksid holder meg gående :)

rune69
02-02-2013, 22:31
Gjennomførte forberedelsesturen til Sverige allerede i dag. Det ble Rockstar og Red Bull i tillegg til brus og vann.

Julian94
04-02-2013, 17:23

Heilt einig med vannet. Det blir kanskje til at eg kjøper meg ei kasse med 1,5l brusflasker, men ikkje noko utover det.

solidmarius
17-02-2013, 23:19

I fjor ble det overaskende mye vann på meg, det slukker tørsten og er helt gratis!
Men slefølgelig blir det litt brus og energidrikke.
For min del er cola og fransk tingen.

Btw: hvis dere har lyst på litt kaldere drikker legg kassa med drikke på gulvet.
Drikken blir mye kaldere av det. Merka dette i fjord og det smaker bedre med en kald cola! :)

Chiobe
18-02-2013, 00:14
Ta en titt her for en meget god oversikt over hva som finnes av forskjellige varianter: The caffeine drinks database (http://www.energyfiend.com/the-caffeine-database)
Vet ikke hvor mange som kan skaffes i Sverige, men skulle være tid nok til å bestille de fleste varianter fra nettet.

Kepler
18-02-2013, 14:04
Jeg liker rockstar, om den er så billig vet jeg ikke (=

SuperTeD
26-02-2013, 20:46
I fjor ble det overaskende mye vann på meg, det slukker tørsten og er helt gratis!
Men slefølgelig blir det litt brus og energidrikke.
For min del er cola og fransk tingen.

Btw: hvis dere har lyst på litt kaldere drikker legg kassa med drikke på gulvet.
Drikken blir mye kaldere av det. Merka dette i fjord og det smaker bedre med en kald cola! :)

Vil man ha den enda kaldere er det smart å ikke la den stå på pappbrettet som mange drikker selges på. Pappen isolerer og hindrer varmen i å forsvinne. Boks rett på betong eller metall er absolutt kaldest :)

Av energidrikke vil jeg anbefale Ronin som vi nettopp hadde kjempesuksess med på lokallanet vårt, og solgte halvparten så mange som franks, som var fjorårets favoritt :)

erlend05
28-02-2013, 13:38
Kjøpte med React fra Sverige for i år, kostet 100kr for ett brett med 250ml bokser. God smak og smaker ikke like såpe som Lion Power :D

Perfectius
04-03-2013, 11:51

Awwh yeah, this for sure!

LORENZO
05-03-2013, 13:13
Tenkte å gå for Pepsi, Iste og Burn day! :)

BlackFreak
05-03-2013, 19:29
X-ray fungerer som regel greit ettersom det smaker veldig likt som RedBull. Men så vet jeg om et sted ikke så langt unna Nordby i Sverige som selger 24-brett med Mountain Dew til 100,- +pant.
Blir en del av dem under TG13.

Sim1_
05-03-2013, 23:23
Du har ikke tilfeldigvis lyst til å dele gps koordinatene til denne plassen? :)

Rubaduck
06-03-2013, 13:30
Har planer om og sove på natta (i ei seng) så vann og brus er ikke til og sky på

Fixafux
06-03-2013, 14:17
Har kjøpt meg et brett med masse forksjellige brus bokser, og et brett med mtn Dew, ellers kommer det til og gå i vann og iste som jeg event kjøper på butikken ;)

DirtyDog
07-03-2013, 15:20
Blir nok et par red Bull, noen bokser cola og en del vann :)

Kepler
07-03-2013, 18:59
Jeg bare legger denne her.

https://dl.dropbox.com/u/109686647/Photo%2007.03.13%2016%2054%2010.jpg

Creativity
07-03-2013, 19:31
^ Er 24 stk for 69SEK+pant i Charlottenberg.

LORENZO
08-03-2013, 08:34
Hvor ca ligger Charlottenberg? Langt fra nordby?

Kepler
08-03-2013, 09:07
Hvor ca ligger Charlottenberg? Langt fra nordby?

Charlottenberg ligger nærmere Lillestrøm enn Halden (i kjørestrekning, that is) for å si det sånn. Du kan jo alltids ta et søk på google maps :)

LORENZO
08-03-2013, 12:31
Er det store pris forskjeller mellom Nordby og Charlottenberg?

Creativity
08-03-2013, 16:14
Charlottenberg ligger rett utenfor Kongsvinger, 30 minutter ca.

grebyl88
10-03-2013, 01:08

U're logic is undenyable.
Spøk til side, dette er så sant. Drikk vann, dette er digg og hærlig. I tillegg er det kaldt :D

MikkalOls1
11-03-2013, 09:34
Tenker det blir et brett Cola, og et brett Rockstar ! :)

rebekkafkh
11-03-2013, 10:26
Jeg har forøvrig et brett med Franks og et brett med cola zero :) Så blir det selvfølgelig en vannflaske som fylles på..

Mosy
11-03-2013, 12:32
Siden TG er 5 dager i året det er lov å slå seg litt løs, blir det cola og red bull på meg.

Bruker å ha en vannflaske til vann, men denne blir alltid tatt av pantefolk da jeg er borte. Selv da jeg sitter der er det såvidt jeg får lov til å beholde den :/.

krage
11-03-2013, 13:17
Siden TG er 5 dager i året det er lov å slå seg litt løs, blir det cola og red bull på meg.

Bruker å ha en vannflaske til vann, men denne blir alltid tatt av pantefolk da jeg er borte. Selv da jeg sitter der er det såvidt jeg får lov til å beholde den :/.

Vi ønsker å ha et rent og pent skip, men vi skal naturligvis ikke ta med oss vannflaska di sånn i utgangspunktet :-) Bruker du en vannflaske, som det ikke har vært brus eller lignende i tidligere, så øker nok sjangsen for at den "får være i fred". Dersom alle tar ansvar for å ha det ryddig på plassen sin, og gir oss søppel og pant "uopfordret" når vi kommer på rydderunde, så løser dette seg.

Uheldigvis, mener noen at det er viktigere å se film og spille, enn å ha det ryddig rundt seg. Da må vi desverre be de rydde :-)

Mosy
11-03-2013, 13:30
Vi ønsker å ha et rent og pent skip, men vi skal naturligvis ikke ta med oss vannflaska di sånn i utgangspunktet :-) Bruker du en vannflaske, som det ikke har vært brus eller lignende i tidligere, så øker nok sjangsen for at den "får være i fred". Dersom alle tar ansvar for å ha det ryddig på plassen sin, og gir oss søppel og pant "uopfordret" når vi kommer på rydderunde, så løser dette seg.

Uheldigvis, mener noen at det er viktigere å se film og spille, enn å ha det ryddig rundt seg. Da må vi desverre be de rydde :-)

Ja, var det jeg fikk til grunn da de ville ta drikkeflaksen min (en colaflaske). Vi er forøvrig veldig flinke til å gi fra oss øvrig pant når de kommer for å hente :).

SuperTeD
11-03-2013, 14:09

Dere er veldig flinke til å holde det ryddig, men avogtil blir noen litt vel ivrige :) Samler søppel og pant og gir det fra oss når banden passerer, men når jeg er AFK forsvinner vannflaska mi ALLTID :P River av etikettene, gaffer den og skriver vann på, og setter den litt kleint til inn i hylla slik den ikke skal stå helt åpent, men selv full med vann forsvinner den :/ Kan selvsagt også være resirklotteri-entusiaster (les -whores) som sniker seg rundt og plukker... Men forbaska irriterende :P

Synnovesh
12-03-2013, 14:26
Jeg sverger til redbull, vann og cola!

Rubaduck
14-03-2013, 10:34
Noen som vet om de selger brett med Monster Rehab på svenskegrensa? Den med Tea+Lemonade+Energy, tror det er den gule

SiH
14-03-2013, 15:19
Burn day er den jeg liker best. Er veldig lite "slim" (som legger seg i halsen og fører til at jeg blir mer tørst) i den og kan lett slukes uten å få merkelige ettersmaker osv.
En 0,5L fåes kjøpt veldig billig fra 20-25kr (+pant)

Creativity
14-03-2013, 22:57
Burn day er den jeg liker best. Er veldig lite "slim" (som legger seg i halsen og fører til at jeg blir mer tørst) i den og kan lett slukes uten å få merkelige ettersmaker osv.
En 0,5L fåes kjøpt veldig billig fra 20-25kr (+pant)

^ Min favoritt også.

Noen som vet om de selger brett med Monster Rehab på svenskegrensa? Den med Tea+Lemonade+Energy, tror det er den gule
Var i Charlottenberg i dag og de har den der i værtfall.

Dranzar
15-03-2013, 18:08
Blir vel ett brett med cola og frank's på meg for min del:)

knuti95
20-03-2013, 20:24
Personlig liker jeg Red Bull, så det blir nok et brett med det.