PDA

View Full Version : Plassproblem løst!

ZpiFF
13-02-2003, 17:51
Hei og hopp!
Ettersom plassen på TG i år er så liten at den strider mot menneskerettighetene har jeg spikka sammen et par hyller til dere som dere fritt kan lage egne versjoner av også videre:

http://www.skrekkugle.net/div/hylle1zpiff.JPG
Dette er altså en hylle som ikke er veldig høy, som man kan sette skjermen oppo og altså ha keyboard og mus under. Husk at du bare har maks 80 cm og gå på i bredden og 60 innover så pass på at bredden av kabinett og hylle blir 80 cm. Mål også opp at det er plass til både mus og tastatur under skjermen.

http://www.skrekkugle.net/div/hylle2zpiff.JPG
Denne hylle er vel ikke egentlig en hylle. Det er bare en bordexpander som utvider dybden på bordet ditt ved at du enkelt og greit fikser et par metallgreier og skrur det fast i en plate og "henger" den fast på tg-sponplata. TG plata er 22mm tykk. Pass på å få satt sammen et par skikkelig solide hengsler. Da har du altså tastatur, mus og rot på din egne hjemmelagde plate. Skjermen kan da stå så langt ut den bare vil uten og forstyrre =)

Og please hold denne threaden on-topic. Den er ganske så informative ;)

Seigemannen
13-02-2003, 17:53
Hehehehehehee! Det var jo genialt dah...

drbass
13-02-2003, 18:45
Det er da ikke noe delig med tastaturet under skjremen da.
Den siste hyllen skjønte jeg ikke helt hvordan man festet, med patentbånd og skruer?

BTW vet noen hvor tykk plata på tg er?

Volkov
13-02-2003, 19:09
er det tilsiktet at det på skjermen på hylle 1 står "skjem" ?

men, bra tiltak, all ære!

Jonte
13-02-2003, 19:09
Jeg kom faktisk på hylle nr.2 selv. Får se om jeg gidder å gjennomføre den da. Men det er en god idè.

Mosy
13-02-2003, 19:12
Dette var jo rett og slett genialt. Vurderer sterkt å bruke ditt første patenet, men da kanskje med en som er hele 80cm brei.
Tastaturet mitt er 45cm langt. (Er et gammelt Hundai-tastatur). Vil gjerne ha mer en 10-15cm til musa;).

drbass
13-02-2003, 19:16
Alle som finner på en god ide til å få større plass på...ta å post et bilde her:D

crom
13-02-2003, 19:27
Originally posted by drbass
BTW vet noen hvor tykk plata på tg er?

Om jeg ikke tar helt feil så er det standard gulvsponplater som har en tykkelse på 22mm...

Breiker
13-02-2003, 19:59
vel.. når jeg kommer hjem så skal jeg ta bilde av min fine hylle.. den er utrolig sterk og bra. Men saken er at 60 cm dybde er mye. bare man utnytter plassen riktig! sett tower og skjerm så langt bak som mulig. dermed får man mest ut av plassen foran. Bygg ei hylle som går mellom 2 tower. da har man mer enn nok av plass til resten!

KnaSan
16-02-2003, 21:39
En annen ide er å bruke skjermen som motvekt til en plate som går en 20 cm over den oprinnelige bordkanten. Om trent som Zpiff's tegning nummer 2, bare at platen ikke henger under bordet. De fleste bruker enda de store, gode klossene som veier litt... flat-screens faller ut av denne ideen.

crom
16-02-2003, 21:44
Originally posted by KnaSan
En annen ide er å bruke skjermen som motvekt til en plate -saxe.

Også kan du bare hoppe fra stolen, opp på plata... og vips du har en fantastisk skjerm-a-pult

Mosy
16-02-2003, 21:57
Originally posted by crom
Også kan du bare hoppe fra stolen, opp på plata... og vips du har en fantastisk skjerm-a-pult
hvis ikke plata knekker da, og alt raser i bakken mens jeg filmer :p. Da har man en fin skjerm-a-opp-føkker;)

WiPeOuT
17-02-2003, 08:51
et lite spørsmål jeg håper noen kan svare på (husker ikke selv)

er det mellomrom mellom hvert bord( da mener jeg ikke bordene ved siden av hverandre, men de som ligger parallellt. for hvis det er det, så veit jeg hvordan jeg kan løse plassproblemet hvertfall...
har et sånt fancy stativ hjemme som du fester på baksiden av et bord, så setter du skjermen oppå det, dermed har jeg ordentlig plass til mus/tastatur + at jeg kan ha colabokser og etc. liggende under stativet :)

DeathStar
17-02-2003, 09:37
Hmm LAN erfaring sier meg at det ikke er liten plass der.. tror du har uflaks gitt

kroz
17-02-2003, 12:51
Knasan: moro og se deg på forumet :D
Vipput: det er IKKE mellomrom mellom platene, men det er ingenting litt powertools ikke klarer å fikse ;)

MiZzPeNtA
17-02-2003, 13:11
hva med å bygge en slags hylle som kan stå over skjermen.. liksom.. med skjermen inni på en måte..

det hadde jeg tenkt til å lage, men vet ikke helt enda..:confused:

Surfaced
17-02-2003, 13:48
Det er vel en slik mange alt har laget seg. Jeg skal fikse meg en jeg og, men det er enda lenge til TG :p

WiPeOuT
17-02-2003, 15:39
Originally posted by kroz
Vipput: det er IKKE mellomrom mellom platene, men det er ingenting litt powertools ikke klarer å fikse ;)

Er det ikke plass, så LAGER jeg plass ;);)

et annet problem er jo hvordan i allverden jeg skal få plasse til 4.1 settet mitt :p er ikke det at det er så stort, men det er 4 små satelitter og en sub, og det blir masse småting som tar opp litt plass her og litt plass der... og vi har tydeligvis ikke allverdens plass der så det blir litt verre :confused:

Midget
17-02-2003, 19:06
så det vil si at du må ha tastatur og mus UNDER den plata som skjermen står på ? det sux litt da :p

Profeten
17-02-2003, 19:14
Det går jo an å gjøre slik som vi gjorde på TG01 da... Fungerte meget bra... Bilde (http://www.hardware.no/diverse/tg01/bilder/kvalifisert/Image-33.JPG) fra Hardware.no :)

Midget
17-02-2003, 19:16
heh, mulig, men hva faen skal du med printer på lan ?!

Profeten
17-02-2003, 19:22
Heh, var ikke meg det.. kameraten hadde med seg mye rart, det meste bare for pur... dual 19" og et linux-cluster (den store tingen på siden) verdt 800k fra jobben... Jeg kom med enkel 17" jeg :)

drbass
17-02-2003, 20:58
Jaja, hadde han i heletatt den cluster shitten på?

WiPeOuT
17-02-2003, 22:09
Originally posted by Midget
så det vil si at du må ha tastatur og mus UNDER den plata som skjermen står på ? det sux litt da :p

den plata er ikke så stor at det gjør noda :) og nei, må ikke ha mus og tastatur under plata, tastaturet kommer til å ligge littegrann under, men ikke så mye at det kommer til å bli plagsomt :)

Fanden
17-02-2003, 22:20
Originally posted by Profeten
Heh, var ikke meg det.. kameraten hadde med seg mye rart, det meste bare for pur... dual 19" og et linux-cluster (den store tingen på siden) verdt 800k fra jobben... Jeg kom med enkel 17" jeg :)
Hmmm... Den cluster'n der kunne gjordt seg fint til KeySearch-prosjektet på Via2-systemet... ^_^
Hadde vel unnagjordt 1 område på 15min eller noe sånt. (bruker nesten 1dag pr område med "vanlig" pc.)

-Fanden

Edit:
Greide du ikke å lage bedre tegninger ZpiFF? De der ser jo ut som de er lagt i Paint av en 6åring.. ^_^
(du lagde dem vel på 5min eller noe sånt?)

Breiker
17-02-2003, 23:04
Originally posted by Fanden
Hmmm... Den cluster'n der kunne gjordt seg fint til KeySearch-prosjektet på Via2-systemet... ^_^
Hadde vel unnagjordt 1 område på 15min eller noe sånt. (bruker nesten 1dag pr område med "vanlig" pc.)

-Fanden

Edit:
Greide du ikke å lage bedre tegninger ZpiFF? De der ser jo ut som de er lagt i Paint av en 6åring.. ^_^
(du lagde dem vel på 5min eller noe sånt?)

skal vi se..

Tower: 41 cm dyp
Musamatte 25 cm dyp
Tilsammen: 66 cm dyp ( HELVETE! )

Skjerm: 44 cm dyp
Tastatur: 16 cm dyp
Tilsammen: 60 cm dyp ( puh! )

det burde gå greit!

Fanden
17-02-2003, 23:16
Off-topic igjen

Breiker: Jeg bare lurer; hvorfor quotet du meldingen min når svaret du skrev ikke har noe med den meldingen å gjøre?
Er bare litt nysgjerrig... :)

-Fanden

Indrazor
18-02-2003, 07:17
Ser på en enda enklere løsning til TG i år. Koster litt men det er verdt det. LCD skjerm :D Blir nok ikke no mer en en 17" men da slipper jeg i alle fall å sitte med tastaturet i fanget.

ZpiFF
18-02-2003, 07:31
Originally posted by Profeten
Det går jo an å gjøre slik som vi gjorde på TG01 da... Fungerte meget bra... Bilde (http://www.hardware.no/diverse/tg01/bilder/kvalifisert/Image-33.JPG) fra Hardware.no :)

Samma om PCn er oppå eller ved siden av skjermen. Problemet her blir skjerm og tastatur og sånt =)

Så må dere jo også tenke over at det er ikke bare 60cm til hver, for på midten av bordene ligger det både bordswitcher og skjøteledninger. Er man så heldig og komme ved en bordswitch har man straks 10-20cm MINDRE plass! Inni helvete ass

Breiker
18-02-2003, 10:42
Originally posted by Fanden
Off-topic igjen

Breiker: Jeg bare lurer; hvorfor quotet du meldingen min når svaret du skrev ikke har noe med den meldingen å gjøre?
Er bare litt nysgjerrig... :)

-Fanden

trykka feil og orka ikke fjerne den. var så utrolig trøtt.. hadde ikke sovet siden søndag klokka 2300. Satt nattevakt i leiren. så hadde jeg adskillelse og sammensetning av MG3 og glock p80 i leiren før jeg stakk hjem. og når jeg kom hjem fikk jeg ikke sove!

Xell
18-02-2003, 10:55
En ting slo meg akkurat nå. Hvis de bruker stadnard sponplater så er disse 120cm dype, ikke sant? SÅ før brukte dem 2 plater pr. bord, men nå hr dem kutta den til en (har jeg rett?). Et raskt overslag tilsier da at hver deltaker får 60cm dyp lass. Men, folkens, er det ingen som tenker på at det ligger masse netverkskabler, powerkabler og switcher midt på bordene? Hvis de bruker standardplater med 120cm dybde tror ejg kanskje dette kan være tidenes flause-avgjørelse fra TG-organisatorenes side.

Breiker
18-02-2003, 11:10
det er faktisk slik jeg tenkte også. men vi får se. kanskje blir det et helvete. kanskje blir det likegreit. kan faktisk sparka karen på andre siden av bordet i balla!

Yamano
18-02-2003, 11:22
Originally posted by Breiker
det er faktisk slik jeg tenkte også. men vi får se. kanskje blir det et helvete. kanskje blir det likegreit. kan faktisk sparka karen på andre siden av bordet i balla!

biletten koster 567kr + at man får et gratis balle spark av karen på andre siden av bordet
Nej

Me bør da få lov til å ha mer en 60 i dypte asså !, vis det var slik at før hadde vi 120cm eller 80 cm, så bør man da faen ikkje kødde med dette !,
Vilken idiot av et crew-personell fant på dette ?
alle navn motas med takk ( helst addrese også,( slik at vi kan hevne oss med pakker og brannbomer))

nei DEtte er ganske sykt asså, hvordan hadde crew'et tenkt at nakkene våres skule ses ut ? ( det er reine slik at man kan tro at crew'et har fått i oppgave å finne ut hvordan man skal slippe å se folk som sover på plasen deres ? , det eneste de kommer til å se, er sykebilen som kommer å henter folk )

Men vi kommer nok til å klare seg, men Crew'et får da faen da meg ikkje klage på høyden av tårnene som bygges.

Med venlig hilsen :
Sur Yamano

Surfaced
18-02-2003, 12:40
Ligger palene under bordet på samme måte`?

WiPeOuT
18-02-2003, 14:24
ja da blir det nok plass hvertfall :mad:

bah, det er bedre med 500-600 mindre deltakere og større plass til resten av folka som er der enn å skvise inn så mange som mulig!

Surfaced
18-02-2003, 15:19
Er bedre med 500 mindre viss du har billett. Men viss du ikke har billett så er du sikkert villig til å sitte litt trangere bare du får billett. Alså..... :D

drbass
18-02-2003, 16:27
Noen som vet hvor stor plass det var i dybden på oslo lan?

Surfaced
18-02-2003, 16:47
mener at jeg så det her et sted(i forumet)

Serqevx
18-02-2003, 16:52
greier meg med den plassen (17" + headphones :D), men det ser da ut som et helvete å sitte der når pallene er plassert sånn! hvorfor ikke sette dem rett slik at folk kan sitte LITT godt??

Surfaced
18-02-2003, 16:55
enig!

hassel
18-02-2003, 16:56
Originally posted by Breiker
skal vi se..

Tower: 41 cm dyp
Musamatte 25 cm dyp
Tilsammen: 66 cm dyp ( HELVETE! )

Skjerm: 44 cm dyp
Tastatur: 16 cm dyp
Tilsammen: 60 cm dyp ( puh! )

det burde gå greit!

Kan jo bare kutte musematta noen cm kortere

Surfaced
18-02-2003, 17:01
dumt at det vart mindre plass altså :(

KAAN
18-02-2003, 17:47
Originally posted by Yamano
Vilken idiot av et crew-personell fant på dette ?
alle navn motas med takk ( helst addrese også,( slik at vi kan hevne oss med pakker og brannbomer))

Hallo.

Det crewet som faktisk setter dette opp gratis for at flest mulig skal kunne komme så ikke ta den da. Og man trenger ikke 120cm dybde, det blir jo bare søppel og dødplass uansett. Samt en switch eller to og noen kabler...

Originally posted by Yamano

nei DEtte er ganske sykt asså, hvordan hadde crew'et tenkt at nakkene våres skule ses ut ? ( det er reine slik at man kan tro at crew'et har fått i oppgave å finne ut hvordan man skal slippe å se folk som sover på plasen deres ? , det eneste de kommer til å se, er sykebilen som kommer å henter folk )

Med venlig hilsen :
Sur Yamano

Og hvorfor MÅ vi bygge i høyden? Jeg med min standard skjerm og tower, mus og tastatur trenger ikke så mye plass. Bare fjern all dødplass på pulten din og mål selv. Det er ikke så galt bare man modererer seg litt. Dessuten så må kiropraktorer også tjene litt vet du! :)

Surfaced
18-02-2003, 18:33
Originally posted by KAAN
Hallo.

Det crewet som faktisk setter dette opp gratis for at flest mulig skal kunne komme så ikke ta den da. Og man trenger ikke 120cm dybde, det blir jo bare søppel og dødplass uansett. Samt en switch eller to og noen kabler...

Og hvorfor MÅ vi bygge i høyden? Jeg med min standard skjerm og tower, mus og tastatur trenger ikke så mye plass. Bare fjern all dødplass på pulten din og mål selv. Det er ikke så galt bare man modererer seg litt. Dessuten så må kiropraktorer også tjene litt vet du! :)
hehe.Men 20 cm mer hadde vært ekstremt fint :D

hErk
18-02-2003, 18:48
Originally posted by Serqevx
... men det ser da ut som et helvete å sitte der når pallene er plassert sånn! hvorfor ikke sette dem rett slik at folk kan sitte LITT godt??

Tror det er for at hele dritten ikke skal velte lissom... Da hadde det ikke vært så gøy å være nerd nei....

hErk

Breiker
18-02-2003, 18:53
Originally posted by hassel
Kan jo bare kutte musematta noen cm kortere

kutter ikke en så dyr musematte da.. sitter med en curtis matte!

homiz
18-02-2003, 19:17
er plassen bare 60cm dyp i år altså? ifjor kunne man nesten sove bak skjermen, men husk tape og fil til kanten der du har henda. så slipper man de stygge skrubbsåra på undersiden av armen. om de skal ha like store sponplater som ifjor, er da de mer enn 60cm dyp... teit å forandre på plassarealet! samma som ifjor funka som faen.

ZpiFF
18-02-2003, 22:27
de er 120 dyp ja. Men hva er 120 delt på to? Det blir 60. 60 it is. Og det er vel kanskje helt greit hvis man tenker sånn jaja funker sikkert, men når plassen enda blir redusert med 20cm på grunn av en helvetes switch, hva gjør man da liksom

I HELVETES JÆVLA INKOMPETENTE RÆVFAEN
I HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

homiz
18-02-2003, 22:31
det er jo på fakkings tryne å bare ha 60 små cm. hvorfor faen forandre på det gamle? greit med plass til ledninger, og diverse. skjermen min tar ganske stor plass. driter i om de får plass til 600 til ved å kutte ned 60cm på hver plass... man trenger litt plass i dybden! :mad:

WiPeOuT
18-02-2003, 23:07
Originally posted by Surfaced
hehe.Men 20 cm mer hadde vært ekstremt fint :D

tror egentlig ikke dem hadde noe valg... hvis dem først måtte kutte ned så måtte det vel bli til 60.

jeg jobber på obs bygg og vi har bare to typer sponplater, ene er 12mm x 1200mm x 2400mm, og andre er 20mm x 600mm x 2400mm(finnes sikkert flere typer, men det er standard såvidt jeg veit), så de måtte vel kjøpel 60 cm hvis de først skulle kutte ned på dybden, tviler på at de gidder å kutte ned 5000 sponplater fra 120cm til 80cm liksom ;)

kroz
18-02-2003, 23:19
plassene blir forandra nesten hvert år, lurer på hvordan det ser ut neste år, eller om 2 år... 40x60 cm kanskje? Da får man inn dobbelt så mange... Alle sitter med hver sin laptop?

WiPeOuT
18-02-2003, 23:22
hvis alle måtte ha laptop hadde vi vel ikke behøvd bord engang? da hadde det vel bare stått 5000-6000 stoler som folk kunne sette seg på :D

ZpiFF
19-02-2003, 07:20
Originally posted by WiPeOuT
hvis alle måtte ha laptop hadde vi vel ikke behøvd bord engang? da hadde det vel bare stått 5000-6000 stoler som folk kunne sette seg på :D

Hehe. Nei håper crew får seg en midt i tryne i år så noen får det inn i huet at det funker dårlig med så liten plass! De må da tenke litt? Jeg skjønner bare rett og slett ikke åssen det går an..

WiPeOuT
19-02-2003, 14:06
Jeg veit, det er jo bare helt på trynet. Lage dobbelt så liten plass bare for å skvise inn noen hundre ekstra for å bli verdens største lan igjen...

Proliator
19-02-2003, 15:23
Kommer Zpiff (skrekkfugl.net) til å masse produsere disse her og selge dem på tg??
I så fall er jeg intresert i å kjøpe en hvis den ikke koster alt for mye..

BedLamP
19-02-2003, 15:28
trur jeg har en sånn sak du mener zpiff fra gamle pcn

Midget
19-02-2003, 15:30
har lcd jeg da, men smart ide fra ZPiFF det der ja :)

Surfaced
19-02-2003, 15:38
tror det lønner seg med lcd nå ja;p

Serqevx
19-02-2003, 16:23
kommer davel ikke til å rase om de setter det slik.....

_______
|**|**|

der ** er beina til fyren som sitter der og | er paller :P (_ er plate)

Yamano
20-02-2003, 12:50
tror egentlig ikke dem hadde noe valg... hvis dem først måtte kutte ned så måtte det vel bli til 60.

jeg jobber på obs bygg og vi har bare to typer sponplater, ene er 12mm x 1200mm x 2400mm, og andre er 20mm x 600mm x 2400mm(finnes sikkert flere typer, men det er standard såvidt jeg veit), så de måtte vel kjøpel 60 cm hvis de først skulle kutte ned på dybden, tviler på at de gidder å kutte ned 5000 sponplater fra 120cm til 80cm liksom ;)

du jobber også med bygg asså, fint å se en annen tømmerman hær asså,..

Den det jeg egentlig vil si er at vis man tar å deler de 12mm x 1200mm x 2400mm sik at man får 2 stk: 12mm x 600mm x 2400mm, og dermed setter de opp slik at det blir et mellomrom mellom platene, på ca 200-300mm så klarer vi oss gjevlig fint asså,
Men vis Crew'et mener dette gjør at det blir mindre plass ?
så kjøner jeg ikkje hvorfor vi skal ha 80 cm, i bredde ?
når vi klarer oss fint med 70 eller 60 cm :cool:

NB : ja jeg har skjekka ut om det er plass, testa det hjemme !

Har noen testa å kunn ha 60cm i dypte eller ? ( husk å ta tastaturet heilt ut til bordet ! kjenner dere hvor gjevlig ereternde det er å ikkje kunne la hånda kunne vile på bordet eller ?

Melling til crew :
Jeg erstarter ikkje ødelagte sponplater, etter jeg har brukt skrujern og boremaskin til å feste en slags forlenger del til bordet !

ZpiFF
20-02-2003, 14:22
Originally posted by Proliator
Kommer Zpiff (skrekkfugl.net) til å masse produsere disse her og selge dem på tg??
I så fall er jeg intresert i å kjøpe en hvis den ikke koster alt for mye..

Nei desverre =) Kan sikkert mekke en til deg for et par tusen spenn, men enkleste og billigste er nok bare å lage no selv =)

neonx
20-02-2003, 15:45
Jeg veit, det er jo bare helt på trynet. Lage dobbelt så liten plass bare for å skvise inn noen hundre ekstra for å bli verdens største lan igjen...

Dobbelt så liten? heter det ikke halvparten så stor? :p uff... kjeder meg

WiPeOuT
20-02-2003, 23:51
Originally posted by neonx
Dobbelt så liten? heter det ikke halvparten så stor? :p uff... kjeder meg

ye ye, what evah liksom :D

sitter da ikke og tenker så ufattelig nøye på hva jeg skriver når jeg poster ting her da. ordene bare tyter ut liksom ;)

DeathStar
21-02-2003, 08:59
Kan bli veldig spennende å se alle forskjellige løsningene folk ender opp med:) 80*60 er rett og slett for lite så noe må man jo gjøre :)

Yamano
21-02-2003, 09:22
Originally posted by DeathStar
Kan bli veldig spennende å se alle forskjellige løsningene folk ender opp med:) 80*60 er rett og slett for lite så noe må man jo gjøre :)

så hvordan hadde du tenkt å fikse problemet ?

BedLamP
21-02-2003, 10:31
ikke noe stress da, har hardisk, tastur osv på pulten fin plass det, og resten på gølvet

neonx
21-02-2003, 11:26
Litt kjip og stue kabbiset på gulvet for og så oppdage all dritten som viftene har sugd inn når du kommer hjem.... Hadde en 120mm vifte som gikk konstant i fem dager i '01, da jeg kom hjem så det ikke ut! Og da sto kabinettet oppå bordet og.....

Mosy
21-02-2003, 11:26
Originally posted by BedLamP
ikke noe stress da, har hardisk, tastur osv på pulten fin plass det, og resten på gølvet
Skal du ha skjermen på gulvet da?:p
Og BTW: Kabinettet kalles ikke hardisk!

ZpiFF
22-03-2003, 11:06
Bordplass d'arcy | 12.02.03
Under TG vil du få tildelt en bordplass som er 80 cm bred og 60 cm dyp. Så, det er muligens ikke så smart å ta med seg lamper og TV'er, men du vil fint få plass til skjerm og PC.

Lamper og TV'er? Præhæ. Hva med "det er ikke muligens så smart å ha med keyboard og mus"?

sofa
23-03-2003, 16:17
Originally posted by ZpiFF
Lamper og TV'er? Præhæ. Hva med "det er ikke muligens så smart å ha med keyboard og mus"?
*humre* agreed :)

Mr-CEO
24-03-2003, 00:18
Mus og tastatur er da ikke noe problem. Ta med ett stykk godstol og ha de i fanget. Funker fett. Sitter faktisk sånn akkurat nå jeg. Tastatur på venstre armlene og lår og bok med musmatte på venstre armlene og lår. Og soving? bare å legge stolen bakover det :)

sofa
24-03-2003, 10:06
Stolen min er ikke designa slik at det funker, forøvrig er det heller ikke alle som har mulighet til å ha med seg stol. Og igjen må jeg si, det irriterer meg at crew ikke har kommet med noen mening whatsoever ang dette

Xell
24-03-2003, 10:33
Vel, offisielt har vel crew denne "meningen" angående saken:

Under TG vil du få tildelt en bordplass som er 80 cm bred og 60 cm dyp. Så, det er muligens ikke så smart å ta med seg lamper og TV'er, men du vil fint få plass til skjerm og PC.

De har vel målt med en 15" og et gammel keytronic tastatur eller noe.

DeathStar
24-03-2003, 10:36
Joda, du får fint plass til skjerm og pc. om det er igjen no plass til mus og tastatur er det jo værre med da.

Yamano
24-03-2003, 10:37
haha,.. ja crew'et må da ha målt med noe slik,.

men for å være litt seriøse her,
Det er mulig å presse pc'en inn på et slikt lite område,..
Men Vi som skriver hær, lurer fælt på ein ting, som vi Ønsker at crew'et kan svare på !!!, hvor mye MoD'ing av Bord'ene godtar dere ???? ,.. ( Berserk med Sag og hammer ? )

Xell
24-03-2003, 10:48
Det er ikke TG som eier disse "bordene" men HOA (Hamar Olymic Arena) Od blir brukt om igjen og til andre ting enn TG. Så jag vil anta 2 ting: 1: TG-crew kan ikke gi tillatelse til å "modifisere" bordplatene. 2: Tviler på at HOA liker det. I praksis er det jo herverk på annen mans eiendom.

Yamano
24-03-2003, 10:50
Okey,.. Da er det avklart!!!
Jeg kommer Til å legge ut ein avdeling på hjemmesia mi, Der jeg tenkte på å legge ut Forslag, hvordan man kan løse problemet,
Da mener jeg hyller, Teininger, hvordan konstuere de,
Og forsjellinge løsninger hvordan Jeg Yamano, har tenkt å
ha hylla mi ,..

Kommer nok til å legge ut et nytt temma,. om noen dager, Der url'en til Forslagene kan ligge

:D :cool: :D

Jrgen
27-03-2003, 15:22
Thank u ZpiFF...... "pappa bygger allerede" :)

secret-access
27-03-2003, 15:44
tror ikke det blir noe problem egentlig, har flatscreen jeg :) ..15" og den er veeldig digg.. kanskje jeg for en gang skyld kan få litt plass og ikke rive i stykker duken på bordet med en gang.. men det er jo også mindre plass en i fjord da, så vet egentlig ikke...

Midget
27-03-2003, 15:48
jeg er liten, tar liten plass, og har 17" LCD :)

secret-access
27-03-2003, 15:51
17" koster mYe da? 8000-9000kr der jeg så når jeg skulle kjøpe meg flatscreen, menne, 15" kostet 5000,-kr ..nok det... :)

NaTAs
27-03-2003, 15:59
Flatskjerm er ikke så dyrt lenger da, Kjøpte meg en 18 tommers viewsonic skjerm nå... 6000 gav jeg for den. Slett ikke ille det

Midget
27-03-2003, 16:00
Originally posted by NaTAs
Flatskjerm er ikke så dyrt lenger da, Kjøpte meg en 18 tommers viewsonic skjerm nå... 6000 gav jeg for den. Slett ikke ille det

lenge siden er det ?? jeg betalte 6000 for min 17" for snart 1 år siden :p

secret-access
27-03-2003, 16:01
da er prisen S yn ket ...

Midget
27-03-2003, 16:02
Originally posted by secret-access
da er prisen S yn ket ...

så dum er jeg da ikke ;)

(btw, du trenger ikke lengre ha over 500 posts for å få avatar, så du kan roe ned på spamminga litt)

secret-access
27-03-2003, 16:06
lol, jeg driter i avatars... er forum admin på et annet såh..:rolleyes:

{Ajax}
10-04-2003, 23:14
Tilbake til det denne threaden handler om: Plassproblem.

Jeg fikk en genial ide på skolen en dag om å stikke ned på sløydsalen og låne litt sponplater, dermed ble det hele helt gratis:D

Jeg gjorde det Enkelt: Siden jeg skal ha flatskjerm trenger jeg ikke noe spesiall dybde.

Så målene ble slik:

Dybde: 30cm
Bredde: 55cm
Høyde: 20cm

Alt du trenger til dette er en spon plate på 30 cm bredde og 2,2 cm tykkelse, dette blir ved montering med SPON-Skruer og Trelim 100% solid.

Det du står med til slutt er en kjempeenkel hylle med plass til tastatur, cd'er osv under, og en skjerm oppå. Hylla burde tåle opp til 66 kg vis den er satt sammen riktig.

Dette har jeg nemlig testet :D

Og for å få den perfekte fishishen, fant jeg fram noen gamle spraybokser og piffet den litt opp med farge.

Konklusjon: Det enkleste er som oftest det beste.

Midget
11-04-2003, 06:01
tja, 2 venner av meg har jo en relativ enkel hylle da. Siden de sitter ved siden av hverandre. skal de bare legge en plate over skjermen.. hvor mye de får plass til der er da og hvor sikkert det er er en helt annen sak :p

ZpiFF
11-04-2003, 06:09
Originally posted by Midget
tja, 2 venner av meg har jo en relativ enkel hylle da. Siden de sitter ved siden av hverandre. skal de bare legge en plate over skjermen.. hvor mye de får plass til der er da og hvor sikkert det er er en helt annen sak :p

Det er no sånt jeg gikk for. Blir nok av plass ja =) Bare ta en titt:
http://www.skrekkugle.net/gallery/pretg03/DSCN1829
http://www.skrekkugle.net/gallery/pretg03/DSCN1830

oyssle
12-04-2003, 20:15
Frem til nå har jeg liksom tenkt at dette med plass var en ting jeg ikke trengte å bry meg om. Har nemmelig en tendens til å bli sittende med tastaturet i fanget og musa på kabinettet som jeg da ofte har plassert på gulvet.
Men, når jeg satt å leste litt på forumet i dag fant jeg ut at hvis jeg ville ha tastaturet på bordet litt av og til kom det til å bli et problem. Derfor ble hylle et prosjekt.

Tg hylla mi (tenker jeg):
Dybde: 47
Bredde: 56
Høyde: Litt usikker, mellom 20 og 30 tenker jeg.

Med denne hylla får jeg da god plass til tastaturet under hylla. Høytalere står da ved sidna. Ikke store bare små JBL(pro). Jeg vil da ha musa litt ved siden av meg på en litt større kasse. Dette er jo selfølgelig en løsning som sikkert kun kommer til å passe min sære oppstilling av maskina, men så lenge det funker!!!!
Men takk for ideèn Spiff!!:)